Hesarin nykytila

82 posts, 5 pages, 19,358 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#61 • • hallucinogen Edain

JussiS, 5.6.2008 11:05:
Muutama laatuartikkeli:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Netiss%C3%A4+ohjeet+Ysk%C3%A4nl%C3%A4%C3%A4kkeest%C3%A4+saa+uuttamalla+huumetta/1135236915351
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4+sekaisin+koristekasvin+siemenill%C3%A4/1135236915349

Erityisesti tossa ekassa jutussa lämmittää se, että siinä jopa todetaan et kyseessä on vanha juttu, eikä oikeestaan Suomessa mikään yleinen ongelma, toisen jutun loppukaneetti taas on ihan priceless :D

Way to go, Hesari!


Mulle tuli kanssa mieleen, että jos kukaan ei oo kuollut viiteen vuoteen juotuaan dxm:ää ja ongelmaa ei ole niin miksi sit pitää kirjoittaa? Välillä tuli mieleen, että ehkä kirjoittava on saanut hyvät fiilarit edellisenä viikonloppuna juotuaan pullon resilaria ja halusi jakaa vinkkejä vielä tietämättömille kansalaisille.

--
pikku-*possu*

tumpsi

Posts: 2,553

#62 • • tumpsi rekisteröitymätön
Minna Passi halus vaan varmistua siitä että myös uudet sukupolvet pääsevät testaamaan näitä hienoja, laillisia tapoja päihtyä.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#63 • • Jussi Soro choon!

hallucinogen, 5.6.2008 11:10:
Mulle tuli kanssa mieleen, että jos kukaan ei oo kuollut viiteen vuoteen juotuaan dxm:ää ja ongelmaa ei ole niin miksi sit pitää kirjoittaa? Välillä tuli mieleen, että ehkä kirjoittava on saanut hyvät fiilarit edellisenä viikonloppuna juotuaan pullon resilaria ja halusi jakaa vinkkejä vielä tietämättömille kansalaisille.


Joo melko käsittämätöntä kyllä että jo unohtuneesta jutusta tehdään juttu jossa ilmoitetaan että mistä ohjeet saa ja mitä siihen tarvitaan. Kai kohta annetaan kuosivinkit myös butaanin imppaukseen (vähentynyt hälyttävästi) ja tosiaan toi banaanien polttaminen kuulostaa ainakin mun korvaan sen verran coolilta ja eksoottiselta, että pakkohan toi on testata heti tänä iltana!
La Petite

Posts: 1,160

#64 • • Edited La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Suosikkilainaukseni toisesta artikkelista : "Epätoivoisimmat kuosittajat ovat esimerkiksi polttaneet banaaninkuoria. ".

Ilmeisesti termi kuosittaja on nykyisin suomen kirjakielessä. *justjoo*

--
Rem tene, verba seqventur

Jussi Soro

Posts: 6,385

#65 • • Jussi Soro choon!

La Petite, 5.6.2008 12:15:
Suosikkilainaukseni toisesta artikkelista : "Epätoivoisimmat kuosittajat ovat esimerkiksi polttaneet banaaninkuoria. ".

Ilmeisesti termi kuosittaja on nykyisin suomen kirjakielessä. *justjoo*


Ymmärtääkseni tuo banaaninkuorien polttaminen on kaiken lisäksi ihan urbaanilegendaa.
josbe

Posts: 1,982

#66 • • josbe suomalainen juhlakinkku

La Petite, 5.6.2008 12:15:
Suosikkilainaukseni toisesta artikkelista : "Epätoivoisimmat kuosittajat ovat esimerkiksi polttaneet banaaninkuoria. ".

Ilmeisesti termi kuosittaja on nykyisin suomen kirjakielessä. *justjoo*


Ehdit ensin. Olin juuri postaamassa lähes identtistä viestiä. :)
josbe

Posts: 1,982

#67 • • josbe suomalainen juhlakinkku

JussiS, 5.6.2008 12:19:

Ilmeisesti termi kuosittaja on nykyisin suomen kirjakielessä. *justjoo*

---

Ymmärtääkseni tuo banaaninkuorien polttaminen on kaiken lisäksi ihan urbaanilegendaa.


Salettiin. Voin vain kuvitella, miten vaikea banaaninkuorta on edes saada palamaan. :D
Anselmi

Posts: 2,578

#68 • • Anselmi And sell me

josbe, 5.6.2008 12:20:
---
JussiS, 5.6.2008 12:19:

Ilmeisesti termi kuosittaja on nykyisin suomen kirjakielessä. *justjoo*

---

Ymmärtääkseni tuo banaaninkuorien polttaminen on kaiken lisäksi ihan urbaanilegendaa.

---

Salettiin. Voin vain kuvitella, miten vaikea banaaninkuorta on edes saada palamaan. :D


Voi amatööri! eka se kuivataan ja sit murskataan tupakanpurujen sekaan....eiku siis*lmao*

--
sen pituinen se

josbe

Posts: 1,982

#69 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Anselmi, 5.6.2008 12:45:
Voi amatööri! eka se kuivataan ja sit murskataan tupakanpurujen sekaan....eiku siis*lmao*


Tjaahas! Senkin banaaninarkkari! *nauru*
*Stardust*

Posts: 202

#70 • • *Stardust*

JussiS, 5.6.2008 11:05:
Muutama laatuartikkeli:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Netiss%C3%A4+ohjeet+Ysk%C3%A4nl%C3%A4%C3%A4kkeest%C3%A4+saa+uuttamalla+huumetta/1135236915351
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4+sekaisin+koristekasvin+siemenill%C3%A4/1135236915349

Erityisesti tossa ekassa jutussa lämmittää se, että siinä jopa todetaan et kyseessä on vanha juttu, eikä oikeestaan Suomessa mikään yleinen ongelma, toisen jutun loppukaneetti taas on ihan priceless :D

Way to go, Hesari!



http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Musiikkimaku+vaikuttaa+hasiskokeiluun/1135236758129

Tuossa on myös aika "luovasti kirjoitettu" artikkeli Norjalaistutkimuksesta. Käännöstyön aikana mukaan on tullut hieman omia tulkintoja.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

pirpeli

Posts: 5,533

#72 • • Edited pirpeli

Leppäkerttu, 14.6.2008 13:28:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Neiti+Minoguen+show+oli+glamor%C3%B6%C3%B6si+mutta+ontto/1135237178742

"... koreografioissa, puvustuksessa ja rekvisiitassa oli kiitettävästi muistettu Kylien innokkaita homofaneja ja muitakin seksistä pitäviä."*ding*



Hesarin toimittajalle on varmaan yllätys, että heterotkin pitää seksistä...*ding*. Puhumattakaan muutoin seksuaalisesti suuntautuneista...
Uskomatonta uutisointia taas kerran.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

siveys

Posts: 2,492

#73 • • siveys lovely

Leppäkerttu, 14.6.2008 13:28:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Neiti+Minoguen+show+oli+glamor%C3%B6%C3%B6si+mutta+ontto/1135237178742

"... koreografioissa, puvustuksessa ja rekvisiitassa oli kiitettävästi muistettu Kylien innokkaita homofaneja ja muitakin seksistä pitäviä."*ding*
---
pirpeli, 14.6.2008 13:37:

Hesarin toimittajalle on varmaan yllätys, että heterotkin pitää seksistä...*ding*. Puhumattakaan muutoin seksuaalisesti suuntautuneista...
Uskomatonta uutisointia taas kerran.


Mä olen tunnetusti ollut yleensä suhteellisen out of this world ajatusteni kanssa, joten voisiko joku taas vähän repiä minua hihasta takaisin ihmisten pariin ja kertoa, että mikä tässä uutisoinnissa on niin kuohuttavaa ja uskomatonta?

Onko se jotenkin moukkamaista erottaa toisistaan homoeroottisuus ja muu eroottisuus? Vai onko tässä väärin se, että kirjoittaja lauseessaan epäsuorasti ilmaisee, että hän olettaa Kylien homoseksuaalisten fanien pitävän joistakin Kylien esityksen seksuaalisista viitteistä? Vai se, että hän tekee oletuksen siitä, että osa Kylien esityksestä vetoaa seksuaalisesta suuntaumuksesta riippumatta niihin, jotka nauttivat seksuaalisuuden julkisesta esilletuomisesta?

Vai onko tässä kyse jostain pilkun viilaamista, että lukijan ei voi olettaa ymmärtävän, että "seksistä pitäminen" esityksen yhteydessä ilmaistuna tarkoittaa nimenomaan sitä, että suhtautuu seksuaalisuuteen sen verran avoimesti, että nauttii vahvoista seksuaalisista viitteistä julkisessa esityksessä (ja siis ylipäätään hyväksyy ne)?
Leppäkerttu

Posts: 225

#74 • • Edited Leppäkerttu

siveys, 14.6.2008 14:05:
---
Leppäkerttu, 14.6.2008 13:28:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Neiti+Minoguen+show+oli+glamor%C3%B6%C3%B6si+mutta+ontto/1135237178742

"... koreografioissa, puvustuksessa ja rekvisiitassa oli kiitettävästi muistettu Kylien innokkaita homofaneja ja muitakin seksistä pitäviä."*ding*
---
pirpeli, 14.6.2008 13:37:

Hesarin toimittajalle on varmaan yllätys, että heterotkin pitää seksistä...*ding*. Puhumattakaan muutoin seksuaalisesti suuntautuneista...
Uskomatonta uutisointia taas kerran.

---

Mä olen tunnetusti ollut yleensä suhteellisen out of this world ajatusteni kanssa, joten voisiko joku taas vähän repiä minua hihasta takaisin ihmisten pariin ja kertoa, että mikä tässä uutisoinnissa on niin kuohuttavaa ja uskomatonta?

Onko se jotenkin moukkamaista erottaa toisistaan homoeroottisuus ja muu eroottisuus? Vai onko tässä väärin se, että kirjoittaja lauseessaan epäsuorasti ilmaisee, että hän olettaa Kylien homoseksuaalisten fanien pitävän joistakin Kylien esityksen seksuaalisista viitteistä? Vai se, että hän tekee oletuksen siitä, että osa Kylien esityksestä vetoaa seksuaalisesta suuntaumuksesta riippumatta niihin, jotka nauttivat seksuaalisuuden julkisesta esilletuomisesta?

Vai onko tässä kyse jostain pilkun viilaamista, että lukijan ei voi olettaa ymmärtävän, että "seksistä pitäminen" esityksen yhteydessä ilmaistuna tarkoittaa nimenomaan sitä, että suhtautuu seksuaalisuuteen sen verran avoimesti, että nauttii vahvoista seksuaalisista viitteistä julkisessa esityksessä (ja siis ylipäätään hyväksyy ne)?



Mun mielestä tosta paistaa kirjoittajan omat ennakkoluulot homoista. Ihan kuin kaikki homot tykkäisivät kyllitädistä, glamourista ja seksistä. Ehkä jossain kieli poskella kirjoitetussa hömppäjulkaisussa tällainen stereotyypittäminen voitaisiin laskea huumoriksi, mutta mielestäni hesarissa ei kuuluisi olla tällaisia juttuja. Topiccihan oli hesarin nykytilasta, eikä mistään kuohuttavista uutisista. Lähinnä tässä siis ihmeteltiin, miten hesariin voi eksyä näin ammattitaidottomia artikkeleita, kun on tottunut hesarin osalta neutraaliin ja asiallliseen uutisointiin, jopa konserttiarvosteluissa.
pirpeli

Posts: 5,533

#75 • • pirpeli

Leppäkerttu, 14.6.2008 14:12:
Mun mielestä tosta paistaa kirjoittajan omat ennakkoluulot homoista. Ihan kuin kaikki homot tykkäisivät kyllitädistä, glamourista ja seksistä. Ehkä jossain kieli poskella kirjoitetussa hömppäjulkaisussa tällainen stereotyypittäminen voitaisiin laskea huumoriksi, mutta mielestäni hesarissa ei kuuluisi olla tällaisia juttuja. Topiccihan oli hesarin nykytilasta, eikä mistään kuohuttavista uutisista. Lähinnä tässä siis ihmeteltiin, miten hesariin voi eksyä näin ammattitaidottomia artikkeleita, kun on tottunut hesarin osalta neutraaliin ja asiallliseen uutisointiin, jopa konserttiarvosteluissa.



Juurikin tätä mieltä olen minäkin.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

liikkuva muna

Posts: 2,652

#76 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

*Stardust*, 5.6.2008 16:24:
---
JussiS, 5.6.2008 11:05:
Muutama laatuartikkeli:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Netiss%C3%A4+ohjeet+Ysk%C3%A4nl%C3%A4%C3%A4kkeest%C3%A4+saa+uuttamalla+huumetta/1135236915351
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4+sekaisin+koristekasvin+siemenill%C3%A4/1135236915349

Erityisesti tossa ekassa jutussa lämmittää se, että siinä jopa todetaan et kyseessä on vanha juttu, eikä oikeestaan Suomessa mikään yleinen ongelma, toisen jutun loppukaneetti taas on ihan priceless :D

Way to go, Hesari!

