Alppipuiston esiintymislavan kunnostus project

57 posts, 3 pages, 14,144 views

Steven Hoaks

#1 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Alppipuiston esiintymislavan kunnostus project!
a.k.a Puistikon tiskijukkakoppi kondikseen!

Tästähän on moni jo keskustellut että paikka pitää saada kuntoon ja monia on kiinnostanut lähteä ihan talkootyönäkin kopperoa maalaamaan. Tietääkseni *super*-Kerttu on asiasta jo kysellytkin, mutta ei ole tainnut asia mihinkään eteenpäin mennä. Minulla kun oli tällä hetkellä älyttömän tylsää töissä niin otinpa asian uudestaan käsittelyyn.

Hetken (tai oikeastaan vähän isomman hetken) puhelimessa eri numeroihin soiteltuani pääsin vihdoinkin oikeiden ihmisten puheille. Juttelin rakennusviraston puistovastaava sedälle joka sai minut vielä yhdistettyä itse alppipuiston alueesta vastaavalle eri mukavalle ihmiselle Petri Arposelle. Herran mielestä idea oli erittäin hyvä ja antoi suostamuksensa että ottaisin vielä yhteyttä vihreälle tädille Elina Nummiselle joka sponsoroi rahallisesti vastaavanlaisille "asukas tempauksille" kuten hän asian ilmaisi *hih* Hänelle kirjoitin äsken pitkän kirjeen ja siihen vielä Arposen suositukset. Uskoisin siis vakaasti että olemme vajaan kuukauden päästä jo maalailemassa *hihu*

Aluksi haluaisin käynnistää vähän keskustelua millainen kopista sitten tulisi tehdä. Edellyttäen tietysti että saisimme edes jotain päättää. Ilmaisin Elinalle kuitenkin aika selvästi ettei mitään suuria sieniä olla piirtelemässä vaan paikasta pitäisi tosiaan saada siistin näköinen. Itse kun olen oikealta ammatiltani puuseppä niin mieleen tuli myös pienimuotoinen kunnostuskin. Esim. kopin lattian kunnostaminen jos se vaan on mahdollista.

Nyt siis tytöt ja pojat ideoita tänne päin *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

itis

#2 • • itis Morning Star
Kiinnostaa kyllä moinen asia.

Mun mielestä kunnostus on kaikin puolin ok, mutta maalauksen osalta olen sitä mieltä että se pitäisi palauttaa alkuperäiseen väriinsä tai ainakin johonkin sen tyyppiseen että se näyttää siltä mitä se on -vanha huvimaja. Voishan sitä jopa kysellä minkävärinen se on ollut aluksi (ellei peräti keltainen).

*piis*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Freja

#3 • • Freja Sihteeri
En oo ikin maalannu, mut jos pensselin saa käteen ni kyl mä voin siihen jotain sutia. Jos siis puhutaan ihan vaan yksvärisestä maalista siihen päälle. *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

itis

#4 • • itis Morning Star
Siinä on aikamoinen homma koska vanha maali pitää hioa tai kuumailmapuhaltimella kuoria pois ennen kuin sen voi maalata uudelleen. Tai niin mä ainakin luulen...

--

Timce

#5 • • Timce
Vähän pelottaa kuinka kauan se pysyy puhtaana. :/ Tietysti grafiittisuojaus olis hemmetin jees, mutta resursseja/aikaa vievää puuhaa.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Anime

#6 • • Anime Retrostööpeli
Loistava idea *joo*

..kaiken maalausinnon keskitän kuitenki omaan puljuun tällä hetkellä, katsotaan sitten lähempänä onko saumaa osallistua muuten kuin istumalla (edit: lupsuttamalla viunaa) Maijan viekussa schnurtsilla *nauru*

--
-K

Steven Hoaks

#7 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Timce, 20.7.2007 13:17:
Vähän pelottaa kuinka kauan se pysyy puhtaana. :/ Tietysti grafiittisuojaus olis hemmetin jees, mutta resursseja/aikaa vievää puuhaa.

Itis, 20.7.2007 13:17:
Siinä on aikamoinen homma koska vanha maali pitää hioa tai kuumailmapuhaltimella kuoria pois ennen kuin sen voi maalata uudelleen. Tai niin mä ainakin luulen...

Hirveitä negiksii ootte *uuh*

Nyt vähän asenteen vaihtoa kiitos *hih*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jaques

#8 • • Edited Jaques HUGC / So Nice!

