Kid'Ho- Island

11 posts, 1 page, 3,695 views

Damien

Posts: 2,882

#2 • • Damien [tr3ox]
Pikkasen vois pehmentää yleismiksiä. Lisää alapaatä kikkiin, päästää equsta vähän läpi nii se blendaa bassolinjaan smoothimmin. Yläpääst vois equu haitsuja ja kirsikoita, skidisti tai pitää kirkkaammalla ja tuoda deppa molempia ales.

On sitä trancea kuunneltu ku tätä on tehty. Mukava Chicane vedetty isosti, toimii...
tomii

Posts: 3,594

#3 • • tomii kallion herttua
Aika pirtsakka. :) Pakko kyllä yhtyä Damienin kommentteihin, ainakin osittain. OH hakkas kyl tärykalvoille vähän liian korkeelta (ainakin näillä Sennheiserin px-100-kuulokkeilla, jotka mul täällä duunissa on) ja basari taas ei oikeen potki, napakampi saisi olla mun mieleen. Mutta joo on tämä kyllä kesäinen biisi tosiaan. :) Kolkkimainen saundi oli pirun veikee.

--
reivaan kunnes kuolen

Holle

Posts: 793

#4 • • Holle Beach X Member
Tohon bassoasiaan pitää sanoa, että ainakin näillä mun m-audio:n BX8a-monitoreilla toi alapää kuulosti suht tasapainoiselta...no mene ja tiedä. Pitää katsoa jos tarvii jotaan muutoksia tehdä.
Damien

Posts: 2,882

#5 • • Edited Damien [tr3ox]

Holle, 15.6.2007 14:55:
Tohon bassoasiaan pitää sanoa, että ainakin näillä mun m-audio:n BX8a-monitoreilla toi alapää kuulosti suht tasapainoiselta...no mene ja tiedä. Pitää katsoa jos tarvii jotaan muutoksia tehdä.



Siis basso murisee ja kikki potkii, niiden väliin jää vaan ilkeen kuullonen gäppi.
Jos ei haluu blendaa sitä väliä quilla nii kokeile vielä yhtä dynaamisempaa bassolinjaa, ns. kuminauhaa siihe rinnalle. Mull on M-Audion pikkumonitorit ja suppanen tuolla pöydän alla, hyvin tää soi mutku se vois soida vielä paremmin ;)

EDIT:

Tai sit kikin reliissii voi koittaa pidentää. Se on vaan niin saatanan kova suhteessa pehmeeseen bassolinjaan, et se hyppää miksauksesta ihan naamaalle. Vaikee keskittyy hyviin meloihin ku joku hakkaa sua laudalla päähän.
Mind Movements

Posts: 321

#6 • • Mind Movements
Mä tykkäsin, hyvin yhdistelty jousia, akustista ja synameininkiä. Ideat oli simppeleitä, mutta toimivia.

Olen samaa mieltä saundin kirkkaudesta, joku midbasso tohon ehkä tekis vielä poikaa. Kattosin myös hieman uusiks rumpuosastoakin, ihan kickistä lähtien. Voisi tuoda uusia ulottuvuuksia biisin, nyt on hiukka kirkas ja ohkanen saundi. Subosastoahan tuolta löytyy, mutta pitäs saada voimaa vielä about 200-500 välille, eli midbasso tai uus kicki kehiin tai sit equttamista kuten jo edellä mainittu.

Mutta muilta osin varsin bueno teos :)
a98

Posts: 871

#7 • • a98
tykkäsin kyllä. kesäinen tosiaan mutta ei kuitenkaan mitään chillitrancea. soundit on hiton hyvän kuuloset, ja varsinkin tuo jo mainittu "kolkahtava" soundi oli kyllä ehkä biisin teh juttu mulle :)
kitara soundi oli ehkä ainoa mistä oli paikoin vähän ristiriitaisia tunteita.

ittekkin olisin ehkä kaivannut vähän lisää keskitaajuuksia tohon beissiin, noin matalana se ei esim meikän paska vehkeillä kuulu paljoakaan ja voisin kuvitella että jos biisiä kuuntelee esim jollakin rantamankalla (niinkun mulla on joskus tapana kun rannalle mennään istumaan) niin bassoa ei kuulisi ollenkaan.

basari oli myöskin ehkä hieman liian rankka tän tyyliseen, maybe ? mutta ei onneksi liikaa häirinnyt. muuten kivaa omaperäistä soundia. parasta tässäkin juuri nuo selvästi läpitulevat vaikutteet vanhasta oldskool trancesta.
m1kk3

Posts: 5,560

#8 • • m1kk3 no-life
hyvää:

-viulu- ja skittasoundit (ai että mä tykkäsin<3)
-kesäinen meininki
-omaperäinen idea ja toteutus, ei tullu fiilistä et "oonhan mä tän kuullu ennenkin
-old-school-vaikutteet, kyllä on miehet vanhatrancensa kuunnelleet ja hyvä niin <3

ei-niin-hyvää:

-basso oli vähän ohkanen mun korvaan (kuunneltuna Behringerin 2030 Trutheilla, Philipsin bassoa korostavilla millä-lie-kuulokkeilla kuulosti ihan suht ok:lta, kumpaankohan sitä luottais;), niinku Lume tossa puhu niin sitä mid-bassoa kaipais ja sitä potkua (siis pehmeetä potkua, ei mitään rave-meininkiä;). Toi kicki vois olla pehmeempikin, jos vaan sais midbasso-osastoa lisää :)

-haitsut hyökkäs ehkä vähän liikaa päälle tuolt, ehkä uus miksaus ja masterointi olis paikallaan :)


Mutta yleisesti on pakko sanoa että olihan tää helvetin hieno biisi. Tosi omaperänen toteutus ja rakenne, kivoja ideoita. Hyvin voisin kuvitella tän soivan vaikkapa Orkidean tai Arminin kesän seteissä =)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Radiac

Posts: 671

#10 • • Radiac Beach X Member
On tää kyl helvetin hyvin vedetty :) tosin itse soitan tän salesti vähä hitaammalla temmolla :D
Avatar
#11 • • Galadhan Guest
Ysärimeininkihän tästä ekana tulee mieleen lähinnä. Bassopuolelta uupuu ylempiä taajuuksia, alemmat kyllä toistuu hyvin. Basari-subbass sidechain vois olla silti poikaa.

Kitarasaundi on ehkä eniten retro mun korviin, ton acidlinen ohella. Rakenteellisesti tähän kaipaisin ainakin itse enemmän vaihtelua melodiapuolella. Ei toki mitään a-b-a-b-c-a meininkiä, mutta jotain variaatiota kuitenkin.

Miksaus kuulostais olevan ihan kohdallaan, vaikka hallit kaikuukin aika reilusti. *vink* Perusbiitistä pidin, se ei ton ihmeempiä krumeluureja jää kaipaamaan.

Oikeen mainiota. *hymy* Omaperäisempää otetta voi sit laittaa seuraavaan biisiin vähän runsaamalla ranteella, kun kerran tää miksaustutkielma on jo näin hyvässä kunnossa. *vink*