Jone, 22.11.2007 09:55:
Jos tarina on lähtökohtaisesti fiktiivinen siihen tulee suhtauduttua alun alkaen sellaisena. Jos tarina taas on lähtökohtaisesti oikeasta elämästä sen paljastuminen fiktioksi lässäyttää koko asian kuin pannukakun. (---) Mikäli teksti paljastuu muuksi kuin mitä se sanoo olevansa on kyseessä lähes poikkeuksetta juttu, joka saa mut hylkäämään sen.
Tässä suhteessa mulla on erilainen mieli, ehkä siksi että olen 100% karjalainen ja vaikka myös "meilläpäin" oikeasti vakavat asiat otetaan vakavasti, viihteellisemmissä asiayhteyksissä puhutaan välillä vakavalla naamalla kaikkea häröä, eikä vitsin (tjsp) kertojakaan aina tiedä eikä välitä tarkoittaako totta vai ei. Tottakai siitä seuraa, että "meilläpäin" keskitytään enemmän siihen onko juttu hyvä kuin että onko se ns. 100% totta joka kohdassa.
Ja kun mä tossa mielestäni olevinaan "outtasin" Tepon, niin en ollut ekaa kertaa asialla. 5-vuotiaana tajusin välähdyksenomaisesti, että joulupukkia "ei ole". Ja eikun suoraan kertomaan kaikille pihan kakaroille. Osa tajusi, osa ei, mutta uutisarvoa riitti ja olin riemuissani kun ratkaisin arvoituksen.
Nyt vanhempana tajuan, että joulupukki on yhä olemassa käsitteellisenä rakenteena. Tähän vuodenaikaan moni leikkii pukkia ja monet suhtautuvat leikkeihin suopeasti, vaikka pukki ei ole sitä mitä he joskus alussa luulivat. Samaa voi sanoa myös Teposta.
siveys, 22.11.2007 15:26:
Olen mä joskus sinkkuelämää sivusilmällä katsonut ja voisin vannoa tietäväni tusinoittain reaalielämän ihmisiä, jotka on huomattavasti retardimpia kuin kyseinen Carrie roolihahmo. Jos mä kokisin jotain hengenahdistusta (tai helpotusta) kyseisen henkilön retardiuden seurauksena niin herraisä miten ihmeessä mä eläisin reaalimaailman kanssa? :D
Kuka väittää, että mä reaalimaailman kanssa elänkään
Sinkkuelämä-aiheesta voisin alustaa huolestuttavankin kauan, mutta sanon tässä lyhyesti että "Carrien" huomiot miehistä ja elämästä ovat liian sievisteleviä jotta ne pystyisivät mun mielessä kilpailemaan "Tepon" raadollisempien ajatelmien kanssa.
Kiteytetään nyt vielä: Kyse ei ole siitä pystyykö jostain nauttimaan vaan siitä mistä nauttii enemmän kuin toisesta.
Mulle Teppo on vahvasti olemassa käsitteellisenä rakenteena, mikä viihdepuolella riittää aivan mainiosti. Uusin blogikirjoitus oli taas aika hyvää, tasavahvaa tepottelua.