Konemetsä 2008 - Open Air 11.7.2008 @ Marttila

1,164 posts, 59 pages, 247,154 views

Peppermint

#1001 • • Peppermint

pirpeli, 15.7.2008 10:17:
---

Rikotut ja putsatut teltat(varsinkin putsatut) on kyllä enimmäkseen porukan omaa syytä. _Mitään_ arvokasta(tai yleensäkään mitään) ei jätetä lukitsemattomaan telttaan, ikinä. Sen luulisi tajuavan kuka tahansa. Arvotavarat autoon(jonkun kivan autoon, jos ei omaa ole) vähintään, pois näkyvistä ja teltan oveen lukko. Ainakin vähän hidastaa kusipääidioottipaska-aivoroistojen hommia.

No huh huh, ai omaa syytä?
Mun mielestä kaikki nämä selän takaa varastetut juomat/teltasta viedyt kamat -tarinat on jotenkin merkki siitä, että ihmiset ei vaan välitä. Ei toisistaan eikä mistään. Ihan uskomattoman törkeää touhua, ja vielä meillä Suomessa, paikassa jota pidän vielä suht koht rehellisten íhmisten kansoittamana.

Itse olin edellisviikonlopun Roskildessa, siellä on lähes 100 000 ihmistä eikä meiltä viety mitään teltasta eikä mistään muualtakaan. Kyllä festarikulkijoiden pitää pystyä luottamaan toisiinsa!!!

--
Oldschool, baby

pirpeli

#1002 • • pirpeli

Peppermint, 15.7.2008 14:09:
No huh huh, ai omaa syytä?
Mun mielestä kaikki nämä selän takaa varastetut juomat/teltasta viedyt kamat -tarinat on jotenkin merkki siitä, että ihmiset ei vaan välitä. Ei toisistaan eikä mistään. Ihan uskomattoman törkeää touhua, ja vielä meillä Suomessa, paikassa jota pidän vielä suht koht rehellisten íhmisten kansoittamana.

Itse olin edellisviikonlopun Roskildessa, siellä on lähes 100 000 ihmistä eikä meiltä viety mitään teltasta eikä mistään muualtakaan. Kyllä festarikulkijoiden pitää pystyä luottamaan toisiinsa!!!

Osittain kyllä ihan omaa syytä, jos oikein kehotetaan ihmisiä ottamaan lukot telttoihin.
Konemetsän sivuilta: Padlock for your Tent

Kokonaan ei tietenkään, koska joukkoon mahtuu kasa totaali-idiootteja, jotka kuvittelevat kännissä/kamapäissään tahi muusta syystä, että "mikä on sun, on myös mun".

Festarikulkijoiden pitää mun mielestä pitää järki kädessä, koska luottamus nähtiin taas tuolla Konemetsässä, kun joidenkin telttoihin oli "murtauduttu" eli vedetty vetoketjut auki, koska niissä ei ollut lukkoja. Kaikki ei ole luottamuksen arvoisia, sen kai tajuat sinäkin. Tekemällä varkauksista vaikempaa ei tartte sitte itkeä maahan kaatunutta maitoa.

Että aika turha huhhutella, imo.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Juhgu

#1003 • • Edited Juhgu Virnistelijä
No voi huh huh ja jeebus, kyllä se varkaus on ihan se varastajan vika vaikka ne kamat pöllitään mistä. Lukon lisäksi toinen vaihtoehto olis myös laittaa arvokkaat kamat autoon. Telttaan vaan sellaista mikä voi kadota ilman suurempia tuskia.

Aika vähän Konemetsässä on kamaa hävinnyt, oliko tänä vuonna peräti ensimmäinen kerta kun ihan systemaattisesti joku ryöväsi telttoja?

pirpeli, 15.7.2008 14:39:
---
luottamus nähtiin taas tuolla Konemetsässä, kun joidenkin telttoihin oli "murtauduttu" eli vedetty vetoketjut auki, koska niissä ei ollut lukkoja.

