Konemusiikkia kuuntelevat lapset

30 posts, 2 pages, 10,188 views

Flight

Posts: 1,306

#1 • • Flight Groove Me Baby
Onko sinulla tuttuja tai läheisiä muksuja, jotka ovat jollain tavalla ihastuneet elektroniseen tanssimusiikkiin? Kerro ihmeessä! Itse laitoin uuden aiheen tätä varten, koska tällä viikolla tapahtui jotain outua, mutta silti aivan mahtavaa*super*

Olimme tällä viikolla Mikkelin suunnalla mökkeilemässä pari päivää veljeni ja veljen poikien kanssa. Matka mestoille taitettiin autolla ja matka kesti taukoineen 4 tuntia suuntaansa. Jo ennen matkalle lähtöä mietin, että miten pojat eli Jasper (6v, kummipoika) ja Joonas (8v) jaksavat istua matkan autossa sekä tietysti pohdin mitä musiikkia matkalla kuunnellaan. Smurffit ja KidsHitsit jäivät kuitenkin hanskalokeroon...

Heräsimme aikasin ajamaan ja auton soittimeen oli unohtunut CD, jota kuuntelin edellisenä iltana ajellessani. Se jäi soimaan. Havahduin levyn pysähtyneen, kun Jasper sanoo takaa: "Musiikkia". Laitoin NRJ:n päälle, josta tuli nusutusrokkia. Jasu huutaa hetken päästä uudeelleen: "Ei kun musiikkia!". Hymyilen ja laitan uuden levyn soimaan.

Pojat kuulivat ensimmäistä kertaa konemusiikkia ja eivätkä suostuneen matkan aikana kuuntelemaan radiota, saati isänsä levyjä (Rokkia, Poppia, Iskelmää). Matka sujui rattoisasti kuunnellen monenkuuloista housea!! Soittimessa pyöri lähinnä tech/electrohouse, koska ekan levyn jälkeen pojat alkoivat matkimaan junnaavia instrumenttaja ja kikkailevia vokaalisampleja. Tyyliin "tötö--tötö--tötötö"*nauru* Paluumatkalla juuri ja juuri Suomen kielen taitavat pojat huusivat jo: "Work it DJ" "Kamisshake - Getting Stronger" -biisin tahdissa. Muita hittejä olivat mm. "Niels van Gogh vs. Eniac - Pulverturm 2.0 (Eric Smax & Thomas Gold remix)", "John Dahlback - Blink" ja "Swen Weber - First Stroke".

Olin pelkkää hymyä, kun oman veljeni pojat pyysivät laittamaan junnaavaa house rynkytystä kovemmalle, kun veli pisti sitä pienemmällä. Piste i:n päälle oli, kun veli ajoi kotipihaansa kysyen: "Voisitko lainata mullekki näitä levyjä, sopivan helppoa jumputusta..?" Vanha Jean-Michel Jarre & Dr.Alban -fani oli siis taas herätetty *joo*

Toivottavasti ymmärrätte avautumiseni, mutta sori jos vein aikaasi. Itselle tää oli kuitenkin koskettava juttu, ei tarvi ainaka joululahjoja miettiä... Todella mahtavaa jos pääsee jätkien kanssa bileisiin yhdessä, kun on itse yli kolmenkymmenen *sydän*
villelope

Posts: 2,846

#2 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Erääseen vanhaan miksaukseeni sain ehkä kaikkein hellyyttävimmän palautteen:

Hansibal, 6.8.2005 20:24:
Tämä palaute ei välttämättä ole sitä kaikista rakentavinta, mutta pakko kertoa että mun pikkusikso 4vee sanoi että: "En ole ennen kuunnellut tällaista musiikkia, mutta kaunista tämä on!" :)


kokovartalo-plur. *hymy*
Niño

Posts: 167

#3 • • Niño Club 96° resident
Minäkin koin erittäin hyviä viboja viime kesänä kotona soitellessa, kun velipuoleni (silloin 9v) innostui hymäilemään Fonzerellin Moonlight Partya. Kysäisin sitten ohimennen, että kuulostaako tämä oikeasti noin hyvältä *hymy*. Vastauksena oli vaan, että lisää samanlaista musaa kehiin. Siitä hetkestä lähtien hän on ollut erittäin kiinnostunut konemusiikista ja DJ:n hommista, vaikka kokeekin koko kulttuurin olevan vain pelkkää levyjen scrätchäystä*nauru*

