O: kohtuuhintaista asennusta/huoltoa tietokoneeseen

34 posts, 2 pages, 6,552 views

SamHard

Posts: 2,098

#1 • • SamHard
Elikäs mulla on tossa pari eri konetta
ja niistä tarvisi pakettikoneen osat asentaa
toiseen koteloon sekä äänikortti EMU 1820 ja
tc-electronicin dsp kortti. Koneen henkistä
puoltakin voisi optimoida enemmän musakäyttöön
sopivaksi. Voin tuoda itse tietysti koneen ja
hakea kun valmis. Tarjouksia?=) Lupaan
sen 50e ainakin!
ravec

Posts: 1,102

#2 • • ravec
Ei sulla käyntiä Tre?
Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään duunia keikkaa Hesaan päin.

Hintapolitiikka on variaabeli...riippuu kahvin määrästä ja hyvästä musiikista :)
domi

Posts: 7,069

#3 • • domi Työn sankari.
Kyl mä taas suosittelisin sitä itseopiskelua sen koneen kanssa. Siinä säästää monet eurot kun osaa tuollaiset perusasennukset ja säätämiset itse tehdä. Jokainen siihen käytetty tunti maksaa itsensä takaisin siinä vaiheessa kun se kone seuraavan kerran hajoaa. Vaikka sitä rahaa oiski ylimääräisenä.
W_Gekko

Posts: 146

#4 • • W_Gekko
Jos tarve on niin voin homman hoitaa :) Optimointia en osaa kun ihan perus systeemit mutta niihinkin löytyy hyvät ohjeet netistä miten ne tehdään :) Pistä privaa jos on tarvetta.

--
O.o

Mark

Posts: 7,311

#5 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

domi, 19.2.2008 21:15:
Kyl mä taas suosittelisin sitä itseopiskelua sen koneen kanssa. Siinä säästää monet eurot kun osaa tuollaiset perusasennukset ja säätämiset itse tehdä. Jokainen siihen käytetty tunti maksaa itsensä takaisin siinä vaiheessa kun se kone seuraavan kerran hajoaa. Vaikka sitä rahaa oiski ylimääräisenä.



copy that. IMO kuuluu jo jonkun sortin perustaitoihin koota / diagnosoida / hallinnoida tietokonetta, rupee olee sen verta yleinen kapistus. Google jeesaa kaikkeen mahdolliseen.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

josbe

Posts: 1,982

#6 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Mark, 20.2.2008 21:00:
---
domi, 19.2.2008 21:15:
Kyl mä taas suosittelisin sitä itseopiskelua sen koneen kanssa. Siinä säästää monet eurot kun osaa tuollaiset perusasennukset ja säätämiset itse tehdä. Jokainen siihen käytetty tunti maksaa itsensä takaisin siinä vaiheessa kun se kone seuraavan kerran hajoaa. Vaikka sitä rahaa oiski ylimääräisenä.

---


copy that. IMO kuuluu jo jonkun sortin perustaitoihin koota / diagnosoida / hallinnoida tietokonetta, rupee olee sen verta yleinen kapistus. Google jeesaa kaikkeen mahdolliseen.

-M


No älkääs nyt! Emmä ainakaan osaa koota/diagnosoida/hallinnoida tietokonetta, mut ei mun mielestä sitä kaikkien tarvi osatakaan. :)
Esa

Posts: 947

#7 • • Edited Esa
Ootteks herrat kommentaattorit kelanneet että meidän joidenkin mielestä hardwaren ja softa-asetusten kaa veivaus on vaan aika tylsää ja turhauttavaakin (osaisi homman itse tai ei).

Tollaiset on kiva ulkoistaa henkilöille jotka hommaa osaa ja tykkää tehdä.
Mark

Posts: 7,311

#8 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

josbe, 20.2.2008 21:16:
No älkääs nyt! Emmä ainakaan osaa koota/diagnosoida/hallinnoida tietokonetta, mut ei mun mielestä sitä kaikkien tarvi osatakaan. :)



Ei tarttekaan, mut 10v sisään se on yhtä yleinen kapistus ku joku telkkari tms. Tulee halvemmaks osata :P

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

enrg

Posts: 2,040

#9 • • enrg

Mark, 20.2.2008 21:00:
---
domi, 19.2.2008 21:15:
Kyl mä taas suosittelisin sitä itseopiskelua sen koneen kanssa. Siinä säästää monet eurot kun osaa tuollaiset perusasennukset ja säätämiset itse tehdä. Jokainen siihen käytetty tunti maksaa itsensä takaisin siinä vaiheessa kun se kone seuraavan kerran hajoaa. Vaikka sitä rahaa oiski ylimääräisenä.