Oisko ollu huumepoliisit asialla *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Umbala

#1004 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

pirpeli, 15.7.2008 10:17:

Rikotut ja putsatut teltat(varsinkin putsatut) on kyllä enimmäkseen porukan omaa syytä. _Mitään_ arvokasta(tai yleensäkään mitään) ei jätetä lukitsemattomaan telttaan, ikinä. Sen luulisi tajuavan kuka tahansa. Arvotavarat autoon(jonkun kivan autoon, jos ei omaa ole) vähintään, pois näkyvistä ja teltan oveen lukko. Ainakin vähän hidastaa kusipääidioottipaska-aivoroistojen hommia.

Nyt menee vähän ohisektoriin, mutta musta toi kuulostaa ihan yhtä tyhmältä, kun sanoa et raiskaukset on enimmäkseen uhriensa syytä.
Se ettei kamojaan jätä esille yms. edesauttaa niiden säilymistä, mutta ihan käsittämätöntä lähteä syyttämään jengiä siitä jollei kaikkea omaisuutta ole kahlittu puihin, ja joku ne käy silmän välttäessä lipastamassa. Terveen järjen käyttö on aina sallittua, mutta kyllä multa pulpahtelee silmät päästä jos joku käy teltasta makuupussin pöllimässä, ja aivan varmasti asiasta nillitän, vaikka en pussia olisi maahan pultannutkaan. Erityisesti Konemetsän kaltaisella festarilla, jossa tuntui taas olevan erittäin mukava yleisfiilis.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

pirpeli

#1005 • • Edited pirpeli

Juhgu, 15.7.2008 14:45:
juttua

Oonks mä nyt taas sitte paha täti, kun sälytän vähän järkeä sinne telttailijan suuntaankin..?

Voidaan mun mielestä katsoa kummallekin puolelle, sekä teltan omistajaan että siihen typerään tyyppiin, joka rupeaa toisten kamoja varastelemaan. Eiks tää nyt tullu aika selväksi? Vai tuliko?

Voisin koota vielä ajatukseni:
Hankkikaa telttoihin lukot, tai laittakaa kamat muutoin lukkojen taakse esim. autoihin, pois näkyvistä. Näin ollen noiden varkaiden toiminta vaikeutuu huomattavasti. Jos siitäkin huolimatta kamat viedään, niin voi perkele. Se on niiiiin perseestä. Mutta jos ette ole vaivautunut omia tavaroitanne suojelemaan, niin voi ei sekin. Ja voi perkele sentään siinäkin tapauksessa niitä helvetin roistoja. Ei toisten kamoihin saa koskea, vaikka ne rötköttäs avoimessa teltassa eikä ympärillä ois ketään missään. Comprende? Tms.

Edittii viel.
Oon kai sitte paha täti, kun satuin sanoo, et "enimmäkseen omaa syytä", poliittisesti ja oikeemmin korrekti ois varmaan ollut "osittain myös omaa syytä".

--
-Albert Camus-

Juhgu

#1006 • • Juhgu Virnistelijä

Umbala, 15.7.2008 14:45:
---
Terveen järjen käyttö on aina sallittua, mutta kyllä multa pulpahtelee silmät päästä jos joku käy teltasta makuupussin pöllimässä, ja aivan varmasti asiasta nillitän, vaikka en pussia olisi maahan pultannutkaan.

Ei tartte pultata, otat kato vaan kassakaapin mukaan.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Peppermint

#1007 • • Peppermint
Nyt tunnen itseni kyllä tosi vanhaksi, kuulenpa ensimmäistä kertaa että se on oma vika jos jotain varastetaan *ding* Jo on aikoihin eletty.

Tietty on järkevää ettei jätä mitään arvokasta telttaan, mutta täällähän kirjoiteltiin, että jopa telttatuolit oli viety! Tai bisset selän takaa kun hetkeksi kääntää katseensa. Tämä kuvastaa jo ihan pelkkää ilkeyttä jota en odottaisi festareilla.

