Tarjoukset, kampanjat ja yleisesti kannattavat ostokset, a.k.a. virallinen rahansäästötopic

140 posts, 7 pages, 37,132 views

pirpeli

#101 • • pirpeli

Kon-tiki, 2.4.2009 10:04:
Kon-Tikin Lidl- herkut ja ja muut vinkit

Lisäisin vielä Lidlin aurinkokuivatut tomaatit, 1,89e purkki. Hintaeroa riistokauppoihin melkein 2e Lidlin hyväksi. Ja maku on ihana!

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Kon-tiki

#102 • • Kon-tiki The Unsinkable

pirpeli, 2.4.2009 11:10:
---
Kon-tiki, 2.4.2009 10:04:
Kon-Tikin Lidl- herkut ja ja muut vinkit

---

Lisäisin vielä Lidlin aurinkokuivatut tomaatit, 1,89e purkki. Hintaeroa riistokauppoihin melkein 2e Lidlin hyväksi. Ja maku on ihana!

Tarviipa kokeilla! + mun edellisestä unohtui

- marinoidut paprikat lasipurkissa - ihania, jos pitää kirpeä - mausteinen kombosta
- väkevät maustekurkut, "scharfe" punaisella kannella. Ihania chilikurkkuja *hymy*
#103 • • jukebox Guest
sen enempiä tätä listausta lukematta (vielä) ajattelin lisätä jonon jatkoksi osaltani muutaman turhakkeen, joihin ansaitusti huomiota osoittamalla voi massia säästää johonkin jopa tarpeellisempaan.
..Mm. seuraavat ova tuoneet hienoisen vuosittaissäästön henk.koht. menoihini jo hyvän tovin.

- auto. käytä AINA julkisia ja nykyhinnoilla niitäkin mahd. rajoitetusti. kimppakyydit ei mene muodista koskaan.

- w.c.-paperi. mikäänhän ei saa tunnetusti persettä skeidan(kaan) jälkeen puhtaammaksi ja paremman tuntuiseksi kuin sen: pikapesu/huuhtelu ja paprut voi unohtaa.

- heräteostokset vie turmioon etenkin toistuvina sykleinä. kannattaa suunnitella hyvissä ajoin mistä maksaa ja miten se heijastuu käytännössä aina seuraavaan maksupäivään saakka.

- rafloissa syönti (alv:n tippumisesta huolimatta) ja juonti lähentelee tuhlausta. syö himassa, vältä kuitenkin ruoan tilaamista sinne, sekä ostamista kauppareissuilta (jotka nekin tulisi olla mahd. harvassa) eineksiä ym. ylihinnoiteltua mukafantsujajahelppoja paskapöperöitä. ota sormi pois nenäontelosta ja tee murkinat mukisematta itse ja jos kuulut siihen tätä nykyä yhä kasvavaan uusavuttomien keskinkertaiseen kastiin (mitä nyt itse ruoantekoon on tuleva) niin: JUMALAUTA OPETTELE!

- sähköhammasharjan vaihtopäitten ostaminen harjasvärin hiipuessa on kusetusta. osta uusia vain jos todella näin itse tarpeelliseksi koet ja päivittäinen harjaaminen kärsii. vinkki: desinfioi harjasosa keittämällä sitä mieluiten säännöllisin väliajoin, vähintään 5min. kerrallaan. näin pidät pöpöt loitolla ja harjaksen terhakkaana. myös hammasharjan säilyttäminen tyystin toisaalla kuin saniteettitiloissa takaa yleisesti ottaen pysyvämmän tuloksen puhtaammassa pykälässä.

- etenkin talvella kenkien kastuessa, kengät saa rutikuiviksi työntämällä niihin sanomalehtituppoja näin ollen sähköisiä kuivaimia ei tarvita.

- vaatteet käytän ainakin itse niin tappiin että reijät, repeymät ja värien haalistuminen alkavat häiritsemään jo itseä(kin). kalliit brändit on vältettävissä pienellä vaivalla ja yleisellä silmien auki pitämisellä lähes 100 varmasti. kirpparit sekä kierrätysmestat tarjoavat osiltaan etsivälle (ennemmin tahi myöhemmin) yhtä jos toista, josta jo viitsinnee yleensä pyydetyn hinnan pulittaakkin.

