USA:n itärannikko (Baltimore, Washington...)?

8 posts, 1 page, 3,358 views

Miltzu

Posts: 188

#1 • • Miltzu
Heips!

Muutin pari viikkoa sitten Pennsylvaniaan (Red Lion, n. tunti Baltimoresta sisämaahan) vuoden työkomennukselle ja nyt on jo tuska siitä että pääseekö täällä bilettämään ollenkaan! Otan siis mielelläni vastaan vinkkejä jos joku tietää hyviä klubeja tms. Oma henkilökohtainen musiikkimakuni kallistuu HC:n puolelle mutta kyllä ihan perus-kiksu ja housekin uppoaa, ainakin paremman puutteessa.

Eli siis jos tiedät hyviä mestoja seuraavista kaupungeista niin kerro!

* Baltimore
* Washington DC
* Philadelphia
* Pittsburgh
* Harrisburg
* tarvittaessa myös New York, ei sinnekään aja kuin nelisen tuntia...

Tai vaikka jotain nettisivuja mistä bileitä voisi metsästää...

Kiitti!

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

-xx-

Posts: 5,001

#2 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
Täältä voi ainakin löytää (trance) bileitä New Yorkin seudulla ja osallistua keskusteluun satunnaisista aiheista (tyyliin klubitus, mutta sekavampi):
http://www.tranceaddict.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=26

Tuolta eka viesti "party planner" kertoo ainakin isoimmat NY & Washingtonin bileet, ja saattaa löytyä kyselemällä tietoja muistakin kaupungeista.

--
kiitos ja anteeksi ^^

darudevil

Posts: 427

#3 • • darudevil Darude
Soitin juuri Fur:issa (www.furnightclub.com), se on yksi makeimmista paikoista DC:ssä. Epäilen, ettei sieltä ihan usein hc:tä soi, mutta jenkki- ja kansainväliset dj:t käy tasaseen tahtiin. Soundi oli jo boothissa sellanen, ettei löydy joka paikasta edes tanssilattialta... <3

Glow @ Club Ibiza on vähän kai tuon Furin kilpailija (myös ollut tuolla Furissa aiemmin), siellä kans käy kovaa jukkaa jatkuvasti.

Platinumissa olen soittanut aiemmin useamman kerran, mutta en uskalla suositella enempiä, ei paikallisten mukaan ole tavallisina iltoina maailman siistein paikka, ja musalinja on kovin urbaani ja asiakaskunta sen mukaista (tarkoitus ei ole provota, mutta on tosiasia, että isot housut ja huivit tms tuntuvat tuovat "mutkia" tai "vain" nyrkkikähinöitä herkästi kuvaan tuossa maassa, ampumiset ja jengijutut ovat todellisia, ei pelkkää telkkaria, mikä on helvetin pelottavaa).

Clarendon Ballroomissa, H20:ssa, VIP:ssä ja Dreamissa olen soittanut myös, mutta ei muistu elämää suurempaa mieleen.

www.cityguide.aol.com/washington/bestdanceclubs

Harrisburgissa soitin monta vuotta sitten Dragonfly -nimisessä klubissa, mutten tiedä onko enää olemassa. Hyvät bileet oli silloin, runsaasti jengiä, mutta (ehkä juuri sen takia oli populaa) yleisesti aika vähäiseltä tuntui sen kaupungin bile-elämä.

Philadelphiassa ja Pittsburgissa olen soittanut jonkun kerran, mutten muista mestojen nimiä takaraivosta, enkä tiedä, että ovatko olemassa vielä. Kannattaa tosiaan mennä esimerkiksi tranceaddict.comiin, clubvibes.comiin, clubplanet.comiin ja koittaa googlata 'kaupunki+dance/night+club' ja 'kaupunki+electronic dance music' jne jne. Kyllä monista kaupungeista löytyy tuon "tavallisen" klubitarjonnan lisäksi jos jonkinlaista maanalaista toimintaakin, ja niistä vois jotain hooseetäkin ehkä löytyä (?)
Miltzu

Posts: 188

#4 • • Miltzu
Kiitos kummallekin vinkeistä! Tuon Ibizan mä jo googlettamalla löysinkin joskus. Fur pitää ehdottomasti käydä testaamassa! Harmi vaan kun tästä ajaa n. 2,5 tuntia DC:n keskustaan, voi olla että joutuu bileiltoina jäämään hotelliin sinne. Mutta ei ne täällä onneks ihan hunajaa maksa.

Nyt just eniten harmittaa se, että yksikään noista teidän laittamista linkeistä ei aukea työpaikan verkossa, on palomuurissa kielletty kun ei muka liity työntekoon :) Miten-niin-muka-ei?

