Nonii!
Kommentteja olikin tullu jonkun verran ja tässä voiskin vastata kaikkiin tasapuolisesti. Aika paljon oli yhteistä nimittäjää kommenteilla. Love Connectionin Bomb ei oikein halunnut pudota klubikansalle - kaikkia legendoja ei pitäisi remiksata, mutta itselleni tämä versio kyllä jää soittolistalle (näemmä monien kauhistukseksi). Suomi-vokaaleja tullaan edelleenkin kuulemaan seteissä, ne ei tule mihinkään katoamaan. Kutsuttakoot sitä sitten vaikka asennekasvatukseksi ;)
Mutta sitten itse asiaan - ja kovasti kiitos palautteesta. Oikein mielenkiintoista lukea minkälaisia ajatuksia ihmisillä oli kuulemastaan setistä :) Lisää en uskalla lupailla, mutta ehkä sitä taas jossain kohtaa jonkun miksauksen ulos työntää kun aika käy pitkäksi :)
Illustrator, 8.8.2008 12:54:
Uudentyylistä "Karosaundia".
Joo, pitää yrittää löytää vähän uudemman tyyppistä ilosenpositiivista housetavaraa, kun ei sitä vanhemman tyylistä pianohousea oikein tunnu tulevan. Tänä vuonna on kyllä tullut yllättävän monta tämmöstä selkeen positiivisella jutulla varustettua clubirallia (ilman niitä elektrohousevaikutteita).
Illustrator wrote:
Love Connectionin kohalla fiilis hieman laski, sen verran rauhallinen oli tuo versio siitä.
Gateway, 13.8.2008 13:14:
Ainoat heikommat kohdat omalle kohdalle oli The Bombin "lussuversio"
Tesno wrote:
Toi The Bomb versiossa ei ole oikein tarvittavaa draivia tai muuta, joka pitäisi mielenkiinnon yllä.
Nikke, 16.9.2008 12:56:
Sitte tuli toi the bomb ja heti sen tunnistettuani odotin että noni nyt lähtee... mutta ei toi versio tosiaan oikein kantanu. Vähä jotenki hassu versio biisistä. Voksuissa kun on kuitenki meininkiä niin instrumenttipuoli tossa remixissä jätti aika paljon toivomisen varaa.
Tää on kyllä jännä juttu. Ite diggasin tuosta versioinnista heti kun sen kuulin. Se on rauhallinen, mutta tosi toimiva versio. Mielenkiintoista, että näin monelle tää aiheutti harmaita hiuksia :)
Illustrator wrote:
Mamba ja Jenni yhdistelmä tuottaa harmaita hiuksia jo orkkisversioina niin niistä ei vaan pääse yli. Loppupuoli toimikin taas varsin hyvin.
Clubbah wrote:
oikeastaan ainoa negatiivinen palaute tulee vartiaisesta ja mambasta , en vaan osaa kuunnella semmosia hyh :D
Gateway wrote:
ja Mamba-versiointi jonka originaali on (minunkin) inhokki.
Tämä Suomi-vokaaleilla varustettujen housebiisien negatiivinen vastaanotto ei tullut oikeastaan yllätyksenä, mutta sen laajuus toisaalta tuli. Molemmat biisit on hyvin toimivia houseversioita, joista en ainakaan itse avoimesti kuunneltuna löydä moitittavaa. Tietty jos suomipopista nousee karvat pystyyn, niin kait se sitten vaikuttaa niin voimakkaasti yli genrerajojen - mikä on aika valitettavaa :(
Edit: Jenni Vartiaisen biisi oli itselleni jollakin asteella "tärkeä biisi" ihan orkkiksenakin. Hieno sanoma - eikä remiksauksestakaan ole valitettavaa. Halusin sen laittaa settiin monestakin syystä eikä syitä laisinkaan vähentänyt itse biisin/remiksin toimivuus :) Mamba taas on sopivan iloisen positiivinen, jossa omasta mielestäni on mukavan koukuttava melodia - orkkistakin pystyy kuuntelemaan ihan helposti ilman mitään tunnontuskia :)
CluBBaH, 10.8.2008 19:48:
Keskivaiheilla ehkä aavistuksen vaisua menoa , tai sitten sitä on vaan tottunut siihen että vauhti kasvais kokoajan :)
Vauhdin jatkuva kasvattaminen on ihan jees, jos haluaa nostaa jengin taivaisiin ja sitten antaa seuraavan DJ:n jatkaa menevämmällä setillä - bileissä. Vaikka tää setti lähtikin enemmän soittelun ilosta, niin kuunteluseteissä saa miun mielestä olla eloa ja rakenteen ei tarvi olla jatkuvasti nouseva (eihän se sitä ole biiseissäkään aina).
Tanssittavampi rakenne olisi varmaan ollut samanlainen kuin mitä taannoin vääntämässäni Nakkimakkara-setissä. Siellä keskivaiheilla nostetaan hieman raskaammaksi poljennoksi ja sitten taas kevennetään loppuun - vaikkakin gruuvi säilyy :)
Tesno, 14.8.2008 16:31:
Noihin tiputuksiin kommentoisin ehkä sen verran, että niitä on jopa suotavaa olla, mutta niiden toteutus voisi olla ehkä erilainen. Miten sen sanois selkeästi: Kun yksi teema on kehitetty kliimaksiin, jatketaan toisella tiputtamatta menoa kuitenkaan liiaksi.
Tästä pääsee helposti eroon kun hieman suunnittelee settiä enemmän tai soittaa enemmän samantyylisistä biiseistä setin. Toinen keino päästä eroon tästä on olla julkaisematta settejä, joissa setin rakenne ei ole niin toimiva kuin se voisi olla (monella dj:llä on varmasti pöytälaatikot täynnä settejä joita ei ole julkaistu syystä tai toisesta). Mutta se on kyllä ihan totta, että tässä siirryttiin ehkä hieman turhan nopeasti tyylistä toiseen - mutta sekin riippuu toki siitä missä tätä kuuntelee ja millä mielentilalla :)
Nikke wrote:
Mielikuvituksellisia ja monipuolisia vaihtoja. Asia joho vois itse kiinnittää enemmän huomiota. Tää oli hyvä ja tulee varmana bussimatkoilla tai himassa taas kuunneltua,
Kiitos kiitos. Olen tässä pyrkinyt hieman elävöittämään tuota vaihtopuolta niin, ettei kaikki menis saman kaavan mukaan vaan vaihdot saattaisi jopa antaa jonkinlaista ajattelun aihetta siitä, tarviiko kaikkia biittimiksata kahta ja puolta minuuttia yhteen. Hyvä vaihto menee nätisti läpi, huono vaihto tarttuu korviin - ei kait sitä sen enempää tarvi miettiä millä tekniikalla tuohon lopputulokseen pääsee, kunhan se toimii :)
Nikke wrote:
mutta ei oo nakkimakkaran voittanutta.
Tänks
EDIT2:
joku wrote: -tagien lisäilyä