Katoavaa kansanperinnettä: flaikkujen jako?

26 posts, 2 pages, 6,842 views

Yks1

Posts: 173

#1 • • Yks1 negative nein
Mikähän siinä on kun ei nykyään saa jaella kaikkia flaikkuja kaikissa bileissä?

Oli tullu tytöille mm Vanhalla joku ärjyurpo huutaa:”Jos jaatte noita flaikkuja lennätte ulos!”. Lähes yhtä kiva kohtelu oli kuulemma Hesperiassa, eikä Premin yläkerrassakaan saa enää jakaa niitä? Kuulostelimme yleisemmin, niin sama juttu lähes joka puolella? (Btw, propsit Kermalle, joka otti flaikkuja jakoon, vaikka oli päällekkäisyyksiäkin!)

On nimittäin aika perseestä koko juttu. Flaikun ajatus ”hieman” katoaa… Niiden funktio muuttuu. Niistä tulee siis joillekin "paha" asia, jotain, jota tuleekin vastustaa?!

Jos nimittäin rafla kieltää sen, ni voisko joku selittää sille baarin sedälle/tytölle mistä on kysymys, että se vois loppupeleissä auttaa myös sen mestan myyntiä???

Tervetuloa flaikkujen jakajat meidän kemuihin! Meillä/meille saatte jakaa mitä vaan!*vink*Paitsi ”huonoa kättä” ei saa jakaa!*nauraa**nauraa*

*piis*

1 x 1 = 1

--
HASTA LA FIESTA, SIEMPRE!

Karski

Posts: 6,049

#2 • • Karski Pomon kätyri
Jep, mm. Premissä edellisen omistajavaihdoksen jälkeen
lentolehtisiämme jakanut henkilö uhattiin heittää ulos.

Ymmärrän toisaalta ravintoloitsijan näkemyksen:
nykyisillä painosmäärillä lentolehtisiä tunkee joka tuutista,
ja yhdessä vaiheessa lentolehtisiin suorastaan liukasteli
bileissä: ihmiset heittelivät niitä lattialle jakajien jakaessa
300 ihmisen bileissä 900 lentolehtistä *justjoo* Tällaisten
ylilyöntien ja niistä seuranneiden lieveilmiöiden
(lentolehtisten siivoaminen lattioilta siiderilätäköiden
joukosta on vittumaista puuhaa) jälkeen ei ole ihme
että monet ravintoloitsijat ovat kieltäneet lentolehtisten
jakamisen. Toissijaisena syynä sitten kilpailevien
tapahtumien mainostaminen jne. Ja huom: nimen
omaan ravintoloitsija on usein se joka
jakamisen kieltää, ei suinkaan tapahtuman järjestäjä.

Itse pidän siis ylitarjontaa varsinaisena syynä tähän
nykyiseen nihkeyteen, ja itsekin suhtaudun lentolehtisiin
nykyään eri tavalla kuin silloin, kun ne jaettiin suoraan
käteen eikä niitä pyörinyt joka nurkassa. Lentolehtispusseja
en ole ottanut vastaan kertaakaan.

[muokattu 23.4.2003 14:04]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Yks1

Posts: 173

#3 • • Yks1 negative nein
Tres:

nykyisillä painosmäärillä lentolehtisiä tunkee joka tuutista,
ja yhdessä vaiheessa lentolehtisiin suorastaan liukasteli
bileissä: ihmiset heittelivät niitä lattialle jakajien jakaessa
300 ihmisen bileissä 900 lentolehtistä *justjoo* Tällaisten
ylilyöntien ja niistä seuranneiden lieveilmiöiden
(lentolehtisten siivoaminen lattioilta siiderilätäköiden
joukosta on vittumaista puuhaa) jälkeen ei ole ihme
että monet ravintoloitsijat ovat kieltäneet lentolehtisten
jakamisen.


No jos org, siis järjestävä, ei jakava, itse suostuu korjaamaan jäljet? Tässä taitaa tulla eteen taas mahdollinen orgin motivaation puute???

