Paljonko on "muutama" ?

67 posts, 4 pages, 35,596 views

Displacer

Posts: 1,828

#21 • • Displacer
Muutama on kolme ja siitä ylöspäin. Kuinka paljon ylöspäin, riippuu mistä puhutaan. Ei kuitenkaan 2, koska se on "pari".
duvin

Posts: 582

#22 • • duvin Jay v/d Veen
Enemmän kuin 18.

Pari on 2-18. (mä käyn vaan parilla, anna mä kokeilen pari kertaa vielä, jne.)
r0n

Posts: 2,258

#23 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Ärsyttävää, oon aikani pähkäilly mutten osaa vastata *nauru*

kolme? kait?

--
6er reihe

Syce

Posts: 1,649

#24 • • Edited Syce
...riippuu seurasta. Jos oikeen ikävää seuraa niin se voi olla muutama huikka. Jos taas mukavaa seuraa niin se voi olla muutama päivä x)

joten 3-99
Caro²

Posts: 5,301

#25 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Dementation, 18.12.2007 14:18:
---
NextAce, 18.12.2007 14:13:
Mulle se on 2-99.

---


Suomen lain mukaankin se on näin.

Tai itse asiassa se on ennakkotapaus, eikä laki, mutta kuitenkin...


Muistelisin, että se on itseasiassa 3-99.

Ennakkotapaus on olemassa kyllä tästä aiheesta *joo*

Joskaan en lähtis oikeusistuimeen kokeilemaan.

Tarina meni jotenkin tiivistettynä niin, että joku jantteri kysy tilalliselta, voisko hän kaataa muutaman puun ja viedä mennessään. Luvan saatuaan kaato about koko metsän. Asia vietiin oikeuteen ja oikeusaste määritteli "muutaman" tarkoittamaan tuota 3-99kpl (saattaa olla myös 2-99, yritin etsiä, en löytänyt). Jantteri tuomittiin, puita taisi mennä yli 100.

Täytyy joskus kysellä jostain, jos joku muistais kumpi se oli :I

EDIT: Itselleni muutama on jotain kolmesta eteenpäin. Kaksi kappaletta on kuitenkin "pari".
Zeratul

Posts: 1,170

#26 • • Zeratul Captain miserable
Sanoisin et se kolmesta viiten. Tai näin siis ite käytän ko. sanaa, hyväksyn myös täysin väitteen et se ois lainopillisesti x-99 kpl.

Jos taas tohon alkoholin nautiskeluun pitäis liittää nii jätän mielummin koko sanan käyttämättä, rehellisempää yksinkertasesti vaan sanoo "bisselle" tai "oluelle", sittenpä voi juoda omantunnon mukaan...
Tosin jos sanon "yhelle" niin todellakin tarkotan juovani vaan yhen, ja pystyn sen myös pitämään.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Lyylikki

Posts: 2,975

#27 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mun mielestä pari on yhdestä ylöspäin, noin 1,5 - 3 ja muutama alkaa kyllä kahdesta, loppuu jonnekkin 10 tienoille. Riippuen mistä puhutaan. Jos jotain esim. siideriä muutama on 2-5, niin kavereita muutama on 3-10.
antOn°

Posts: 1,094

#28 • • antOn° 02200
Yksi on yksi. Kaksi on pari luonnostaan. Kolme on vielä liian vähän muutamaksi. Neljäkään ei käy, koska se on parillinen. Viisi saattaa olla jo liikaa. Mutta kaikesta tästä huolimatta muutama mahtuu yhden käden sormiin. Okay!
-V-

Posts: 587

#30 • • -V-
Muutama taitaa osallani vaihdella aiheesta riippuen...

"Tuun muutaman tunnin kuluttua" - tässä tapauksessa viisi, jopa neljä voisi olla jo liikaa
"Mennään muutamalle kaljalle" - hmm... muutama riippuu fiiliksestä *tirsk*
"Laita muutama nami kakun päälle" - selvästi pitää olla kuitenkin reippaasti enemmän, jopa yli kymmenen...
" Treffaan muutaman kaverin" - riippuu ihan treffattavien kaverieden lukumäärästä...
"Tein muutama punnerrusta" - tässä liikutaan jo useammasta kymmenestä...