- kodin päivittäistä valaistusta vähentämällä säästää pitkällä tähtäimellä kivasti.

- itse pesen pyykkini pyykkituvassa (meillä ilmainen) korkeintaan kerran kuukaudessa ja ympäristö sekä kukkaro kiittää.

- kun huomaat tyhjän pullon tai tölkin maassa luontoa pilaamassa niin nouki se. se on ilmaista rahaa ja pisaroista se merikin on syntynyt.

- sähkölaitteiden valmiustilaan jättäminen on yhtä idioottimaista ja ITSEKÄSTÄ kuin hanaveden turha valuttaminen.."wherever you are".

*piis*
whispering

#104 • • whispering Super Juusto
DVD:tä ostavalle Casablancassa ilmeisesti loppuunmyynti:

http://www.casablanca.fi
KAIKKI - 40 %

Mitään uusia leffoja sieltä ei löydy, mut monia vanhempia (mitkä voi olla muista liikkeistä loppu) saattaa löytyä.

Ite ostin sieltä muutama päivä sitten läjän kun oli '-10% + -15% kaikista' -tarjous meneillä.
peikkolapsi

#105 • • peikkolapsi miisa the maskotti

Kon-tiki, 2.4.2009 11:21:
---

- marinoidut paprikat lasipurkissa - ihania, jos pitää kirpeä - mausteinen kombosta

sellain aika iso lasipurkki? ne näyttää ihan joltain kieliltä *tirsk*
mut joo maku on hyvä. perusmarketin "grillatut paprikat" -säilykkeet on totaalisen riistohintasia.

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Kon-tiki

#106 • • Kon-tiki The Unsinkable

peikkolapsi, 2.4.2009 20:38:
---
Kon-tiki, 2.4.2009 11:21:
---

---

sellain aika iso lasipurkki? ne näyttää ihan joltain kieliltä *tirsk*
mut joo maku on hyvä.

Joo ei ulkonäkö houkuta ostamaan ja niissä mun kehumissa paprikatäytteisissä oliiveissa voi joissain purkeissa olla pohjalla oliivinkivihippusia. Pitää aina vähän valkkailla minkä purkin ostaa, mut maku on enemmän kuin kohdallaan *hymy*
aform

#107 • • Edited aform
-Hiuesten leikkuu itse. Ostin Philipsin johdottaman 45 astetta kääntyvän DIY-mallisen parturointilaitteen maksoi ehkä 75€ . Säätöä toistaiseksi arviolta 336-76€ = 261 (21€ parturikeikkojen mukaan+ snadisti sähköä huomioituna)

-Kännykkä liittymä 10€ kuussa
-Lidlistä katkaravut pakkaseen ja maustamattomat lihat jääkaappiin.
-vessapaperi on rahastusta. Suihku on paljon parempi.
-repussa on aina pari ylimäärästä kangaskassia
-K-kaupassa suurin osa tuotteista aina 10-50 senttiä kalliimpi kuin esim S-marketissa joten miksi ihmeessä ostaisin sieltä.

Lidlistä saa jotain tuotteita. Lidlissä on paljon tuotteita mitä ei vaan yksikertaisesti kannata nauttia kuten:

-atsovärjätyt energiajuomat.
-aromivahvennettuja säilykkeitä esim herkkukurkkuja
-höttö leivät ja keksit jne. (noita on yhä enempi myös kotimaisissa ketjuissa)

-en osta lisäaineellisiä leipiä muulloin kuin pakkorakosessa. Jos lisäaineettomat leivät joskus loppuu kaupoista rupean tekemään itse.
#108 • • jukebox Guest

aform, 10.4.2009 15:05:
-Hiuesten leikkuu itse.

-- 1 parhaimpia rahansäästöjä "ikinä".
itse ostin oman leikkurini n. 3v. sitten ja ei voi kuin kehua.
henk.koht. tyystin turhat: puhelinlaskuja kartuttavat ajanvaraukset, itse paikan päälle vaivautumiset ja mukaleppoisanhauskat, typerät ämmien ulostamat suoranaiset paskanjauhamisKIDUTUS sessiot sekä riistohinnat = taakse jäänyttä elämää, for thank god.

