Samplet sun muut

35 posts, 2 pages, 8,919 views

Lazarsh

Posts: 3

#1 • • Lazarsh
Tervehdys kaikille. Olen uusi "tulokas", parisen vuotta olen vääntänyt ja harjoitellut, nyt saan vihdoinkin ensimmäisen projektini ulos. Tämän hetkinen ongelmani on, yksinkertaiset ja erittäin huonot rumpusetit. Mistä etsiä parannusta asiaan? Kävin jo tuossa yksi päivä helsingissä eräässä musiikkiliikkeessä ja sieltä myyjällä ei ollut mitään hajua mihin ohjata minua kyseisen ongelman kanssa.

Kaveri sitten päätti opastaa minut Klubitukseen ja täällä sitä ollaan, eli mistäs kaupasta saan ostettua CD versioina haluamani samplet/rumpukitit/äänipakkaukset? :) Eli jos tiedät jotain nettisivuja mistä tilata, niin ohjatkaapas minut sinne.

Kiitos :)
Zwek

Posts: 1,701

#2 • • Zwek
Klubituksesta löytyy miljoona ja yksi musan tekoon liittyvää topicia.

Search käyttöön!

:)
¡ Previous post about a year ago !
dB

Posts: 1,317

#5 • • dB Digital Beat Music
ainakin samplesivut joista saa hyviä kaupallisia sampleja
ovat platinumloops.com ja loopmasters.

Yleensä kannattaa kuunnella rumpusampleja nimittäin joissakin
sampleissa on esikäsittelyä enemmän kuin tarvis.

Rumpusamplet kannattaa ostaa ilman liikoja efektointeja.
Riittää että ne ovat nauhoitettu hyvin ja ovat riittävän napakoita ja EQ:tettuja.
DJ Rx

Posts: 2,527

#6 • • DJ Rx FINRG Recordings
Vengeance

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Saarre

Posts: 1,151

#10 • • Saarre
itse pidän http://www.bigfishaudio.com/
( Eritoten Rush: Progressive House / Trance 1 & 2 )
&

http://www.loopmasters.com/

esmes Riley & Durrant samplepack, ja sit noi Minimal / Tech / progressive House pakat.

loopmasterssillahan löytyy jokaiseen tyylisuuntaan.

Vielä mainittakoon :
http://www.trackitdown.net/genre/sample_packs/featured_tracks.html

Trackitdownillahan on useilta eri valmistajilta moneen eri tyylisuuntaan,
itse tullut ostettua artist-samplepakkoja tuolta.

'Im just a Samplewhore'

--
*tähti* Full hearts cant lose

hrdkvr

Posts: 3,929

#11 • • hrdkvr KURGO
sen voin sanoa että ainuttakaan samplea en ole ostanut. Kyllä kaiken tarvittavan on saanut joko ohjelman omalta levyltä (reason) tai ohjelman eri foorumeilta downloadattua (rfl, patch tai rex).

lisäksi google auttaa löytämään ilmaisia sampleja miljoonittain.

Kavereiden kanssa voi myös vaihdella

--
-keep it hard-

gerry

Posts: 979

#12 • • Edited gerry

DJ Rx, 12.1.2009 21:23:
Vengeance



En sokeasti luottaisi siihen.... Noi ylikompuroitu ylikovaa soivat samplet toimivat jossakin saksahooceetrances mutta muuten ne eivät tarjoa mitään ihmeellistä.

Äänenlaadullisestikin täyttä kuraa... Mikä lie ku suurimmaksi osaksi peltisaundes kuuluu takaa vaimea taustahurinaa?? Kompuroitu liian tiukasti kenties? Basaritkin ovat niin ylikovia et tosi vaikea upottaa noita miksaukseen! No ookei... On siellä muutama ihan käyttökelpoinen saundi, eikä ilman Vengeancea meillä olis noita eurodancebandeja (sillä ne ovat kaikki sitä samaa, vengeancea hohhohhoijja tosi persoonallista).

Käyttänyt Vengeance Clubsaundia, House vol1 ja Minimal housea parisen vuotta mutta siirtynyt yhä enemmän Loopsmastersin puolelle joka on tosi kova ainakin perus tanssi/housepuolella:)

--
by B.C.S

Jussi Soro

Posts: 6,385

#13 • • Jussi Soro choon!
Kyllä mun mielestä Vengeancen samplet ihan hyvät on äänenlaadullisesti. Osa joukossa on melko käyttökelvottomia, mutta kyllä sieltäkin kirkkaat haitsut ja tukevat basarit löytyy. Looppien räkäinen soundi hiukan häiritsee, mutta niitä käytän yleensä dr.rex:illä lyhyellä decaylla, ja yleensä nekin vedetään filttereiden ja särön läpi. Basareitakin yleensä vielä kompuroin lisää.

Loopmastersiin en ookaan tutustunut, täytyykin tsekata miltä ne näyttää.
a98

Posts: 871

#14 • • a98
jos haluu tehdä perus paskaa geneeristä uk kiksu huttua niin sitten vengeance club sounds. joka jätkällä samat soundit ja tuntuu että jokaisessa uudessa nopeessa kiksussa on täysin sama yleissoundi juuri tästä johtuen.

noi vengeancen house cd:t on sitten paljon monipuolisempia ja laadukkaampia (vähemmän kompressoituja), mutta tuntuu että niissäkin joka perus proge/house jätkällä on samat soundit ja loopit biiseissään. mitkä btw on sitä paitsi osa ripattu kaupallisista biiseistä.

itse suosittelisin vielä myös sellaista kuin:
thomas penton's essential series vol 1: drums and percussion
Holle

Posts: 793

#17 • • Holle Beach X Member

a98, 13.1.2009 10:17:
jos haluu tehdä perus paskaa geneeristä uk kiksu huttua niin sitten vengeance club sounds. joka jätkällä samat soundit ja tuntuu että jokaisessa uudessa nopeessa kiksussa on täysin sama yleissoundi juuri tästä johtuen.

noi vengeancen house cd:t on sitten paljon monipuolisempia ja laadukkaampia (vähemmän kompressoituja), mutta tuntuu että niissäkin joka perus proge/house jätkällä on samat soundit ja loopit biiseissään. mitkä btw on sitä paitsi osa ripattu kaupallisista biiseistä.

itse suosittelisin vielä myös sellaista kuin:
thomas penton's essential series vol 1: drums and percussion

Okei, lähtösaundit pitää olla jo hyvät, mutta kyllä tosta vengeancesta löytyy ihan hyviä sampleja (ei pidä odottaa, et kaikki on hyviä sellaisenaan) kun niitä vähän ruuvailee omiin tarpeisiin. Mutta, toi Pentonin sampleläjä on kyllä oikeesti hemmetin hyvä!!
dB

Posts: 1,317

#20 • • dB Digital Beat Music
Sepä on juuri ongelma samplepakeissa. Kaikki saman genren biisit kuulostaa pian samanlaisilta.

Itsetehdyillä sampleilla saa biiseihin kyllä vaihtelua.
"Finnpsyke" tai paremminkin kotimaisen Spugedelic trancen tekijät käyttää hauskasti melko huonosti nauhoitettuja samplespiikkejä esim. "haluukko pilvee?" tai "juotko kaljaa?".

Toinen ongelma jos käyttää valmiita refillejä jossa sämplet vedetty liian leveäksi stereokuvassa. Hankala saada enää monoksi tai säädettyä muuten. Erityisesti loopmastersin abstrakt setissä
on tämä ongelma. http://www.loopmasters.com/product/details/131