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Kon-tiki

Posts: 1,936

#5 • • Kon-tiki The Unsinkable

Miltzu, 22.4.2008 17:58:
* tarvittaessa myös New York, ei sinnekään aja kuin nelisen tuntia...



Viittaan Nykki-aiheiseen klubbaritopicciin, jonka tiedot peräisin marras-joulukuulta 2007 = tuoreita. Kesäisin Nykissä on ilmeisesti kaikenlaisia kiinnonstavia ulkoilmahappeningejä esim. joidenkin museoiden kattoterasseilla, mutta nekin saa tietoonsa seuraamalla linkistä löytyvää Nykin bilekalenteri rhythmismiä.com

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=58303
Miltzu

Posts: 188

#6 • • Miltzu

darudevil, 22.4.2008 19:39:
Glow @ Club Ibiza on vähän kai tuon Furin kilpailija (myös ollut tuolla Furissa aiemmin), siellä kans käy kovaa jukkaa jatkuvasti.



Ibizassa tuli käytyä eilen kuuntelemassa Above & Beyondia. Oli ihan OK paikka, tai en mä nyt tiedä oliko se paikkana erikoinen mut bileet oli ihan mielettömät! DJ-koppi nyt oli vähän hullun korkealla, tanssilattialta ei nähnyt sinne oikein kunnolla kun se oli jossain neljässä metrissä...

Kesäkuun lopulla siellä on Tiesto soittelemassa parina iltana, täytynee mennä tsekkaamaan!

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Avatar
#7 • • niomic Guest
Ei taida kyl olla nykki kovin kovassa kulutuksessa, ellei sinne lähde esim. vklopuksi bilettelemään ja hotelliin / tuttavalle, on se kuitenkin sen verran kaukana.

Ihmettelen myös miten voi olla Baltimoresta tunti sisämaahan ja kuitenkin 2.5h wsh dc keskustaan :) (ellet nyt laske mukaan arkisin aivan järkyttävää liikennettä tuolla).

Oli mulla asiaakin. Varsinkin Baltimoren suhteen kannattaa kyllä pitää aika hyvin huoli siitä et tietää missä päin kaupunkia liikkuu. Aika hyvänä paikkana voinee pitää satama-aluetta, mutta esim. pohjoisessa, Baltimoren takaosassa on semmosta ghettoo ettei siellä mielellään ajele edes keskellä päivää. Ja olihan Baltimore vielä jonkin aikaa sitten yksiä kovimpia Crime Capitaleja jenkeissä. Bilepaikoista ei valitettavasti ole tuolta tai dc:stä pahemmin kokemusta :/
Miltzu

Posts: 188

#8 • • Edited Miltzu

niomic, 5.5.2008 01:00:
Ei taida kyl olla nykki kovin kovassa kulutuksessa, ellei sinne lähde esim. vklopuksi bilettelemään ja hotelliin / tuttavalle, on se kuitenkin sen verran kaukana.

Ihmettelen myös miten voi olla Baltimoresta tunti sisämaahan ja kuitenkin 2.5h wsh dc keskustaan :) (ellet nyt laske mukaan arkisin aivan järkyttävää liikennettä tuolla).

Oli mulla asiaakin. Varsinkin Baltimoren suhteen kannattaa kyllä pitää aika hyvin huoli siitä et tietää missä päin kaupunkia liikkuu.



Jep, Baltimore on mulle aika vieras alue, sataman nurkilla käynyt joskus vuosi sitten ja se on about siinä. Nyt siellä on kesäkuussa Starscape jonne on ehdottomasti mentävä:
http://www.starscapefestival.com/

Tiedän kyllä mitä nää paikalliset ghetot voi pahimmillaan olla, ihan vaan siitä että mä en saa lähteä töistä enää viiden jälkeen yksin parkkipaikalle kun sattuu toimisto olemaan Yorkin keskustassa ja Yorkin keskusta on aika huonoa seutua. Mua pelottaa tossa keskustassa ajaminen keskellä päivääkin.

Ja kyllä tästä DC:hen sen reilun pari tuntia ajaa, keskustaan ainakin. 2,5 h voi olla vähän liiottelua mutta sekä Baltimoren kehä (I-695) että Washingtonin kehä (I-495) ja keskustaan johtavat tiet osaa olla aika ruuhkaisia... Ei sinne DC:hen matkaa ole kun joku karvan vajaa 100 mailia.

Kesäkuussa on Starscapen lisäksi agendalla Cosmic Gate ja Tiesto (molemmat Ibizassa, DC:ssä). Ja joo oot oikeessa tosta New Yorkista, tuskin sinne tulee ihan äkkiä yksin lähdettyä ellei nyt jotain ihan spesiaalia osu kohdalle, ihan siksikin että siellä on niin helvetin kallista yöpyä. Mutta jos sinne on Suomesta joku menossa niin koodia vaan tännepäin, tuun seuraksi :)

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised