Alppipuiston esiintymislavan kunnostus project

57 posts, 3 pages, 14,177 views

Syce

#41 • • Syce

Jone, 20.7.2007 15:43:
---
Syce, 20.7.2007 15:38:
Hionta/maalaus saadaan kyl päivässä tehtyä jos korkataan se kossupullo vasta työn päätteeksi *vink*

---

Jesh, mut jos mennään ihan konkreettiseen maalinpoistoon, hiomiseen, maalaamiseen ja erityisesti siihen lattian fiksaamiseen, niin kyllä toi on usean päivän proggis. Ihan rajattomasti siihen tönön ympärille ei kuitenkaan voi jengiä ottaa heilumaan kun siitä on vaan tiettyyn väkimäärään asti apua ja siitä eteenpäin silkkaa haittaa.

Ilman muuta. jos hyvin tulee populaa niin homman voi jakaa esim. hionta popula-->perässä tulee jengi joka poistaa ylimääräisen pölyn siveltimillä--> jonka jälkeen tulee maalaajat. kuulostaa aika koneelliselta..mut on tehokasta.
Toisaalta tuon homman voi tehdä iisisti kuppia ottaen ja muutamassa päivässä.
Niin ja puhuin vain tuosta pintakäsittelystä.
Huomioon kannattaa ottaa myös se että kuinka peittävää tuo vaalea maali on. Voi olla et joutuu kolme-neljä kertaa maalaa noiden tummien tagien takia...ellei sit hio täydellisesti ne pois. jooh..kai joku ymmärsi tästä jotain xD
Ozie

#42 • • Ozie
Sinne vaan katos viereen ja joku soittelemaan sinne ni o kasas Alpparin-kunnostus-ulkoilma-hässäkkä! Sit osa voi vetää siin rentouttavaa juomaa ku osa tekee tehväänsä ja läpsystä vaihto! *nauru*
Maago

#43 • • Maago

UnityF, 20.7.2007 15:47:
...

Kannattaa valikoida jokaiseen ryhmään ainakin yksi henkilö joka tietää mitä tekee ja osaa neuvoo muitakin. Raksatyypit,maalarit ym siis hakuseen *vink*

...

melkein valmis rakennusinsinööri ilmoittautuu *pepsodent* (jos sattuu sopivalle päivälle)
X-fever

#44 • • X-fever Tamppooni
No nyt teidän pitäis sit ensin selvittää, et millä maalilla (vesiohenteinen vai alkydi) koppi on aikaisemmin maalattu. Itse tulisin messiin, mut on Treelta aika matka lähteä maalaus hommiin. Tosin lomaa on 3-19.8 et jos sillon hoidetaan homma, niin oon messissä! Kun alla oleva maali on selvillä, niin voidaan alkaa suunnitteleen maalin hankintaa. Eka pitää tietysti pestä koppi kunnolla ja karhentaa mahdollisesti vanhan maalin pintaahieman. Kaikki helposti irtova maali poistetaan esim. teräsharjalla. Annan lisää vinkkejä mielelläni jos joku tarvii. Myyn maaleja työkseni, eli oon rautakaupassa duunissa. Saan kyl tarvikkeet hommattua kohtuu hintaan, ellei kaupunki maksa niin kerätään vaik kolehtia. Sit kannattaa kysyä siltä puistovastaavalta et mitkä sen kopin alkuperäiset sävyt(värinumerot) on.

Muussa tapauksessa toi on oikeesti 1-2 työpäivän homma! Riippuen kelistä ja maalista (vesiohenteinen kuivuu muutamassa tunnissa ja öljymaali n. 1vrk) ietysti kopin pitää antaa kuivua pesun jälkeen, ennen maalausta. Voin vielä duunissa varmistaa olisko jotain töhrysuojaa mahdollisesti saatavana kohtuulliseen hintaan jostain.

Ottakaa yhteyttä rohkeesti, vaik privana jos on aiheesta(maalaus, kunnostus) kysyttävää!

Over and out!

--
Dance like nobody is watching and smile like the whole world is

#45 • • jesus Guest
*aplodit* Loistava idea *hymy*
X-fever

#46 • • Edited X-fever Tamppooni

Morrowe, 25.7.2007 22:32:
---
Syce, 20.7.2007 15:30:
ja aiheeseen liittyen... voin maalarina sanoa ettei ole iso homma! Irtomaalin rapsuttelee pois ja hieman karhentaa pintaa hiomapaperilla niin avot! Kyseinen tönö tullaa maalaamaan joka tapauksessa parin vuoden sisällä niin ei tarvi sen suurempaa työtä asian eteen tehdä... Tönö on viimeistään ensi keväänä samassa kuosissa.

---

Komppaan hiekkapaperia, jos vanhaa maalia ei ole paljoa. Kuumailmapuhaltimet on AINA vähän riskialttiita, rakennusta pitäisi sitten vartioida jälkeenpäin ainakin vuorokausi... ei meinaan olisi ensimmäinen rakennus, joka syttyisi tuntikausia työmiesten lähdön jälkeen jostain pikkuruisesta laudan koloon lentäneestä kipinästä. Hiekkapaperilla voipi myös moni puuhastella samalla aikaa, kun kuumailmapuhaltimet yms. ovat enemmänkin "yksi tekee ja viistoista neuvoo vieressä"-laitteita.