Eli ota tosta nyt selvää *ding* Tästä voidaan vaan päätellä että naiset on hankalia...

Ja muru, et ollu koton sitä mieltä et se vois missään nimes olla edes viittä *vink*
Avatar
#32 • • Edited gnomex Guest

violet_angel, 18.12.2007 22:13:
Ja muru, et ollu koton sitä mieltä et se vois missään nimes olla edes viittä *vink*


Okei, vaihdetaan. Se on 3. :)
Miinapiina

Posts: 3,494

#33 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Caro², 18.12.2007 18:07:

Muistelisin, että se on itseasiassa 3-99.

Ennakkotapaus on olemassa kyllä tästä aiheesta *joo*

Joskaan en lähtis oikeusistuimeen kokeilemaan.

Tarina meni jotenkin tiivistettynä niin, että joku jantteri kysy tilalliselta, voisko hän kaataa muutaman puun ja viedä mennessään. Luvan saatuaan kaato about koko metsän. Asia vietiin oikeuteen ja oikeusaste määritteli "muutaman" tarkoittamaan tuota 3-99kpl (saattaa olla myös 2-99, yritin etsiä, en löytänyt). Jantteri tuomittiin, puita taisi mennä yli 100.

Täytyy joskus kysellä jostain, jos joku muistais kumpi se oli :I

EDIT: Itselleni muutama on jotain kolmesta eteenpäin. Kaksi kappaletta on kuitenkin "pari".



yep, se oli 3-99, tais se ukko kaataa just sen 99, joten siks tuo muutama on oikeuden mielestä 3-99... kait, muistaakseni, en tietty satavarma oo, mut näin tän muistelisin *hymy*



nii ja itse kysymykseen et paljonko on muutama, mun mielestä toi on niin suhteellista, riippuu ihan mistä puhutaan...

--
pinkki on pop!!!

Tarsu

Posts: 2,449

#34 • • Tarsu
ooxmä ainoo jonka mielestä muutama on 2?
:D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Aune-mummo

Posts: 543

#35 • • Aune-mummo Hitsaa homo kinttaaseen
3-5
akir0

Posts: 2,554

#36 • • akir0 idleRPG champion 2009

domi, 18.12.2007 22:14:
---
C-Hill, 18.12.2007 19:41:
Pari = kaksi.
Muutama = kolme tai neljä.
Viis = viisi.

---

Samaa mieltä. Muutama ei voi olla yli neljää.



Oot niin vääräs. Jos ottaa vaikka pikkukourallisen karkkeja käteen, ni niitä on helposti 5-8 ja se on kyl vielä muutama.
Stonewoman

Posts: 204

#37 • • Stonewoman
Se vähä riippuu mistä on kyse *hymy*
domi

Posts: 7,069

#38 • • domi Työn sankari.

akir0, 19.12.2007 08:04:
---
domi, 18.12.2007 22:14:
---
C-Hill, 18.12.2007 19:41:
Pari = kaksi.
Muutama = kolme tai neljä.
Viis = viisi.

---

Samaa mieltä. Muutama ei voi olla yli neljää.

---


Oot niin vääräs. Jos ottaa vaikka pikkukourallisen karkkeja käteen, ni niitä on helposti 5-8 ja se on kyl vielä muutama.


Höpö höpö.
Karvinen

Posts: 699

#39 • • Karvinen SekaiSin MariSta
Muutama on tasan kaks. Itte en ikinä käytä sanaa muutama jos tiedän et se menee yli tai ali. yli kaks on sit muutamat mulle : ) "mä meen muutamalle" "meen muutamille" *nauru*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Zeni-

Posts: 1,104

#40 • • Zeni- Funky Little Man
Itse kuulin jutun että muutama olisi 2-99! en muista kuolemaksenikaan miten tämä juttu meni.

--
Jos on korviaan myöten kusessa, kannattaa pitää suunsa kiinni.

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Stylet vittuun!