FL studio 8

32 posts, 2 pages, 13,968 views

Saarre

Posts: 1,151

#1 • • Saarre
aloitan uuden aiheen tänne tälle, ja samalla kysyen että onko kellään ilmaantunut jotain ongelmia tämän kanssa?
lähinnä itsellä on asennus pelko kun on aika hyvässä kuosissa vstsetupit yms tällähetkellä että kaikki hajoo käsiin ku rupee päivittelemään.

--
*tähti* Full hearts cant lose

plink

Posts: 1,405

#2 • • plink team paska
kas helvettiä, enpä oo releasea edes huomannut. itelläni sen verran freesi ja loppuun asti säätämätön asennus seiskasta tällä hetkellä, et taidan samantien pistää kasin, kunhan pääsen himaan.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Saarre

Posts: 1,151

#3 • • Saarre

plink, 29.3.2008 19:45:
kas helvettiä, enpä oo releasea edes huomannut. itelläni sen verran freesi ja loppuun asti säätämätön asennus seiskasta tällä hetkellä, et taidan samantien pistää kasin, kunhan pääsen himaan.



jaa toki ensitunnelmat tänne.

--
*tähti* Full hearts cant lose

fantomg

Posts: 1

#4 • • fantomg
Hyvin on toiminut uusi kasi ja sen uudet mukavat toiminnot ja muutenkin olen ollut onnellinen FL käyttäjä jo versiosta 2. Suosittelen joko Producer editionia tai XXL pakettia, koska niissä on suurin hyötysuhde pitemmällä aikavälillä.

Mulla on muuten linkki/koodi jolla saa 10% alennuksen ostaessaan FL Studion. Eli käyttäkää sitä niin jää bisserahaa!

10% alekuponkiin tästä: http://support.flstudio.com/jshop/?promo=DDHBI347
David Amaro

Posts: 128

#5 • • David Amaro
Olis pieni probleema FL Studion kanssa.

Eli mulla on tollanen Edirolin Orchestra pluggari, mutta kun tallenen biisin mitä teen ja jatkan sitä myöhemmin joudun aina ettiin saundin mitä käytin siinä, eli aina avaa presentti setupin tossa pluggarissa. Eli mikä avuks että myös Edirolin asetukset pysyis tallennuksen mukana.

Toinen ongelma DiscoDSP:n Discoveryn automaatioiden teko ei onnistu, oisko jollain tähän mitään vinkkiä?

Kiitoksia jo etukäteen jos näihin ongelmiin ois jollain ratkasu.
Horzi

Posts: 646

#6 • • Horzi FINRG Recordings

David Amaro, 21.5.2008 20:15:
Olis pieni probleema FL Studion kanssa.

Eli mulla on tollanen Edirolin Orchestra pluggari, mutta kun tallenen biisin mitä teen ja jatkan sitä myöhemmin joudun aina ettiin saundin mitä käytin siinä, eli aina avaa presentti setupin tossa pluggarissa.



Mulla on tää sama ongelma FL 5:n kanssa, aina joutuu sen vakio fluten tilalle ettiin sen haluamansa saundin.
Onko pluginis waretettu vai ostettu? Veikkaan että sillä saattais olla jotain tekemistä asian kanssa... *ding*
David Amaro

Posts: 128

#7 • • David Amaro
Ostettuhan tua on. Löyty jo vastaus toiselta foorumilta, eli pitää tallentaa erikseen siitä pluggarista säädöt.
Horzi

Posts: 646

#8 • • Horzi FINRG Recordings
Vai niin, vai niin, pitääpi itekkin kokeilla tota kun seuraavan kerran FL:n avaan.
glxblt

Posts: 109

#9 • • glxblt neuronörtti
FL Studio 8 hajotti muutaman (vanhentuneen) plugarin ja sen johdosta jotkut projektit eivät aukea.

