Tarjoa / Ehdota: Ekoja kamoja ostattelemassa

3 posts, 1 page, 1,428 views

jazmo

Posts: 393

#1 • • jazmo techmu
[en ole itse ostamassa mitään, vaan toimin välikätenä kaverilleni, jolla ei ole klubitus-tunnareita]

Eli nyt olisi hakusessa Tampereelle soittelusta kiinnostuneelle kaverille ensimmäiset cd-kamat + mikseri + luurit.

Tarkoituksena on ostaa uudet tai käytetyt, käytettyjä saa tarjota tässä threadissa tai vaikka yksityisviestinä - välitän tiedot kyllä. Toisaalta taas kiinnostaisi tietää, miten pienellä budjetilla thomannia uskaltaa lähteä selaamaan, ettei tule ostettua ihan täyttä paskaa (että edes se biittimiksauksen ja muiden perusjuttujen treenaus onnistuisi).

Luureista.. Jos joltakulta löytyy käytetyt HD-25, niin tarjoa! Muitakin "dj-kuulokkeita" saa tarjota ja kertoa merkkejä / malleja (onko pakko ostaa 170e kuulokkeet?).

Tarkoituksena ei välttämättä ole ostaa halvinta settiä, vaan hinta-laatu -suhteeltaan hyvää pakettia, jonka arvo kuitenkin pysyisi järkevässä mitassa (esimerkiksi cdj-200s á 450e on jo kallis), jotta kukaan (ts. kaveri) ei ajaudu konkurssiin. Thomannilta vmx-200 maksaa sen noin satkun, joka ehkä on ihan bueno vehjes budjettiluokassa?

Kyseessä on kuitenkin ekat vehkeet, eikä harrastuksen jatkumisesta ole vielä täyttä varmuutta. Toisaalta, kalliimmat - esimerkiksi pioneerin cd-vispilät - säilyttänevät arvonsa paremmin ja ostajia löytyy.. Tämä ei välttämättä toteudu kaikkien "noname" -merkkien kanssa.

Olen syvästi kiitollinen kaikesta jeesistä ja kokemuksista.
dj tp

Posts: 36

#2 • • dj tp
hey!

mulla ois ylimääränen stantonin smx-501 mixeri ja voisin siitä luopuu vaikka sellasella 300e hinnalla.
se on kyllä jo vähän parempi mixeri, mutta en nyt sanois, että toi kolme sataa on kauheen paha hinta... ja sen nyt saa varmaanki myytyä hyvin jos ei hommat sitte kiinnostakkaan... varsinki ku takuutaki on vielä noin puol vuotta jäljellä!

ainoo vika siinä on, että toinen mikki kanava ei toimi, mut mä ainaki oon ihan hyvin yhellä pärjäilly. Kaikilla muilla tavoilla toi on siis ihan uuden veronen ja sitä on pidetty hyvin!

asun helsingissä, mutta oon tulossa just noin viikoks mökille sinne tampereen suunnalle ja voisin ottaa mixerin mukaan.. Mut kerro jos kiinnostaa ni voin kertoa tosta lisää! helpoiten mut saa kiinni puhelimella 040 913 1388 mutta kattelen kyl ensviikolla tännekki...

luureista muuten: mun kokemuksen mukaan ei todellakaan mitään huippukalliita dj-kuulokkeita tarvii.. ite oon soitellu jo kolme neljä vuotta mukavasti akg:n "K 240" kuulokkeilla.
Avatar
#3 • • 3:15 Guest
Toteaisin tähän väliin noista kuulokkeista sen verran, että vaikka se "klisee" kuuluukin: 'Hinta mitään takaa' niin suosittelen omalta osaltani kuitenkin ja kaikesta huolimatta panostamaan LAADUKKAISIIN luureihin. Kuittaavat suht joka suhteessa itsensä triplana takaisin. Parasta panostuksesta tulevasta plussasta on itse suorituskyky jonka pitäisi tuntua niin matalissa taajuuksissa kuin kirkkaudessakin.

..Tosin puhtaasti mixaukseen tarkoitetuissa kalvokartio elämyksissä matala- ja keskiäänikuvio on lähes poikkeuksetta ylikorostunut. *hmph*