pyöriipyörii.. ottakaa joku se pois!!

504 posts, 26 pages, 151,104 views

ValaX

Posts: 3,891

#501 • • ValaX
Se saatanan reggae-rekka jossa reivattiin tai jotain... *sars*
Hendryk

Posts: 510

#502 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
They Might Be Giants: TIPPECANOE AND TYLER TOO

Mollissa jollottava hengennostatuslaulu USA:n presidentinvaalikampanjasta vuodelta 1840 on varmaan maailman epätodennäköisin korvamato, mutta on tässä jutussa oma logiikkansa:

Nuorgam-sivustolla (eli nrgm:ssä) oli taannoin soittolista, jossa oli kaikenlaisia presidentinvaalikampanjoissa käytettyjä biisejä sieltä sun täältä ja eri aikakusilta. Vanhana TMBG-fanina tämä kappale tietysti ponnahti sieltä silmiini ja minä olin ihan että mikä ihmeen biisi, kun ei tämmöistä löydy miltään niiden levyltä. (Tämä löytyykin yhdeltä kokoelmalevyltä, jota ei varmaan ole tuotu Suomen levykauppoihin edes importtina.)

Olen kuunnellut tätä aina silloin tällöin JuuTuupista, ja ensin ongelmani oli se, ettei melodia millään meinannut tarttua mieleeni - 170 vuotta sitten megahittien melodiakulut olivat hiukkasen toisen sorttisia kuin nykyisin. Ja niin kuin arvaatte, niin nyt olen päinvastoin pääsemättömissä tämän kipaleen kanssa.

Oh, well, ainakaan korvieni välissä ei tartte kenenkään enää Soutaa, huopaa...

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

Oj

Posts: 1,349

#503 • • Oj Keep it FILTHY
Korn 'Narcissistic Cannibal (feat Skrillex and Kill the Noise)' *dissaa*
Von Hertzen Brothers - Always Been Right *eiei*
Apulanta - Zombeja! *senkin*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

`Ԡի

Posts: 1,843

#504 • • `‘†’´

Replying to pyöriipyörii.. ottakaa joku se pois!!:

Apulanta - Zombeja



Ton Apulannan melodiakulku on senverran selkäytimestä loogisesti kumpuava että se jäi meikälläkin päähän. Sanat myös. Kuullosti vanhalta Apulannalta? En ensin tajunnut edes kyseessä olleen em. yhtye...