Aika turha päivitys muutenkin, harmittaa että tuli asennettua musakoneelle vain sen takia, että saisin kaverin koneella kasiversiolla tehdyn projektin kivuttomasti auki.
rec

Posts: 2,923

#10 • • rec

Horzi, 22.5.2008 15:19:
---
David Amaro, 21.5.2008 20:15:
Olis pieni probleema FL Studion kanssa.

Eli mulla on tollanen Edirolin Orchestra pluggari, mutta kun tallenen biisin mitä teen ja jatkan sitä myöhemmin joudun aina ettiin saundin mitä käytin siinä, eli aina avaa presentti setupin tossa pluggarissa.


---


Mulla on tää sama ongelma FL 5:n kanssa, aina joutuu sen vakio fluten tilalle ettiin sen haluamansa saundin.
Onko pluginis waretettu vai ostettu? Veikkaan että sillä saattais olla jotain tekemistä asian kanssa... *ding*



Muistaakseni meillä oli vuosia sitte tuo sama ongelma poikien kanssa ja muistaakseni todettiin että ohjelmassa on ns. bugi.
Juhgu

Posts: 7,921

#11 • • Edited Juhgu Virnistelijä

glxblt, 22.5.2008 21:36:
Aika turha päivitys muutenkin, harmittaa että tuli asennettua musakoneelle vain sen takia, että saisin kaverin koneella kasiversiolla tehdyn projektin kivuttomasti auki.



Eihän toi nyt ihan turha kuitenkaan: http://www.flstudio.com/help/html/basics_new.htm

Mulla päivittyi ihan kivuttomasti, ei ollut ongelmia plugareiden kanssa, ei esim. tarvinut asennella uudestaan tai muutenkaan säätää juuri mitään.

Tutoriaalibiisien perusteella tuossa kasissa (taisi itseasiassa olla jo seiskassa) on joku ihan uusi vaihtoehtoinen systeemi tuohon patternien lätkimiseen sekvensseriin. Varmaan näppärä, hitsi kun ei vaan vanha koira meinaa oppia uusia temppuja :P isohko kynnys motivoitua opettelemaan moista kun vanha systeemikin pelittää toimivasti.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Waily

Posts: 919

#12 • • Waily | Mindcore, Terrorcraft, Hardcore Malice Records |
Ihan älytöntä että kasissa ei oo enään samat pika nappulat kun muissa fruityis kautta aikojen mitä oon skulannu, vaan esim pianorollissa leikellessä pitää ylhäält klikkaa ''chop'' työkalua..

mä en vaan tajuu miks tommonen asia mennään muuttamaan. grr. muuten ihan kiva.. en nää mitään specialii seiskaan verattuna paitsi taas pari turhaa plugarii..
glxblt

Posts: 109

#13 • • glxblt neuronörtti

Waily, 29.5.2008 11:09:
Ihan älytöntä että kasissa ei oo enään samat pika nappulat kun muissa fruityis kautta aikojen mitä oon skulannu, vaan esim pianorollissa leikellessä pitää ylhäält klikkaa ''chop'' työkalua..



En mä kyllä ole noteerannu tollaista. Ootko varma että esim. "Typing keyboard to piano keyboard" -toiminto ei ole päällä? (CTRL+T)

FL Studion vakiotemplatessa se taitaa olla nimittäin oletusarvoisesti päällä :(
Waily

Posts: 919

#14 • • Waily | Mindcore, Terrorcraft, Hardcore Malice Records |

glxblt, 29.5.2008 15:08:
---
Waily, 29.5.2008 11:09:
Ihan älytöntä että kasissa ei oo enään samat pika nappulat kun muissa fruityis kautta aikojen mitä oon skulannu, vaan esim pianorollissa leikellessä pitää ylhäält klikkaa ''chop'' työkalua..

