Konemetsä 2008 - Open Air 11.7.2008 @ Marttila

1,164 posts, 59 pages, 247,695 views

#982 • • Vihta Guest
Tuokin linkki tais olla esillä tuolla aiemmin tässä threadissä *justjoo*
Steven Hoaks

#983 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Vihta, 15.7.2008 09:57:
Tuokin linkki tais olla esillä tuolla aiemmin tässä threadissä *justjoo*

Huomasin just *igor* *poistel*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

JasoX

#984 • • JasoX Ruoska

Roope Ankka, 15.7.2008 07:46:
Minulla tuonne lähdön muihin festareihin verrattuna katkaisi epäily mahdollisuudesta kunnon suihkuun ja siellä ei ole kauppoja lähellä, mutta hörhöjä oletusarvoisesti keskimääräistä enemmän. Tosin piti olla ihan muualla kuin Suomessa tuolloin. Vesipiste ja rikotut ja putsatut teltat eivät hirveästi lisänneet intoa tulevaisuuttakaan ajatellen. Eikä mahdolliset itikat, vaikkei kukaan niistä olekaan vielä inissyt.

Jos autolla saapui paikalle niin kaupat olivat ihan nurkan takana, ja kyllä minäkin hain autottomille kaupasta kaikenlaista. Eikä itikoita ollut oikeastaan yhtään.

--
heartbeat will never fade

pirpeli

#985 • • Edited pirpeli

Minulla tuonne lähdön muihin festareihin verrattuna katkaisi epäily mahdollisuudesta kunnon suihkuun ja siellä ei ole kauppoja lähellä, mutta hörhöjä oletusarvoisesti keskimääräistä enemmän. Tosin piti olla ihan muualla kuin Suomessa tuolloin. Vesipiste ja rikotut ja putsatut teltat eivät hirveästi lisänneet intoa tulevaisuuttakaan ajatellen. Eikä mahdolliset itikat, vaikkei kukaan niistä olekaan vielä inissyt.

Toivottavasti muilla oli hauskaa.

Ens kerralla tuut sitte :) Kaupat on lähellä, ja jos itsellä ei ole autoa, aina voi kysyä kyytiä. Samoin uimamahdollisuus, sauna ja suihku kuutisen kilometriä paikan päältä(jos ei siis halua käyttää Konemetsän omaa saunaa kylmine vesineen). Hienoa! Vesipistekin oli(sit viimein), mutta itsehän sinne voi kantaa jonkun 5L vesitönkän, niin selviää helpolla. Hörhöjä huomasin omasta railakkaasta humalasta johtuen pe yhden, ja siitäkin kaverit olivat huolehtimassa. Muuten ei mitään ongelmia.

Rikotut ja putsatut teltat(varsinkin putsatut) on kyllä enimmäkseen porukan omaa syytä. _Mitään_ arvokasta(tai yleensäkään mitään) ei jätetä lukitsemattomaan telttaan, ikinä. Sen luulisi tajuavan kuka tahansa. Arvotavarat autoon(jonkun kivan autoon, jos ei omaa ole) vähintään, pois näkyvistä ja teltan oveen lukko. Ainakin vähän hidastaa kusipääidioottipaska-aivoroistojen hommia.

Minua kiusasi yksi itikka koko reissun aikana, ja sekin kävi vaan vähän nuuhkimassa. Mutta uutisten mukaan koko Suomi "kärsii" itikoiden puutteesta tänä kesänä.

Ei siis kannata jättää parasta kesäfestaria noiden sun syiden takia väliin :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

ipe

#986 • • ipe X-Rust / Holvi

Toivottavasti muilla oli hauskaa.

Oli todellakin, ja on ollut kaikkina niinä neljänä vuotena kun oon ollu Konemetsässä. :)

Kaikki mainitsemasi asiat ovat lähinnä järjestelykysymyksiä. Kuten pirpelikin jo mainitsi niin kaikki palvelut olivat saavutettavissa tai paikan päällä valmiina. Homma on toiminut vuosi vuodelta yhä paremmin järjestelyiden suhteen. Ruokaa ja juomaa on tarjolla. Itikoita ei ole ollut yhtenäkään vuotena juuri ollenkaan. Ei kannata arastella metsään lähtöä, kyllä siellä pärjää mainiosti!

