Hääkappaleet konemusiikiksi?

21 posts, 2 pages, 5,894 views

sunbeam

Posts: 205

#1 • • sunbeam santa`s little helper
Tässä mietiskelin yksi päivä (vaikka ei olekaan ajankohtaista), että jos joskus menisin menisin naimisiin, en välttämättä haluaisi kuulla alttaria kävellessäni yhtään niistä orginnelleista versioista, joten mikäs on teidän kantanne sukulaisten järkyttämiseen jollain hyvällä miksauksella!? *pahis* Ja minkä biitin tahtiin alttaria haluaisit tampata? -ambient, breaks, deep, disco, elektro, funk, hiphop, house, progressive, psy, reggae, soul, tekno, trance, tribal, jotain? Kerropa oma mieipiteesi!

Itse haluaisin varmaan jonkun chill- tai tosi melodisen tranceversion kuulla! -Vaikka voishan se olla aika mielenkiintoista hc.n tahdissakin ravata! *jiihaa*

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Avatar
#2 • • Rujo Mutantti Guest
Kirkopolttojunkkaa!
kilobitti

Posts: 2,419

#3 • • kilobitti 1-2-3 techno
toimivan PA:n rakentaminen kirkkoon voi olla suhteellisen haastava tehtävä, 10 sek kaiku ym.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Claquesous

Posts: 3,206

#4 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Aika juustoo.

--
32. of December

Lyylikki

Posts: 2,975

#5 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Ja muutenki, jos haluaa reivaa häissään, ni ei oo pakko mennä kirkossa naimisiin? Miksi pitäisi raiskata esim. Prinsessa Ruususen häämarssi, kun ihan hyvin siellä voi soittaa jonku Rank1 Airwaven, jos niin haluaa.
plink

Posts: 1,405

#7 • • Edited plink team paska

kilobitti, 25.8.2007 14:46:
toimivan PA:n rakentaminen kirkkoon voi olla suhteellisen haastava tehtävä, 10 sek kaiku ym.



ei tarvi laittaa reverbiä ite biisiin ollenkaan ;P



mut juu sinänsä topic koskettaa mua vähäsen, koska frendit pyysivät säveltämään heille "häämarssin" heidän juhliinsa, jotka ovat vuonna 2011. eli aikaa suunnitteluun pitäisi ainakin olla riittävästi:) jotai leppoisaa housea tai transea se tuleepi olemaan. niin siis ei tosiaan ole kirkkohäät kyseessä, vaan jokin rantsumeininki tms.

itse jos sen virheen tekisin, että joutuisin tilille alttarin eteen, niin musapolitiikka vois olla jotain todella synkkää ja masentavaa urkumusaa.

mut jatkoilla sitte tollasta meininkiä:
;P

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

sunbeam

Posts: 205

#8 • • sunbeam santa`s little helper
Eihän nyt välttämättä kirkosta puhutakaan ja tässähän mietittiin ääneen vaihtoehtoja! Tuskinpa kirkko edes antaisi edes lupaa moiseen!?

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Saara

Posts: 1,954

#9 • • Saara #2970

plink, 25.8.2007 14:54:
---
mut jatkoilla sitte tollasta meininkiä:

;P



Mä voisin hyvin kuvitella et mun porukat olis ihan halolla lyötyjä, jos tollasille häiden afterpartyille joutuis :D.

Loistava klippi.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

sunbeam

Posts: 205

#10 • • sunbeam santa`s little helper

plink, 25.8.2007 14:54:
---
kilobitti, 25.8.2007 14:46:
toimivan PA:n rakentaminen kirkkoon voi olla suhteellisen haastava tehtävä, 10 sek kaiku ym.

