[OT]
Tämä viesti on jaettu aiheisiin Alustus, Bilepalaute, Kotimatka lyhyesti, sekä Yhteenveto.
Kaikki tässä on osa minun bilekokemustani, joten mikään siinä ei ole ylimääräistä, mutta jaottelu helpottaa vähän valikoimaan mikä kiinnostaa ja mitä haluaa lukea. Kiitos ja anteeksi. [/OT]
[Alustus]
Hei kaikki!
Olen vihdoin herännyt henkiin, koko päivä tuli nukuttua, sit tuli tossa käytyä syömässä vähän grillipihviä sekä valkosipulikermaperunoita. Nyt löhöän kotona omalla sängyllä, kuuntelen hyvää musiikkia, syön keksejä. Olo on tyytyväinen ja rento, joten nyt jaksaa kirjoittaa "vähän" pidempää palautetta.
Eilinen oli kyllä huippukiva päivä, vaikkakin kovin raskas sellainen.
04.00 Lähtö pois Turkulaisesta yökerhosta, kaverin luokse nukkumaan
05.00 Nukkumaan meno.
...
08:00 Herätys. Pakkasin loput kamat.
09:00 Lähdin ajamaan Turusta Helsinkiin (+170km)
11:00 Pohjois-Haagasta hain yhden pyykinpesukoneen auton kyytiin. (oli muuten painava vekotin)
Tämän jälkeen matka jatkui Kotkaan (+130km).
13:00 Kotkassa sitten pesukoneen kanto kotiin jonka jälkeen lähtö työpaikan koulutukseen. joka kesti 14:00 - 15:00.
Klo 15:00 kahvilasta paninia naamaan (aamiainen), jonka jälkeen kohteliaisuuskäynti paikalliseen promotapahtumaan:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=64070;pid=1182008#1182008
15:45 suunta kohti kotia, pikainen suihku, vaatteiden vaihto, kamojen pakkaaminen ja lähtö Caro²:n kämpille.
16:10 Laitoin tukan kuntoon Caron luona sillä välin kun odoteltiin yhtä osallistujaa vielä paikalle, kiire oli ollut melkoinen, mutta onneksi tässä välissä oli hetki aikaa
16:15 Auton vaihto ja kolmen hengen Kotkalaisedustajistomme lähti matkaan kohti Kouvolaa. (+60km) Kouvolasta sitten vielä yksi henkilö lisää autoon ja matka Lahden kautta Tampereelle pääsi kunnolla alkamaan. (+190km)
Matka oli kaiken kaikkiaan hyvin hauska, joskin muutamien ihmisten seurapiirirakko voisi olla parempikin, niin ei tarttis pysähdellä kaiken maailman bussipysäkeille
20.30 Saapuminen Tampereelle ja Mixein löytäminen.
[/alustus]
[bilepalaute]
Kun saavuimme Mixeihin, minulla ei ollut juurikaan minkäänlaisia odotuksia. Tiesin että alhaalla soi jonkun valtakunnan polkkaa ja että ylhäällä on sitten jonkinlainen lounge puoli, mutta paikan koosta, asiakaspaikkamäärästä tai laadusta ei ollut mitään tietoa, kuten ei myöskään soittajista, joskin Nomicin tiesin olevan paikalla. Myöskään bileiden järjestävä taho ei ollut minulle selvillä, olin suostunut kuskiksi kysymättä yhtään sen enempää.
Paikka oli pienempi kuin olin olettanut, mutta ihan mukavan oloinen paikka. Hetki istuttiin siinä yläkerrassa, edes tietämättä mistä sieltä pääsee sinne alakertaan. Siinä sitten join päivän ainoan drinkin, oli ihan hyvä baileys-maito, mutta hieman kyllä kallis sellainen. (En sit tiedä oliko paikka kallis, se kyseinen juoma kallis vai onko kyseessä yleinen Tampereen hintataso, mutta itselle sillä ei ollut niin väliä, kun kyseessä todellakin oli se ainoa alkoholijuoma koko iltana.)
Bongasin paikalta melkein heti Nomic-pojun. Oli iloinen jälleennäkeminen, ei oltu nähty toisiamme moneen vuoteen ja aikoinaan kuitenkin oltiin paljonkin tekemisissä. Kiitos söpölle pojalle alkuillan halista ja loppuillan perseen kourimisista
Vähän ajan päästä tuli sitten löydettyä alakertaankin, siellä soi oikein oivaa musiikkia, joskin Ozma myöhemmin sanoi että kyse oli ko. musaan "sortumisesta"
En kuitenkaan sillä hetkellä jäänyt alas, polkkaa kun ei ole juurikaan tullut enää nykyään kuunneltua, eikä varsinkaan tanssittua. Ozmalle myös kiitos rupattelutuokioista, oli kyllä jännää juoruta sun kanssa, kun viime kerrasta taitaa olla joku 4 vuotta.
Mihinköhän sekin kaikki aika on mennyt
Nomic soitteli ylhäällä ihan menevää housea, joskin oli melko kummaa kuulla sellaista kun on tottunut kuulemaan ko. kaverilta joko aika paljon menevämpää omaa musaa tai sitten chilliä. Oon vaan ollut kadoksissa selvästi liian kauan...
Yläkerran äänentoisto olisi voinut ehkä olla hieman parempikin, mutta mieluummin näin, kuin että ylhäällä ei olisi voinut keskustella. Nyt säilytettiin keskustelumahdollisuus, eikä yritetty pienillä pöntöillä yhdestä suunnasta kattaa koko tilaa. Kiitokset tästä järjestävälle taholle, monesti törmää melkoisiin tappoyrityksiin kun pienillä pöntöillä yritetään täyttää koko tila, jolloin musa on läheltä aivan liian lujalla, muualla puuroa ja keskustelu ei enää ole mahdollista.
Alhaalla tulikin vietettyä melko paljon sitten aikaa, pari biisiä tuli jammailtuakin, mutta jotenkin ei oikeen se bassovoittoinen meno maistunut, oon yhä vaan melodisen polkan ystävä, kuten olen aina ollut. Kaipaan vähän tiluliitä että mulla on kivaa
Tai lähinnä tuli tanssilattialla tylsää, kun loppu tarttumapinta biiseistä ja musa ei kuitenkaan ollut niin nopeaa että ei olis ehtinyt tehdä muuta kuin iskeä jalalla lattiaa... Ihan siis hyvän kuuloista musaa, mutta tanssilattialla se ei mua saanut pysymään.
Zenin kanssa tuli sit juoruttua jotain siinä alhaalla elämästä ja nykyisistä kuulumisista, sekä siitä että musa on turhan yksitoikkoista jotta sitä jaksaisin tanssia. Kiitokset Zenille, oli mukavaa nähdä suakin pitkästä aikaa. Zeni tässä kohtaa jo sanoi, että eiköhän se siitä enemmän minun kuvaukseni kaltaiseksi muutu jahka JKA tulee soittamaan. Sitä sitten jäin odottamaan. Totesin illan aikana, etten enää nykyään tiedä mitään Suomen polkkaskenestä ja sen soittajista, oon ollut liian monta vuotta liian epäaktiivinen... Voi olla että täytyy korjata vähän asiaa jatkossa, joskaan yökerhossa työskentely ei helpota asiaa kovin paljon, kun on aina töissä kun on bileitä.
No kyllähän se JKA varsinkin loppusetistä saikin mut vähän innostumaan, ajattelin jo että se oli mun bileiden pelastaja, että tulee jonkun verran ainakin tamppailtua. Olin kuitenkin väärässä, sillä potin korjasikin joku muu
Olen aina ollut ihminen joka rakastaa tanssimista, yhtenä suurimpana syynä se että tanssiminen on lähestulkoon ainot asia joka saa mut olemaan ajattelematta mitään. Tanssiessani osaan olla ajattelematta kuten yleensä aina ajattelen, mutta silläkin on erilaisia asteita. Ihan ilman mitään päihteitä fiilisten ollessa oikeat, tanssi vie mut täysin mukanaan. Normaalisti kun tanssin, se vie pois kaikki turhan ajattelun ja tuo sellaisen levollisen olon. Sitten kun musiikki ja fiilikset sekä tilanne kohtaa paremmin, niin kehoni ajattelematta toistaa musiikkia, antaen minun vain nauttia kyydistä. Alle kymmenen kertaa elämäni aikana on musiikki vienyt minut niin hyvin mukanaan, että kaikki ympäriltäni katoaa. Käytännössä olen silmät auki ja täysin tietoinen ympäristöstäni (en törmää kehenkään vaikken enää tietoisesti hallitse kroppaani, en kaatuile, enkä tipu ahtailtakaan korokkeilta tms) mutta muita tanssijoita tai itse biletilaa en enää näe. Kaikki muu haihtuu, jäljelle jää vain minä ja musiikki. Syntyy (päihteetön) euforinen tila, jota en koskaan missään muualla koe.
Tähän mennessä tuon tunteen ovat tanssilattialla minulle saaneet aikaan aikoinaan Nomic, Mayah sekä viimeeksi 16.12.2005 JNKS. Viime kerrasta on siis aikaa lähestulkoon kolme vuotta ja edes varsinaisesti ole viime aikoina ajatellut kyseistä olotilaa. Eilen J7 kuitenkin liittyi neljänneksi soittajaksi koko 6 vuotisen "konemusiikkiurani" aikana, joka onnistui soittamaan niin hyvin omaan fiilikseeni sopivaa musiikkia että sain kokea tuon tunteen jälleen.