Kannattaa ehdottomasti selvittää onko vanha, pohjalla oleva maali lateksimaali, öljymaali vai peräti jonkinlainen keltamultamaali, ja samalla tavaralla sit päälle.

Ja alkuperäiset värit, jos ne vaan saa jostakin vielä selville. Mustavalkokuvat vaan voipi olla vähän tulkinnanvaraisia *nauru*

Kaupungilla pitäisi olla alkuperäiset värit (sävynumerot) tallessa jossain. Sen verran Oon alpparissa käynyt että tiedän ettei tota kioskia oo maalattu lietemaalilla(esim: keltamulta). Sitä en sit tiedä onko sielä vesiohenteinen vai öljymaali. Joku vois käydä kokeilemassa: Pyyhkikää maalipintaa hetki Sinolilla. Jos maali pehmenee ja siitä lähtee väri, on kyseessä vesiohenteinen maali. Mikäli Sinolilla on lähinnä puhdistava vaikutus on kyseessä öljymaali. *joo*

--

-Kerttu-

#47 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Steven Hoaks, 20.7.2007 13:04:

Tietääkseni *super*-Kerttu on asiasta jo kysellytkin, mutta ei ole tainnut asia mihinkään eteenpäin mennä.

Mä oon ollut lomalla, mut kiva kun joku jaksaa..*hihu*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

-Kerttu-

#48 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
ai niin ja mä oon tietty messissä. Kolme kesää raksalla on antanut mulle ihan kivasti maalauskokemusta. Tosin työmiehet aina kettuili mulle, että maalia on enemmän haalareissa, kuin itse kohteessa! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Steven Hoaks

#49 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Noniin *pepsodent*

Huimat kymmenen päivää meni, mutta nyt tuli vastauksia *joo*

Lukekaa itse:

Hei Stepan,
jos kerran Petri Arponen on antanut asialle siunauksensa, niin kyllä minunkin
puolestani voisitte maalata paviljongin samoilla sävyillä, kuin mitä ne nyt
ovat. Keskustelen asiasta suunnittelijamme Tomas Palmgrenin kanssa, häneltä
varmaankin löytyy oikeat värikoodit. Alppipuisto on historiallinen puisto,
joten sen vuoksi paviljongin värejä ei ole syytä mennä muuttamaan.

Kyllä portaiden kunnostaminenkin varmasti kävisi päinsä, jos teillä on oikein
puuseppäosaamista. Pitäisi varmaan pähkäillä asiaa paikan päällä?

Uskon, että rahat materiaaleihin löytyvät täältä meiltä, mikäli ei kovin
suurista summista ole kyse.

yst. terv. projektipäällikkö Elina Nummi

*jiihaa*

Ilmoittelen kun asia taas etenee...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

KiimanenKurre

#50 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**

Steven Hoaks, 30.7.2007 16:43:
Noniin *pepsodent*

Lukekaa itse:

Hei Stepan,

*jiihaa*

jos apua tarvii niin mulle voi ilmotella...(maalauksia) siis normaalia tasapintaista ja mikä ettei pikkusen pakkuraistakin/riso pintaista....

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

alphamagic

#51 • • alphamagic
Alpparin eteen teen kyl töitä ehdottomasti - count me in!! *jiihaa*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

X-fever

#52 • • X-fever Tamppooni

Steven Hoaks, 30.7.2007 16:43:
Noniin *pepsodent*

Lukekaa itse:

Hei Stepan,

*jiihaa*

Voin auttaa materiaalihankinnoissa. Tai jopa myydä ne, mut kannattaa kysellä tarjouksia monesta paikasta. Ulkomaalit ovat kyllä aika saman hintaisia jokapaikassa, mutta työvälineissä ja rakennustarvikkeissa voi olla suuriakin eroja.

--

Mikki

#53 • • Mikki
No???
Saittekos homman tehtyä, vai jäikö suunnitelma piirustuspöydälle?

--
Names are for friends, so I dont need one.

Optik

#54 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Tais jäädä tämäkin projekti kauniin ajatuksen asteelle, niinku yleensä muutki projektit.. *ding*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

domi

#55 • • domi Työn sankari.
Joku vois muuten kertoa jäikö tää vain suunnitteluasteelle, vai saatiinko jotain konkreettista aikaan?
#56 • • niomic Guest
Suunnitelu kyllä aloitettiin sen verran myöhään, etten ainakaan itse kuvitellut tätä oikeasti tämän vuoden puolelle edes toteutettavaksi. Tässä on hyvä pohja mistä asiaa herättää henkiin aikaisin keväällä 2008 :)
Steven Hoaks

#57 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Joo itse ajattelin ja muistelin tätä muutama viikko sitten ja näinhän tässä valitettavasti kävi ettei tätä ehditty tänävuonna toteuttaa. Tuo projektipäällikkö kaupungin puolelta ei tosiaan ilmoitellut lupauksista huolimatta mitään. Mutta keväällä otetaan asia varmasti uuteen käsittelyyn ja saadaan varmasti kesäksi 2008 kuntoon *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?