--
Oldschool, baby

pirpeli

#1008 • • pirpeli

Peppermint, 15.7.2008 15:19:
Nyt tunnen itseni kyllä tosi vanhaksi, kuulenpa ensimmäistä kertaa että se on oma vika jos jotain varastetaan *ding* Jo on aikoihin eletty.

Tietty on järkevää ettei jätä mitään arvokasta telttaan, mutta täällähän kirjoiteltiin, että jopa telttatuolit oli viety! Tai bisset selän takaa kun hetkeksi kääntää katseensa. Tämä kuvastaa jo ihan pelkkää ilkeyttä jota en odottaisi festareilla.

AAAAgh. Ei sitte. Oikeesti, varkaus on hanurista, varsinkin kun haluis vaan luottaa ihmisiin. Minä en luota ihan kaikkiin, ja siksi laitoin kamat lukkojen taakse. Telttatuoli- ja bissevarkaat on kanssa hanurista, kaikki typeryydet on! En mäkään olis telttatuolejani tai niitä oluita ruvennu 100-tuumasil nauloilla maahan kiinnittämään. _Kaikkiin ei vain voi luottaa_ , ei edes ihanaa ihanaa festareilla. Niitä varkaita mahtuu tähän maailmaan. Kukin voi omalta osaltaan vain pyrkiä tekemään hiukan vaikeampaa toimituksesta niille varasvarkaille. Eikö?

Ilkeät ihmiset ja rikollinen toiminta on kamalaa ja hirveää.

--
-Albert Camus-

Jone

#1009 • • Jone Archibald Haddock
Jos huumeläpät, varasteluläpät ja yleinen negailu alkaa väsyttää, niin mä voisin postata varmaan kohta kuvat Konemetsästä. Mut toisaalta - carry on. *nauru*
ipe

#1010 • • ipe X-Rust / Holvi

Peppermint, 15.7.2008 15:19:

mä en luottais minkäänlaisella festarilla enkä nykypäivänä paljon muuallakaan yhtään mihinkään tavaroiden tallessa pysymiseen sikäli kun ne ei ole ketjuin ja vaijerein lukittu ja kahlittu ja vielä piilossa. vaikka meillä ei ollu teltassa mitään muuta kuin 2 makuupussia ja makuualustaa (kun ajattelin että jos joku ne varastaa niin tarpeeseen tulee *nauru* ) niin silti mua pikkasen kenkutti edes periaatteen vuoksi jättää se auki kun hölmöyksissäni unohdin lukon kotiin. no onneks oli siinä vieressä lukitussa autossa kaikki oleelliset kamat. jos neuvotaan lukitsemaan teltat niin tehdään sitten niin tai hommataan ne kamat lukkojen taakse autoon tai vastaavaa. tuolejakaan en jättäis vartioimatta enkä varsinkaan juomia.

todellakin perseestä että varastetaan/rikotaan keneltäkään yhtään mitään, mutta fiksuna ihmisenä voi ja kannattaa myös tehdä parhaansa asian ennaltaehkäisemiseksi. vaikka olikin hienot festarit ja plur meinini niin valitettavasti 5000 ihmisen joukkoon mahtuu aina muutama pölhö.

*piis*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

ipe

#1012 • • ipe X-Rust / Holvi
http://tinyurl.com/63yyhm

Poliisi: Konemetsä ei ole vaarassa

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

pinkki

#1014 • • pinkki säätö et co.

Erityisen käärmeissään Gerkman on Aamulehden maanantaisesta lööpistä, jossa luki "LSD-bileet metsässä".

"Harkitsemme tutkintapyyntöä Aamulehdestä. Mielestämme otsikko on herjaava ja tekee hallaa liiketoiminnallemme."

