Tarjoukset, kampanjat ja yleisesti kannattavat ostokset, a.k.a. virallinen rahansäästötopic

140 posts, 7 pages, 37,195 views

ezzy

#81 • • ezzy Droid-pappa
Espoossa Martinsillan kauppakeskuksen huonekaluliikkeissä (koti-ideassa ja maskussa ainakin) näytti olevan aika edukasta sohvaa (montakin 399e-1ke), jos joku moista etsii. Yllättäen oma tyttö ihasteli vaan 2-3ke sohvia... *igor*
Amuck

#82 • • Amuck dub-i-dub

ezzy, 6.11.2008 12:47:
Espoossa Martinsillan kauppakeskuksen huonekaluliikkeissä (koti-ideassa ja maskussa ainakin) näytti olevan aika edukasta sohvaa (montakin 399e-1ke), jos joku moista etsii. Yllättäen oma tyttö ihasteli vaan 2-3ke sohvia... *igor*

Sisustus on yksi niistä aloista joilla on nyt tiukkaa, ah suhdannevaihtelut, eli ei muuta kuin sohvakaupoille (kuten myös asunto-, auto- ja huvivenekaupoille).

t. porvari

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Timce

#83 • • Timce

2la
(kuten myös asunto-, auto- ja huvivenekaupoille).

t. porvari

Olisko linkkejä heittää hyviin venetarjouksiin? Mitään alle 40 jalkasia ei sitte tarvise ehdotella.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

UnityF

#84 • • Edited UnityF joo just se
Yleisesti peikkoperheessä & meidän säästösysteemit ym:

- Ekana vuokra, sähkö ym laskut.
- Kännyköihin ladataan vain 10e/kk/känä.
- Autoa ei ole eikä tuu, bussilla, pyörällä ja kävelen pääsee.
- Käytetään käteistä.
- Meillä ei ole visa/luottokortteja, joten ei tule ostettuu luotolla eikä tuu mitään ylimääräisiä kk-maksuja.
- Ollaan hankittu pari yleisintä bonuskorttia mut niistä rakkain on S-Etukortti. Sähkökin kuuluu meidän s-etukortin piiriin joten se on iso juttu, näin ollen bonuksia kerty viime vuonna yli 140e. Yleensä en nosta bonusrahoja vaan säästän ne jouluun niin on hyvä jouluraha.

- Katson kuukauden ruokatarjoukset läpi netistä, lehdistä ym ja suunittelen sen pohjalta mitä syödään, eli kynä ja paperi käteen.
- Valmisruokaa ostetaan todella harvoin ja ulkona käydään syömässä kerran kuussa. Pizzaa ym ei tuu tilattuu kotiin kuin todella harvoin.
- Perustarvikkeet kunniaan, peruna, makarooni, riisii on pakko olla aina kaapissa, halpaa & hyvää.
- Jos kaupassa tulee hyvä tarjous niin kannattaa ostaa pakkaseen, ennen pakkaseen laittoo niin jakaa esim jauhelihan pieniin rasioihin, niin on helppo ottaa just sen verran kun tarvii.
- Käytetään kangaskasseja niin ei tuu ostettuu kokoajan muovipusseja kun miettii _kahden_ muovipussin hinnalla niin saa lapselle jo kunnon aamiaisen.
- Tehdään _aina_ ostoslista ja kun mennään kauppaan niin pidetään siitä kiinni.
- Karkkipäivä on vain kerran viikossa ja silloinkin jotain mitä on tarjouksessa.

- Isoimpia hankintoja varten, kodinkoneet ym niin ennen kuin ostetaan niin tutkitaan tietoja. Suositaan testivoittajia ja ominaisuuksia mitä haemme.
- Hintavertailu kannattaa, netissä viel helppoo.
- Pyritään siihin että ei osteta mitään osamaksulla (paitsi kannettava *nauru*) vaan yleensä säästetään joka kk pieni summa kunnes koko summa on kasassa ja sit ostetaan se kerralla kokonaan omaksi.
- Hankinnat yleensä tehdään tammikuussa/heinäkuussa kun on isot alet muutenkin.
Tulee samalla _aikaa_ miettii tarviinko uutta sohvaa ym.. ja jos sohva ei enää mielytä kun alet saapuu niin se olisi ollu väärä sohva kotiimme muutenkin. Sohvan ym niin pitää mielyttää sen sen hetken huuman jälkeenkin, muuten tulee turha ostos. Eli aina harkintaa.
- Suositaan myös kirppareita, kierätyskeskuksia, uffii, huuto.net:iä ym niin voi tehdä hyviäkin löytöjä todella edullisesti.

