etsintäkuulutus: kebbekastike

26 posts, 2 pages, 15,154 views

m1kk3

#21 • • Edited m1kk3 no-life

Putte, 24.10.2007 22:26:
joku voiskin vielä heittää ite kebabiin hyvät vinkit.

Teh one and only: http://kotiweb.kotiportti.fi/2fast4you.info/kebab.htm

mut niinkun tossakin on sanottu niin:
-jauhelihasta _pitää saada_ ilmat pois ja se tiiviiksi massaksi
-paistolämpötilaa EI SAA nostaa missään tapauksessa, muuten tulee mureketta.

Onnistuessaan toi on kyllä helvetin hyvää, vaatii vaan sen kokeilukerran tai kaks ennenku onnistuu kunnolla. Eihän tota tietenkään voi verrata mihinkään kebabbiraflojen tuotteisiin mut eipähän oo hintakaan sama :) Ja jos joku tietää miten kotona voi tehä parempaa kebabbia helpommin ja nopeemmin ni I'm all ears :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

pirpeli

#22 • • pirpeli
Eiks tää ois menny kuitenkin Reseptejä ja ruokalinkkejä- topikin alle...?

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

m1kk3

#23 • • Edited m1kk3 no-life

pirpeli, 24.10.2007 23:58:
Eiks tää ois menny kuitenkin Reseptejä ja ruokalinkkejä- topikin alle...?

älä niuhota *hih*

no ei vaan. Tosin tästä vois tehä ihan kunnon kebab-keskustelun, ni sit tää ehkä enemmän ansaitsis oman topikkinsa :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

oooo

#24 • • oooo
No nyt tuli kauhea nälkä. Ollaan tehty mussun kanssa pari kertaa itse kebaa ja hyvää oli! Kastikkeet ja kaikki *slurps*

Mut sitä mä en muista, että mitä kaikkea tuo kokki niihin kastikkeisiin laittoi mutta herkkua oli!

Täytyyki tehdä taas tuota herkkua joku kerta. Tai siis kulta tekee *nauru*

#25 • • ville olen oikeasti ujo

Tapi, 24.10.2007 22:04:
Kebab-soosihan on normaali tomaattikastike, johon työnnetään reippaasti chiliä potkua antamaan. Hyvän lopputuloksen saamiseksi ei ole oikopolkuja, vaan se syntyy pitkään ja hartaasti hauduttamalla.

Kyllä imo siinä tomaattikastikkeessa saa olla vähän enemmän "turkkilaiseen" vivahtavia juttuja, ettei mene ihan pelkäksi italialaiseksi :)

Turkkilaiset tuntuu käyttävän aika paljon lihan yhteydessä jeeraa eli juustokuminaa sekä yrteistä persilijaa. Siten oma versio olisi:

Tölkki tomaattimurskaa
Pari kynttä valkosipulia
Chiliä maun mukaan, kuivattu cayannepippuri toimii yllättävän hyvin
Mustapippuria reilusti
1tl jeeraa
1tl suolaa
vähän sokeria
pieni loraus sitruunaa
laakerinlehti
persilijaa

Valmistus kuten tapilla ja antaa kiehua kasaan mahdollisimman pitkään. Kebabkastikkeiden kanssa melkein tehdä niin, että aloittaa homma jugurtti- ja tomaattikastikkeen valmistamisesta, jotta ne ehtivät hautua/maustua mahdollisimman pitkään.
tomii

#26 • • Edited tomii kallion herttua
Hmm... pitääkin koittaa ens kerralla väsätä täällä heitetyin vinkein tota kastiketta, koska se oli ainakin viimekerralla kebabia tehdessä mun annoksen heikoin lenkki. :) Onko muut huomannut moista, että se ite tehty kebab olisi parempaa, kun ollut yön yli jääkaapissa "vetäytymässä"? Vai onko tää vaan mun ja frendin oma juttu? Kaverin kanssa nimittäin todettiin, että ainakin meidän makuun siitä tuli jotenkin parempaa, kun oli jäänyt puolet pötköstä jääkaappiin ja seuraavana päivänä alkoi juustohöylällä vetelemään siivuja ja lämppäsi ne :)

--
reivaan kunnes kuolen