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Tiura

#987 • • Tiura Taika
Jos nyt sitten laittaisi palautteen tänne...
Olipahan paras viikonloppu taas, niinkuin aikaisempinakin kertoina.
Ei ole mitään valittamista mistään, oon vaan onnellinen, että meillä on tällänen tapahtuma, jota odottaa koko vuoden. Kiitos ja kumarrus kaikille, myös teille ihanat leiriläisemme, oli ihan parasta seuraa teidän kanssa. Eipähän ole tullut naurettua noin paljoa aikoihin :)
Toivottavasti saamme nauttia tästä seuraavinakin vuosina..yllä leijuvat keskustelut ovat aika perseestä....
#988 • • titityyt Guest
Vuosi vuodelta metsät paranee, kiitoksia vaan :)

Majoitus oli ihan luxusta: asuntovaunu ja hippiterassi sienikankaineen. Kaikki oli sopivan lähellä ja
alueella oli mukavan rauhallista ja sai jopa nukkua, kun jaksoi.

Parhaimmat bileet löytyi lauantai aamulla /päivällä Poliisin kautta Desertiltä. Oli ihan parhautta tanssia aamuhumpat auringonpaisteessa, ja kun tuli väsy sai löhöä omassa riippumatossa. Jaloissa on varmaan vieläkin kerros mutaa, vaikka ne on jynssätty moneet otteeseen..hih.
Lisäpisteet traktori miehestä :)

Lauantaina maistui myös Accu sekä Node & Grin...olisivat tosin saaneet soittaa jo aikaisemmin, jotta olis jaksanut koko setin kuunnella / humpata.

Jos nyt jotain parannettavaa olis, niin Kemut sais kestää yhden päivän lisää, vesipisteitä sais olla enemmän, vessat vois pestä myös sunnuntai aamulla kiitos :)
saloUG

#989 • • Edited saloUG deeper down
SalonSeudunSanomat kirjoittelee:

Konemetsän tuottaja ei aio lopettaa festivaalia

Marttilan Konemetsä-tapahtuma jatkuu tulevina vuosina, uskoo Konemetsän tuottaja Peter Gerkman. Myös maanomistaja Kalle Yli-Mattila suhtautuu suopeasti festivaalin jatkamiseen maillaan.

Poliisi löysi viikonloppuna huumausaineita yli sadalta Konemetsän festarivieraalta.

– Konemetsä ei missään nimessä ole huumetapahtuma, Peter Gerkman painottaa.

*jiihaa*

lähde
LunarDust

#990 • • LunarDust Yks-kaks-RAX!
Oli paljon parempi sää kuin mitä olin odottanut. Taisin polttaa niska ja olkapäät höhö...

GMS oli pieni pettymys mutta Astrix korjasi tilanteen ja myös se Michelle Adamson. Filteria oli mielestäni kuitenkin festarin paras act.

Pieni hässäkkä kun oli jotain myöhästymistä lineupissa. Olisi muutenkin kaivannut enemmän lineupeja ympärin aluetta ja joku ISO info taulu jossain.

Harmi että nyt taas kuulee tälläisiä.. "Konemetsän tulevaisuus uhattuna huumerikosten takia"
joutuu taas selittelemään.

Onneksi löysin tilastoja "Koko väestössä kannabista joskus kokeilleiden
määrä on pysynyt 2000-luvulla samalla tasolla 12 %:n tuntumassa."
(http://www.stakes.fi/tilastot/tilastotiedotteet/reitox/Huumetilanne_suomessa2006.pdf)

eli Loimaan Poliisin tulisi miettiä kuinka tää nyt oikein makes sense.

Konemetsä 4000 kävijää, 100 kiinni... tekee 2,5% käyttöä

Ruisrock hypoteesi 70 000 kävijää, isompi osa väestöstä kuin KM:n 4000 joten suurenpi todennäköissus että prosentti luku kasvaisi. Jos suomen kansa on laajalti rocki kansaa ruisrock kävijät peilaavat myös hyvin koko kansan huumausainetpoja eli 70000*0.12=8400

missä suurin käyttäjämäärä lienee olla?
Juhgu

#991 • • Edited Juhgu Virnistelijä

REivaaja, 15.7.2008 08:53:
Hienoa etä sentään jotkut tajuaaettei ne ole meidän kaikkien festarit.

Ontuvaa että tekno/kiksutyypit on omimassa tapahtumaa.
On teille Colorssii ja Unityä jossa pääsette fiilistelemään sivistyneesti.
Meistä kyllä oli hauskaa möyriä mudassa ja vetää pää täyteen keskellä metsää, melkein omassa rauhassa.
Oli meitä kyllä ihan alaikäisestä kolmekymppisiin asti samassa seurueessa välillä.

Täysin älytön jako "tekno/kiksutyyppeihin" vs muihin kävijöihin. Tapahtumaa tuskin "omii" mikään genre tai sen diggaajat, eikä teidän pää täynnä möyrimisenne ole mikään ainoa oikea tapa bilettää eikä etenkään mikään Konemetsän yleinen käytäntö. Eikä sinulla ole mitään valtuuksia kehottaa muita painumaan Colorsiin, Unityyn tai yleensäkään pois Konemetsästä, onneksi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

MissKoo

#992 • • MissKoo

Meistä kyllä oli hauskaa möyriä mudassa ja vetää pää täyteen keskellä metsää, melkein omassa rauhassa.
Oli meitä kyllä ihan alaikäisestä kolmekymppisiin asti samassa seurueessa välillä.

Poltetun maan taktiikka ROKS!!!!!

No mikäs siinä, jos oli mukavaa *hymy*

Jos itse lähtisin festareille, vähimmäisedellytys on asuntoauto tai vielä parempana vaihtoehtona hotellihuone *joo*

Jeah, mä menen sivistyneesti fiilistelee Unityjä ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen *nauru*
#994 • • REivaaja Guest

Juhgu, 15.7.2008 11:57:
---

---

Täysin älytön jako "tekno/kiksutyyppeihin" vs muihin kävijöihin. Tapahtumaa tuskin "omii" mikään genre tai sen diggaajat, eikä teidän pää täynnä möyrimisenne ole mikään ainoa oikea tapa bilettää eikä etenkään mikään Konemetsän yleinen käytäntö. Eikä sinulla ole mitään valtuuksia kehottaa muita painumaan Colorsiin, Unityyn tai yleensäkään pois Konemetsästä, onneksi.

kokeileppa itse samaa. Ja onpa vitun älytön jako...
Ei selvinpäinkään bilettäminen kyllä ole mikää ainoo oikee tapa jos et nyt ole huomannut.

oonko mä käskenyt miten muitten tulisi bilettää?
Kyllä täällä on nytten ihan muut omimassa KM:ää.
Ratsatkoot vaikka kerran tunnissa niin varmasti olen silti kännissä.

Pää ihan vitun täynnä... Voi vitun jeesus. Rupeetko nyt ulisee viinastakin? Onko muuten oma jalkasi jo ehjä?

Missä on RAD?

Ei ainakaan Hartwall areenalla...
Juhgu

#995 • • Edited Juhgu Virnistelijä

REivaaja, 15.7.2008 12:09:
---
moi missaan pointin

Yritin tossa niiq sanoo, että Konemetsään (pitäis) mahtuu kaikenlaista kansaa, selväpäistä ja vähemmän selväpäistä, ja niin psykeä teknoa kuin kiksuakin, eikä vaan sä ja sun kuosaavat kaverit.