Toissijaisena syynä sitten kilpailevien
tapahtumien mainostaminen jne.


Joo, tää ymmärretään just ja just. Mut osuvinta olikin se, et just se mesta, jolla oli päällekkäisyyksiä, otti lentolehtiset*hymy* vastaan ilman ihmeempiä herutuksia…

Ja huom: nimen
omaan ravintoloitsija on usein se joka
jakamisen kieltää, ei suinkaan tapahtuman järjestäjä.


Ja sehän on helpoin ohitettava. Rahalla ne saa tajuamaan. Tai edellä mainitulla siivousvastuulla. Ja uskon että on myös ratkaisu, jota emme ole vielä edes ajatelleet!

Emme me ny mitää sotaa täs alota*vink*, meidän flaikkujen jakotarve on minimaalinen verrattuna isompiin bileisiin.

kuin silloin, kun ne jaettiin suoraan
käteen eikä niitä pyörinyt joka nurkassa.


Nyyh, oi niitä aikoja… Tämäkin on selvää, näin me olisimme toimineetkin. Mutta, mutta. Juuri SE, siis käteen jakaminen, on kiellettyä! Nippa nappa niitä saa sit pinota vaik kuin erilaisille tasoille, pöydille ja hyllyille.

Lentolehtispusseja
en ole ottanut vastaan kertaakaan.


Hmmm… Illujen muovipussi taitaa olla näillä näppäimillä ”paras” tapa levittää flaikkuja. Mut tää siis johtuu vain ja ainoastaan olosuhteista, ei siitä, että tapa olisi todellakin paras.

Vielä kerran, meille pääsee lippukassan ohi pistäytymään nimenomaan jakamaan flaikkuja, ei jättämään niitä pinoiksi (pois lukien viime kerran*hymy*). Eihän siinä ole muutenkaan järkeä! Me mainostamme joitakin bileitä jopa aktiivisesti! Tyhmiäkö olemme, lauserakenteet vaillinaiset, ajatukset seis.

*piis*

1 x 1 = 1

--
HASTA LA FIESTA, SIEMPRE!

Lost-Soul

Posts: 3,107

#4 • • Lost-Soul los pallos
Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen, kun kukaan ei oo tyrkyttämässä jotain paperii käteen.. Alkaa ärsyttää ku on rauhassa jammailemassa jossain nurkassa ja joku alkaa melein väkisin tyrkyttämään. Jos pitää jakaa flaikkui, ni sen voi hoitaa bileiden lopussa, eikä silloinkaan oo suotavaa laittaa 10 flaikkuu jakoon.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Karski

Posts: 6,049

#5 • • Karski Pomon kätyri
Yks1:


No jos org, siis järjestävä, ei jakava, itse suostuu korjaamaan jäljet? Tässä taitaa tulla eteen taas mahdollinen orgin motivaation puute???



Lähinnä juuri se. Kovin monella järjestäjällä tuskin
on kiinnostusta jäädä siivoilemaan klubitilaa bileiden
jälkeen. Yksi syistä klubimuotoiseen tapahtumajärjestämiseen
kun on juuri se, että järjestäjä ostaa ravintoloitsijalta
valmiin paketin, ja selviää ilman ylimääräistä roudailua
ja siivoilua.

Yks1:


Mut osuvinta olikin se, et just se mesta, jolla oli
päällekkäisyyksiä, otti lentolehtiset*hymy* vastaan ilman
ihmeempiä herutuksia…



Johtuu siitä, että Kerman ohjelmapäällikkö ja ravintoloitsija
ovat läheisemmässä kosketuksessa tähän kulttuuriin
kuin vaikka Premin tai muiden tavallisten yökerhojen
ravintoloitsijat.

Yks1:


Ja sehän on helpoin ohitettava. Rahalla ne saa tajuamaan. Tai edellä mainitulla siivousvastuulla. Ja uskon että on myös ratkaisu, jota emme ole vielä edes ajatelleet!



