Kannettavaa etsimäs max 1300

34 posts, 2 pages, 6,595 views

#21 • • cjet Guest

Jaques, 16.7.2007 12:31:

* Prosessori: AMD Turion 64 x2 TL-60 Dual Core (2.0GHz).
* Keskusmuisti: 2GB (2x1GB) DDR2 667MHz, max. 4GB.
* Kiintolevy: 160GB S-ATA, 5400rpm.
* Optinen-asema: DVD+-RW Dual Layer.
* Näyttö: Mattapintainen 15.4" TFT WSXGA+ (res. 1680x1050)
* Näytönohjain: ATI Radeon Xpress 1250.
* Verkko-ominaisuudet: Gigabit Ethernet, Wlan a/b/g, Bluetooth 2.0 EDR.
* Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Business 32-bit FIN/ENG/SWE
* Akku: Lithium-Ion.
* Liitännät: 4xUSB 2.0, VGA, stereomikrofoniliitäntä, Line OUT/IN, Firewire, RJ-11, RJ-45, S-video."

Riittänee. *hymy* *kateil* paljo makso?
Juhgu

#22 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Skenemursu, 16.7.2007 12:55:
---
kyllä mä lähtisin kanssa tähän 2.16 ghz, 13" Macbook ja 2gb muistia niin = 1419 jos saat siitä alvit vähennettyä niin bueno... en usko että parempaa vastinetta rahoilles saat

Wert, 16.7.2007 12:56:
---
Mä lähtisin myös..

Mä en, leffoja on nihkeää katsella 13" näytöltä. Riippuu tietty mitä softaa tulee käyttämään, voi tuo hyväkin valinta olla, mutta olisin vähän skeptinen tuon "parasta vastinetta rahoille" -kommentin suhteen, macit kun ovat ainakin aiemmin olleet melko paljon PC:tä jäljessä tuossa hinta/tehosuhteessa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

thomas

#23 • • thomas

---
xybo, 16.7.2007 11:10:
1300e:lla saat 13" MacBookin joka enemmän kun riittää noihin sun tarpeisiin. Eikä ole ongelmaa noissa halpis acer ja vastaavissa jotka muutenkin on aika kiviä. Mac:iin saa myös windowsin jos siltä tuntuu. Toki jos on tottunut vain PC:ihin niin alussa mäkissä vituttaa lähes kaikki, mutta niihin ongelmiin/erillaisuuksiin tottuu suh nopeesti. :)

---

kyllä mä lähtisin kanssa tähän 2.16 ghz, 13" Macbook ja 2gb muistia niin = 1419 jos saat siitä alvit vähennettyä niin bueno... en usko että parempaa vastinetta rahoilles saat

samaa mieltä.. paitsi että ei kannata ostaa applestoresta muistia kun sen voi hakea ihan random pc-kaupasta ja asentaa itse (tulee paaljon halvemmaksi).

tässä vielä mukavia quoteja tuolta notebookreview:sta:

"As some of you might have noticed from earlier paragraphs, this is my first Mac. Therefore, having been a hardcore PC user for the past 13 years, I think I have the right to conclude that at this time of writing, Mac OS totally sweeps the floor with Windows, or any other desktop Operating System for that matter."

"I have never before experienced such a simple to use, efficient, bug free and secure user interface. The most frustrating part during this review was when I had to Boot Camp into Windows and run the few benchmark tests. The driver installations, restarts and overall slowness of XP compared to OS 10.4 were utterly unbearable."

niin ja Photoshop CS3 on täysin INTEL-yhteensopiva joten tota powerpc emulaatiohommaa Rosettaa ei tartte käyttää sen kanssa.. Photoshop CS3 vaan kuulemma lentää noissa uusissa Core2Duo prossuissa (jotka on muuten 64bit, niinkuin on seuraava mac-käyttiskin - Leopard nimeltään).

http://tinyurl.com/2tlxnf - tossa vielä linkki siihen notebookreview:n macbook sivuun.
Keba

#25 • • Keba
Tilasin ukolle Fuikkarin Amilo Pro v3205. Ero Amilo-pas....halpiskoneisiin on tosiaan aika huima. Vankan olonen ja pieni. Käyttöönotossakaan ei asenna hirveesti valmistajan krääsää koneelle, joten ei mene siihen uudelleenasentamiseenkaan aikaa.

Hintaa reilu 900, jää vaikka sitten näyttöön / telkkariin useampi satanen vielä =)

(yli 14" ei ole läppäri hyi...=))
Lyylikki

#26 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Itselläkin ainoaksi kotikoneeksi hakusessa läppäri. (Edellinen sanoi sopimuksensa irti, jonkun kaadettua tahmeata nestettä sen päälle). Se oli kyllä ihan teidän parjaama Fujitsu-Siemens, mutta kyllä se pelitti oikein mainiosti tyttökoneena. Nyt siis joku alle 1000 e maksava kone hakusessa, joten ehdotuksia siitäkin hintaluokasta otetaan vastaan.
xl8r

#27 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

okiru, 16.7.2007 12:47:
---
xl8r, 16.7.2007 10:42:
www.zepto.fi

---

Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Itsekin hankkimassa kannettavaa lähiaikoina. Kokemuksia tuon suhteen olisi mielenkiintoista kuulla.