---


copy that. IMO kuuluu jo jonkun sortin perustaitoihin koota / diagnosoida / hallinnoida tietokonetta, rupee olee sen verta yleinen kapistus. Google jeesaa kaikkeen mahdolliseen.

-M



Paitsi että goolekaan ei jeesaa siinä vaiheessa kun kone on osissa tai ei lähde enää käyntiin*nauru*. Hermot siinä äkkiä menee...
Mark

Posts: 7,311

#10 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

enrg, 20.2.2008 21:19:
Paitsi että goolekaan ei jeesaa siinä vaiheessa kun kone on osissa tai ei lähde enää käyntiin*nauru*. Hermot siinä äkkiä menee...



sitä varten on 3g *nauru*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

SamHard

Posts: 2,098

#11 • • SamHard
Apua löytynyt! Kiitos kaikille erinäisistä kommenteista!
sts

Posts: 7,969

#12 • • sts Sama pyynti aitta!

Esa, 20.2.2008 21:18:
Ootteks herrat kommentaattorit kelanneet että meidän joidenkin mielestä hardwaren ja softa-asetusten kaa veivaus on vaan aika tylsää ja turhauttavaakin (osaisi homman itse tai ei).

Tollaiset on kiva ulkoistaa henkilöille jotka hommaa osaa ja tykkää tehdä.



79e/h. Kiitos ja moi!
Timce

Posts: 5,381

#13 • • Timce

sts, 20.2.2008 21:23:
---
Esa, 20.2.2008 21:18:
Ootteks herrat kommentaattorit kelanneet että meidän joidenkin mielestä hardwaren ja softa-asetusten kaa veivaus on vaan aika tylsää ja turhauttavaakin (osaisi homman itse tai ei).

Tollaiset on kiva ulkoistaa henkilöille jotka hommaa osaa ja tykkää tehdä.

---


79e/h. Kiitos ja moi!



Kossupullo ja lämmin käsi.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Lyylikki

Posts: 2,975

#14 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Mark, 20.2.2008 21:18:
---
josbe, 20.2.2008 21:16:
No älkääs nyt! Emmä ainakaan osaa koota/diagnosoida/hallinnoida tietokonetta, mut ei mun mielestä sitä kaikkien tarvi osatakaan. :)

---


Ei tarttekaan, mut 10v sisään se on yhtä yleinen kapistus ku joku telkkari tms. Tulee halvemmaks osata :P

-M



Telkkaria onkin hieman helpompi koodaa (1-2-3- ja volat), katotaan vaan mitä tapahtuu, kun pitäis hankkia digiboxi *nauru*

Täytyy kyllä sanoa, että mieluummin maksan jollekkin rahaa siitä, että säätää mun konetta, kuin että itse hikoilisin sen kanssa ja pahimmassa tapauksessa saisin sen niin isoon juntturaan, että sillä ei enää tekisi mitään. Okei, mä ostakin koneeni yleensä mahdollisimman valmiissa paketissa, joiden käyttöönottoon jopa mun alkeelliset taidot riittää, mutta ongelmien ilmaantuessa hankin kyllä ongelmienkorjaajan apuun.

(Meidän porukat taasen kuvittelee mun olevan joku suurempikin konevelho, kun osaan irrottaa DVD-aseman koneen rungosta. Joudun sitten välillä toimimaan niille etätukena, heh...)
sts

Posts: 7,969

#15 • • sts Sama pyynti aitta!

Timce, 20.2.2008 21:24:
Kossupullo ja lämmin käsi.