---


ei tarvi laittaa reverbiä ite biisiin ollenkaan ;P



mut juu sinänsä topic koskettaa mua vähäsen, koska frendit pyysivät säveltämään heille "häämarssin" heidän juhliinsa, jotka ovat vuonna 2011. eli aikaa suunnitteluun pitäisi ainakin olla riittävästi:) jotai leppoisaa housea tai transea se tuleepi olemaan. niin siis ei tosiaan ole kirkkohäät kyseessä, vaan jokin rantsumeininki tms.

itse jos sen virheen tekisin, että joutuisin tilille alttarin eteen, niin musapolitiikka vois olla jotain todella synkkää ja masentavaa urkumusaa.

mut jatkoilla sitte tollasta meininkiä:

;P



Laitas levitykseen sitten kun olet valmis!*hih*

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

plink

Posts: 1,405

#11 • • plink team paska

medic, 25.8.2007 15:06:
Laitas levitykseen sitten kun olet valmis!*hih*



joo, pitää koittaa muistaa tän topicin olemassaolo neljän vuoden päästä ;D

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Viltsu

Posts: 2,010

#12 • • Viltsu noname
Onks tää läppä??


jos ei niin meillä soi Vangelis - Rachel's song ...toimii... :)

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

spoinkel

Posts: 398

#13 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Jos menisin joskus naimisiin kirkossa (mitä ei tule tapahtumaan, koska en kuulu kirkkoon), tilaisin urkurilta pelkkiä dubibassoja. Uruista lähtee nimittäin tarvittaessa ihan vitun päräyttävät bassot.

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

DiamonDie

Posts: 676

#14 • • DiamonDie mediahippi
En menisi koskaan kirkossa naimisiin, mahdoton ajatuskin. Mutta jos naimisiin menen, niin totta helvetissä häissä soitetaan konemusiikkia (siis niissä juhlissa, maistraatissa tuskin soitetaan yhtään mitään). Ainakin kemut pitäisi ehdottomasti lopettaa johonkin reivailuun. Vaikkapa goaa, koska se on parasta ja toimii monille niillekin, jotka eivät muuten konemusiikkia siedä (tiedän monia ihmisiä, jotka eivät suostu kuuntelemaan mitään muuta elektronista kuin goaa).

Tietysti olisi jees jos joku vaikka säveltäisi tuollaisen "häämarssin" tilaisuutta varten, miksei vaikka sulho itse. ;-P
terraluna

Posts: 1,270

#16 • • Edited terraluna Agentti
Juteltiin just hiljattain kaveriporukassa missä kaikki on teknopariskuntia samaisesta aiheesta ja vähän laajemminkin siitä millaiset olisivat mieleiset häät. :) Ihmisillä oli aika vaihtelevia näkemyksiä siitä, miten omat mahdolliset häänsä haluaisivat järjestää (useimmat meistä kun eivät välttämättä syystä tai toisesta koskaan naimisiin mene).

Oma näkemykseni on joku jäykkiä sukulaisia taatusti järkyttävä ratkaisu, esim. kirkossa perinteisen kaavan mukaan pidetyn vihkitilaisuuden jälkeen morsian repäisee pukunsa ja alta paljastuu joku hillitön hippireivaajamekko. Tämän jälkeen tuore morsiuspari karkaa kirkosta suoraan kuherruskuukautta viettämään joko avo-Jaguarilla tai bilekavereiden kansoittamalla hippibussilla Voodoo People raikuen.

Toinen visio on yhtä aikaa hartaat ja hillittömät tekno-rantabakkanaalit parhaille ystäville jossain todella mieleenpainuvassa paikassa, tietenkin pienellä luksuskohtelulla ryyditettynä. Onhan häiden ainoa tarkoitus on helpottaa joitain pariskunnan käytännön ja juridisten asioiden hoitamista sekä törsätä järkyttävä summa rahaa jotta saisi hemmotella läheisiään hienoilla juhlilla. ;)

Luultavasti todellinen toteutus tulee olemaan jotain näiden väliltä. Ensin perinteinen kirkkojuhla tai joku maallikkoseremonia (jotain juhlaseremonioita ja kiemuroita kuitenkin juhlallisuuden korostamiseksi ja vanhojen mummien miellyttämiseksi), sitten perinteistä rennommat ja intiimimmät jatkot jossain sopivassa miljöössä. Ihan erikseen voisi sitten järjestää kavereille ja asiaa ymmärtäville bileet kaikilla herkuilla.