Mulla on itellä ollu zepton läppäri joulusta asti. Mitään muuta negatiivista sanottavaa en keksi muuta kun että topfieldin digiboxi menee joidenkin ir rautakomentojen kanssa päällekkäin. Zeptollahan on myös mahdollisuus päivityttää konettaan myöhemmin tehtaalla (vaihdattaa prossu käytännössä).

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

okiru

#28 • • Edited okiru Outo Hervantalainen

Keba, 16.7.2007 13:45:
Tilasin ukolle Fuikkarin Amilo Pro v3205. Ero Amilo-pas....

Tota yks kaveri, joka omistaa kyseisen koneen itse, on suositellu meikäläiselle. Tossa miettiny ton konffatun Zepto znote 6024W Powerin (http://fi.zepto.com/Shop/Notebook.aspx?notebookid=650) ja Fujitsu Amilo Pro v3205 (www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/VFY%253AEM72V3205AW4NC.html) välillä miettiä, että kumpi. Luultavasti Fuikkari hintansa ja koonsa puolesta vie tän, vaikka zepto toisikin pienellä lisärahalla enemmän tehoa.

Vai olisiko jollain asiantuntemusta omaavalla kenties kommenttia moiseen? :]
xl8r

#29 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Juhgu, 16.7.2007 13:04:
---
---
kyllä mä lähtisin kanssa tähän 2.16 ghz, 13" Macbook ja 2gb muistia niin = 1419€ jos saat siitä alvit vähennettyä niin bueno... en usko että parempaa vastinetta rahoilles saat

---

---
---
Mä lähtisin myös..
---

Mä en, leffoja on nihkeää katsella 13" näytöltä. Riippuu tietty mitä softaa tulee käyttämään, voi tuo hyväkin valinta olla, mutta olisin vähän skeptinen tuon "parasta vastinetta rahoille" -kommentin suhteen, macit kun ovat ainakin aiemmin olleet melko paljon PC:tä jäljessä tuossa hinta/tehosuhteessa.

Joo ja kuka helvetti tekee grafiikkaa 13":lla?

--

Keba

#30 • • Keba

Kyse oli ilmeisesti ihan valokuvien muokkaamisesta ja muusta "kotikäytöstä". Melkeinpä sama, onko "kunnon" käytössä 13" vai 15", liian pieni se silti on. 19" Litut alkaa olla ihan ilmaisia.
xl8r

#31 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Keba, 16.7.2007 16:03:
---

---

Kyse oli ilmeisesti ihan valokuvien muokkaamisesta ja muusta "kotikäytöstä". Melkeinpä sama, onko "kunnon" käytössä 13" vai 15", liian pieni se silti on. 19" Litut alkaa olla ihan ilmaisia.

Ittellä käytössä nyt 15" läppärinnäyttö 1680x1050 resoissa, ja kyllä pikseleitä saa tosiaan tihrustella. Mut itse kaipaisin jotain 21" näyttöä jossa olis vähän korkeampi resoluutio, mutta tahtovat kaikki olla samalla resolla.

--

xybo

#33 • • xybo meeple!
Ja kuka yleensä ees tekee graffaa vain läppärin näytöllä, kun voi iskeä ulkoisen näytön kiinni. MacBook:issa ja esim tuossa Lenovon T60:ssä o about samanlaiset prossut.. eli samat tehotkin. Muita lenovoja ei sitten kannata kattoakkaan kuin ThinkPad versioita. Puhtaa Lenovot on susia. Jos Lenovoon sortuu niin kannattaa poistaa myös lähes kaikki Lenovo softa. PC läppäreissä on myös ongelmana Vista, joka tulee nykyään about defaulttina. Ajureita ei vielä ole läheskään kaikkeen. Ei Lenovolla, eikä muillakaan.

Eli jos PC:n valitset niin koita ottaa XP:llä. (ihan omien hermojen pelastamiseksi).

-- xybo
Skenemursu

#34 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

xl8r, 16.7.2007 15:19:
---
Juhgu, 16.7.2007 13:04:
---
---
kyllä mä lähtisin kanssa tähän 2.16 ghz, 13" Macbook ja 2gb muistia niin = 1419€ jos saat siitä alvit vähennettyä niin bueno... en usko että parempaa vastinetta rahoilles saat

---

---
---
Mä lähtisin myös..
---

---

tai kuka helvetti tekee grafiikkaa 15" ?? tai läppärillä ?? tai puuceella ?? kyllä se vaan niin on että itsellä ni on tää 12" Powerbook 1.5ghz ja 1.5gb ja kyllä tällä graffaa tekee mutta vaatii se tohon viereen mielellään vähintään 20" flätin.