mayah, 11.2.2008 14:50:
Aika selväks on tainnu kaikille tulla, et siellä missä on Speedhawk, siellä on nillitystä YAD:n toiminnasta. Tyypillä on joku henkilökohtainen missio nostaa YAD:n toiminta jokaisessa topikissa esiin missä kirjoittaa ja mikä vähänkään sivuaa huumeita. Tähän kun toistuvasti törmää, ni ei oikein tiiä et pitäiskö itkee vai nauraa. Sääliks käy vähän kuitenki, ymmärtäähän sen tavallaan ku toinen on tollanen moniongelmainen.
Oho. Osuiko lähellekin kun piti henkilökohtaisuuksiin siirtyä? Eka YAD-aiheinen viesti oli läppä ja suosittelen uusia silmälaseja sille, joka ei sitä huomannut. Jälkimmäinen sitten vähän todempana, mun mielestä YAD:laisten oman järjestön hehkutus ei kuulu tähän threadiin.
YAD puhuu paskaa: YAD levitti kokototuus-flaboja, jotka ovatkin olleet (ainakin mun näkemistä, korjatkaa jos oon väärässä :)) AINOITA järjestön levittämiä, joissa oli lähdeviitteet. Akateemisen kapulakielen ystävänä ja lukemisen puutteessa vilkuilin läpi viitatut tutkimukset kannabiksen osalta. Hämmästys - ja sittemmin raivostus - oli suuren suuri, kun "kannabis aiheuttaa sikiövaurioita" -väitteessä viitatusta tutkimuksesta ei löytynyt sanaakaan kannabiksen aiheuttamista sikiövaurioista. Sittemmin YAD onkin viisastunut ja jättänyt lähdeviitteet vähemmälle, keskittyen laukomaan 'totuuksia'.
YAD vedättää valtion rahoja: Käy ilmi YAD:n toimintakertomuksesta. Tämä lienee syynä siihen, että järjestön kanta laillisiin huumeisiin (tupakka, alkoholi, psykoaktiiviset lääkkeet) on huomattavasti myönteisempi kuin laittomiin (joista ei valtiolle veroja tule).
Jatkot voitaisiin ehkä siirtää omaan topicciinsa tai käydä yksityisviestillä..? :)
edit: ja julkinen debatti pro/kontra kannabis kuulostaisi mielenkiintoiselta - entäpä miten olisi yhteinen flaba, YAD:lle/muille hampun vastustajille toinen puoli ja pro-hamppu -joukkiolle toinen? Totuudella on aina kaksi puolta.. :)