Viime kerralla kun nähtiin, koetin opettaa häntä soittelun perusalkeisiin, tietysti erittäin alkeellisella kaavalla, mutta hiljaa hyvä tulee*hih* On kuitenkin ollut erittäin hauskaa nähdä, että noinkin nuori poika jammailee housen ja varsinkin vielä progemman sellaisen tahtiin. Keväällä laitoin merkille, että Heikki L - Let The Bass Kick (JS16 Remix) oli kevään kovin nostattaja.

Toivottavasti myös kummityttöni (4v) kasvaisi konemusiikin tahtiin. Ainakin hyviä merkkejä oli näkyvissä alkukesästä, kun sama hytkyntä jatkui Titi-nallen loputtua, jolloin tilalle vaihtui soimaan Hed Kandin viimevuotinen Disco Kandi*sydän*
ipe

Posts: 1,845

#4 • • ipe X-Rust / Holvi
varsin usein on kuultu autossa 4v tyttäreni huhuilevan takapenkiltä: 'isi, laita taas sitä pörinämusiikkia' :D

mä kyllä soitin flikalleni leppoisaa chicago acidhousea jo kun se oli vasta kapaloikäinen vauva...

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

drS

Posts: 1,939

#5 • • drS
voi että! ihan ku mä pienenä, nimim. dancemob oli viikon kohokohta 8-vuotiaana *sydän*
Miinapiina

Posts: 3,494

#6 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
mun miro (syyskuus 4 vee) on ihan hulluna konemusaan. autossa ei muuta kuunnellakaan, ja sillä on lempparibiisei, joita se ahkeraan toivoo. miron pikkusisko (vuos ja 8 kk) myös tykkää. joka kerta ku ollaan autolla johonkin menossa ja kuunnellaan mamman levyi, ni pikkunenki hytkyy takapenkillä silleen et hyvä et penkissä pysyy... pää heiluu musan mukana ja välillä tuo pikkuinen koittaa jopa laulaa *nauru* *plur* tai ainakin ääntelee...
ihkistenavat *plur*

tällä hetkellä mulla on autossa eräs sizzlerin levy (oikeen kunnon hittiparaati *jiihaa*) ni siitä tykkää kyl koko perhe *joo* *tanssittel*

yks päivä kun oltiin mukkulassa viettää päivää ja kuuntelee musaa (Fresh Summer House 16.6.2007)
ni miina meni sinne alas kuuntelee ja alko nostelee jalkoja musan tahtiin, vallan söpöä *sydän*

eikä kiksusormikaan ole miinalle vieras juttu *lmao*

miina pieni palloro kuolanaama joskus pikkusena


muoksmuoksmuoks: kuva

--
pinkki on pop!!!

CM

Posts: 1,507

#7 • • CM
Kaverin tällä hetkellä 4 vuotinen poika joras kovasti nitkua viime kesänä mökillä, saa nähdä mikä tänä kesänä on IN
tomii

Posts: 3,594

#8 • • tomii kallion herttua
Jos minulle siunaantuu joskus jälkikasvua, niin alan myrkyttämään niiden mieltä heti gabberilla ja junkalla, ja tietysti vanhalla gangsta rapilla ja äijähevillä. :)

--
reivaan kunnes kuolen

tiiplis

Posts: 1,043

#10 • • tiiplis also available in sober
Kummipoika Axu on konemusafani (ks. Endless Summer Party 2007 kuvat) mut sen onkin sen vanhemmat opettaneet hyvin *tirsk*

--
italia litania nainati lailati

ee102

Posts: 775

#11 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

tomii, 20.7.2007 08:54:
Jos minulle siunaantuu joskus jälkikasvua, niin alan myrkyttämään niiden mieltä heti gabberilla ja junkalla, ja tietysti vanhalla gangsta rapilla ja äijähevillä. :)



