YAHEL kahden viikon kuluttua Helsingissä?

28 posts, 2 pages, 9,851 views

Damien

#21 • • Edited Damien [tr3ox]

misc,
Jos aihe kiinnostais minua enemmän, niin klubituksen holokaust topicci ei ole todellakaan osoite josta lähtisin hakemaan informaatiota. En yritä millään tavalla puolustella Israelia, vaan enemmänkin ärsyttää noin vahvojen mielipiteitten esilletuominen ihmisiltä, jolla ei selvästikkään ole mitään aitoa kokemusta aiheesta. Olet valinnut puolesi tuntematta puolia.

T.
Ode

Niin, JOS aihe kiinnostaisi sinua enemmän niin voisit ärsytykseltäsi nähdä sisälukutaitoisena ihmisenä mitä oikeastaan tarkoitan.

Olen provo, entäs sitten?

Rohkenen väittää tietäväni Israelin harjoittamasta politiikasta sen pääpiirteet ja motiviit, unohtamatta tilanteen taustoja aina toisesta maailman sodasta Suezin kriisiin asti , niin hyvin että voin vetää asiasta omat johtopäätökset. Eniten minua vituttaa Palestiinalaisten luokitteleminen terroristeiksi, niin Israelin valtion ja sen suomen ystävien puolesta. Nyyh, nyt ne kaksi sotilasta tulee sinkkiarkuissa takaisin: "Terrorismiä". Vittu Länsi-rannalle ei ole saatu lääkkeitä herraties koskaan. Jos Israel joskus vedettäisiin Haagiin (HAH!), kalpenisi Hessien kaltaisten hirviöiden teot nykymittapuulla näiden Juutalaisten edessä...

Vittu, ampuivathan ne James Millerinkin tankista, eivätkä ole sitä pyytäneet anteeksi. Toisaalta miksi niiden pitäisi, kunhan ostavat aseensa amerikkalaisilta ja pitävät ydinpelotteensa poissa näkyvistä.

edit: niin jos aihe edelleenkin kiinnostaa, Death in Gaza -on tuon kyseisen dokumentin nimi. Israelin omaksi harmiksi Miller oli tuottamassa kaksi osaista dokumenttia tästä konfliktista, toinen osa vaan jäi edellä mainituista syistä kuvaamatta.
Misc Management

#22 • • Edited Misc Management
Helpointa on olla täysin yksipuolinen ja yleistää "juutalaiset" ja "israelilaiset" tappajiksi, kun silloinhan ei tarvitsisi ajatella asiaa lainkaan... Voi olla vaan vihainen. Onks mä nyt tappaja kun oon israelilainen? Melko kapeakatseinen oot jos näet maailman mustavalkoisena, ja tuut foorumeihin laukomaan (sun mielestä) perusteltuja mielipiteitä. Katseleppa vähän lisää yksipuolisia dokkareita, se varmaan auttaa.

En ole sitä mieltä että israelin johdon päätökset ovat aina oikeat, kaukana siitä, mutta sinulla ei ole hajuakaan niitten ajatusmaailmasta, historiasta ja minkä takia he päätyvät tollasiin ratkaisuihin.
Jos myös kävisit vaikka paikan päällä tutustumassa ihmisiin, väitän että saatat vähän pehmentyä.
Sä voit olla sen jälkeenkin sitä mieltä että ne tekee vääriä päätöksiä, mutta silloin ainakin tietäisit miksi sä oot vihainen.

Ja ENITEN ottaa päähän että kun mainitaan israelilaisia artisteja musiikkifoorumissa niin joku rupee dissaa KAIKKIA israelilaisia. Ihan kun Yahelilla on jotain tekemistä israel-palestiina konfilktin kanssa. HALOOOOOOOOOOOO PLUR tai jotain

T. Asaf

ja väitän vielä, että jos olet syntynyt ja kasvanut turvallisessa kuplassa jonka nimi on Suomi, sun pitää tehdä extra kovaa työtä ja tutustua läheltä tollasiin konflikteihin jotta voit muodostaa aidon ja tasapainoisen mielipiteen.
Damien

#23 • • Damien [tr3ox]
Blaah, sä näytät niin Israelilaiselta että ihan meinaa ärsyttää ;)

Enivei, ihan vaan korjatakseni oon tässä yleistäny vaan Israelin ja sen politiikan kohdalta, sekä että koko valtio perustuu juutalaisuuteen. Kuinka väärässä mä sitten olen ollut? Elä ota sitä niin henkilökohtaisesti ;) , kun en sitä sellaisena tarkoittanut..
sts

#24 • • sts Sama pyynti aitta!
Yet another topic gone wrong.
Misc Management

#25 • • Edited Misc Management

Damien, 28.9.2008 21:08:
Blaah, sä näytät niin Israelilaiselta että ihan meinaa ärsyttää ;)

Enivei, ihan vaan korjatakseni oon tässä yleistäny vaan Israelin ja sen politiikan kohdalta, sekä että koko valtio perustuu juutalaisuuteen. Kuinka väärässä mä sitten olen ollut? Elä ota sitä niin henkilökohtaisesti ;) , kun en sitä sellaisena tarkoittanut..

Olet oikeassa että israelin valtio perustuu juutalaisuuteen. Ja myös siinä että ne arabit jotka olivat asuneet israelissa tuhansia vuosia, joutuivat lähtemään kodeistaan tämän YK:n tehdyn päätöksen myötä. Siinä sopan ainekset.

piis
RiD

#27 • • RiD Nukemi
bunny-pancake.gif

--
*super* *possu*