Balance

10 posts, 1 page, 3,985 views

domi

Posts: 7,069

#2 • • Edited domi Työn sankari.
Kelle tää on omistettu? Adolf Hitlerille?

JA OI KYLLÄ. MUROPAKETTI MAGIX MUSIC MAKER LOISTAA LÄPI!

Et sitten vieläkään osannut tehdä biisiä, missä _ei_ olisi sama melodia koko biisin keston ajan.
nomic

Posts: 4,120

#3 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Ollaan menty jo hieman eteenpäin. Kicki on edelleen kauhea. Ääni on melkoista puuroa tuon kaiun takia (tosin se luo tilaa enemmän kuin aikaisemmissa biiseissäsi).
Vielä kun jaksaisit varioida melodiaa, sillä tuota ei oikeasti jaksa kuunnella läpi biisin (varsinkin kun se soi alusta asti, muuttumattomana).
Biisi tarvitsee IMO reilusti lisää materiaalia. Propsit silti siitä, että olet saanut jopa fillejä aikaan. Tästä vain saa semmoisen kuvan, että olet viimein löytänyt kaiun ja sitä on nyt jokaisessa kolkassa.

Ei taida tämmöinen jäädä koneelle, vaan yhdeksi kuuntelukerraksi.
Damien

Posts: 2,882

#4 • • Damien [tr3ox]
Nyt kun ei enää promota sarjamurhaajia nii voi jotain tavatakkin. Miten ton musiikin tekemisen kertois sulle sillee että sä sen ymmärtäisit. Jos kuuntelet esim. vanhoja HardHouse biisejä, niin ne kuullostaa tän päivän superfriiförmi saundin rinnalla paljakkailta, jopa eilen tulleen Proteus vol.1 biisit on simppeleitä rungoltaan.
Mutta (ja vitun iso mutta) niissä vanhoissa biiseissä on jokin todella toimiva koukku. Väkevaa alapään osastoa, kieroa bassolinjaa tai klassinen acid-saundi minkä päälle moni biisi vielä tänä päivänäkin rakentuu.

Sulla on kunnianhimoisia visioita näissä biiseissä, mutta niiden toteuttaminen ontuu ja pahasti. Keskity tuottamaan ensin perus asiat kuntoon, hyvän rungon päälle on helppoa tehdä hyvä biisi. Meidän biiseissä on yleensä yksi toimiva peruspatternisto pohjana, jonka päälle sitten rakennetaan siitä variaatiot. Nämä sitten lopuksi siloitellaan sequun ja luodaan lopullinen rytmitys kappaleeseen ja tarvittavat efektoinnit ja fillit. Älä yritä maalata Rembranttia kun olet vasta avannut sinooperista ostamasi vesivärit, tutki miten ne värit valuu siihen kanveesille ja miten soundis oikeesti käyttääntyy. Sit tärkein pointti, KUUNTELE MUiDEN iHMiSTEN TEKEEMÄÄ MUSiiKKiA! Ota vaikutteita ja työstä noita vaikutteita alitajunnassasi, mene nukkumaan musiikin kanssa, työstä musiikkia, hengitä musiikkia OLE MUSiiKKiA. ÄLÄ LEIKI SUPASTARAA, TIEDÄ OLEVASI SUPASTARA. . .

ps. Voiko sillä magix muroshitillä luoda omia nuotteja, omia saundeja, sillä pleikkari sämpläys on aina pleikkari sämpläystä, leikkaa liimaa ja löydä merirosvojen aarre. Souda ja huopaa itse, niin rajoja ei ole. . .

pps. Tätä postia on sorvattu n. kolme kehitysversiota läpi esikatselun, lopullisen muodon saavuttamiseksi. Tr3oX:n kappaleisiin käytetään keskimäärin 30 seiviä pohjaan ja siitä sitten reippaat 50 -> versiota valmiiksi ja vieläkin voitaisiin hioa enemmän. Kuinka monta versiota sinä teet biiseistäsi?
Jypä

Posts: 116

#5 • • Jypä Raep

Damien, 15.11.2007 09:57:
ps. Voiko sillä magix muroshitillä luoda omia nuotteja, omia saundeja, sillä pleikkari sämpläys on aina pleikkari sämpläystä, leikkaa liimaa ja löydä merirosvojen aarre. Souda ja huopaa itse, niin rajoja ei ole. . .

pps. Tätä postia on sorvattu n. kolme kehitysversiota läpi esikatselun, lopullisen muodon saavuttamiseksi. Tr3oX:n kappaleisiin käytetään keskimäärin 30 seiviä pohjaan ja siitä sitten reippaat 50 -> versiota valmiiksi ja vieläkin voitaisiin hioa enemmän. Kuinka monta versiota sinä teet biiseistäsi?



Voi sillä muokata melko hyvin soundeja, verrattuna johonkin valmisääni-softwareen, mutta kyseessä on vanhahko ohjelma, niin softasynia on hankala löytää. Enkä ole kunnianhimoinen enkä luule itsestäni liikoja, voi olla että asiat ovat päinvastoin. Taidan vain olla jatkossakin tämmöinen harjoittelija-artisti. Eli supastaraa ei minusta saa, ei sitten millään. Sen jo te supastarat huomaatte.