Ja tosiaan itse en myöskään lähtisi remiksailemaan yhtään mitään klassista biisiä, koska en muista ensimmäistäkään hyvää elektronisen ja klassisen musiikin ristisiitoksena syntynyttä biisiä. Häämarssi perinteisenä tai sitten jotain ihan muuta, koska mielestäni monet ambient/down tempo-kappaleet istuvat häätoimitukseen ja kirkkoon paremmin kuin hyvin. Se, minkä kannan pappi tai kanttori asiaan ottaa, on toki asia erikseen ja tarkistettava tietenkin ennen h-hetkeä. :D

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Juhgu

Posts: 7,921

#17 • • Juhgu Virnistelijä

spoinkel, 25.8.2007 15:49: Uruista lähtee nimittäin tarvittaessa ihan vitun päräyttävät bassot.



Kyl!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Lyylikki

Posts: 2,975

#18 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Morrowe, 2.9.2007 15:27:
Olin viime kesänä yksissä häissä, joissa uruista raikasi star warsin theme song parin poistuessa alttarilta




Toi on mahtanut olla aika siistin kuulonen!
remotion

Posts: 5,283

#19 • • remotion nostatus guru
Itse olin dj:nä esplanadin kappelissa pidetyissä´häissä viime kesäkuussa.
Ja soitin myös hääparille hääbiisin ja kaikki taustamusat ruokailun ja seurustelun aikana. häissä oli paras meininki ikinä.

Kannattaa todella tehdä hääjuhlasta omannäköinen, tietystihän jokainen varmaa haluaa et tilaisuus on arvokas, mutta turhaa jäykkyyttä tuskin kaipaa kukaan loppujen lopuksi.
ville

Posts: 3,780

#20 • • ville olen oikeasti ujo
mentiin pari viikkoa sitten naimisiin vaavun kanssa joten siltä pohjalta tarinaa jos haluaa yhdistää bileet / häät / sukulaiset:

Ei kuuluta kumpikaan kirkkoon, joten luonnollisempaa oli valita siviilivihkiminen. Hyvin ymmärrän, että joku haluaa julistaa rakkauttaan jumalan edessä, mutta itselle tuntui jotenkin mahdottomalta seisoa papin edessä ja kuunnella "olemme kerääntyneet tänne jumalan silmien alle...."

Koska meille molemmille konemusiikki on myös suht tärkeä osa elämää, niin päätettiin sitten yhdistää kaikki kerralla:

Päivällä meillä oli soukan venekerholla sukulaistilaisuus. Erona perinteiseen ratkaisuun oli se, että sukulaisille järjestettiin vihkiminen soukan venekerhon edessä. Toimi aika mukavasti, sillä vihkimisen & musiikkiesityksen jälkeen siirryttiin suoraan sisätiloihin, jossa sitten hiukan ruokaa & juomaa & kakku ja häävalssi. Aika perinteinen setti siis :)

Sukulaistilaisuus loppui klo 20 ja bileet alkoi klo 21. Paikan päällä oli hiukan pa:a, liikkuvaa valoa, savukone ja meidän mielestä parhaat dj:t mitä suomesta löytää (olitte kunkkuja), hiukan suolaista purtavaa ja riittävästi juotavaa. Ystäviä/tuttuja roudattiin paikanpäälle bussilla helsingin keskustasta ja nuorimmat sukulaiset jäivät paikan päälle bilettämään. Illalla järjestettiin vihkiminen kavereille ja vihkiseremonian suoritti tixa :)

Kokonaisuus toimi tosi hyvin, koska tossa hoitui perinteinen "sukulaisosuus" jossa suvut tapaavat toisensa sekä vanhempien ihmisten arvostamat jutut kuten häävalssi ja muutenkin vanhemmalle väelle uppoavaa tanssimusiikkia. Lisäksi meidän ei tarvinnut tunkea meille rakasta konemuusiikkia liikaa päiväjuhlaan, vaan voitiin rauhassa pyhittää ilta pelkästään konemusiikille.

Koko hommassa oli ainoastaan yksi huono puoli: järjesteltävää riitti vähän liikaakin. Onneksi oli apureita pitkin matkaa, mutta ehdottomasti suurin kiitos kuuluu laurille&joogalle :)