Toki, mutta olen hiukan skeptinen sen suhteen, moniko
on käytännössä valmis näkemään vaivaa asian eteen.
Siis sen, että maksaisi tapahtumia järjestäessään
ravintoloitsijalle siitä että muut pääsevät mainostamaan
omia tapahtumiaan, ja lupautuisi vielä siivoamaan
lattioilla lojuvat paperiroskat tapahtuman jälkeen. Moniko
luottaa siihen, että sama etu tulee koskemaan myös häntä
ja että kaikki muutkin noudattavat tätä periaatetta.


Yks1:


Nyyh, oi niitä aikoja… Tämäkin on selvää, näin me olisimme toimineetkin. Mutta, mutta. Juuri SE, siis käteen jakaminen, on kiellettyä! Nippa nappa niitä saa sit pinota vaik kuin erilaisille tasoille, pöydille ja hyllyille.



Nimen omaan. Olen itse poiminut lentolehtisen pöydällä
olevasta nipusta ehkä kerran tai kaksi, jos se on ollut
erityisen tyylikäs enkä ole ko. lentolehtistä aiemmin
nähnyt. Erittäin epäkiihottava tapa markkinoida
tapahtumia.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

juice

Posts: 852

#6 • • juice Team Sika
Ite ainakin otan ovella vastaan sen pussillisen flaikkuja ihan mielelläni ja koskaan en oo kokenu sitä flaikun käteen tunkemistakaan häiritsevänä, jos en sitä halua niin en ota.

Muutenkin flaikut on hyvä ja mielestäni toimiva tapa mainostaa. Sit kaiken muun lisäksi ne tarjoo (ainakin mulle) myös muistoja. On aika jännää kattoo frendien kanssa jotain pari vuotta vanhoja flaikkuja bileistä missä on ite ollu.
Avatar
#7 • • yana Guest
juice:

Sit kaiken muun lisäksi ne tarjoo (ainakin mulle) myös muistoja. On aika jännää kattoo frendien kanssa jotain pari vuotta vanhoja flaikkuja bileistä missä on ite ollu.



voi sitä nostalgiaa kun jostain laatikon pohjalta löytää 7-10v vanhan flaban <3

tosin heitinpä taas siivotessa 3 muovikassillista vanhoja flaboja roskiin kun ei niita muuten jaksa oikein nurkissa pitää
remotion

Posts: 5,283

#8 • • remotion nostatus guru
HMMM...
Kyllä tulee itse stsekattua ainakin läpi koko pussi kotosalla bileitten jälkeen, bileitten jälkeen pussi kouraan, ei paljoo haittaa, mut kun niitä tullaan tunkemaan kun tampaa tai on menossa sisään se rupee jo hiukan ärsyttämään...

sitten, esim viime Hallmarkissa oli siinä päätykorokkeen lattialla sellanen epämääränen 500 afterparty-flaban läjä, tuntu jotenkin et ne oli painettu turhaan koska jakelu politiikka oli väärä...
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#9 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
oi joi, mä otan aina yhtä onnellisena sen flyerpaketin vastaan ovella, kun olen lähdössä pois! *plur* niitä on kiva katsella nyt ja jälkeen päin, ja täytyy myöntää, että useimmat niistä ovat (ihan taiteellisessa mielessäkin) hienosti toteutettuja *joo*

[muokattu 23.4.2003 18:04]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#10 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
sillon viime hallmarkin jälkeen mä luin niitä jo ihan fiiliksissä autossa... *nauraa*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#11 • • Turkoosi lammas Guest
Hui. Kylläminävaan vilkuilen yleensä jopa ne (lipunmyynti-)pöydillä olevat läpi. Ei suuremmin häiritse flabat / niiden jakelijat.
Avatar
#12 • • wxw Guest
Flaikut on mun mielest tod hyvä juttu. Jos ei pääse nettiin ni pystyy niitten avul vahtaa omia intressibileit. Ja jotkut niist on muuten jopa siistejä. Aattelin et kuhan saan hyvän kasan ittelleni niit ni teen jonkunlaisen "taulun" niist*hih*
Susu