Meidän perheellä on pienet tulot silti elämän pienillä valinnoilla ollaan eletty hyvin, ruoka ei ole loppunu, vaippoja on muksulle, sähköjä ei oo suljettu jne jne..
Jos tiukka paikka tulee niin ei tod. mitään pikavippejä vaan broidille/mutsille soitto silloinkin max.20e lainaa niin on varaa maksaa se takaisin. *pepsodent*

ps. k-marketeissa niin 1kg perunoita nyt 0,50sent. ja iso nakkipaketti & keittojuurekset niin nakkikeitto on valmis. Nakitkin oli tarjouksessa en muista paljon ja pakasteesta ostetut juurekset on miltei ilmaisia. *slurps*
kinderi

#85 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

UnityF, 7.3.2009 10:00:

..paljon fiksuja juttuja..

Mua kiinnostaa toi,että kännyköihin ladataan noin vähän rahaa(nimim.lörppä,ennen liittymänvaihtoa 120e laskut,edelleen vähän liikaa..), onko teillä siis ne prepaidit? Mitä jos loppuu puheaika ja tarvii vaikka lääkäriin soitella?

Mä olen kanssa alkanu ihan eri tavalla kattelemaan mainoksia joita onneks tulee aika paljon(:P), äskettäin oli 2 paistijauhelihaa(400g) hintaan 3,50e,ja se oli mun mielestä tarjous josta ei voinu kieltäytyä *nauru*

K-kaupoissa on nyt aika hyviä tarjouksia kun niillä on joku juhlahomma menossa..

Meillä tulis pirun halvaks noi eväät ellei tarttis yhdelle ostella luontaisesti gluteenittomia. Kellään vinkkiä mistä niitä sais halvalla? Pitäs olla sit maidottomia,soijattomia ja munattomia kans.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Lost-Soul

#86 • • Lost-Soul los pallos

kindertin, 8.3.2009 12:45:
---

---

Mua kiinnostaa toi,että kännyköihin ladataan noin vähän rahaa(nimim.lörppä,ennen liittymänvaihtoa 120e laskut,edelleen vähän liikaa..), onko teillä siis ne prepaidit? Mitä jos loppuu puheaika ja tarvii vaikka lääkäriin soitella?

No jos oikea hätä on niin tuolloin se numero varmaan on 112 johon pystyy soittamaan kännykällä, missä ei ole simkorttia.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

kinderi

#87 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Lost-Soul, 8.3.2009 12:54:
---
---

---

---

No jos oikea hätä on niin tuolloin se numero varmaan on 112 johon pystyy soittamaan kännykällä, missä ei ole simkorttia.

..mä tarkotin vähän lievempää avuntarvetta..Siis että pitää lääkärille päästä viikon sisällä tms :)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Freja

#88 • • Freja Sihteeri

kindertin, 8.3.2009 13:32:
---
Lost-Soul, 8.3.2009 12:54:
---
---

---

---

---

..mä tarkotin vähän lievempää avuntarvetta..Siis että pitää lääkärille päästä viikon sisällä tms :)

Hmm ootko kokeillut pakettilittymää eli tekstaripaketti jotain kpl, ja puhepaketti jotain min? Vai onko sul jo sellane :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

kinderi

#89 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Freja, 8.3.2009 13:57:
---
Hmm ootko kokeillut pakettilittymää eli tekstaripaketti jotain kpl, ja puhepaketti jotain min? Vai onko sul jo sellane :D

Joo,siis on mulla NYT vähän parempi jo,pysyy laskut alle 50e:n *nauru*

--

tomii

#90 • • tomii kallion herttua
Yksi hyvä säästämiseen ja järkevään rahankäyttöön opettava juttu on kyllä kieltämättä reilu opiskeluputki. :D 6 vuotta ollut putkeen opiskelijana ja nyt sitten töissä: aika hyvin osaan kyl kitsastella vieläkin, vaikka kohta 6kk täyspäiväistä työelämää takana. :) Toki olen joitakin vähän kalliimpia hankintoja tehnyt nyt, joita ei ole vaan pystynyt tekemään opiskelijana, mutta esim. ei hirveesti tule turhaa ostettua ja ruuastakin katon hinnat tarkkaan, koska tossa oikeesti tekee isoja säästöjä. Teen esim. eväät duuniin, enkä käy lounaspaikoissa syömässä kuin ihan spesiaalitapauksissa. Olen laskenut, että säästän näin kuukaudessa n. 70e (meiltä saisi ostaa duunista lounareita, joten sen perusteella laskin tämän) = n. 850e vuodessa. Aika älytöntä. :) Onhan tosta tosin vaivaa, mutta mun mielestä kannattaa. Tosin... ryyppybudjettia olen nostanut ehkä 20e:llä per bileet, et tää ehkä "vähän" kompensoi. :D

--
reivaan kunnes kuolen

liikkuva muna

#91 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Mä oon menny näillä:

Elintarvikkeet aka murkina aka kuolinturhikkeet aka jokapäivänen murhe:

- Vältän pieniä kauppoja, kioskeja, huoltoasemia yms.

