Positiiviset ostoskokemukset

15 posts, 1 page, 5,187 views

Lyra

#1 • • Edited Lyra
Tässä on nyt parisen kertaa tullut ihan ihmeellisen hyvää asiakaspalvelua kun olemme käyneet asioimassa kaupoissa ja tämä topikki olisi nyt niitä varten jotka haluavat kiitellä tahi ihmetellä harvinaista kauppojen mahtavaa palvelua

Hakaniemen Nissen Sain täältä erityisen hyvä palvelua jo viime kesänä kun astuin silmälasieni päälle ja tarvitsin siis uudet, olin pari kk sitten ostanut uudet linssit joten linssien vaihto ei hotsittanut, etsittiin nyt siten about suunnilleen sopivia kehyksiä johon voisi istuttaa linssit. Keskustan isossa Nissenillä oli erittäin mukava nainen joka jaksoi alkaa soittelemaan vanhojen kehyksien perään ruuhka-aikana josko niitä enää valmistettaisiin (ei valmiistettu) mutta sitten nirsoon makuuni Hakiksessa rouva auttoi ystävällisesti valitsemaan sopivat ja asiantunteva, ystävällinen palvelu vastasi kaikkiin kysymyksiini, tuli hyvä mieli :}

samassa paikassa pari viikkoa sitten kävin kontrollissa piilolinssejä varten, halusin tietää onko näkö muuttunut ja kun todettiin tädin kanssa (merja taisi olla nimi) että ei ollut muuttunut niin täti ei ottanut sitten maksua kontrollista ja jätti voimaan laminoidun lapun pienestä silmälasi kaupasta (kätevä!) kuopiosta jossa vanhat voimakkuudet siis olivat. tosi kilttiä.

Iso-Roban Silmäasema nuorehko punahiuksinen nainen, tämä sitten liittyy hieman tuohon edelliseen.. etsiskelin kusi sukassa piilolinssejä (minulla on niin voimakkaan huonot silmät että arvoja linsseihin ei löydy varastosta, ne pitää tilata) olin netistä monesta paikasta katsonut josko voisin tilata mutta haluamaani hyvää merkkiä et jostain syystä puoleen vuoteen saanut, enkä helteillä voi olla ilman varsinkaan berliiniin lähtiessä. täti ei voinut myydä linssejä jos en ollut heillä käynyt kontrollissa (laki) eikä he periaattees voi ottaa muiden kauppojen kortteja (se kortti missä ne minun arvot olivat) mutta täti lupasi soittaa Nissenille koska olin kumminkin siellä kontrollissa siellä käynyt ja selvitti asia sieltä ja oli ok. ja IHANAA heiltä löytyi kuin löytyikin varastosta pari minun arvilla olevaa juuri tätä hakemaani merkkiä (tämä oli jo ihme) jonka neiti sitten myi minulle, ihanaa kesää vaan teillekkin <3 pelastitte juuri omani

postauksien siis ei tarvitse olla näin pitkiä :D pelkkä kiitoskin riittää..
minulla olisi näitä paikkoja enemmänkin kerrottavana mut nyt ei bygee kirjottaa.
Bio

#2 • • Edited Bio The Bullies / Pinky
Autoin joskus pari vuotta sitten perjantaipäivänä kaveria kämpän maalauksessa ja kävin ostaa huoltsikalta tärpättiä pensselien puhdistukseen. Tiskillä mies sanoi: "Se on sit perjantaipullo vai?" :D

edit: nii tää huoltsikka oli tossa Turussa stålarminkadulla..
DiamonDie

#3 • • DiamonDie mediahippi
Hakaniemessä oleva kenkäkauppa, jonka nimeä en nyt muista, siinä Komediateatteri Areenan vieressä, on aina palvellut tosi hyvin. Viimeksi minulle etsiskeli kenkiä kolme myyjää yhtä aikaa. :-D Ei siis kuitenkaan mitään häiritsevää tyrkytysmeininkiä, vaan yksinkertaisesti avuliasta ja toimivaa.
Gleba

#4 • • Gleba
Synsam, Lahti. Siis optikkoliike torin laidalla. Erittäin mukava henkilökunta samoin kuin hinnat ;) laittoivat lasit mulle postissa toiselle paikkakunnalle laskun kanssa, ilman postikulujen perimistä ja kaupan päälle vieläpä yyber hieno Kenzon silmälasikotelo :) kaikki tämä reilussa viikossa, yleensä oon saanu ootella laseja monta viikkoa. Myös osamaksulla maksaminen ois onnistunu.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

siveys

#5 • • siveys lovely
Aika vähän on ihmisillä positiivisia kokemuksia ;)

Itse olen viimeisen puolen vuoden aikana alkanut yhä enenevässä määrin kiinnittämään huomiota palveluhenkilökunnan käytökseen ja sitä huomaa kuinka saman kaupan/ravintolan muistaa ihan eri valossa riippuen siitä millaista palvelua on milloinkin saanut. Samalla on huomannut kuinka paljon tämä fiilis vaikuttaa siihen kuinka mielellään kyseiseen paikkaan menee uudelleen.

Huonoihin kokemuksiin valitettavasti kiinnittää paljon enemmän huomiota ja vaikka ei enää muistakaan mitä ikävyyksiä jossain ranvintolassa parilla viime kerralla sai kokea niin muutama mesta on jäänyt hyvästä ruoastaan huolimatta vähintään puolen vuoden kestävään boikottiin tarjoilijoiden käytöksen seurauksena :( (btw, jos joku tietää Kampin alueelta jotain hyviä pastapaikkoja niin otan mielelläni vastaan - lienee ehkä sattumaa, mutta nimenomaan italialaisiin ravintoloihin näyttää täällä peseytyneen poikkeuksellisen penseätä tarjoilijakuntaa).

Mitään erinomaisen asiakaspalvelun eepoksia ei juuri nyt tällä hetkellä tule mieleen, mutta eipä minun miellyttämisekseni hirveästi muuta tarvitse tehdäkään kuin hymyillä ja vastata positiivisin mielin jos jotain satun tiedustelemaan. Tässä on kunnostautunut ainakin Pasha's kebabin (Eerikinkatu 14) vanhempi myyjä (on muuten ruokakin seisovassa lounaskebabpöydässä ihan lounastamisen arvoista) ja yllättävän useat Kampin keskuksen K-kaupan henkilökunnasta.
Mimir

#6 • • Mimir Rouva Yninä
Tänään sain kyllä todella ystävällistä palvelua Finnairin puhelinpalvelusta. Oikein harmittaa, että meni sen kaverin nimi ohi enkä tajunnut sitä kysyäkään, olisin laittanut positiivista palautetta.

Omassa lähikaupassa on myös pari oikein erityisen ihanaa kassahenkilöä. Kyseinen kauppa on ainoa lähellä, joten varmasti tulisi käytyä, vaikkei olisi niin ystävällistä henkilökuntaakaan, mutta tietysti aina piristää, kun on iloisia ja ystävällisiä ihmisiä töissä. Varsinkin viime viikolla piristi päivää, kun aamulla yövuorosta tullessa käväisin kaupassa, niin ennen kahdeksaa jo oli niin pirteä poika kassalla *hihu*

--
[Wings are growing on her.]

Kon-tiki

#7 • • Kon-tiki The Unsinkable
Forumissa on allekkain Intersport ja Stadium. Intersportissa on silloin tällöin hyviä tarjouksia mutta ahtaat tilat ja ärsyttävällä tavalla kaikkitietävä palvelu. Stadiumissa jopa minä olen useita kertoja saanut osakseni kärsivällistä palvelua niin, että olen sitten ajautunut ostamaan jopa täysihintaiset sisäpelikengät, jotka ovat palvelleet hyvin. Tämä on toistunut kahdesti. Stadium - Intersport 6-0.
Lyylikki

#8 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Porttipuiston Kodinykkönen:

-viime viikolla etsin tauluille kehyksiä. Löysin liikkeestä kaksi juuri sopivaa, mutta kolmatta en mistään. Kysyin yhdeltä erittäin ystävälliseltä myyjältä, hän saattoi minut toisen luo, joka vielä hänkin ohjasi minut kolmannen luo. Kolmas etsiskeli kehystä varastosta, mutta kun ei löytäny, niin varasi minulle yhden sellaisen Tikkurilan Anttilaan.