KYLLÄ!! pää vadille lehdistöltä! on niilläkin nyt joku helvetin vastuu olemassa uutisoinneissaan *pepsodent*
Jone

#1015 • • Jone Archibald Haddock

ipe, 15.7.2008 16:41:
http://tinyurl.com/63yyhm

Poliisi: Konemetsä ei ole vaarassa

"Harkitsemme tutkintapyyntöä Aamulehdestä. Mielestämme otsikko on herjaava ja tekee hallaa liiketoiminnallemme."

Tälle supportia. Eilen ton otsikon lukiessani kävi jo mielessä, että nyt lehdistö meni kyllä kertalaakista yli sen rajan, jonka fiksummalle puolelle olisi ollut parempi jäädä jo ihan oman edunkin nimissä. Toivottavasti Aamulehteä näpäytetään tästä astetta raskaammin ja sitä kautta annetaan lehdistön suuntaan signaali siitä ettei ihan millainen tahansa kirjoittelu käy päinsä.
spoinkel

#1016 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Mä en kyllä tajua mitä toi pieni munalukko teltan vetoketjussa auttaa, korkeintaan pitää väärään telttaan sammuvat loitolla. Jos joku knarkki haluaa tosissaan pölliä tavaraa, se "ohittaa" lukon hetkessä pienellä mattoveitsellä. Sama ku lukitsisi auton ovet jesseteipillä.

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

phanatic

#1017 • • phanatic

spoinkel, 15.7.2008 16:52:
Mä en kyllä tajua mitä toi pieni munalukko teltan vetoketjussa auttaa, korkeintaan pitää väärään telttaan sammuvat loitolla. Jos joku knarkki haluaa tosissaan pölliä tavaraa, se "ohittaa" lukon hetkessä pienellä mattoveitsellä. Sama ku lukitsisi auton ovet jesseteipillä.

Kyllä se saattaa kummasti auttaakin, teltan leikkaaminen auki herättää taatusti enemmän huomiota kuin ovesta normaalisti meneminen. Ja kun lukottomiakin telttoja piisaa, niin eiköhän näpistelijä valitse mieluummin kohteekseen sellaisen.
pinkki

#1018 • • pinkki säätö et co.

spoinkel, 15.7.2008 16:52:

lähinnä se jeesaakin tämmösiin perus kännisikailijoihin. kyllähän ne autotkin auotaan jos niikseen tulee. Joku tosissaan ryöstösaalista etsivä tuskin vaivautuu hirveesti jotain jengin festaritelttoja tonkimaan
#1019 • • niomic Guest
Jos tuota nyt jatkais vielä pidemmälle, ni puhutaan karrikoidusti tyyliin samasta asiasta ku et jätät fillaris lukitsematta keskelle kaupunkia iltapäivällä ja haet sitte ku kerkeet. Tällöinhän ei vakuutuskaan korvaa. Pitäähän siinä nyt jokin oman omaisuuden suojelun tai järkevän käsittelyn ennakkoasetelma olla. Tai jos ei kelpaa, ni jättäkää vaan kamat minne sattuu lukitsematta ja itkekää voroista, kumpikohan on se teidänkin kannalta lopulta järkevämpi ratkaisu?

Ja ihan näin perspektiivin kannalta toi bissejen "pölliminen" voi jopa olla ihan rehellinen vahinko, kuten myös osa telttoihin "murtautumisista", jengi vaan menny väärään telttaan jäissään. En sano et näin kävi, mut ei tarvii aina olettaa vilunkipeliä jos siitä ei ole minkäänlaista näyttöä ja toinenkin, viattomampi mahdollisuus on selkeästi olemassa.
Epailija

#1020 • • Epailija Physicist, 2nd class.

niomic, 15.7.2008 17:07:
Jos tuota nyt jatkais vielä pidemmälle, ni puhutaan karrikoidusti tyyliin samasta asiasta ku et jätät fillaris lukitsematta keskelle kaupunkia iltapäivällä ja haet sitte ku kerkeet.

Teltan lukitsemista voisi IMO karrikoidusti pitää samana asiana kuin pyörän kahlitsemista muoviseen tietyötolppaan. ;P

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous