Displacer, 13.5.2009 21:59:
Kävin keväällä Malesiassa sukeltamassa Tiomanin saarella ja oli kyllä aika hellurei meininkiä.
Ei paljon kortteja kyselty taikka tarvinut mitään harjoituksia tehdä vaikka edellisestä dyykistä oli kolmisen vuotta. Sukeltamaan lähtiessä buddy checkkejä ei pyydetty tekemään eikä firman tyypeiltä tullut juuri koulutusta tai edes muistutusta tärkeistä jutuista.
Mut ei siin mitään kun itse oli aktiivinen. Lisäksi matalalla vaan oltiin ja dyykit meni ihan hyvin. Vähän vaan arveluttavaa toimintaa, Thaikuissa oli sentään vähän tarkempaa kun kävin kortin suorittamassa aiemmin.
Vaikka kait tuollaista löytyy vähän joka maasta sit ja riippuu firmasta ja dive masterista/instructorista...
Anyway, hauskaa hommaa sukeltaminen kyl on. Ostin just vesitiiviin kotelonkin kameralle syksyn Filippiinien reissua varten jos sais vaik vähän kuvia pinnan alta :)
muoks: lennot filippiineille pariisin ja hongkongin kautta airfrancella ja cebupacificilla about 560e menopaluu.
Aikamoista! Itse tuli vain snorklailtua Tiomanilla kun oltiin siellä off-seasonilla jolloin näkyvyydet eivät olleet kummoisia ja kaikki puljut kiinni. Tosin kyllä sitä niinkin näki haita ja kilpikonnia. Väittivät kuitenkin että ihan kohtis mestoja ois hyvien kelien aikaan. Itse saari onkin sit ihan oma tarinansa ainakin hiljaisella kaudella :)
Minne päin Filippiinejä ajattelit suunnata? Mä olen muutamasta paikasta aikaisemmin tässä topikissa maininnutkin. Pääpiirteissä voi kuitenkin sanoa että maisemat paranee etelää kohden!