Itseäni vähän hävetti, kun kyse oli yhdestä 18 arvoisesta kehyksestä, mutta ei palvelun pitäisi perustua (vähittäiskaupassa) ostosten mahdolliseen hintaan. Täällä tukkuportaassa usein parasta palvelua vaativat vähiten tilaavat asiakkaat, joka on aika kieroa. Isot asiakkaat toki vaativat hyvää palvelua, mutta osaavat suhtautua leppoisasti virheisiin.
Samu81

#9 • • Samu81 kokolihaa
Minusta positiiviset ja negatiiviset kokemukset sopisivat saman otsikon alle? *ding*

Ohessa muutama näin äkkiseltään muistista:

Täälläkin paljon parjatut taksit. Olen saanut välillä kerrassaan erinomaista palvelua ja neuvoja. Mutta niinhän se on, että harvemmin positiiviset asiat jäävät mieleen / tulee otettua firman, yrittäjän, jne -nimi ylös vrt. negatiiviset kokemukset.

Kauniaissa Ärrällä sekä viereisessä kaupassa on saanut niin usein erittäin hyvää asiakaspalvelua, että mielestäni kehtaa mainostaa. Samoin em. kaupungin lounasravintola Mäkisessä tuntuu asiakaspalvelijoilla olevan aina iloinen mieli :)

Asuntoauton vuokraus eräältä raksatoiminimeltä (VA-Rent) Kotkasta RMJ:ksi.
-Todella rento tyyppi ja kaikinpuolin positiivinen kokemus. Kaasugrillit ja puutarhakalusteet ja muuta sälää mukaan ilmaiseksi ja auton palautus su-ma välisenä yönä klo.3 aamulla, 3h myöhässä ei ollut mikään ongelma. Ehdottomasti pisteet tuosta!

PlusTV
-Olin onnistunut jättämään karhulaskunkin maksamatta -> liittymä kiinni. Kuitenkin ko. liittymän avaus onnistui lauantaina nettipankin kuvankaappaus heille faksaamalla (eri pankit..) ja ei jäänyt F1:t väliin. Soittelivat vielä itse perään asiasta. Aivan loistavaa palvelua.

M/Y Mirelle http://www.my-mirelle.com/
-Oma 25v. synttärisetti järjestettiin ko. aluksella eikä vuokraajalle ollut mikään ongelma vaikka tiedossa oli kosteaa .. suomeksi kännäämistä volat kaakossa koko risteily. Kaikinpuolin loistavaa palvelua sekä omistajalta että miehistöltä. Ei minkäänlaista valittamista. Porvoon päässä jopa kyyditys Otolle ja paluu alukselle onnistui.

Trycat Oy www.trycat.fi
-Vuokrasin limon tuolta ja ottivat huomioon juomista sekä niiden jäähdytyksestä lähtien kaiken. Sain jopa arvioidut pysähtymisajat eri paikkoihin. No, samasta firmasta tulee sitten limo nyt lauantaina sedän häihin.

Mutta kaiken asiakaspalvelun tähän saakka omalla kohdalla kruunaa kyllä Limousine Service Ltd http://www.limousineservice.fi/
-Olen vuokrannut kahdesti limon ja kerran pikkubussin eikä todellakaan yhtään mitään valittamista. Näin yksityishenkilönä on onnistunut laskullakin maksaminen vaikka kuulemma ei kuulu heidän politiikkaansa (miksiköhän *nauru*) ja joutuvat tekemään sen käsin. Loistavasti pidetty yhteyttä maksavaan asiakkaaseen vaikkeivat minun kohdalla summat ole olleet kuin muutamia hassuja satasia. Pikkubussin kuski synttärisetilläni hankki itse jostain kylmälaukun kun pikkubussin jääkaappi hajosi.
Lisäksi viime pikkujouluissa & kamun synttäreillä auto oli pihassa 45min ennen tilausta / maksetun ajan alkamista ja kuljettaja soitteli vieläkin aikaisemmin. Lisäksi ko. auto ei silloin vielä edes ollut firmalla normaalissa ajossa, vasta saapunut koriräätälifirmasta Yhdysvalloista ja saimme sen käyttöömme ensimmäisinä. Vajaa pari viikkoa sitten omilla synttäreillä sama juttu tuon auton etuajan suhteen ja erittäin asiantunteva / osaava kuljettaja.
Ko. firma saa kolmen tilaukseni kokemuksella täydet *tähti* *tähti* *tähti* *tähti* *tähti*

Loppuun vielä ei niin positiivinen kokemus:
Carusellillä eilen ns. duunikuosissa ja duunikledjuissa.. (täällä toimistolla kun työskentelen, ei tule juurikaan heitettyä mitään "übertrendikledjuja" työpäiviksi varsinkaan kesäisin). Palvelu ko. mestassa oli .. sangen nuivaa..

