wednesday? 12.12.2007 @ Kotka

39 posts, 2 pages, 3,084 views

Holle

Posts: 793

#21 • • Holle Beach X Member
Kiitoksia järjestäjille! Pidempiaikainen haave on ollut soittaa toi ambientsetti ja nyt se mahdollistui.

Tuli soitettua ainakin artisteja:

Sven Väth
Enigma
Chicane
Energy 52
Pink Floyd
Orbital
...
Oliver Chase

Posts: 217

#22 • • Oliver Chase Fiilis
Allekirjoitan kyllä tuon Individualin perustelun. Itsekkin olen saman tyylisistä syistä passannut kertoja ja sitten harmitellut jälkeenpäin foorumeilta lueskeltuani, että ketä paikalla olikaan soittamassa.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#23 • • Daniel Braun wednesday?

Oliver Chase, 13.12.2007 21:25:
Allekirjoitan kyllä tuon Individualin perustelun. Itsekkin olen saman tyylisistä syistä passannut kertoja ja sitten harmitellut jälkeenpäin foorumeilta lueskeltuani, että ketä paikalla olikaan soittamassa.


Ymmärrän toki teidän ajatuksia.
Mutta vaikkakin musiikki on tärkeässä roolissa tapahtumissamme, niin muistuttaisin että kuitenkin kyse on "olohuone" tyylisestä rennosta oleilusta loistavien ystävien, naposteltavan, juoman ja hyvän musiikin parissa.
Tuo että mainonnasta puuttuvat etukäteen soittajien nimet, tuovat tiettyä jännitysmomenttia, mielenkiintoa ja omaa fiilistä iltaan.

Mä en henk.koht. näe tarpeelliseksi, kuten ei muukaan järjestysporukasta, nimien julkaisua.
Kuitenkaan kyse ei ole saada massoja liikkeelle pelkän dj:n nimen takia...
Sampson

Posts: 634

#24 • • Sampson Bujashaka
Jeps. Ymmärrän kyllä mitä ajatte takaa. On vaan ollu hyviä line-uppeja ja mie oon vaan saanu sellasen käsityksen, että aika usein jengi tulee niitten perässä tapahtumaan ja sillä vois tosiaan kalastaa lisää immeisiä sinne. Ei siellä kyllä tungosta ole ollut niinä kertoina, kun oon ite ollu siellä. Että kyllä sinne jengiä mahtuis. Mutta työ tietysti teette niinkuin parhaaksi näätte. Peace out *sydän*

--
It soul good, bros and hos
-Bujashaka

Caro²

Posts: 5,301

#26 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Näin sivustakatsojana on pakko ottaa osaa tähän mieliä vaivaavaan "ei julkaista soittajia etukäteen"-mietintään.

Itse olen rehellisesti sanottuna täysin järjestäjän kannalla tässä asiassa. Nykyinen suuntaus on hälyttävissä määrin ollut sellaista, että hypetetään soittajien avulla ihmiset paikalle tapahtumaan. Kilpaillaan asiakkaista sillä kenellä on parhaat nimet paperissa - ja pahimmassa tapauksessa kilpaillaan vielä omien tapahtumien kesken siitä, mitkä bileet on parhaimmat tai "worst case" mihin kemuihin kannattaa edes mennä kun siellä on soittamassa se ja se. Asetetaan tapahtumat tärkeysjärjestykseen dj:den viitoittamassa marssijärjestyksessä ja loppupeleissä mukava illanvietto kavereiden kesken jää kotona löhöämisen jalkoihin "koska nää dj:t on jo kuultu".

Wednesday?ssä kyse on illanvietossa kavereiden kanssa - tapahtuma on siis "club olohuone"-tyyppinen ratkaisu, jossa dj:t ei näyttele tärkeää osaa - vaan pääjuttuna on se hyvä tunnelma kavereiden kanssa iltaa viettäen. Konsepti on hyvä ja juuri sellainen jollaista olen itse kaivannut moneen otteeseen. On kiva viettää kavereiden kanssa aikaa hillityssä ympäristössä missä hyvän taustamusiikin takeena on ammattitaitoiset soittajat.

Kotoa lähteminen mihin tahansa on kuitenkin aina, vain ja pelkästään, omasta viitseliäisyydestä kiinni. On melko turhaa negailla jälkikäteen siitä mitä missäkin on tapahtunut vain sen takia, ettei itse viitsi lähteä liikenteeseen (näin karrikoidusti laitettuna). Muistan monta kertaa kuinka lähteminen esm Fiiliksiin oli ihan siitä kiinni, että ei vaan viitsi ja jaksa vaivautua (Fiiliksissä kävin reilun vuoden verran asiakkaana ennenkuin eksyin mukaan porukkaan).

Kaikki ne kerrat jolloin olen wednesday?:ssä kuullut jotakuta soittajaa, on materiaalina ollut yleensä jotain sellaista jota en odottanut kuulevani. Tästä herää ihan väkisinkin kysymys, minkälaisissa fiiliksissä olisin ollut keskiviikkojen jälkeen kun olisin syöksyny paikalle glow-stickit käsissä ja kiksukarvasäärystimet kaulan ympärillä valmiina hyppimään Hollen kiksusetin tahtiin? Voi olla, että fiilikset olis ollu melkosen pettymyksen täyteiset em. DJ:n ambient-sessioiden jälkeen :)

Tässäkin kaupungissa on niin paljon menty samoja vanhoja uria, että tää on erittäin positiivinen ja mukava tuulahdus. Suoraan sanottuna oli aikakin saada tähän kaupunkiin "club olohuone"-tyyppinen tapahtuma missä voi rentoutua *joo*
Dementation

Posts: 2,892

#28 • • Dementation wednesday?
Kerrotaan nyt rehellisesti taustaa tuolle meidän päätökselle, kun se ei ilmeisesti aukene ja kuitenkin tuntuu aiheuttavan negatiivisia fiboja.

Jos me julkaisisimme soittajia, te olettaisitte heidän soittavan jotain tiettyä juttua, vaikkapa jos olisi vaan laitettu että soittamassa Oliver Chase, Holle & Baty, niin joku olisi ajatellut, että joo, vois lähteä, mutta en taida jaksaa ja sit kun olis jälkikäteen kerrottu että Holle soittikin ambienttia eikä sitä mitä yleensä, olisi alkanut tämä sama harmitteleminen, että "pistin likasukat, kauniit&rohkeat sekä taskubiliksen tänne tulemisen edelle, kun en tiennyt että on jotain erityistä, miksette paljastaneet".

wednesday? tarjoaa soittajille mahdollisuuden soittaa special pitkiä ja myös special tyylisiä keikkoja, joita muualla ei ehkä saisi/voisi soittaa, joten joutuisimme aina julkaisemaan soittajan nimen lisäksi myös tyylisuunnan, josta ei välttämättä edes ole varmuutta. Tämä siis siksi, että jos me julkaistaan vaikka että soittamassa [choose your favorit big kiksusoittaja] ja paikalle tulee joku asiakas innoissaan kiksukarvoissa ja glowstickeissä ja sit kyseisellä jannulla onkin tarkoitus soittaa vaikkapa räppiä, niin pettymys on melkoisen suuri, eikö?

Mielestämme kuitenkin tyylien selvittäminen ja luettelu olisi hyvin vaivalloista, ellei jopa mahdotonta, koska seteillä on tapana elää, joten tälläinen informaation anto ei olisi järkevää. Ja koska emme halua aiheuttaa pettymyksiä, on helpompaa special juttujen kanssa lähteä siitä, ettei julkaista edes soittajaa.

No kaikki eivät soita special juttuja, vaan jopa sitä ominta kamaansa, jota sitten jälkikäteen paikalla olleet hehkuttavat ja muut harmittelevat, eikö nämä olisi voinut julkaista? No ongelma on siinä, että linjan pitää olla yhtenäinen, joko kaikki kerrotaan tai mitään ei kerrota. Jos siis emme julkaise special juttuja (joista emme aina edes tiedä, koska annamme soittajille melko vapaat kädet), niin yhtenäisen linjauksen vuoksi emme voi julkaista myöskään normaalijuttuja.

No ylläoleva on melkoisen sekavaa, mutta toivottavasti löydätte sieltä jonkin ajatuksenkin taustalta, koska se on siellä. Toinen hyvin tärkeä syy, miksi emme julkaise soittajia on se, että nopeasti tilanne muuttuisi niin että joutuisimme kalastelemaan asiakkaita aina vaan isommilla nimillä ja erikoisemmilla jutuilla, koska ne muut jutut olisi jo nähty ja tulemisesta paikalle päätettäisiin soittajien ja keikkojen mukaan. Tämä olisi pienen budjetin klubille, johon minä olen jo upottanut henk. koht. rahaanikin, melkoinen kuolinisku, joka veisi mennessään koko keskiviikkoklubin Kotkasta.