Tämä on muistaakseni peräti kuudes versio tästä kappaleesta, ääniä siistitty ja muuta tehty, uusiksi ollaan aloitettu, hermostuttu kun kone kaiken homman jälkeen kieltäytyy jatkamasta ja ideaa muutettu kesken, alkup. versio tästäkin oli aika rupinen ja.. säröinen, ennen kaikkea säröinen. Itse suorastaan yllätyin kun sain kuin sainkin tämän tähän kuntoon, en itse tykännyt paljoakaan alkup. versiosta, vaikka siinä olikin jo jotain. Kyllä sen olisi tunnistanut täksi kappaleeksi. Mutta vähemmän oltaisiin tykätty.

En yritä saada myöskään kappaleitani aivan viimeisen päälle, koska itse en sitten hyötyisi siitä mitään, aikaa menisi turhaan hukkaan ja tulisi vain tavallisen iloisia kommentteja ja "ei muuta, hyvä kappale, tykkään"-kommentteja. Enhän minä rahaa tahkoa näillä näkymin, enkä kestäisi kaikenlaista keikkailua ja uusien kappaleiden pakonomaista valmistamista tuhansien fanien pyynnöstä. Haluan olla rauhassa, kaikessa rauhassa, ilman kiirettä.

Mutta kaikua voisi tosiaan vähentää, vaikka siihen tähtäsinkin kolmannesta versiosta lähtien. Silloin tämä ei olisi enää synkkää Hardtrancea runsaalla kaiulla, menettäisi kappale osan merkityksestään.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#6 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Jypã, 15.11.2007 18:12:
---

En yritä saada myöskään kappaleitani aivan viimeisen päälle, koska itse en sitten hyötyisi siitä mitään, aikaa menisi turhaan hukkaan ja tulisi vain tavallisen iloisia kommentteja ja "ei muuta, hyvä kappale, tykkään"-kommentteja.



:D

Enhän minä rahaa tahkoa näillä näkymin, enkä kestäisi kaikenlaista keikkailua ja uusien kappaleiden pakonomaista valmistamista tuhansien fanien pyynnöstä. Haluan olla rauhassa, kaikessa rauhassa, ilman kiirettä.



:DD


mutjoo, en käsitä tuota sun puolustuskannalle asettautumista kun
ainakin mun mielestä Damienin kommentit oli just aika asiallisia ja
rakentavia... miks postata tänne biisejä jos niistä ei halua palautetta?

ja ei, en kuunnellut tätä... ei ole mun musiikkia, mut kaikee hyvää silti!

--
dasinoaisnvs

Substanced

Posts: 548

#7 • • Substanced FINRG Recordings

En yritä saada myöskään kappaleitani aivan viimeisen päälle, koska itse en sitten hyötyisi siitä mitään, aikaa menisi turhaan hukkaan ja tulisi vain tavallisen iloisia kommentteja ja "ei muuta, hyvä kappale, tykkään"-kommentteja. Enhän minä rahaa tahkoa näillä näkymin, enkä kestäisi kaikenlaista keikkailua ja uusien kappaleiden pakonomaista valmistamista tuhansien fanien pyynnöstä. Haluan olla rauhassa, kaikessa rauhassa, ilman kiirettä.

Mutta kaikua voisi tosiaan vähentää, vaikka siihen tähtäsinkin kolmannesta versiosta lähtien. Silloin tämä ei olisi enää synkkää Hardtrancea runsaalla kaiulla, menettäisi kappale osan merkityksestään.



No tolla asenteella et tuu ikinä rahaa ansaitsemaankaa etkä keikkailemaan etkä saa tuhansia faneja.
Jypä

Posts: 116

#8 • • Jypä Raep

Subi, 16.11.2007 16:04:
---
En yritä saada myöskään kappaleitani aivan viimeisen päälle, koska itse en sitten hyötyisi siitä mitään, aikaa menisi turhaan hukkaan ja tulisi vain tavallisen iloisia kommentteja ja "ei muuta, hyvä kappale, tykkään"-kommentteja. Enhän minä rahaa tahkoa näillä näkymin, enkä kestäisi kaikenlaista keikkailua ja uusien kappaleiden pakonomaista valmistamista tuhansien fanien pyynnöstä. Haluan olla rauhassa, kaikessa rauhassa, ilman kiirettä.

Mutta kaikua voisi tosiaan vähentää, vaikka siihen tähtäsinkin kolmannesta versiosta lähtien. Silloin tämä ei olisi enää synkkää Hardtrancea runsaalla kaiulla, menettäisi kappale osan merkityksestään.

---


No tolla asenteella et tuu ikinä rahaa ansaitsemaankaa etkä keikkailemaan etkä saa tuhansia faneja.



Olen ilahtunut kun ymmärsit viestini.
domi

Posts: 7,069

#9 • • domi Työn sankari.
En tiiä, mut yhä enemmän mun tekis mieli lähtee täältä periferiasta sinne Jyväskylään ja tulla katsomaan et millanen puupää siellä on oikeasti. Joko sä oot jonkun luoma botti tai sit helvetinmoinen idiootti.

Ei muuten, mut huvittais tulla näkemään eräänlaista ennätyksenhaltijaa. Se ennätys ei tosin oo mikään mairitteleva.