---


http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Musiikkimaku+vaikuttaa+hasiskokeiluun/1135236758129

Tuossa on myös aika "luovasti kirjoitettu" artikkeli Norjalaistutkimuksesta. Käännöstyön aikana mukaan on tullut hieman omia tulkintoja.



Mua naurattaa enemmän toi itse aihe.

Tässon taas selkeesti ollu joku Prof. Pelle Hermanni vauhdissa. Mä veikkaan että se oikee syy hasiksen käyttöön on niittivöissä, pitkissä nahkarotseissa ja lökäpöksyissä.

Mistä nää oikeesti saa rahotuksen näihin tutkimuksiin?
siveys

Posts: 2,492

#77 • • siveys lovely

Leppäkerttu, 14.6.2008 14:12:
Mun mielestä tosta paistaa kirjoittajan omat ennakkoluulot homoista. Ihan kuin kaikki homot tykkäisivät kyllitädistä, glamourista ja seksistä.


Mun mielestäni tässä paistaa nyt enemmänkin teidän ennakkoluulonne kirjoittajan ennakkoluuloista.

Tekstissähän puhutaan nimenomaan homofaneista - jos ihminen on homoseksuaali, mutta ei Kylien fani niin tekstihän ei häntä kosketa.
Leppäkerttu

Posts: 225

#78 • • Leppäkerttu

siveys, 14.6.2008 15:46:
---
Leppäkerttu, 14.6.2008 14:12:
Mun mielestä tosta paistaa kirjoittajan omat ennakkoluulot homoista. Ihan kuin kaikki homot tykkäisivät kyllitädistä, glamourista ja seksistä.

---

Mun mielestäni tässä paistaa nyt enemmänkin teidän ennakkoluulonne kirjoittajan ennakkoluuloista.

Tekstissähän puhutaan nimenomaan homofaneista - jos ihminen on homoseksuaali, mutta ei Kylien fani niin tekstihän ei häntä kosketa.



Se hämmennystä herättänyt kohta oli "...homofaneja ja muitakin seksistä pitäviä." eli kaikki homot tykkäävät seksistä ja jotkut muutkin = yleistys, joka ei kuulu Hesarin tasoiseen lehteen. Tarpeeksi selkeästi ilmaistu?
pirpeli

Posts: 5,533

#79 • • pirpeli
"Päivystävän palomestarin Mikael Siitosen purut lapioitiin pois vintiltä ja kasteltiin. Palokunta poistui paikalta runsaan tunnin kuluttua hälytyksestä."

:D Pitäskö Hesarin oikoluetuttaa jutut jollain....Olikohan ne ihan Siitosesta tehtyjä puruja vai kenties tupakinpuruja tms?

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

siveys

Posts: 2,492

#80 • • Edited siveys lovely

Leppäkerttu, 14.6.2008 15:54:
Se hämmennystä herättänyt kohta oli "...homofaneja ja muitakin seksistä pitäviä." eli kaikki homot tykkäävät seksistä ja jotkut muutkin = yleistys, joka ei kuulu Hesarin tasoiseen lehteen. Tarpeeksi selkeästi ilmaistu?


Tuossa lauseessahan puhutaan nimenomaan homoseksuaalisista Kylie faneista, ei mitenkään yleisesti homoseksuaalisista ihmisistä. Miten ennakkoluuloinen täytyy olla, että tämän saa väännettyä koko homoseksuaalista väestöä kattavaksi yleistykseksi?!

Minusta ei ole laisinkaan pöyristyttävää tehdä sellaista olettamusta, että Kylietä fanittavat ihmiset seksuaalisuudesta riippumatta pitävät Kylielle ominaisista seksuaalisvivahteisista esiintymisistä.

Jos esityksessä oli runsaasti seksuaalisvivahteista materiaalia ja siellä oli selkeästi esillä myös homoseksuaaliselle väestölle suunnattua materiaalia niin on mielestäni täysin oikeutettua uutisoida, että esitys viihdytti "homofaneja ja muitakin seksistä pitäviä."

Mutta ehkä minä vain en osaa lukea oikeita asioita rivien välistä.

[ensin muokkasin kirjoitusvirheen ja sitten lisäsin tämän viestin, että korjasin kirjoitusvirheen] :D