Soundien tekeminen

6 posts, 1 page, 2,601 views

Aki Antila

Posts: 220

#1 • • Aki Antila
Olen aloittanut itse tekemään musiikkia, mutta ongelma on, että miten oikein
saan kunnon soundeja? Itsellä on käytössä FL Studio, jonka syntikalla, 3xoscilla ja toisella,
Sytruksella, pitäisi tulla hyviä soundeja. Miten soundien tekeminen oikein tapahtuu?
Onko se vain yrittämistä, vai löytyykö sihen joitakin järjestelmiä?
kbbb

Posts: 14

#2 • • kbbb
ite oon paininu kans sytruksen kanssa. aika hidasta toimintaa ainakin aluksi ja osaa tehä vain muutamia soundeja. jos joku tietäis jotain videoita tai tutoriaaleja tähän.
kosmo

Posts: 759

#3 • • Edited kosmo TJH87
"how to make a noise" on ihan hyvä opus jolla aloittaa. Sen saa ilmaiseksi ja/tai pientä maksua vastaan demoineen päivineen saitilta jota en nyt muista... [o]googlatkaa.[/o]

no tässähän se http://www.noisesculpture.com/
Juhgu

Posts: 7,921

#4 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Puhtaasti makuasia toki, mutta IMO Sytrus on vähän kankea käyttää, ja jos on vasta aloittelemassa, niin se lienee vähintäänkin hämmentävä vekotin. Jollain toisella VST-syntikalla leikkiminen voi olla palkitsevampaa. Ilmaisiakin vaihtoehtoja on, ei kun googlaamaan.

(Tai onhan sytruskin kiva, jos haluaa vain selailla presettejä ja leikkiä sillä x-y säätimellä - ja jos ei haittaa että joku presetti voi viedä esim 20% prossutehoista *nauru*)

3xoscista lähtee aika ohkaista soundia. (Tosin kunnon efektoinneilla siitäkin saa ihan kivaa mölyä joihinkin tarkoituksiin - FL studion tutorialeissa taisi olla jotain aiheesta.)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

nomic

Posts: 4,120

#5 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Sytrusta ei tule pahemmin käytettyä, mutta 3x osc:lla tulee tehtyä erinäisiä ääniä, kun leikkiii lfo:lla, pistää kanavaan joka sisältää efektejä, ja löytää tasapainon kolmen oskilaattorin väliltä.
Kannattaa myös tarkistaa ilmainen syna: Synth1, joka on omaan mieleeni, ja on helppo käyttää. :)
tomii

Posts: 3,594

#6 • • tomii kallion herttua
Itse en kyl alottaisi Sytruksesta. Suosittelen vaikka tutustumaan ihan ekana johonkin 2-3 oscillaattorin syntikkaan, jossa on mahdollisimman beisikit säädöt, että oppii tajuumaan edes noiden syntikoiden perusjuttujen vaikutukset niihin ääniin (filtterit, oscillaattorit, lfo:t, attackit, decayt jne.). Mun mielestä Sytrus on alkuun vähän liian monimutkainen ja laaja käyttöliittymältään. Esim. FLStudion messissä tulevat demoversiot Waspista ja Simsynth Livestä on omasta mielestä paljon iisimpiä alotteluun (nää pitäisi saada erikseenkin testiin, jos käyttää jotakin muuta vst-i:tä tukevaa sekvensseriä, ja freewarenakin löytyy vaikka mitä vastaavia). Reasonissa taas Subtractor vastaa mun mielestä vähän näitä kahta.

--
reivaan kunnes kuolen