Itis, 20.7.2007 13:14:

Mun mielestä kunnostus on kaikin puolin ok, mutta maalauksen osalta olen sitä mieltä että se pitäisi palauttaa alkuperäiseen väriinsä tai ainakin johonkin sen tyyppiseen että se näyttää siltä mitä se on -vanha huvimaja. Voishan sitä jopa kysellä minkävärinen se on ollut aluksi (ellei peräti keltainen).

*piis*

Minäkin puoltaisin huvimajan palauttamista alkuperäiseen kuntoonsa. Samat värit ja ulkomuoto kun se rakennettiin (millon se nyt olikaan). Helsingin kaupunginarkistoon kuvia etsimään vaan.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

domi

#10 • • domi Työn sankari.

Jaques, 20.7.2007 13:26:
---

*piis*

---

Minäkin puoltaisin huvimajan palauttamista alkuperäiseen kuntoonsa. Samat värit ja ulkomuoto kun se rakennettiin (millon se nyt olikaan).

http://www.alppila.net/index.php?option=content&task=view&id=71&Itemid=225 Tuolta todnäk saa tietoa siitä, millainen se on joskus ollut.
La Petite

#11 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Siihen vois kyl joku kyhätä jonkun pienen taulun, jossa sanotaan et ketkä maalas ja milloin. Vois _ehkä_ vähentää sitä töhryilyinnostusta? (tai sit ei)

--
Rem tene, verba seqventur

itis

#12 • • itis Morning Star
Voidaanko laittaa siihen joku sellanen sähköpaimentyyppinen juttu joka antaa sähköiskun aina kun joku ruiskuttaa spraymaalia. Tai lähestyy käppi kädessä *nauru*

--

Freja

#13 • • Freja Sihteeri

Itis, 20.7.2007 13:49:
Voidaanko laittaa siihen joku sellanen sähköpaimentyyppinen juttu joka antaa sähköiskun aina kun joku ruiskuttaa spraymaalia. Tai lähestyy käppi kädessä *nauru*

Joka sit ottaa viel valokuvan tekijästä *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Steven Hoaks

#14 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Itis, 20.7.2007 13:49:

Voidaan myös köyttää siihen jollain ketjulla Itis että se räksyttäis kaikki bommaajat pois ja puris niitä nilkoille.

Joku sit tuo sille joka päivä ruokaa *Joo*

--

Aziz Combat Fighter

#15 • • Aziz Combat Fighter
Iso projekti, elkää aliarvioiko kuinka hurjasti tuossa on hommaa, mut jos saa tarpeeks ison ja sitkeän porukan, niin pitäshän ton varmaan onnistuakin ^__^
Maago

#16 • • Maago
hengessä mukana *hihu*
Jone

#17 • • Jone Archibald Haddock
Meitsi on messissä ja kannatan tosiaan alkuperäiseen kuntoon (tai edes siihen suuntaan) saattamista. Maalauksen suhteen olis hyvä mennä niissä väreissä, jotka siinä on ollutkin ja ihan huippubonaria olis tietty jos sen lattiankin sais fiksattua kun joku valopää on mitä ilmeisemmin duunannut siihen notskin ja se on aika pahassa hapessa.
Sallakat

#18 • • Sallakat jungle, baby !

*piis*

Joo mun mielestä se pitää myös maalata sen väriseksi ja näköiseksi kuin se on alunperin ollut. Eiköhän noista asioista olla erityisen tarkkoja tuolla kaupungin päässäkin, että kaiken maailman kuviot voidaan melkein varmuudella unohtaa heti kättelyssä.

Myös mökin kaikenlainen muunlainenkin kunnostus on tosi hyvä idea. En tiedä sitten miten isoksi projekti leviää jos/kun alkaa puuosia vaihtelemaan.

Tulipa tässä vielä mieleen, että aika pikkasen sitä repeää muuten pelihousut kun sitten näkee jonkun helvetin räppiteinin bommaamassa siellä kun ollaan eka saatu kunnostettua *grr*
Birgie

#19 • • Birgie Kikati
Joo mäkin voin tulla sutimaan, ainakin jos on remonttikaljaa! *nauru*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

domi

#20 • • domi Työn sankari.
Lähempänä jos asuisin ni voisin tulla kans auttamaan ja tuoda työkaluja korjaamiseen :)