MIELENOSOITUS 4.2 klo 18:00 - kannabiksen lääkekäytön puolesta.

86 posts, 5 pages, 40,973 views

Avatar
#61 • • niomic Guest
On kyllä taas ihan älyttömät tunne- ja arvolataukset tässäkin ihan simppelissä jutussa.

Suurin osa jengistä varmaan tajuu et reseptilääkkeistä löytyy huumeita vaikka kuinka paljon ja sivuvaikutusten kimara on monesti paljon pahempi kuin pahimmat tekstit mitä olen kannabiksen vastaisessa propagandassa ikinä nähnyt.

Onks asia helpompi sulatella jos laitetaan vaan kannabistuote pilleriks, nimeks vaikka TetraFun(R) ja selosteeseen vaikka pahimmat antiganjapropagandat ikinä (vaikka annostus ja kemikaalien määrä ois ihan eri tasoo).

Tosin on mun vielä muutenkin aika vaikee käsittää miten jostain pilviveikkoilusta voi saada vuoden häkkii ellei oo ollu jossain isossa (ulkomaalaisessa) huumeringissä messissä ja netonnu paljon massii++.
SpeedHawk

Posts: 152

#62 • • SpeedHawk
Eipä ollut päätä huimaava miekkarin osanotto, joku pari tusinaa hippiä.

Jotkut on pro-lääkekäyttö asenteella 'hamppua! laillisesti! jeejee!' miettimättä ollenkaan sitä, että tässä on kans yhden ihmisen elämä (/mahdollisesti kuolema) kyseessä. Kaikki myötätunto tilanteen uhriksi joutuneelle täältä ja kaikki rispekti vastaavaan asemaan 'aatteen puolesta' asettautuneille MS- fibromyalgia- jne. potilaille.
Ozma

Posts: 867

#63 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

niomic, 7.2.2008 01:25:
Tosin on mun vielä muutenkin aika vaikee käsittää miten jostain pilviveikkoilusta voi saada vuoden häkkii ellei oo ollu jossain isossa (ulkomaalaisessa) huumeringissä messissä ja netonnu paljon massii++.


Mun mielestä tossa ei ole mitään vaikeeta. Lakipykälien mukaan mennään ja Ruottissa ilmeisesti vähän tiukempi meno! Onhan se ihan anaalista, mutta Suomessa ei varmaan heroiinin kikkailusta/näppäilystä/myymisestä saa vuotta linnaa... EIKS SE OO IHAN JEES?!
Mizfir

Posts: 2,472

#64 • • Mizfir pittuinen

mikke, 6.2.2008 14:36:

Jooh, olihan tää ehkä vähän väärä aihe tuolle. Tarkoituksena oli lähinnä naureskella tälle nykyiselle kukkahattutätimeiningille, jota tuo mun "lausunto" hyvin kuvastaa. Ja kyllä mua suoraan sanottuna vituttaa, että sairas nainen laitetaan vuodeksi linnaan sen takia että hän yrittää lievittää kipujaan käyttämällä niinkin supervaarallista ainetta kuin kannabis. Joo, laki on laki ja plaaplaaplaa, mutta silti tuo on perseestä ja typerää.



Ehkä "vähän" tosiaan. Muutoinkin ko. yhdistyksen toiminta on niin kaukana kukkahattutädeistä kuin vain olla voi ( mitä luultavammin et ole kovinkaan tarkasti siihen tutustunut ) eikä sillä sen enempää ole myöskään mitään tekemistä kenenkään linnaan saattamisten kanssa. Eli ensi kerralla voisit miettiä muutaman kerran ennen kuin avaudut vastaavalla tavalla ja suunnata sen jonnekin muualle kuin sinne minne se ei todellakaan kuulu.