Posts: 1,077

#13 • • Susu The Nasu
Hyzenthlay:

oi joi, mä otan aina yhtä onnellisena sen flyerpaketin vastaan ovella, kun olen lähdössä pois! *plur* niitä on kiva katsella nyt ja jälkeen päin, ja täytyy myöntää, että useimmat niistä ovat (ihan taiteellisessa mielessäkin) hienosti toteutettuja *joo*

[muokattu 23.4.2003 18:04]



Kuten myös, eipä ole flyerit pahemmin häirinnyt... Kotimatkalla monesti jo suunnitellaan bileistä saatujen flyerien perusteella seuraavaa bilekeikkaa*sydän**plur**sydän*

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

Dragonfly

Posts: 542

#14 • • Dragonfly Mariarawr
flyerit on kivoi *sydän* harmi vaan et mä en ainakaa oo törmänny niin jakajiin enää nykyään *uuh* oon nähny niitä enää levykauppojen tiskillä nököttämässä tyyliin "ota_jos_kiinnostaa".. voi raukkoja *suru*

--
Uguu~

Blues

Posts: 5,414

#15 • • Blues Koning van Afrika
Hyzenthlay:

oi joi, mä otan aina yhtä onnellisena sen flyerpaketin vastaan ovella, kun olen lähdössä pois! *plur* niitä on kiva katsella nyt ja jälkeen päin, ja täytyy myöntää, että useimmat niistä ovat (ihan taiteellisessa mielessäkin) hienosti toteutettuja *joo*

[muokattu 23.4.2003 18:04]



Sama syy mullakin. Flaikkuja alkaa olla jo kenkälaatikko täynnä *hymy*
Oon säilyttäny ainoastaan ne missä bileissä on tullu käytyä ja muita upeita kappaleita.
*ankka*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Unik

Posts: 4,117

#16 • • Unik
Itselläni on useampi iso pahvilaatikollinen tallessa varastossa flyereita, alkaen vuodesta 1989--> mukavia jonkunasteisia muistoja.
Texx

Posts: 650

#17 • • Texx ^_^
yana4000:



tosin heitinpä taas siivotessa 3 muovikassillista vanhoja flaboja roskiin kun ei niita muuten jaksa oikein nurkissa pitää




voi annas kuule mulle ens kerralla
*vink*


Niin sitten vielä lisäten, kerään aika paljon flaikkuja mm mm.
Niitä vaan on alkanut kertyy ja sitten on pakko säästää kaikki. Mut tosin kaikki postikorttimainokset (tm) säästyy kans. *hymy*

[muokattu 3.5.2003 19:24]

--
*piis*

tez

Posts: 188

#18 • • tez hottie
Flaikkujen jaossa ei sinäänsä ole mitään vikaa eikä häiritsevää , mutta lähinnä toi sotkuisuus häiritsee bileiden loppupuolella...flaikku pussit on siinä mielessä kätevä keksintö mutta niissä näyttää olevan vaan aika yksipuolisesti flaboja tiettyjen järjestäjien bileistä....ennen sentis bileissä jaettiin kutsuja ug pileisiin! voi niitä aikoja!

--
...do you fuck as well as you dance?

Howdy

Posts: 7,955

#19 • • Howdy Oldie
Mun mielestä ne on ihan jees ... ei mitään vikaa ...*piis*

--
Käpy vailla vertaa

Elfen

Posts: 61

#20 • • Elfen
Flyerit rules ok! jos nuo natsi poket määrää ettei muka saa jakaa nii jo on kumma. tai no emmä oikeestaan ookkaa nii hämmästyny kun miettii että raha pyörittää tätäkin maailman alaa nii se mikä on muilta pois on itelle lisää tuottoo.

"Kilpailutetaan ja kilpailutetaan! solidaarisuutta tää maailma kaipaa! Peace 'n love brothers and sisters!" -kari peitsamo

*hymy*
*piis*

--
twisted funky psychedelic