Mä todella toivoisin että te ottaisitte tän niin, että pohditte joka keskiviikko seuraavasti:
"Haluanko minä [oma nimenne] viettää tänään ilmaiseksi mukavaa iltaa viihtyisässä ravintolassa kuunnellen hyvää konemusiikkia, syöden pikkusuolaisia ja rentoutuen hyvässä seurassa vai haluanko tehdä jotain muuta?" (joo, tiedän että juomat maksavat, mutta siis pointti on se, että monessako paikassa jossa on oikea soittaja dekkien takana on ilmainen sisäänpääsy ja ei narikkamaksua? Ja monessako näissä paikoissa sitten soi elektronista musiikkia?)

Sitten kun olette aina päättäneet tämän, voitte joko tulla paikalle tai olla tulematta.
Jos sitten tulette paikalle, niin huomaatte varmasti että musiikki ei missään tapauksessa ole huonoa ja samanlaista ette pääse kuulemaan ilmaiseksi missään lähimaillakaan. (correct me if I am wrong)
Jos sitten sattuisi että juuri teidän lempimusiikkianne tai jopa lempisoittajanne olisikin paikalla sillä kertaa kun itsekin olette, niin voitte pitää sitä positiivisena yllätyksenä ja se varmasti parantaa iltaanne kummasti.

Jos taas ette tulleet paikalle ja paikalla olisi ollut juuri lempiartistinne tai siellä on soitettu juuri lempimusiikkianne, voitte punnita, että olisiko pitänyt päättää toisin ja muistaa sen sitten kun teette päätöksenne seuraavana keskiviikkona. Tarkoitus ei todellakaan ole aiheuttaa harmistusta ja voisimme tietenkin olla tiedottamatta myös jälkikäteen keitä oli soittamassa, mutta mielestämme se taas olisi väärin itse soittajaa kohtaan, ettei hän saisi mitään kunniaa keikastaan ja asikkaat eivät tietäisi keitä kuulivat, elleivät sitten paikanpäällä ole saaneet asiaa selville. Enkä myöskään usko enkä halua että asiakkaat vaikenisivat jälkikäteen kuin muuri siitä oliko musiikki hyvää vai ei ja kenen soittamana.

Ymmärrän ettette te voi sitoutua istumaan joka keskiviikko 18.00 - 24.00 (joskus jopa 02.00) paikanpäällä odottamassa, josko sinä iltana tulisi jotain mitä olette aina halunneet kuulla, mutta uskoisin että voitte viikkokohtaisesti päättää, että teettekö viikolla pakolliset velvollisuudet (pyykit, kotitehtävät, tentteihin luku, siivous, leffan katsominen tms) juuri keskiviikko iltana, vai olisiko ne mahdollista ajoittaa johonkin muuhun iltaan.

Kaiken kaikkiaan toivon että wednesday? tapahtumaan haluttaisiin tulla muulloinkin kuin silloin kun siellä on joku tietty soittaja paikalla, sillä jos soittaja/soittajat on ainoa syy tulla paikalle/olla tulematta, niin koen epäonnistuneeni siinä mitä olen ollut tekemässä. Uskon vielä vahvasti siihen, että wednesday? tapahtuman viihtyisyys perustuu yhdessä oloon, rentoutumiseen, pelailuun ja siihen kaikkeen olohuonetyyppiseen hengailuun jonka tunnelmaa ne kulloisetkin soittajat pitää yllä ja toivon että se kokonaispaketti tai ainakin useampi sen osista olisi asiakkaiden syy tulla paikalle.

Sekalaisesta selityksestä voi kysellä tarkennuksia, mutta tässä lyhyesti syyt miksi wednesday? organisaatio ei julkaise soittajia:
- Emme halua luoda virheellistä kuvaa siitä millaista musiikkia meillä kunakin iltana soi
- Emme halua lähteä houkuttelemaan asiakkaita soittajilla, vaan toivomme että asiakkaat tulisivat muista syistä ja soittajat/soiva musiikki olisi sitten sellainen yhtenäisyyden tunnetta lisäävä efekti (me kaikki kuitenkin ollaan elektronisen musiikin ystäviä, eikö?), joka joissain tapauksissa sitten osoittautuisi todella positiiviseksi yllätykseksi itse kullekin.
- Haluamme olla erilaisia kuin muut *tirsk*

Kiitos ja anteeksi.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#29 • • Dementation wednesday?