Jos vielä missasit pointin, ni jatketaan siitä tuolla off-topic-topicissa. *piis*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Kon-tiki

#996 • • Kon-tiki The Unsinkable

Juhgu, 15.7.2008 12:12:
---
REivaaja, 15.7.2008 12:09:
---
moi missaan pointin
---

Yritin tossa niiq sanoo, että Konemetsään (pitäis) mahtuu kaikenlaista kansaa, selväpäistä ja vähemmän selväpäistä, ja niin psykeä teknoa kuin kiksuakin, eikä vaan sä ja sun kuosaavat kaverit.

Profiilikuvasta päätellen ne oli juuri REivaaja ja joku toinen kalju jäpä, joiden mudassa kierimistä mä ihailin hetken aikaa lauantaina Desertillä *hymy* Tuntemattomat hymyilivät mulle, Pollyn ja Miazun soittama musiikki oli ihanaa nirinaria ja kilikalia ja oli ihan festarin parhaat musiikkifiilarit mulla siinä.

Viikonloppu teltassa meni mukavan luonnonläheisesti tällaselta yli 3-kymppiseltäkin, ruoat ja juomat maistui. Mut älkää pojat pls jaotelko ihmisiä, ihmisten biletystapoja ja sitä kuka saa ja ei saa olla Konemetsässä! Mä ja bf oltiin KM:ssä tokaa kertaa, ensi viikonloppuna ollaan Ibizalla n:ttä kertaa, asutaan kattoterassillisessa huoneistossa vanhassakaupungissa, dokataan samppanjaa, käydään teknoklubeilla ja biitseillä. Sieltä Comojärven rantojen ja Milanon kautta Unityyn.

En luetellut matkakohteita leuhkiakseni vaan osoittaakseni, että kun ihmisen mieli on tarpeeksi laaja ja kun osaa suurimman osan vuodesta elää säästeliäästi, ihminen voi tehä mitä huvittaa. Silleen kalana vedessä juunou *hymy*

Vaikka täytyy kyl sanoa, että KM innosti/-taa etukäteen henk.koht. enemmän kuin Ibiza, Como tai Unity *tirsk*
mäksä

#998 • • mäksä
joo saihan ne 100 ihmistä siel haaviin mut joka päivän kävijät laskettuna se on noin 1% ei varmaan mennyt ihan niinku olivat luulleet tolla ratsaus tehokkuudella... kun lukee tota juttua en ymmärrä miks kaikki on niin ihmeissään muitten tekemisistä?? itellä meni ainakin ihan hyvin ja hauskaa oli eihän se virkavalta siellä tunnelmaa paranna mut ei se haitannu vaik ne taskut penkos kerran läpi:) uutisointi aiheesta oli kyl ihan liian negatiivista.. jokanen tavallaan*nauru*
caro

#999 • • caro
Ai niin vitsi oli pakko vielä lisätä tuohon aikaisempaan, että kyllä tämä pitäisi muuttaa neljäpäiväiseksi (vähintään;) ). Taas jäi semmonen olo, että oli vielä IHAN kesken kun kotiin lähti:)
mikis mau

#1000 • • mikis mau MACAMBA
Lauantaina paikalle, sunnuntaina pois... oli aivan mahtavaa, päälavan musiikki kolahti parhaiten, sunnuntain puolella joskus päivällä tuli desertilläkin tovi tamppailtua ennen kotimatkaa. Siitä ei tainnu ollut missään vaiheessa hajuakaan, että kuka soittaa, milloin ja missä, mikä on pikku harmi sinänsä. :) Muuten ei ole paljon nillitettävää joten en nillitä sitäkään vähää )

Menee parhaitten kemujen top-vitoseen ja meniskö ihan ykköseksi, voi olla =) Eka konemetsä mulla (jäänyt haaveen ja yrityksen asteelle aiemmin) ...300 kilsan reissu auringonpaahteessa oli rankka osio mennen tullen mutta hyväntuuliset ihmiset, fiilis, metsä, musiikki, dekotukset, sähkökatkon aikaiset improjamit ja kaikki oli niin mahtavaa että eiköhän tänne vuoden lepäilyn jälkeen palata. Odotukset täyttyi moninkertaisesti. Kiitosta vaan. Toivottavasti sitten ens kesänä taas )