---


En mä kyllä ole noteerannu tollaista. Ootko varma että esim. "Typing keyboard to piano keyboard" -toiminto ei ole päällä? (CTRL+T)

FL Studion vakiotemplatessa se taitaa olla nimittäin oletusarvoisesti päällä :(


mul on oma temppi, se on vaan vaihettu vasemmasta shiftistä oikeeseen.
Jaycob

Posts: 57

#15 • • Jaycob

Waily, 29.5.2008 15:10:
---
glxblt, 29.5.2008 15:08:
---
Waily, 29.5.2008 11:09:
Ihan älytöntä että kasissa ei oo enään samat pika nappulat kun muissa fruityis kautta aikojen mitä oon skulannu, vaan esim pianorollissa leikellessä pitää ylhäält klikkaa ''chop'' työkalua..

---


En mä kyllä ole noteerannu tollaista. Ootko varma että esim. "Typing keyboard to piano keyboard" -toiminto ei ole päällä? (CTRL+T)

FL Studion vakiotemplatessa se taitaa olla nimittäin oletusarvoisesti päällä :(

---

mul on oma temppi, se on vaan vaihettu vasemmasta shiftistä oikeeseen.


Totta. Tollaset on pyllystä. Mikäköhän siinäki oli että sen shiftin paikkaa piti vaihtaa?
Jaycob

Posts: 57

#17 • • Jaycob

Waily, 31.5.2008 17:36:
---
Ceox, 31.5.2008 17:34:
Totta. Tollaset on pyllystä. Mikäköhän siinäki oli että sen shiftin paikkaa piti vaihtaa?

---


Evt. varmaan vittuillakseen :G


Onko sillä vasemmalla shiftillä nyt joku uus tehtävä?
plink

Posts: 1,405

#18 • • plink team paska
tänään jaksoin pitkästä aikaa avata musasoftat ja kävi taas ärsyttämään eräs 8 version mukana tullut uudistus:

miksköhän helvetissä audio clipit on nostettu patternien yläpuolelle playlistissä. nyt kun scrollailee hiiren rullalla, niin rullaus tapahtuu audio clipeissä eikä patternipuolella. ite kun teen biiseihini melkein kaikki soundit ite, niin vituttaa kun koko rullasta ei oo enää mitään hyötyä. saakohan niitä jostain vaihdettua takas toisinpäin?

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Juhgu

Posts: 7,921

#19 • • Edited Juhgu Virnistelijä

plink, 24.6.2008 23:19:
tänään jaksoin pitkästä aikaa avata musasoftat ja kävi taas ärsyttämään eräs 8 version mukana tullut uudistus:

miksköhän helvetissä audio clipit on nostettu patternien yläpuolelle playlistissä. nyt kun scrollailee hiiren rullalla, niin rullaus tapahtuu audio clipeissä eikä patternipuolella. ite kun teen biiseihini melkein kaikki soundit ite, niin vituttaa kun koko rullasta ei oo enää mitään hyötyä. saakohan niitä jostain vaihdettua takas toisinpäin?



Samaa kirosin joskus, mutten tullut selvittäneeksi. Raportoi toki jos selviää.

Tosin, nythän tuonne samaan mestaan klippien kanssa saa myös patterneja (piano rollin näköisinä pätkinä, ei laatikoina, tsek joku tutoriaali). En ole testannut, mutta kun laittaa esim. rivi per instru, voi isoa projektia olla helpompi hallita (nimim 290 patternin projekti alkaa levitä käsiin). Pitänee testata seuraavan uuden projektin kanssa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

plink

Posts: 1,405

#20 • • plink team paska

Juhgu, 24.6.2008 23:25:
Tosin, nythän tuonne samaan mestaan klippien kanssa saa myös patterneja (piano rollin näköisinä pätkinä, ei laatikoina, tsek joku tutoriaali).



ai perkele, enpäs ookkaan tajunnut. sittehän toi uus systeemi vois periaatteessa olla jopa kätevämpikin. pitääkin tutkia lisää huomenna.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.