Nyt kun tullut kuunneltua tämä n+1 kertaa niin voi jo antaa jollakin tapaa informatiivista palautetta.
Tykkään ihan älyttömästi kokonaisuutena. Kuten aina, aloitus ja lopetus ovat tärkeitä. Nämä menivät nappiin.
Setti alkaa leppoisalla ja hyvän olon tuovalla raidalla. Ihana bassolinja, ja pianohan toimii mulla joka kerta. Kolmas raita, Light the Sky, oli oma suosikkini. Se sopi jotenkin niin hyvin omaan ajatusmaailmaani. "If you only knew just how much the sun needs you to help and light the sky, you would be surprised." Tämä yksinkertainen lause muistuttaa mua siitä miten me jokainen voidaan pienellä hymyllä pelastaa jonkun toisen päivä. Missä tahansa, milloin tahansa. Lisäksi ihanan jykevä basso ja kaunis melodia tuovat tähän biisiin paljon syvyyttä.
Don't Belong pistääkin sitten tunnelmallisen alun liikkeelle todella letkeällä bassolinjalla. En voi olla nostamatta volaa joka kerta kun tämä alkaa.
Somewhere Inside ja Surrender tuovat mukavasti lisää tunnetta miksiin - juuri sellaista mitä mielelläni kuuntelen istuessani auringossa. Seuraavat biisit menivätkin sitten aika taustalla ohi. Outsiders on ehkä joko liian kuultu tai sitten siinä vain on joku epäharmonia joka ei mulle toimi. Together We Rise oli vain... tylsä. Ei sille mitään voi.
Kalopsia pelastaa kyllä fiiliksen sitten täysin. Aivan ihanan tanssittava biisi ja niiiiin positiivisesti latautunut! Ja Joonas Hahmon Sound of Sundayta ei vaan voi ylistää liikaa. Ehdottomasti yksi tämän kesän omista suosikeista, ehkä jopa
the kesäbiisi 2008. Suunnaton hymy tulee päälle jo basson alkaessa ja kestää loppuun asti, muuttuen siitä välillä tyhmäksi virnistykseksi.
Lyhyesti sanottuna rakenne ja biisivalinta keskiosion pientä notkahdusta lukuunottamatta erinomainen. En löydä oikein teknistä kritisoitavaa ollenkaan (tosin sitä harvoin mikseissä kuuntelenkaan, se on mielestäni täysin toissijaista kokonaisuuden kannalta). Vaihdot ovat sujuvia, melodiat sointuvat yhteen, taajuudet ovat hyvin tasapainossa ja jotain läpäläätä...
Kuulostaa ihan saatanan hyvältä, m'kay?
Saataisko me lisää näitä?
Kyllä se niin oli että onni on tässä.
9+/10.