316 posts, 16 pages, 124,890 views
mehukatti, 27.1.2009 22:50:
Tänään tuli aloitettua BJJ:n peruskurssi. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, mut toivottavasti ei mee mikään paikka paskaksi. Lopussa pääsi jopa sparraamaan (tai mikskä sitä tuolla nyt pitäisi kutsua), mut aika voimalla vääntämiseksi se kyllä meni, kun tekniikat oli hieman hakusessa. Huomas kyllä, että porukoilla on aika laaja kuntopohja, osa ei pahemmin ees hengästyny ja osa taas oli ihan paskana.
niomic, 1.2.2009 18:19:
---
Vois melkein veikata, et ens kerralla tai parin viikon sisällä sieltä on puolet jengistä kaikonnut. Sit vasta alkaa ne kunnon treenit ku on enemmän tilaa ja valmentajilla enemmän aikaa per yksilö / pari.
mehukatti, 1.2.2009 20:09:
Btw, onko täällä muuten ketään sinivöistä heppua BJJ:ssä? Kauan kesti saavuttaa siihen riittävät taidot ja kuinka monella treenikerralla per viikko?
mehukatti, 1.2.2009 20:09:
---
Btw, onko täällä muuten ketään sinivöistä heppua BJJ:ssä? Kauan kesti saavuttaa siihen riittävät taidot ja kuinka monella treenikerralla per viikko?
RiD, 25.3.2009 09:57:
mmm, rupee reenaaminenki saamaan uutta puhtia taas, tammi-helmikuu tuli käytyä se 4-7kertaa vaihtelevasti viikossa reenailemassa ja nyt pieniä breikkejä ollu reissailun ja pään selvittelemisen puitteissa. Vyöarvot kasvanu hieman ja ilokseni oon huomannu että Danit uskaltaa retuuttaa ja paukuttaa mua mattoon ihan realistisella voimalla eikä tarvi katella enään mitään läpsyttelyä, vuoden verran tässä jo pitikin muistutella ukeja/toreja että mua saa oikeesti lyödä enkä ruikuta takasin.
Liian monella irkulla tuntuu olevan tollanen tissintaputtelu veressä eikä niistä meinaa vaan löytyä munaa siihen että reenattais ihan realistisesti eikä lääpittäis. Tuntuu menevän tosi kauan päästä siitä yli ja jotkut aina kauhistelee jos niitä läpsii ja retuuttaa hieman kovempaa kun kanssareenaajat.
Reenimatkat new yorkkiin ja pariisiin häämöttelee jo silmissä!
niomic, 3.4.2009 00:46:
---
mmm, rupee reenaaminenki saamaan uutta puhtia taas, tammi-helmikuu tuli käytyä se 4-7kertaa vaihtelevasti viikossa reenailemassa ja nyt pieniä breikkejä ollu reissailun ja pään selvittelemisen puitteissa. Vyöarvot kasvanu hieman ja ilokseni oon huomannu että Danit uskaltaa retuuttaa ja paukuttaa mua mattoon ihan realistisella voimalla eikä tarvi katella enään mitään läpsyttelyä, vuoden verran tässä jo pitikin muistutella ukeja/toreja että mua saa oikeesti lyödä enkä ruikuta takasin.
Liian monella irkulla tuntuu olevan tollanen tissintaputtelu veressä eikä niistä meinaa vaan löytyä munaa siihen että reenattais ihan realistisesti eikä lääpittäis. Tuntuu menevän tosi kauan päästä siitä yli ja jotkut aina kauhistelee jos niitä läpsii ja retuuttaa hieman kovempaa kun kanssareenaajat.
---
Kyse lienee randorista? Mitkäs vehkeet teil on siinä päällä, pelkkä gi, suojia, hanskoja? Tabit jalassa vois mennä kasvot vähän huonoks jos pohjalla sutii poskeen ^_^
Rupeet vaan ottaa niitä irkkuja kunnolla, eiköhän ne totu ja loppuu läpsiminen ;P
RiD, 3.4.2009 03:10:
---
---
---
Kyse lienee randorista? Mitkäs vehkeet teil on siinä päällä, pelkkä gi, suojia, hanskoja? Tabit jalassa vois mennä kasvot vähän huonoks jos pohjalla sutii poskeen ^_^
Rupeet vaan ottaa niitä irkkuja kunnolla, eiköhän ne totu ja loppuu läpsiminen ;P
---
Randoria pelkkä gi päällä yleensä, riippuen vähän että mitä vedetään, välillä jotku kaipa mma hanskat kädessä(en tiedä henk koht noista.). Tänään esm vedettiin tunti open matsissa 2 pehmustetulla shinailla eli tombolla full on randoria kun saatiin vetää tyhjällä dojolla. Mukavaa hommaa. Kokeiltiin kans pehmustetulla jo:lla shinain kanssa ja bo:ta myös.
Ja siis ei mulla oo ongelmaa niiden kunnolla otttamisessa, jotkut samaan aikaa alottaneet ajottelijat välillä valitti liian kovaa ottamisesta, mutta hyvin ne on tottunu siihen.
Parasta tää kyllä vieläki, vaikuttanu arkielämään helvetin positiivisesti.
edit: noista tabeista. Me vedetään sellaset villatabit jalassa sisätiloissa, kumiset eio sallittua just niiden sen liiallisen kitkapinnan takia joka pilaa matot ja ihon. Todella ammattitaitonen ja ns. turvallinen dojo harrastaa bujinkania tuli valittua.
niomic, 3.4.2009 03:21:
---
RiD, 3.4.2009 03:10:
---
---
päläpälä
---
pälälä
---
tättärää
---
Tabit nyt oli lähinnä mielikuvien takia pulpunnut läppä. Hyvissä tabeissa tosiaan niin järkyt kitkat, että varmasti menee tatamit ja treenikaverit pilalle :P
Onks teillä kuin isot tilat jos pystyy hyvin bo:n kanssa heilumaan? Kiinnostais myös et miten noi kepit on pehmustettu ja vaikuttaako se huomattavasti paksuuteen ja esim. katojen suorittamiseen. Pehmusteissa myös vähän mietityttää kitka, luulisi olevan enemmän ja voisi vaikuttaa tietyissä liukuvan käden tekniikoissa nopeuteen / tatsiin. Turvallisuuden kannalta luulisi myös pehmustuksen olevan aika hyvä, sillä keppeihin saa aika pirusti voimaa, joka osuu pienelle alueelle. Jotenkin ei vaan mahdu päähän tällä hetkellä miten noi kaikki ominaisuudet yhdystyis :D Jos sulla on hyvä kuva, ni thx.