Nim. Jakamalla saa :)
15 posts, 1 page, 5,756 views
KLUVITUS, 24.9.2007 16:02:
Hyvä kuulla että matkaseura kelpaa ja kovin nopeastikin reagoit. Onko sulla jotain tiettyä paikkaa siellä mihin mieli?
pupuTupuna, 24.9.2007 19:25:
Öh, pakko avautuu, mutta... Olin juuri Firenzessä ja olin todella pettynyt ihmisiin. Mä kun luulin, että ranskalaiset on ylimielisiä!! Ikinä en ole missään saanut niin huonoa palvelua ja mä en sentään vaadi mitään superpalvelua! Mut kannattaahan siellä mennä toki käymään muiden juttujen kuin ihmisten takia. Ja ehkä ne ihmiset ois sit ihan jees, kun tutustuis tj.
p.s. Ja mä sentään YRITIN puhua niille italiaa...
KLUVITUS, 24.9.2007 20:11:
---
pupuTupuna, 24.9.2007 19:25:
---
Ikävää kuulla että jäi Italian kulttuuri turistirysän tarjonnan varaan, itse en ole Firenzessä ollenkaan viihtynyt joten en omaa edes kokemuksia palvelun tasostakaan. Kyllä tietynlainen ylpeys itsestään kuuluu italialaisuuteen, aivan ehdottomastikin välillä ja suomalaisena siihen tottumattomalle sen kokeminen on tietysti kulttuurishokki. Asian kanssa oppii kyllä kikkailemaan varsin näppärästi ajan kanssa, jos omaa luovaa kansainvälistymisen mielialaa eli pitää mielensä avoimena ja kujeilevana eikä suostu hajoamaan kulttuurierojen edessä. Näin kuitenkin tapahtuu aina silloin tällöin jos ei pidä varaansa varsinkin turistipaikoissa, mikäs sen hauskempaa kuin sortaa ulkomaalaisia, on joidenkin mielestä se kivoin tapa elää omassa maassaan. Sellasta se..
Lippu korkealla vaan jos on siihen aihetta, olipa sitten missä päin maailmaa tahansa
pupuTupuna, 24.9.2007 22:09:
---
Ja pakko vielä puolustautua, että olen kyllä yleensä avarakatseinen ja erilaisille kulttuureille avoin, mutta kyllä varmasti kenellä tahansa jää paha maku suuhun, jos kohdellaan joka hetki kuin alempiarvoista, varsinkin, kun en mielestäni käyttäydy itse moukkamaisesti tai muuten ansaitakseni sellaista kohtelua.
C-Girl, 24.5.2008 23:16:
Pakko kirjottaa tänne.
Itse hetken aikaa Italiassa asuneena voin kertoa, etteivät italialaiset siitä sen ystävällisemmiksi muuttuneet, vaikket turisti ollutkaan. Tietenkin poikkeuksia joukossa.