Pointti oli siis siinä että atk huollot veloittavat jotakuinkin jotai tuollaista.
Mark

Posts: 7,311

#16 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Lyylikki, 20.2.2008 21:25:


Telkkaria onkin hieman helpompi koodaa (1-2-3- ja volat), katotaan vaan mitä tapahtuu, kun pitäis hankkia digiboxi *nauru*

Täytyy kyllä sanoa, että mieluummin maksan jollekkin rahaa siitä, että säätää mun konetta, kuin että itse hikoilisin sen kanssa ja pahimmassa tapauksessa saisin sen niin isoon juntturaan, että sillä ei enää tekisi mitään. Okei, mä ostakin koneeni yleensä mahdollisimman valmiissa paketissa, joiden käyttöönottoon jopa mun alkeelliset taidot riittää, mutta ongelmien ilmaantuessa hankin kyllä ongelmienkorjaajan apuun.

(Meidän porukat taasen kuvittelee mun olevan joku suurempikin konevelho, kun osaan irrottaa DVD-aseman koneen rungosta. Joudun sitten välillä toimimaan niille etätukena, heh...)



Älä sekota tietokonetta windowsiin *pepsodent* toinen on yksinkertanen kapistus joka toimii aina samalla tavalla, toinen on kasa paskaa koodia joka saa sen koneen solmuun ja toimimaan niinku sen ei pitäis ;)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Lyylikki

Posts: 2,975

#17 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Mark, 20.2.2008 21:26:
Älä sekota tietokonetta windowsiin *pepsodent* toinen on yksinkertanen kapistus joka toimii aina samalla tavalla, toinen on kasa paskaa koodia joka saa sen koneen solmuun ja toimimaan niinku sen ei pitäis ;)

-M



Ah...saakeli. Mulle ne valitettavasti kulkee niin käsi kädessä, että samaa säätöä se on. Mä en edes uskalla alkaa ajattelemaan niitä DIMmejä, RAMmeja, ROMmeja, kampoja ja mitä lienee muita. Joutuu pian vielä kolvaamaan ja se ei ikinä oo ollu mun vahvoja lajeja *vink*
Damien

Posts: 2,882

#18 • • Damien [tr3ox]

Mark,

Älä sekota tietokonetta windowsiin *pepsodent* toinen on yksinkertanen kapistus joka toimii aina samalla tavalla, toinen on kasa paskaa koodia joka saa sen koneen solmuun ja toimimaan niinku sen ei pitäis ;)

-M



Älä sekoita itse Xp:tä Vistaan, for more information check above. . .
Mark

Posts: 7,311

#19 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Damien, 20.2.2008 23:07:
Älä sekoita itse Xp:tä Vistaan, for more information check above. . .



huoh... ei se xp:kään pysy pystyssä ilman huoltotoimenpiteitä, ei myöskään onnistu tavapulliaiselta yleensä laiteajurien asennus yms. Kyllä uskoisin et 10v mikkisoftan käyttiksellä varustettujen työasemien kanssa töitä tehneenä pystyn spottaamaan xp:n ja visvasyylän erot.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

HS

Posts: 162

#20 • • HS

Mark, 20.2.2008 21:26:
---
Lyylikki, 20.2.2008 21:25:


Telkkaria onkin hieman helpompi koodaa (1-2-3- ja volat), katotaan vaan mitä tapahtuu, kun pitäis hankkia digiboxi *nauru*

Täytyy kyllä sanoa, että mieluummin maksan jollekkin rahaa siitä, että säätää mun konetta, kuin että itse hikoilisin sen kanssa ja pahimmassa tapauksessa saisin sen niin isoon juntturaan, että sillä ei enää tekisi mitään. Okei, mä ostakin koneeni yleensä mahdollisimman valmiissa paketissa, joiden käyttöönottoon jopa mun alkeelliset taidot riittää, mutta ongelmien ilmaantuessa hankin kyllä ongelmienkorjaajan apuun.

(Meidän porukat taasen kuvittelee mun olevan joku suurempikin konevelho, kun osaan irrottaa DVD-aseman koneen rungosta. Joudun sitten välillä toimimaan niille etätukena, heh...)

---


Älä sekota tietokonetta windowsiin *pepsodent* toinen on yksinkertanen kapistus joka toimii aina samalla tavalla, toinen on kasa paskaa koodia joka saa sen koneen solmuun ja toimimaan niinku sen ei pitäis ;)

-M



Mikähän on sit sinun mielestäsi tietokone...*täh*