Samoin Veikon Koneessa Suomenojalla kun roudasin ei-niin-halpis -digoboksini huoltoon. Sai huolella vääntää kättä siitä, millaisen boksin tahdoin sijaislaitteeksi ja millaisilla liittimillä. Eivät tuntuneet helpolla ymmärtävän että komponenttiliitäntäinen videotykki kaipaa kaverikseen komponenttiulostulollisen boksin, eikä mitään 30e pilipalibokseja 21" postimerkkitelkkuun, varsinkin kun tiedossa oleva huoltoaika oli 4-5 viikkoa.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

mousez

#10 • • mousez Amatimies
Juhannuksena piti käydä ostamassa huoltoasemalta sulakkeita mökille. Ensin kurvattiin Shellin pihaan ja kassalt tuli vastaukseks välittömästi et "Ei oo." Tien toisella puolel oli sit Teboil ja eiku sinne ja heti löyty sulakkeita ja oikeen mukavaa palvelua.*hihu*
Kyl siin kavereitten kaa tuli kauan naurettuu ku toi oli nii suoraan siit Teboilin mainoksest mis myyjä sanoo asiakkaalle et "Luuletsä et tää on joku Teboil"*nauru*
Twist

#11 • • Twist Team Kemuttajat

Samu*, 8.8.2007 11:25:
varsinkin kun tiedossa oleva huoltoaika oli 4-5 viikkoa.

Huoltohan ei saa kestää kun maksimissaan 4viikkoa. Tämän jälkeen myyjäliike on velvollinen antamaan uuden tuotteen .
Lyylikki

#12 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Kalliosta löytyy muutakin ruokaa, kun vain pitsaa.

Cellassa tuli eilen mäsäytettyä Pippuri tourneados, okei maksoihan se toki sen melkein 4 x pitsan hinnan, mutta oli hyyyyvääää!! Myös kaverin lehtipihvi oli kuulemma oikein maistuva. Palvelu ei nyt ollut mitenkään supererikoista, mutta sellaista ihanan leppoista perusmeininkiä, jossa ei paljon tarvi pingottaa. Kokki toi meille annokset pöytään ja kysyi: "Kummallekkos tämä laihempi tulee?"
laite

#13 • • laite MastahWankah

Bio, 4.7.2007 10:20:
Autoin joskus pari vuotta sitten perjantaipäivänä kaveria kämpän maalauksessa ja kävin ostaa huoltsikalta tärpättiä pensselien puhdistukseen. Tiskillä mies sanoi: "Se on sit perjantaipullo vai?" :D

edit: nii tää huoltsikka oli tossa Turussa stålarminkadulla..

Ahahaa, mun lähikaupan entiset myyjäpojat oli samankaltaisia <3
Joka kerta kun menin viime kesänä kauppaan, tiskiltä kuului "Karhu (tai Olvi, tai Koff) on tänään tarjouksessa!". Välillä tuli kyllä mielenkiintoisia katseita ja naurua kassajonosta.
devisss

#14 • • devisss superhero.
Vantaan Vallila Outletista sain ihanaa, ystävällistä, asiantuntevaa ja hymyilevää palvelua olohuoneen verhoja etsiessäni. Sovitusverhoja sai kantaa kotiin niin monta kuin halusi, myyjä auttoi valinnassa, leikkeli isompia sovituspaloja, etsi tuotteita ja hintoja... Ja sieltähän ne tän talven verhot sitten löytyivät. *iloinen*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Mimir

#15 • • Mimir Rouva Yninä
Sain tänään Itäkeskuksen kirjastossa niin hyvää palvelua, että pitää oikein erikseen mainita. Kävin hakemassa yhden varaamani kirjan, niin se kiva ukkeli ihan pyytämättä katto kaikkien mun muidenkin varausten (4) tilanteen, että koska ovat lähteneet ja koska luultavasti ovat perillä.

Netistähän näkee kyllä itsekin jo ennen sitä saapumisilmoitusta, koska kirjat voi hakea, mutta kuuntelin selvityksen mielihyvin. Hyvää palvelua josta jäi hyvä mieli *hihu*

--
[Wings are growing on her.]