Asuminen kallista? (Vuokratasokysely)

442 posts, 23 pages, 204,138 views

wiper

Posts: 254

#141 • • wiper
Ruoholahti
27 neliööttä
260 egee
MiMoSa

Posts: 1,664

#142 • • Edited MiMoSa
Laitetaan tähän nyt viel vertailun vuoks mun muinainen kämppä Saarijärven tuppukylässä (about 10 000 asukasta), keskustassa. Yksiö 39 neliö, ei parveketta eikä saunaa. 277e/kk + vesi ja sähkö. Tosta on kyl jo reilu 4 vuotta aikaa et kait tuollakin on jo vähän hinnat noussu mut eipä kyl paljoa.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

z

Posts: 1,146

#143 • • z

MiMoSa, 27.6.2007 21:46:
Laitetaan tähän nyt viel vertailun vuoks mun muinainen kämppä Saarijärven tuppukylässä (about 10 000 asukasta), keskustassa. Yksiö 39 neliö, ei parveketta eikä saunaa. 277e/kk + vesi ja sähkö. Tosta on kyl jo reilu 4 vuotta aikaa et kait tuollakin on jo vähän hinnat noussu mut eipä kyl paljoa.


Vastaavasti 4v sitten Turun ydinkeskustassa 72m2 3h+k+parveke 7/7 krs. 500e/kk sis. vesi. Mutta nämähän ovat niitä normaalihintoja ja Helsinki on se 'pieni' poikkeus.
101pilkkua

Posts: 37

#144 • • 101pilkkua MelkoItsetuhoinenÄäliö
Stadi/hertsikan ranta, yksin asun, tai noh, kahen koiran kanssa.
Vuokrakaksio, 65 neliöö, iso partsi.
Vuokran hinta sisältää autopaikan ja viikottaisen saunan ja on about 570e/kk.

--
Tyhminkin nainen saa viisaan miehen, mutta tarvitaan todella fiksu nainen selviytymään tyhmästä miehestä.*lmao*

nammo

Posts: 163

#145 • • nammo the bestest
Jyväskylä, Myllyjärvi
Parvekkeellinen kaksio 44m2
355e sisältää veden, sähkön ja kymppimegasen netin!

--
schnii schnaa schnappi

Avatar
#146 • • infiana Guest
Just sain tietää että sain kämpän.

Punavuorenkatu, 21neliöö ja 550/kk (sis. vesi ja kaasu ja saunavuoro). Onhan se kallis, mutta mulla on ihanat lautalattiat, vastarempattu kylppäri ja KAAKELIUUNI. Vielä tosi kaunis sellainen.
Ja vittu jess mikä sijainti! *jiihaa*
Avatar
#147 • • infiana Guest

101pilkkua, 27.6.2007 22:03:
Stadi/hertsikan ranta, yksin asun, tai noh, kahen koiran kanssa.
Vuokrakaksio, 65 neliöö, iso partsi.
Vuokran hinta sisältää autopaikan ja viikottaisen saunan ja on about 570e/kk.



Toi on kyllä tosi bueno.
cHRISSe

Posts: 463

#148 • • cHRISSe TURKU_BASEMENT
tku, ydinkeskustan jokiranta, 83m2, 3h+k+las.parv(+12m2)+autopaikka. 700e/kk

--
ô_ô

Progress

Posts: 955

#149 • • Progress
Vallilassa, 440e/kk +vesimaksu 15e. Sähkölaskutus erikseen, 3kk välein. Neliöitä 28. Pidän itse vuokraa aika alhaisena. En toki vastaan laittais, jos olis halvempiki, mut hyvä noinkin. *hymy*

Pesutupamaksu on sen verran mitä sitä käyttää...Kuukaudessa mulla menny jotai 10e. Ei aikarajaa vuoroissa, riittää ku varaa ajan.

Asunto on kyl ihana. Tilan neliöt käytetty kivasti ja rakennus on rakennettu 1918. Eli kaunista tyylisuuntaa. Arkkitehtina oli Armas Lindgren. Asuntooni on tulossa täydellinen remontti. Vuokranantajan toimesta siis. Rempan jälkee vuokra tais nousta 10e/kk.
Mut siis tykkään tosta suuresta sisäpihasta NIIN paljon. Ja ku omat ikkunat on sisäpihan suuntaan, ei kuulu melut kadulta. Katu on kyl muutenkin rauhallinen(Kangasalantie).

Mut joo, kyl mä tässä ainaki toistaiseksi haluan asua...vaik halvempiki löytyis...*vink*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Muhvi-

Posts: 303

#150 • • Edited Muhvi- Jätkä on Muumi!
Vantaalla, poikaystävän kanssa kaksiossa. 64 neliötä ja vuokra 530e/kk sis. veden.

p.s iso parveke, parketit ja vuonna 2005 rempattu. Oli löytö. :)
Autopaikka on kait 3e/kk.

Ainiit ja astianpesukone oli valmiina, takuutaki vielä 2 vuotta. :D

--
It was once my life - it was my life at one time.

HaPsULi

Posts: 170

#151 • • Edited HaPsULi Turpa kii, tääl on bileet
missä asut---> Helsinki, Hermanni (Vallila)
Neliöt ---> 39m2+parveke
vuokra ---> 500 sis.vesi
miten ---> yksikseni

Asun entisessä talonmiehen asunnossa jonka olen vuokranneet suoraan taloyhtiöltä, sen takia noinki pieni vuokra kun miettii millä alueella asun.
Hassu esimerkki tähän vuokran suuruteen sekä siihen keneltä asunnon vuokraa: Kiinteistömaailman sivuilla oli vuokrattava samasta talosta ja vielä samasta rapusta aivan samanlainen asunto kun meillä, juuri remontoitu(meidän asunto aivan passelissa kunnossa), 3.kerrosta ylempänä mutta pyysivät ko. asunnosta vuokraa 690*eiei*

--
se mikä ei tapa, sattuu ihan saatanasti

lunake

Posts: 800

#152 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
Helsinki, Länsi-Hertsika
Yksin + 2 näätää (+2 puolikasta)
27,5 neliöö
150 jeuroa, sukulaisten kämppä ni nimellisvuokra

--
Hedelmällisyys on påp!

MiMoSa

Posts: 1,664

#153 • • MiMoSa

HaPsULi, 28.6.2007 15:08:
missä asut---> Helsinki, Hermanni (Vallila)
Neliöt ---> 39m2+parveke
vuokra ---> 500 sis.vesi
miten ---> rakkaan avomieheni kanssa<3

Asumme entisessä talonmiehen asunnossa jonka olemme vuokranneet suoraan taloyhtiöltä, sen takia noinki pieni vuokra kun miettii millä alueella asumme.
Hassu esimerkki tähän vuokran suuruteen sekä siihen keneltä asunnon vuokraa: Kiinteistömaailman sivuilla oli vuokrattava samasta talosta ja vielä samasta rapusta aivan samanlainen asunto kun meillä, juuri remontoitu(meidän asunto aivan passelissa kunnossa), 3.kerrosta ylempänä mutta pyysivät ko. asunnosta vuokraa 690*eiei* siinä vaiheessa ei voinut muutakun huokaista syvään ja todeta kuinka "onnekkaita" ollaan siinä rapussa ja siinä talonmiehen entisessä asunnossa*iloinen*


Taloyhtiöt vuokraa vissiin sit yleisesti tosi halvalla noita kun meidänkin taloyhtiöllä on 2 kämppää tässä talossa vuokralla ja niissä on ihan tosi pienet vuokrat verrattuna jkl:n yleiseen tasoon. Että kaikki vaan metsästämään itelleen taloyhtiön vuokrakämppää.*joo*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Anselmi

Posts: 2,578

#154 • • Anselmi And sell me

josefina, 28.6.2007 12:24:
Just sain tietää että sain kämpän.

Punavuorenkatu, 21neliöö ja 550/kk (sis. vesi ja kaasu ja saunavuoro). Onhan se kallis, mutta mulla on ihanat lautalattiat, vastarempattu kylppäri ja KAAKELIUUNI. Vielä tosi kaunis sellainen.
Ja vittu jess mikä sijainti! *jiihaa*


Meistä tulee naapureita*nauru*
Tästä ei hyvää seuraa*nauru*

--
sen pituinen se

Stresspill

Posts: 220

#155 • • Edited Stresspill rendermonkeywrench
Just muuttamassa kimppa-asunnosta yksiöön
Tän hetkinen
Runeberginkatu, taka-Töölö
huone 22m2 yhteensä 86m2
415e/kk
kolmen kimppa


Tuleva kämppä
Porvoonkatu, Alppiharju
35m2
610e/kk + sähkö
yksin

--
Aeria Gloris

Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#156 • • Mao & Taikahattu UG-///

MaoTse, 24.6.2007 19:15:
Helsinki, Alppila
yksiö 32m2
560e/kk (sis. veden)
Ja yksin asun.



Oon muuten muuttamassa tästä pois!
Et jos joku ettii kämppää, nin tervetuloa kattomaan...
Vapautuu heinäkuun lopussa ja voin pistää hyvän sanan vuokranantajalle(sit tästä tulis jo kolmennen klubbarilaisen asuttama)... *vink*

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

coolcat82

Posts: 771

#157 • • Edited coolcat82 You only live once, so do it well!
missä asut: Kotkan Hovinsaari
miten: minä, kani, 2 kilpikonnaa ja pieni dobermanni
mikä on vuokran suuruus: 360e/kk+ vesi 15e/kk
Ja kämppä oli just rempattu kun sinne pari vuotta sitten muutin. 2h+k+kph+vh+terassi ja oma piha *plur* Pistäkää paremmaks... vaikka Hovari on Hovari mut anyway.. *hih*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Avatar
#158 • • Kirsikka Guest

Relic, 27.6.2007 20:06:
Vuosaari, aurinkolahti 48m2 + S + K, 810e sis. vesi.



On kyllä hurja hintaero, kun ihan tässä viereisessä korttelissa asutaan, ja meil on yli 20 neliöö isompi ja melkein 200 e halvempi...
herman

Posts: 207

#159 • • herman
Helsinki, Sörnäinen
4h+k+kh reilut 80m2
Minä + kaksi kämppistä
360e/kk sis. veden
Nelli

Posts: 127

#160 • • Nelli
Espoo, Leppävaara/Lintuvaara
Solussa yhden kämppiksen kanssa
Oma huone 12m^2, koko kämppä muistaakseni vajaa 50m^2
251e/kk