- Vältän K-ketjun kauppoja (elintarvikkeet about 5-20% kalliimpia kun S-ketjulla. Lisäks K-kauppojen valikoima on usein ihan perseestä. Kerrankin yritettiin ettiä tosta Itiksen sadan hehtaarin City Marketista kananugetteja ja henkilökunta oli huuli pyöreenä: "häh? kana? nugetti?").

(Huono valinta tämäkin, mutta pakko se safka on jostain poistaa.)

Leffat/Pelit:

- Nettikaupat (välillä peleissä säästäny markettihintoihin nähden 30e). Noi GameStopit ja EB Gamesit voi jättää omaan arvoonsa. Pyytävät käytetyistä peleistä saman kun jotkut monet uusista.

Bileet/baarit:

- Jätän väliin. Edullisimmassakin tapauksesa sisäänpääsyn, narikan ja bissen hinnalla saa pizzan. Ei oo vaikee valinta mulle.

Nainen:

- 10 euron kukkakimpun sijaan ostan sille pussin juustonaksuja.
UnityF

#92 • • UnityF joo just se

Meil on prepaidit ja lataan ne aina netistä niin saa egen bonarii :D
Tosin mie en puhu kännykkään kuin just ne pakolliset puhelut mitä tarvii, et yleensä mulle jää viellä saldoo kun kuu lähenee loppuaan. Jätän myös aina piippivaran puhelimeen et jos tulee jotain niin saan ainakin mutsin / broidin kiinni mut ei oo tullu viel sitä päivää et olisi joku tärkeä puhelu jääny. Yleensäkkin mulla on kännykkä joko piippauksella tai äänettömällä, et kertoneen miten paljon mä tosta vekottimesta tykkään. :DD
Decion

#93 • • Edited Decion Koneradio
vähän alekin viestin rakennetta lainaten elän tällä tavoin:

Ruoka/Juoma:

sen saan tukusta mamman tukkukortilla :) jokseenkaan sieläkän nyt iha liian halpaakaan tietyt tuotteet ole

Olut/Tupakka:

halvinta suomalaista n. 5-10 litraa viikossa, Chesterfieldin sininen, n. aski päivässä ja kaksi maxia viikonlopun aikana

Leffat/Pelit:

pelejä en pelaa, paitsi silloin tällöin kulutan wowiin 13euroa kuussa, elokuvat lataan laittomasti internetsistä

Bileet/baarit:

tiettyihin bileisiin säästän rahaa oli hintaluokka juomissa / sisäänpääsyissä mikä tahansa, liittyen lineuppiin, baareissa taasen selviän niinkin pienillä rahoilla kuten 10-30e juomiin + narikka & sisäänpääsy

Nainen:

se maksaa loput (ja muutenkin varmaan puolet näistä *uros*)

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

ipe

#94 • • ipe X-Rust / Holvi
http://www.play.com/Music/CD/3-/221047/2-/Promo.html?dpr=221047

Play.com Global Underground-kampanja, hinnat alkaen £4.99 (sisältää toimituskulut!)

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

m1kk3

#96 • • m1kk3 no-life

yertle, 10.3.2009 16:09:
---
ipe, 10.3.2009 15:47:
http://www.play.com/Music/CD/3-/221047/2-/Promo.html?dpr=221047

Play.com Global Underground-kampanja, hinnat alkaen £4.99 (sisältää toimituskulut!)

---

Mulla se herjas kaikista mitä oisin halunnu ostaa, että ne voidaan toimittaa vaan UK:n sisällä olevaan osotteeseen :(

edit. ja ehin jo niin kovin innostuu parista levystä!

no voi perkeleen perkele :(

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

yertle

#97 • • yertle

mikke, 10.3.2009 16:12:
---

no voi perkeleen perkele :(

On sittenki toivoa! Ku vaihtaa sielt oikeesta yläkulmasta valuutan euroiks, ni sit se lopetti sen herjaamisen. Ja sit sain kait tilattuu ne levyt? Ne oli sit viel out of stock, ja sit puoli vahingos painoin confirm, ja nyt en oo sit varma et tuleeks niitä ikinä :D mut ei se mitään, oli aika halpoi. Eli jees jos tulee, ja ei oo rahallinen kuolema jos ei tuu *sydän*
UnityF

#98 • • UnityF joo just se

Meillä tulis pirun halvaks noi eväät ellei tarttis yhdelle ostella luontaisesti gluteenittomia. Kellään vinkkiä mistä niitä sais halvalla? Pitäs olla sit maidottomia,soijattomia ja munattomia kans.

http://www.keliapuoti.fi/

Tuli mieleen toi on Hakaniemen Kauppahallissa, hinnat pomppaa kyl mun silmiin mut mä en tiedä mikä noiden hintataso on normisti et onko toi nyt kallis/ok/halpa.