Taidamme toimia samoin poikaystäväni kanssa, sitten jos jossain vaiheessa jälkikasvua saadaan. *hihu* Mm. Tupacia, Snoop Doggia, Kotiteollisuutta, Rammsteinia, Nightwishia, kaikkia hard-alkuisia teknogenrejä kiksua unohtamatta, jne. Lisättäköön musiikkeihin vielä ehdottomasti hippimusiikki ja blues sekä poikaystävänikin intressien puolesta myös mm. Skandaalia ym. mielestäni laadukkaampaa suomiräppiä. *hih* Ja psykeä niin rokki- kuin teknoversionakin. Myös 90-luvun teknoa: Prodigya, Dumondea yms. Toivottavasti sulattavat musiikkimakumme, jos lapsia ylipäätänsä joskus meille syntyy.
kosmo

Posts: 759

#13 • • kosmo TJH87
hyvä tarina!

Siskon tyttö näki viimevuonna, kolmivuotiaana ekan kerran kun soittelin levyjä. Tuumasi välittömästi että sitten kun hän on iso tyttö ni Timo opettaa soittamaan levyjä mutta Äitin levyjä soitetaan kans. Eli villejä settejä tech-housesta Herbie Hancockiin tjsp. luvassa :D Lupasin ostaa soittimetkin. <3
sune

Posts: 2,096

#14 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Mun Ellen tykkää konemusiikista. On sillä kaikkii lasten levyjä mut ei se reagoi niihin mitenkään. House uppoo ehkä parhaiten *nauru* "äiti laita musiikkia, ellen hakee tanssikengät" (tanssikengät on sellaset pinkit ballerinatossut joissa on hileitä)
Sit viel mielellään otetaan videokuvaa sen muuveista, sit sen jälkee pitää aina kattoo ellenin reivipätkät :D ikää nyt sen 3v *plur*

niin ja mummolle kun soitetaan niin pitää mainita että "tomilla on täällä dekit ja niistä tulee ellenille musiikkia" *hymy*

--
ei kovin ihku eikä plur

Flight

Posts: 1,306

#15 • • Flight Groove Me Baby
Mahtavan paljon replyjä! Mukava lukea muidenkin vastaavista kokemuksista. Kiitoksia vaan, jos jaksoitte tarinan lueskella :)
tomii

Posts: 3,594

#16 • • Edited tomii kallion herttua

nojussi!, 20.7.2007 11:07:

"Eksä tuu iskän ja äipän kaa tamppaa Kaapelille?"



"Hei faija/mutsi (ei varmaan enää käytetä noita sanoja) PLIIZ!!! En TODELLAKAAN lähe minnekään Kaapelille... huh huh... vielä vähemmän minnekään metsään!!! Me mennään androidiscoon kuuntelee/katselee/tuntemaan synapsijazzia!"

--
reivaan kunnes kuolen

peepe

Posts: 904

#17 • • peepe

nojussi!, 20.7.2007 11:07:
*sydän*

...Ja sit kun ne teidän pirpanat pääsee teini-ikään, niin ne paskat nakkaa teidän "pakko-syöttämästä" polkasta, kiksusta, teknosta, hevistä, you-name-it ja huomaatte olevanne samanlaisia laimeita keski-ikäisiä kuin vanhempanne, "jotka yrittivät saada teitä kuunteleen iskelmää ja lähtemään lavatansseihin". *nauru*

"Eksä tuu iskän ja äipän kaa tamppaa Kaapelille?"



:DD

juuu, onhan tuota asukasta "myrkytetty" muutamissa bileissä jne, ja kyllähän se toisinaan reagoi aika voimakkaastikin, ja mä tietty ajattelen että se on innoissaan, mutta voihan se olla päinvastoinkin :D
Avatar
#19 • • Fuzzy Guest

Miinapiina, 20.7.2007 08:46:


Joo hei, mäkin kuuntelin pentuna kaiken näköst shittii mitä porukat kuunteli*nauru* Esim Kirka, Cat Cat ja Mikko Alatalo oli mun suosikkeja*nauru*
kml

Posts: 1,142

#20 • • kml Keyhole Markup Language
Hauska tarina :).

Ite en oo vielä löytäny yhtään käännytettävää, mutta eiköhän niitä jossain vaiheessa tule. Viimeistään omasta takaa..

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa