Graffitit: taidetta vai sotkemista

85 posts, 5 pages, 25,837 views

Worin

#81 • • Worin

Oliwer, 13.6.2007 17:11:
---
Tuikkari, 12.6.2007 17:35:
Sehän riippuu ihan siitä millanen väkerrys on tehty. Sillei ole merkistystä onko tehty laillisesti vai laittomasti kuhan on hieno.

---

Mun mielestä taas se riippuu just siitä, onko graffiti laillinen ja tilattu vai ei. Se on ihan sama kuinka hieno ja hyvin tehty työ on. Jos graffiti on vaikka metroaseman seinässä tai junan kyljessä ja laiton, on se sotkemista.
Eihän nyt jotkut yksilöt voi alkaa itse päättämään missä ja minkälaista taidetta joutuvat ihmiset milloinkin sietämään.
Olen nähnyt hienojakin töitä, mutta suurinosa tuo mieleen lähinnä purukumipaketin tekstin tms :(

Onhan se aina sotkemista jos se on väärässä paikkaa, muttei se sulje pois sitä, että se voi olla samalla myös taidetta.
Twist

#82 • • Edited Twist Team Kemuttajat
Missä on ne 90-luvun ns. puol-lailliset teollisuusalueet , missä jengi sai rauhassa toteuttaa itseään makkaran paiston lomassa.. *plur* Viranomaisten linjaus kun on tämä, että lailliset graffitit lisäävät laittomia niin sellasia tuskin enään tulee. *dissaa*
drS

#83 • • drS

Twist, 14.6.2007 09:46:
Missä on ne 90-luvun ns. puol-lailliset teollisuusalueet , missä jengi sai rauhassa toteuttaa itseään makkaran paiston lomassa..

Tampereellakin oli aikoinaan kasa tollasia joissa pystyi ihan vaikka lauantai-iltapäivänä väsään, eikä ketään pahemmin kiinnostanut.. Yksi niistä oli vielä ihan laillinenkin mesta, mutta sitäkään ei koskaan suoraan sanottu ;)
mrx

#84 • • mrx Bassjunkie

Eihän nyt jotkut yksilöt voi alkaa itse päättämään missä ja minkälaista taidetta joutuvat ihmiset milloinkin sietämään.

Niin no, suomessa ne "ihmiset" on yleensä suur-yrityksiä, tai niiden tahdissa pomppivia poliitikkoja.. *dissaa*
Snaggo

#85 • • Snaggo ;__;

Twist, 14.6.2007 09:46:
Missä on ne 90-luvun ns. puol-lailliset teollisuusalueet , missä jengi sai rauhassa toteuttaa itseään makkaran paiston lomassa.. *plur* Viranomaisten linjaus kun on tämä, että lailliset graffitit lisäävät laittomia niin sellasia tuskin enään tulee. *dissaa*

Stop töhryille.

Tämä tappoi graffitin helsingissä. Voi niitä aikoja kun mm. Pasilan galtsu, Kivikon galtsu ja Vuosaaren paskis oli vielä olemassa ja elossa. ;'(

--
bojoing.