-Kännykkä liittymä 10 kuussa

-- lähtevien puheluiden esto erittäin suositeltavaa pyytää operaattorilta (takuuvarma säästö), sillä itse määriteltynä se gsm:n valikosta tulee vuoren varmasti luistettua lörpöttelyyn.

-vessapaperi on rahastusta. Suihku on paljon parempi.

-- tuosta jo mainitsin(kin).

-K-kaupassa suurin osa tuotteista aina 10-50 senttiä kalliimpi joten miksi ihmeessä ostaisin sieltä.

-- k-kauppa = KUSETUSTA!

#109 • • Edited REivaaja Guest

jukebox, 2.4.2009 12:54:
myös hammasharjan säilyttäminen tyystin toisaalla kuin saniteettitiloissa takaa yleisesti ottaen pysyvämmän tuloksen puhtaammassa pykälässä.

Tosta en olisi niin varma. Ne pöpöt jotka siellä ilmassa leijailee harjojen päälle, menee myös hengityselimiin. Kyse on lähinnä mielikuvasta IMO. Samoin jos huljuttelet hanurisi, veikkaan että käsiisi jää suurempi määrä elinvoimaisia pöpöjä, kuin hammasharjallesi laskeutuu pisaroiden mukana pöntön huuhtelun yhteydessä. Sen lisäksi ne pöpöt jotka harjallesi lskeutuu, on niitä samoja, joitka joudut kodissasi väistämättä kohtaamaan.
#110 • • astaroth Guest
- käytä partavaahdon sijasta kusemisen yhteydessä syntyvää kuplavaahtoa
- älä käytä mikroa, vaan lämmitä ruoka perseessäsi 37:ään asteeseen
- älä käytä vessapaperia, käytä tiskirättiä
- käytä vaatteiden sijasta hymyä
- älä tuhlaa aikaa ja rahaa naisiin, pane siskoasi
#111 • • jukebox Guest

REivaaja, 10.4.2009 15:43:
---
jukebox, 2.4.2009 12:54:
myös hammasharjan säilyttäminen tyystin toisaalla kuin saniteettitiloissa takaa yleisesti ottaen pysyvämmän tuloksen puhtaammassa pykälässä.

---

Tosta en olisi niin varma. Ne pöpöt jotka siellä ilmassa leijailee harjojen päälle, menee myös hengityselimiin. Kyse on lähinnä mielikuvasta IMO. Samoin jos huljuttelet hanurisi, veikkaan että käsiisi jää suurempi määrä elinvoimaisia pöpöjä, kuin hammasharjallesi laskeutuu pisaroiden mukana pöntön huuhtelun yhteydessä. Sen lisäksi ne pöpöt jotka harjallesi lskeutuu, on niitä samoja, joitka joudut kodissasi väistämättä kohtaamaan.

no, tuo nyt on tietty oma näkemyksesi. mutta kyllä se nyt vain niin ON, jotta sikäli mikäli esim. sitä hammasharjaa säilyttää keittiötilassa (kuten mm. allekirjoittanut), jonka jo muutoinkin puhtaana on pitävä, lienee 100 varmaa että bakteerikanta on jo yleisestikkin ottaen puolittuva...tähän toki yhä(kin) vaikuttaa se, miten myös muutoin elinympäristöstäsi siisteyttä ajatellen olet huolehtiva. ja vaikkei kukaan vielä tiettävästi ole hammasharjan säilytyksen tähden saniteettitiloissa ja tästä seuraavan pöpöpoppoon tuoksinnassa kuollutkaan, olen henk.koht. pitävä kiinni jo mainitsemastasi "mielikuvasta".