J7 setin jälkeen olin väsynyt mutta onnellinen. Kävin kiittämässä ko. neitiä henk. koht. setistä, mutta tässä nyt vähän parempi selitys siitä mitä tarkoitin eilen, kun en osannut eilen oikeen selittää sitä fiilistä. Kiitos vielä kerran
Ylhäällä tuli sitten vielä tanssittua Caron settiä euforisissa fiiliksissä, kunnes tuli kuuluisa pilkku ja oli kotiinlähdön aika.
Kaiken kaikkiaan bileet olivat itselleni henkilökohtaisena kokemuksena aivan mahtavat. Vähän neutraalimmasta näkökulmastakin katsottuna en juurikaan moitittavaa löytänyt, järjestelyt toimivat hienosti, baaritiskiltä sai nopeasti juomaa (vettä, energiajuomaa, mehua), meno ravintolassa oli hyvä, kanssaihmiset mukavia ja kaiken kaikkiaan jäi todella hyvä maku ko. bileistä. Loppuillasta meinasi yläkerrassa olla vähän turhankin paljon ihmisiä, mutta ei se juurikaan haitannut, vaikka yleensä en tungoksesta järin paljon pidäkkään.
Iso kiitos siis järjestäjille, soittajille, pitkästä aikaa nähdyille vanhoille tutuille, mukana olleelle porukalle, kanssabilettäjille, sekä ko. ravintolan työntekijöille.
[/bilepalaute]
[Kotimatka lyhyesti]
Koska bilereissut ei juuri koskaan pääty siihen kun astut baarin ovesta ulos, niin kirjoitan tämän raportin nyt loppuun asti.
04.00 Lähtö Tampereelta Lahden kautta kohti Kouvolaa (+190km)
Matka oli kaiken kaikkiaan hyvin hupaisa, alkumatkasta jutut olivat mahtavia ja tuli naurettua sydämen kyllyydestä. Matkan sitten edetessä ja takapenkin matkustajien sammuttua pois, oli hereillä oloon hyvä keino laulaa, joten radiosta aina scannin avulla joku sellainen kanava jossa laulettiin jotain hyvää, huonoa tai hyvin huonoa biisiä, joka oli itselle ja mahdollisesti hanttarin paikalla istuneelle kaverille (kiitos Erno seurasta
) tuttu. Tuli sitten laulettua matkalla aika paljon Iskelmä - kanavan ja Radio Suomipopin antia.
Sepi Kumpulainen oli kyllä paras
07.00 Saapuminen Kouvolaan, yhden pojan tiputtaminen pois kyydistä, yhden kaverin nouto kotoaan, kun tuli samaa kyytiä Kotkaan. (+60)
07.30 Pysähtyminen Anjalan(/"arjalan")kosken ABCllä.
Lasten lehtipihvit oli halpoja, mutta ranskalaisissa oli aivan liikaa suolaa ja pihvi ei meinannut mennä veitsellä katki. Kaiken kaikkiaan siis melko pahaa ruokaa, mutta helpotti kuitenkin nälkää.
08.00 Saapuminen Kotkaan, Ernon vieminen kotiin, pysähdys Caron kotiovelle. Oma auto alle ja kotiin. Koomailua hetki sängyllä, ennen kuin jaksoi kömpiä suihkuun.
08.26 Kirjoittaminen tähän topikkiin, pikasuihku ja nukkumaanmeno.
[/kotimatka lyhyesti]
[yhteenveto]
- 24,5 tuntia
- 800 kilometriä
- 2 mukia karpalomehu+sooda - drinkkiä, 4 mukia vettä, 1 lasi energiajuomaa, 3 isoa colaa, 1 pullo vettä, 1 iso tölkki tehoa, 1 pullo mehua, 2 lasia maitoa, 1 muki fantaa, 1 bayleys+maito - drinkki.
- 1 panini, ihan liikaa popcorneja, läjä viinirypäleitä, 1 lasten lehtipihvi, nippu ylisuolattuja ranskalaisia, puoli pakettia Jaffa keksejä, puoli pakettia Doris tryffeli keksejä, vähän sipsejä.
(aika terveellinen ruokavalio
)
- Kipeät jalat sekä vatsalihakset
- Useita iloisia jälleennäkemisiä vanhojen tuttujen kanssa
- Muutama uusi tuttavuus
- 1 euforinen hetki
[/yhteenveto]