Caro², 13.12.2007 23:03:
Kaikki ne kerrat jolloin olen wednesday?:ssä kuullut jotakuta soittajaa, on materiaalina ollut yleensä jotain sellaista jota en odottanut kuulevani. Tästä herää ihan väkisinkin kysymys, minkälaisissa fiiliksissä olisin ollut keskiviikkojen jälkeen kun olisin syöksyny paikalle glow-stickit käsissä ja kiksukarvasäärystimet kaulan ympärillä valmiina hyppimään Hollen kiksusetin tahtiin? Voi olla, että fiilikset olis ollu melkosen pettymyksen täyteiset em. DJ:n ambient-sessioiden jälkeen :)



Säkin mietin kiksun ja ambientin ristiriitaa *sydän*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

mastream

Posts: 549

#30 • • mastream

Dementation, 13.12.2007 01:51:
[offtopic]
Miksei missään isoissa bileissä ikinä oteta alkuun tai ennen isoa artistia jotakuta soittamaan mahtipontista ambienttia, sehän olis loistava intro, olipa sitten kyseessä suuren staran sisääntulo, tai vaan normaalit polkka tai vaikka housebileet.

Mä ainakin tykkäisin alun (vaikka ekan tunnin tms) leijailla ja fiilistellä ambienttia isommissakin kekkereissä. *vink*
[/offtopic]



Hyvät ideat on jo käytetty *vink*:
http://groups.google.fi/group/alt.music.techno/browse_thread/thread/a6b3e896c9baa5f6/ddac43a8ddb95d1b?hl=fi&lnk=st&q=hyperdelic+housers#ddac43a8ddb95d1b
Caro²

Posts: 5,301

#31 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Dementation, 13.12.2007 23:37:
Säkin mietin kiksun ja ambientin ristiriitaa *sydän*


Joo. Kirjotettiin näemmä samaan aikaan noita viestejä *iloinen*

Jos raapustat yhtä kauan tuon mittasta viestiä mitä ite teen (kun luen uudestaan ja uudestaan, korjaan ja hion), niin oot varmaan viettäny noin 45minsaa tuon viestin parissa *iloinen*
Oliver Chase

Posts: 217

#32 • • Edited Oliver Chase Fiilis
No sanotaanko vielä, että olen harmitellut pois jäämistä sen takia että olisi voinnut tulla moikkaamaan tuttujani (soittajia), eikä niinkän sen varsinaisesti heidän soittamansa musiikin takia.
wednesday?

Posts: 118

#33 • • wednesday?

Oliver Chase, 14.12.2007 09:28:
No sanotaanko vielä, että olen harmitellut pois jäämistä sen takia että olisi voinnut tulla moikkaamaan tuttujani (soittajia), eikä niinkän sen varsinaisesti heidän soittamansa musiikin takia.



Sekin on yksi wednesday? tapahtumien pointti. Siis että samanhenkiset ihmiset voisivat kokoontua omanlaiseensa ympäristöön keskiviikkoisin tapaamaan tuttuja ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Meidän mielestämme sellainen klubi-ihmisten kokoontumispaikka on pitkään puuttunut seudulta, kun täällä ei ollut yhtäkään säännöllistä konehenkistä tapahtumaa tai paikkaa.

Jos tuttusi ovat soittamassa ja eivät ilmoita sinulle, että "ollaan soittamassa, tuu moikkaan", niin yhtä hyvinhän he voivat olla ilmoittamatta paikalla asiakkaina ja tällöinkin joutuisit harmittelemaan jälkikäteen että "No hitto, olis pitänyt tulla käymään" ja silloin meidän tiedoituspolitiikalla ei olisi sen kanssa mitään tekemistä. Siis jos kyse ei ollut soitosta, vaan tuttavien näkemisestä...

Mutta toivoisimme näkevämme sinuakin paikalla myös asiakkaana, eikä pelkästään silloin kun olet soittajana, sillä tapahtuma on kuitenkin aina erinäköinen kun olet itse siellä keikalla, kuin silloin kun voit ottaa sen täysin rennosti.
Oliver Chase

Posts: 217

#34 • • Oliver Chase Fiilis
Ehkä teidän pitää vain jättää julkaisematta ne soittajat sitten jälkeenpäinkin ;)
Caro²

Posts: 5,301

#35 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Eiköhän tän asian pointti ole kaikkein parhaiten tässä:


- Emme halua luoda virheellistä kuvaa siitä millaista musiikkia meillä kunakin iltana soi

- Emme halua lähteä houkuttelemaan asiakkaita soittajilla

- Haluamme olla erilaisia kuin muut *tirsk*



Ellen väärin muista, niin mm. Fiilis on käyttänyt samantyylistä metodia soittajien ilmoittamiseen, terminä on ollut: "Fiilis deejiit" tms. Ettei tää nyt ihan niiin eriskummallinen juttu kuitenkaan ole.

Uskon, että laadun takeena toimii vallan mainiosti organisaatio itse *joo*
Anselmi Kuusisto

Posts: 707

#36 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape

Caro², 14.12.2007 14:12:
Eiköhän tän asian pointti ole kaikkein parhaiten tässä:


---

- Emme halua luoda virheellistä kuvaa siitä millaista musiikkia meillä kunakin iltana soi

- Emme halua lähteä houkuttelemaan asiakkaita soittajilla

- Haluamme olla erilaisia kuin muut *tirsk*
---


Ellen väärin muista, niin mm. Fiilis on käyttänyt samantyylistä metodia soittajien ilmoittamiseen, terminä on ollut: "Fiilis deejiit" tms. Ettei tää nyt ihan niiin eriskummallinen juttu kuitenkaan ole.

Uskon, että laadun takeena toimii vallan mainiosti organisaatio itse *joo*


Juuri näin! Ja varmaan parina ekana vuotena ei edes flaboissa ollut suunilleen kuin tapahtuman aika ja paikka. Loput tiedot sai kaivettua netistä.. Ja tälläiseen konseptiin törmää maailmalla aika usein. Mm. DC10 Ibizalla, ei alkuun käyttänyt mitään mainontaa. Tiedettiin vain että Circo Locon hipat alkaa maanantai aamuna klo.09.00 ja loppuu ties milloin. Ehkäpä DC10 ja Meriniemi on hiukan eri asia mutta kumminkin..

Mä komppaan Caroa myös tässä jutussa sillä, että on kiva kun on tapahtuma, jonne tullaan yleisen ilmapiirin ja kavereiden vuoksi. Ja mikä tärkeintä saatetaan saada uusia elämyksiä musiikista jota mahdollisesti ei muuten olisi lähtenyt kuuntelemaan.

"Support Your Local Club Events"

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Individual

Posts: 10,942

#37 • • Individual HYPNO!
Joo, no mulle, joka olen varmaankin ollut kyseisen tiedotuspolitiikan suurimpia kriitikoita, on nyt hyvin perusteltu, miksi klubi näin toimii ja se on jees, mutta asia mistä pitää nyt antaa ennen kaikkea suuret propsit on se, että kyseinen klubi pitää tiukasti kiinni, siitä mitä tekee, eli pitää sitä omaa, erilaista linjaansa ja toimii sen mukaan.

"Haluamme olla erilaisia kuin muut"

Tällaista olen aina arvostanut. Omaperäisyyttä ja omaa tietä. *piis*
Dementation

Posts: 2,892

#38 • • Dementation wednesday?

Individual, 14.12.2007 14:45:
"Haluamme olla erilaisia kuin muut"
Tällaista olen aina arvostanut. Omaperäisyyttä ja omaa tietä. *piis*



Tästä tulikin mieleeni, että lähempänä totuutta taitaisi olla "Haluamme kulkea omaa tietämme" eikä "Haluamme olla erilaisia kuin muut" sillä ei me tehdä asioita tietyllä tapaa ollaksemme erilaisia, tai samalla tavalla ollaksemme samanlaisia, vaan pyrimme tekemään asiat tavalla joka on meistä meidän konseptiin paras tapa tehdä asioita ja siihen ei vaikuta se, onko niin jo tehty vai ei.

Hyvä että sait kaipaamasi selityksen ja kiitos propseista. *kumarrus*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

baty

Posts: 1,607

#39 • • baty TranceConnection
Tällaisissa tapahtumissa ei minustakaan tarvitse kertoa ketä soittajia on paikalla.
Paikalle tullaan juttelemaan, pelaamaan jne.. Eikä tanssimaan glowstickit käsissä :)

Wednesday? & Fiilis tyyppisissä tapahtumissa ei ole väliä kuka siel soittaa, etukäteen jo tietää sen että siel soi kiva "taustamusa".*piis*

*sydän*