--
-Mannanen-

m1kk3

Posts: 5,560

#65 • • Edited m1kk3 no-life

Mizfir, 8.2.2008 17:51:


ööh, mä taisin tulla vähän väärinymmäretyksi... *blush* En todellakaan viitannut tuolla kukkahattutätimeiningillä YAD:in toimintaan, vaan yleiseen ilmapiiriin vaikkapa kannabista kohtaan (se niputetaan usein kukkahattutätien toimesta samaan kategoriaan kovien huumeiden kanssa, HUUMEET on kaikki yhtä vaarallisia, porttiteoria on kiistaton fakta jne jne). Seurauksena on sitten tuon Ruotsin tapauksen kaltaisia fiaskoja.

Tosiaan, tarkoitus ei ollut millään muotoa viitata YAD:in toimintaan, vaikka näköjään kyllä niin tuosta mun kommentista voi päätellä, pahoittelut siitä. YAD:iin en ole sen tarkemmin tutustunut, joten en sitä ala kommentoimaankaan sen kummemmin. Nuorten kannustaminen päihteettömyyteen on ihan hyvä juttu ja ihailtava tavoite :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Mizfir

Posts: 2,472

#66 • • Mizfir pittuinen

mikke, 8.2.2008 18:02:
---



No hard feelings, kannattaa vaan tosiaan ensin hieman tutustua asiaan ennenkuin alkaa suunnata syyttävää sormea johonkin kohteeseen noin selvästi :)

--
-Mannanen-

SpeedHawk

Posts: 152

#67 • • SpeedHawk
Mizfir, jeah, YAD on reilua sakkia, levittävät valheita flaboissaan ja vedättävät valtion rahoja. YAD on nykyään tehokkaimpia ja innokkaimpia narkofasismin lietsojia suomessa, puhumalla paskaa haittavaikutuksista koetetaan saada kaikki ei-käyttäjät vihaamaan ja pelkäämään käyttäjiä. Tällä taas aiheutetaan osaltaan käyttäjien syrjäytymistä - näin pelotteluvalistuksesta tulee itseään toteuttavaa. Reilu meininki!
m1kk3

Posts: 5,560

#68 • • Edited m1kk3 no-life

Mizfir, 9.2.2008 22:05:
---
mikke, 8.2.2008 18:02:
---

---


No hard feelings, kannattaa vaan tosiaan ensin hieman tutustua asiaan ennenkuin alkaa suunnata syyttävää sormea johonkin kohteeseen noin selvästi :)


Jota mä en siis YAD:in suuntaan todellakaan osoittanut ;)

edit: siis vaikka mun tekstistä sellasen käsityksen saikin.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

remotion

Posts: 5,283

#69 • • remotion nostatus guru
hahahaa, ei kyllä mikään kuulosta niin kierolta kuin "mielenosoitus lääkekäytön puolesta"
*lmao*
Mizfir

Posts: 2,472

#70 • • Mizfir pittuinen

SpeedHawk, 10.2.2008 11:23:
Mizfir, jeah, YAD on reilua sakkia, levittävät valheita flaboissaan ja vedättävät valtion rahoja. YAD on nykyään tehokkaimpia ja innokkaimpia narkofasismin lietsojia suomessa, puhumalla paskaa haittavaikutuksista koetetaan saada kaikki ei-käyttäjät vihaamaan ja pelkäämään käyttäjiä. Tällä taas aiheutetaan osaltaan käyttäjien syrjäytymistä - näin pelotteluvalistuksesta tulee itseään toteuttavaa. Reilu meininki!



Asia ei edelleenkään kuulu millään tavalla tähän topikkiin, joten jos haluat lisäavautumista niin voit laittaa vaikka yksityisviestiä. Sen verran kuitenkin tuohon puutun että ko. yhdistyksen huumetietomateriaalit on täysin faktapohjaisia ja niissä on nimenomaan otettu huomioon riskien minimointi, jotta myös ne jotka käyttävät, saisivat asiallista tietoa siitä kuinka olisi hieman turvallisempaa bilettää. Tieto, saatikka toiminta ei ole millään tavalla pelottelua eikä sillä todellakaan käännetä ketään toisiaan vastaan. Mielestäsi ilmeisesti huumeiden mahdollisista haittavaikutuksista ei tulisi kertoa, silmät pitäisi vaan kiltisti sulkea ja antaa myllyn pyöriä? Tämähän se vasta reilua olisikin niin käyttäjiä kuin niitä käyttämättömiäkin kohtaan. Korjaava työ tulee yhteiskunnalle aina huomattavasti kalliimmaksi kuin ehkäisevä työ. Tämä tästä täällä ja loput jossain muualla, piste.

--
-Mannanen-

wiwi

Posts: 1,575

#71 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Mizfir, 11.2.2008 13:25:

YAD:ista


Sen verran haluan vielä asiasta jatkaa, että vaikka en kyseiseen järjestöön tule koskaan kuulumaan, niin YAD:in painattamat materiaalit ovat harvinaisen asiallisia. Erityiskiitoksen ainakin minulta saavat juurikin ohjeet esimerkiksi riskien minimoimisesta; on kuitenkin fakta että huumeita joka tapauksessa käytetään. Jos vain hyssytellään, että kaikki huumeet on yhtä pahoja ja huumeista puhuminenkin edistää niiden käyttöä, aiheutuu paljon enemmän vaaratilanteita ja väärinkäsityksiä IMO.

Ei mulla muuta.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Damien

Posts: 2,882

#72 • • Damien [tr3ox]

Mizfir, 11.2.2008 13:25:
---
SpeedHawk, 10.2.2008 11:23:
Mizfir, jeah, YAD on reilua sakkia, levittävät valheita flaboissaan ja vedättävät valtion rahoja. YAD on nykyään tehokkaimpia ja innokkaimpia narkofasismin lietsojia suomessa, --CLipp...

Asia ei edelleenkään kuulu millään tavalla tähän topikkiin, joten jos haluat lisäavautumista niin voit laittaa vaikka yksityisviestiä. Sen verran kuitenkin tuohon puutun että ko. yhdistyksen huumetietomateriaalit on täysin faktapohjaisia ja niissä on nimenomaan otettu huomioon riskien minimointi, jotta myös ne jotka käyttävät, saisivat asiallista tietoa siitä kuinka olisi hieman turvallisempaa bilettää. Tieto, saatikka toiminta ei ole millään tavalla pelottelua eikä sillä todellakaan käännetä ketään toisiaan vastaan. --CLioo...



Vaikka sulla on oikeus puolustautua tollasia provoja vastaan niin samaan aikaan hyljätessäsi rauhallisen mielen, altistat koko YAD:n vastaavanlaisille hyökkäyksille ollessasi sen virallinen edustaja.

Asia ei edelleenkään kuulu millään tavalla tähän topikkiin, mutta onhan ne YAD:n tiedot aika vitun suppeita. "Matkat voi pahimmillaan jäädä päälle...." , "Etukäteen on lähes mahdoton tietää millainen ”matkasta” tulee." ja "Yliannostuksen ottanut, hysteerisesti tai kontrolloimattomasti käyttäytyvä henkilö tulee toimittaa hoidon piiriin." typeryyksien kaltaiset viralliset viestit teidän organiosaationne suunnasta, saa koko toiminnan helposti näyttämään narkofobian lietsomiselta. Pahinta mitä henkilön psyykkeelle sen ollessa psykedeelien vaikutuksen alaisena, on toimittaa virallisen koneiston lämpimään hoivaan. Siellä se nuppi vasta turpookin kun valkotakkiset eivät tajua missä sielu menee ja pakkotoimin rupeavat lääkitsemään fysiikkaa (länkkäri tiedehän vaan osaa tunkee pilleriä napaan). Pahimmillaan tuosta käsittelystä voi seurata vuosia kestävä katatooninen tila, missä psykofyysiinen kokonaisuus ei muodostu, punaisen langan poiketessa nupista. Ei pidä todellakaan sössiä enää lisää jos joku lähtee lentoon, kyllä se sieltä laskeutuu pitää vaan muuten sen turvallisessa ympäristössä eli lähinpänä sitä omankodin tuntua mitä kyetään tilanteessa muodostamaan.

Noi vaan siis ohimennen ja psykedeeleistä kohdan alta, kannabiksessa nauratti tämä "Pitkäaikainen käyttö vähentää myös seksuaalisia haluja". Tutkittiinko tätä kenties kastemadoilla vai mistä moinen informaatio on tullut eteen? Ku kyllä se mulla vielä ottaa sinne eteen, lol.

Mut siis enivei, totta kai kaikki on aika perseestä jos asioita tutkitaan aina pienimmän yhteisen nimittäjän kautta. Miksei samantien nosteta rimaa ja aleta ymmärtämään niiitä oikeitä syitä siellä taustalla, kunnioittamaan niitä nuoria eikä vaan aina itketä siitä biletys näkökulmasta. Se on minusta helvetin moista aliarvioimista, toisaalta mä oonki friikki ja hihhuli, miksen myös siis uskoisi nuoriin. Provo kärjistys omasta kulmasta, tuutko puolitiehen vastaan, vai vedetäänkö uus rundi?
liikkuva muna

Posts: 2,652

#73 • • liikkuva muna an egg on the move

Mizfir, 11.2.2008 13:25:
---
SpeedHawk, 10.2.2008 11:23:
Mizfir, jeah, YAD on reilua sakkia, levittävät valheita flaboissaan ja vedättävät valtion rahoja. YAD on nykyään tehokkaimpia ja innokkaimpia narkofasismin lietsojia suomessa, puhumalla paskaa haittavaikutuksista koetetaan saada kaikki ei-käyttäjät vihaamaan ja pelkäämään käyttäjiä. Tällä taas aiheutetaan osaltaan käyttäjien syrjäytymistä - näin pelotteluvalistuksesta tulee itseään toteuttavaa. Reilu meininki!

---


Asia ei edelleenkään kuulu millään tavalla tähän topikkiin, joten jos haluat lisäavautumista niin voit laittaa vaikka yksityisviestiä. Sen verran kuitenkin tuohon puutun että ko. yhdistyksen huumetietomateriaalit on täysin faktapohjaisia ja niissä on nimenomaan otettu huomioon riskien minimointi, jotta myös ne jotka käyttävät, saisivat asiallista tietoa siitä kuinka olisi hieman turvallisempaa bilettää. Tieto, saatikka toiminta ei ole millään tavalla pelottelua eikä sillä todellakaan käännetä ketään toisiaan vastaan. Mielestäsi ilmeisesti huumeiden mahdollisista haittavaikutuksista ei tulisi kertoa, silmät pitäisi vaan kiltisti sulkea ja antaa myllyn pyöriä? Tämähän se vasta reilua olisikin niin käyttäjiä kuin niitä käyttämättömiäkin kohtaan. Korjaava työ tulee yhteiskunnalle aina huomattavasti kalliimmaksi kuin ehkäisevä työ. Tämä tästä täällä ja loput jossain muualla, piste.



Onneks vastasit tähän asiallisesti ennenkö mä ehdin avata suuni. *nauru*

Aika selväks on mulle tullu se, että bilekäyttäjien mielestä kaikki valistava info huumeista on täyttä kerettiläisyyttä (ehkä joskus lukuun ottamatta niitä aineita, joita ei itse käytä). Ikävä kyllä se harhaoppi ja eritoten harhaluulot (ja aistiharhat) asuu tuolla bilekäyttäjien päässä.
Damien

Posts: 2,882

#74 • • Damien [tr3ox]

mayah, 11.2.2008 14:50:
---
alek száhala, 11.2.2008 14:42:
Aika selväks on mulle tullu, --CLAPP.off--

---

Aika selväks on tainnu kaikille tulla, --CLub.off--



Aika selväks on tainnu kaikille tulla, et siellä missä klupparipoliisi ja kluppariteologi lyökättäpäälle on YAD tai jokin muu vastaava "pyhä lehmä"-missio kusessa :)
Juhgu

Posts: 7,921

#75 • • Edited Juhgu Virnistelijä

alek száhala, 11.2.2008 14:42:
---
Aika selväks on mulle tullu se, että bilekäyttäjien mielestä kaikki valistava info huumeista on täyttä kerettiläisyyttä (ehkä joskus lukuun ottamatta niitä aineita, joita ei itse käytä). Ikävä kyllä se harhaoppi ja eritoten harhaluulot (ja aistiharhat) asuu tuolla bilekäyttäjien päässä.



No jaa, tossa on oikeastaan molemmilla osapuolilla (siis huumeidenkäyttäjät vs huumevalistajat) omat tavoitteensa, ja totuus löytyy varmaan jostain heidän väitteidensä välimaastosta. Jos mahdollisimman objektiivista tietoa hakee, niin suosittelisin ensimmäisenä jotain globaalia tiedonvälittäjää, jolla ei ole mitään pyrkimystä tai etua saavutettavana. Joku Erowid esim. voisi olla vähän sinnepäin.

Jos mitään sen suuntaista ei kuitenkaan ole tarjolla, ja pitäisi nyt vaikka esimerkiksi LSD:stä saada tietää jotain, niin meitsi kyllä kuuntelisi ennemmin sitä 5 vuotta happoa vetänyttä, seonnutta hipinhörhöä kuin sitä ihmisten hyvinvoinnista hätää kokevaa nuorisotyöntekijää, joka ei oikeasti tiedä ko. aineesta hölkäsen pöläystä vaikka kovasti niin yrittääkin uskotella. Hipinhörhön puheisiinkin tosin suhtautuisin siis varauksella.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Dementation

Posts: 2,892

#76 • • Dementation wednesday?

alek száhala, 11.2.2008 14:42:
Aika selväks on mulle tullu se, että bilekäyttäjien mielestä kaikki valistava info huumeista on täyttä kerettiläisyyttä (ehkä joskus lukuun ottamatta niitä aineita, joita ei itse käytä). Ikävä kyllä se harhaoppi ja eritoten harhaluulot (ja aistiharhat) asuu tuolla bilekäyttäjien päässä.



Musta aika iso yleistys, mä tunnen useita ihmisiä jotka syö esim. yhden esson per 1-2 kuukautta kun lähtevät bilettämään (eli ovat juurikin bilekäyttäjiä tai viihdekäyttäjiä) ja joiden mielestä ihmisten pitäisi selvittää mitä ovat tekemässä ennen kuin koskevat mihinkään päihteisiin ja täten heidän mielestään esim YAD tekee todella hyvää työtä kertomalla riskien pienentämisestä ja mahdollisista ylilyöntien alkuoireista jne, jolloin henkilö osaa hakeutua hoitoon tiettyjen oireiden iskiessä päälle...

En siis kiellä ettei paljon olisi noita huumevalistuksen vastustajiakin, mutta valtaosa ainakin mun tutuista vastustaa sitä paskaa valistusta jota esim. kouluissa aikoinaan sai, eikä suinkaan YADin tyyppistä "ei kannata käyttää, mutta jos käytät, ota huomioon nämä asiat" - tyyppistä valistusta.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Mizfir

Posts: 2,472

#77 • • Edited Mizfir pittuinen

Damien, 11.2.2008 14:23:
---


Vaikka sulla on oikeus puolustautua tollasia provoja vastaan niin samaan aikaan hyljätessäsi rauhallisen mielen, altistat koko YAD:n vastaavanlaisille hyökkäyksille ollessasi sen virallinen edustaja.

---

onhan ne YAD:n tiedot aika vitun suppeita. Provo kärjistys omasta kulmasta, tuutko puolitiehen vastaan, vai vedetäänkö uus rundi?



Siitähän me lähdetään että pyrin täällä keskustelemaan ihan henk.koht. näkemyksellä enkä virallisena edustajana. Tosin, ymmärrettävää toki on että mun otsassa lukee yhdistyksen nimi vaikka mitä tekisin ( kun meillähän ei siis oletettavasti ole omia mielipiteitä / henk. koht. elämää*nauru* ). Jokatapauksessa se siitä ja oikeassa olet, parempi että en vaan kommentoi jotta hyökyaalto taas laantuu.

Noista materiaalien tietojen suppeudesta sen verran että koitappa itse tunkea pari sivua tekstiä pieneen, n. 50 riviä vetävään korttiin ;). Siinä saa muutamaan kertaan pyöritellä että mitä jättää ja miten tiivistää vaikka asiaa olisi kuinka paljon ja hyvin esitettynä. Pyritty kuitenkin tuomaan esiin mahdolliset riskit, kuinka niitä voi vähentää / välttyä ja kuinka toimia jos homma lähtee kuitenkin käsistä. Tuohon sun esimerkkiin viitaten, olihan siellä mainittu myös kavereiden läsnäolon ja rauhallisen ympäristön tärkeys, ennen sitä hoitoon saattamista ( jos siis sitä edes vaatii ).*piis*

Vaikka sulla tietoa löytyykin ja jotkut asiat voi vaikuttaa itsestään selviltä, niin sama asia ei välttämättä päde kaikkien kohdalla. Perustietoa on siis hyvä olla tarjolla. :) Ihan näin työntekijän kantilta taas kiva kuitenkin saada palautetta ja kehitysideoita niin materiaalien kuin toiminnankin suhteen, kun ne vaan on asiallisia ja toimitetaan oikeaan osoitteeseen, vaikka nettisivujen palautteen kautta ( www.dancewise.fi ).

Mut nyt toivottavasti tämä tästä eikä enempää täällä topikissa. ( Itse ainakin lupaan olla enää jatkamatta )

--
-Mannanen-

Damien

Posts: 2,882

#78 • • Damien [tr3ox]

Mizfir,
Mut nyt toivottavasti tämä tästä eikä enempää täällä topikissa. ( Itse ainakin lupaan olla enää jatkamatta )



Joo sopii, kuhan tulin taas viisastelee, rääväsuu kun olen. :)
Auacusha

Posts: 1,097

#79 • • Auacusha Koneradio
Tulipahan tässä mieleen että eikös nykyisessä tilanteessa olisi mahdollista yrittää saada niin YAD:in kuin SKY:n edustajat esim johonkin samaan suomalaiseen asiaohjelmaan kertomaan omia näkemyksiään ja keskustelemaan asiallisesti kannabiksesta ja sen vaikutuksista yhteiskuntaan?
Itseäni ainakin kiinnostaisi tälläinen ohjelma, sen sijaan että foorumeilla asiasta väännetää "eipäs juupas" tyylisesti.

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Beliar

Posts: 1,361

#80 • • Beliar

Sensuurikalastaja, 11.2.2008 22:16:
Tulipahan tässä mieleen että eikös nykyisessä tilanteessa olisi mahdollista yrittää saada niin YAD:in kuin SKY:n edustajat esim johonkin samaan suomalaiseen asiaohjelmaan kertomaan omia näkemyksiään ja keskustelemaan asiallisesti kannabiksesta ja sen vaikutuksista yhteiskuntaan?
Itseäni ainakin kiinnostaisi tälläinen ohjelma, sen sijaan että foorumeilla asiasta väännetää "eipäs juupas" tyylisesti.



Totta!

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!