Tos tuli tälläinen linkki vastaan myös:

http://www.suomikauppa.fi/index.php?cPath=23_119&a_aid=b27a7c9

*hymy*
Lyylikki

#99 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Mun kummityttö on kanssa aika ruokarajoitteinen eli sillä on ehkä about 20 erilaista juttua, mitä se saa syödä. Eikä tietenkään mitään kotimaisia viljoja, nyt on tosin taas kauraa kokeiltu. Voi pientä. Serkku ja sen mies on pienituloisia (opiskelija ja autokorjaamoyrittäjä), niin usein tulee vietyä niille justiinsa säkillinen jotain gluteiinittomia juttuja (Allermiina/Keliapuoti).

Lisäksi serkku on aika hyvä nettishoppaaja ja esim. Saksasta löytyy gluteiinittomiin tuotteisiin erikoistuneita nettikauppoja enemmän, kuin Suomesta. Aikaa ja vaivaahan se vaatii, että tutustuu valikoimaan, mutta valikoimat on laajempia ja tuotteita voi saada halvemmalla. Euroopan ulkopuolelta tilattaessa pitää muistaa kuitenkin tulli- ja veromääräykset.
Kon-tiki

#100 • • Kon-tiki The Unsinkable
Mä ja ukko ollaan yrittäjä-taiteilijapariskunta eli tulot on hyvin epäsäännölliset. Aina pitää olla pahan päivän varalle säästössä jotain ja kuten monet tääl on jo huomauttaneet, Suomen hintatasolla säästöjä syntyy varsinkin ruokailuissa. Tässä meidän säästövinkit:

* 1 iso ruokaostoskeikka viikossa säästää aikaa, rahaa ja hermoja + kasvattaa hauista, jos ruoat tuo kotiin julkisilla kulkuvälineillä niinkuin me. Kun viikon mittaan laittamansa ruoat valkkaa etukäteen, tulee myös vaihdeltua ruokia eikä syötyä jotain nuudelia monta päivää peräkkäin (hyvin paljon rahaa säästyy kaupunkioloissa myös, kun jättää sen oman auton hankkimatta).

* Lidlin parhaat ruoat on parempia kuin missään muissa Suomen ruokakaupoissa ja paljon halvempia. Osa Lidlin sapuskoista on joutavaa jauho-rasvamössöä, jota ei kannata syödä halvallakaan, mutta sit on näitä helmiä:
- omenasose, iso lasipurkki vähän yli euron, sokeria 7%
- täysjyväviipaleet ja -paahtis, tosi hyviä n. euron / pkt
- paprikatäytteiset vihreät oliivit alle 1 - alle 2 euroa purkkikoosta riippuen. Stockan herkun vastaavat on paljon huonommanmakuisia.
- veteen säilötyt artisokansydämet vähän yli 2 e
- saksalaiset oluet halvalla! Mun suosikki on Fink Bräu 49 senttiä, pilsneri eli ei mene pöhnään
- Saskia-vichy alle euron / 1,5 litraa
- Polar- Oltermanni- tai niiden jäljitelmäjuustoissa usein hyviä tarjouksia
- rahka 1,39 / 500g. Todella tukeva ja riittoisa jööttä esim. jälkiruokiin tai edellämainitun omenasoseen kanssa syötäväksi
- bourbon-vaniljajäätelö. Tätä tulee ostettua harvemmin kun pakkaus on pelottavan iso, mutta mukana aitoja vaniljanpaloja
- 750 g pakastettua lehtipinaattia (siis ei pinaattisilppua kuten muissa kaupoissa) 1,59 e! Tätä tosin on harvoin tarjolla *kuolaa*
- tummat suklaalevyt on ehkä puoleen hintaan muihin kauppoihin verrattuna

* Soijarouhe maksaa vähän yli 2 e / 500 g ja siitä saa syömävalmista, kolesterolitonta "jauhelihankorviketta" noin viittä jauhelihakiloa vastaavan määrän. Parasta kastikkeissa, pizzan päällä ja keitoissa. Murekkeisiin, pihveihin ja pulliin se on aika irtonaista, niitä varten ituhipeillä on muut valmisteet jotka ei hintansa puolest kuulu tähän topiciin.

Tän sivun yläosassa "helpompi soijamakaronilaatikko" http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=21305;pid=913874#913874

Rouheen ja nesteen sekoitussuhteesta täällä http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=16170;sivu=666