..ja mitä tulee siihen perspesuun, on hyvällä käsihygienialla sekä alkoholipohjaisilla desinfiointiaineilla suuren suuri pato pitää valtaosa eri bakteerivariaatioista pois arjen aherruksista...olettaen että on aidosti joka kerta ks. "vaivan" näkevä.
#112 • • REivaaja Guest

jukebox, 10.4.2009 16:24:
no, tuo nyt on tietty oma näkemyksesi. mutta kyllä se nyt vain niin ON, jotta sikäli mikäli esim. sitä hammasharjaa säilyttää keittiötilassa (kuten mm. allekirjoittanut), jonka jo muutoinkin puhtaana on pitävä, lienee 100 varmaa että bakteerikanta on jo yleisestikkin ottaen puolittuva...tähän toki yhä(kin) vaikuttaa se, miten myös muutoin elinympäristöstäsi siisteyttä ajatellen olet huolehtiva. ja vaikkei kukaan vielä tiettävästi ole hammasharjan säilytyksen tähden saniteettitiloissa ja tästä seuraavan pöpöpoppoon tuoksinnassa kuollutkaan, olen henk.koht. pitävä kiinni jo mainitsemastasi "mielikuvasta".

..ja mitä tulee siihen perspesuun, on hyvällä käsihygienialla sekä alkoholipohjaisilla desinfiointiaineilla suuren suuri pato pitää valtaosa eri bakteerivariaatioista pois arjen aherruksista...olettaen että on aidosti joka kerta ks. "vaivan" näkevä.

Suolihuuhtelullakin on jotakuinkin puolittava vaikutus bakteeriflooraan.

Toi huljuttelu on kyllä ongelmallista. Ne pöpöt menee veden mukana kynsien alle, josta niitä on miltein mahdotonta muistaa joka kerta huolella jynssätä kun jynssäys irroittaa epiteeliä ja toimii tällöin ''keinotekoisena biofilminä''.

Senkus huljuttelet. en mä tässä sitä ole yrittämässä kieltää.
#113 • • jukebox Guest

REivaaja, 10.4.2009 16:44:
---
jukebox, 10.4.2009 16:24:

---
Suolihuuhtelullakin on jotakuinkin puolittava vaikutus bakteeriflooraan.

Toi huljuttelu on kyllä ongelmallista. Ne pöpöt menee veden mukana kynsien alle, josta niitä on miltein mahdotonta muistaa joka kerta huolella jynssätä kun jynssäys irroittaa epiteeliä ja toimii tällöin ''keinotekoisena biofilminä''.

Senkus huljuttelet. en mä tässä sitä ole yrittämässä kieltää.

huljutellaanpa hyvinkin.
#116 • • REivaaja Guest

Ameeba^, 10.4.2009 16:49:
Ei tuonlaisia kikkailuja tarvitse, pieni bakteerikanta vaan tehostaa immuunijärjestelmää.

No ei niin. paperista en silti luovu!!!
whispering

#117 • • whispering Super Juusto

-K-kaupassa suurin osa tuotteista aina 10-50 senttiä kalliimpi joten miksi ihmeessä ostaisin sieltä.

Koska kun tukee Suomalaisia tuotteita, se raha tulee takas toista kautta.
aform

#118 • • aform

whispering, 10.4.2009 17:01:
---

---

Perustuuko väitteesi omaan tutkimukseesi vai toistatko vain jossain kuulemaasi tarinaa ? Mitä kautta se raha ylipäätään tulee takaisin sitte? *vink*
whispering

#119 • • Edited whispering Super Juusto

aform, 10.4.2009 19:50:
Perustuuko väitteesi omaan tutkimukseesi vai toistatko vain jossain kuulemaasi tarinaa ? Mitä kautta se raha ylipäätään tulee takaisin sitte? *vink*

Väite perustuu ihan maalaisjärkeen. Mitä enemmän tuet suomalaista työvoimaa, sitä vähemmän sun tarvii elättää muita, jotka muutoin olisi työttöminä. Muutenkin yrityksen tukeminen joka heti tulleessaan testaa kuinka paljon pystyy polkemaan työntekijöiden oikeuksia, on vähintäänkin perseestä.

Edit: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=24800;sivu=1
ezzy

#120 • • ezzy Droid-pappa

aform, 10.4.2009 19:50:
---
whispering, 10.4.2009 17:01:
---

---

---

PLUSSAPALLOI!!! *lmao*