fine, 26.6.2007 09:22:
---
rjv, 26.6.2007 01:44:
en mä usko että reasonista mihinkään toiseen softaan vaihtaminen kyllä mihinkään suuntaan pelastais.
mut eipä mustakaan ikinä mitään david beckhamia voi tulla mut onhan se futiksen potkiminen silti ihan kivaa.
edit:
softan vaihdosta vielä sen verran off topicia että ei kannata välttämättä kuunnella sitä jengiä joka selittää että "vaihda nyt cubaseen/logiciin/liveen, et sä saa mitään kunnon soundia reasonilla/fruitylla/vastaavapaskasofta aikaan, et sä etene mihinkään". yleensä ne on semmosta jengiä joka ei itekään oo edenny minnekään vaikka käyttää jotain tosi hienoa ja ammattimaista softaa.
---
mä kyllä totesin että on sillä merkitystä. uudet mahdollisuudet, uudet ideat ja soindimaailmat. mut sit taas en ole julkaissut mitään..
njoo, kyllä mä luulen että mullakin päätös vaihtaa logiciin noin 4 vuotta sitten on aika reippaasti vaikuttanut siihen mitä nyt saan aikaan. Motiivit softan vaihtamiseen oli tosin erit, ja soundillisesti mentiin jopa pari askelta taakse aluksi...
mutta toisaalta
tähänkin vois quotee bt:tä
"If I walk into a studio and somebody hands me two wood blocks and a crappy tape recorder, and I cant make something that sounds like me, Im lost."
Samassa haastiksessa BT kutsuu tietystä teknologiasta, oli se sitten rautaa tai softaa, riippuvaisia tuottajia käyttämiensä työkalujen sivutuotteiksi, mikä voi olla monesti hyvinkin lähellä totuutta.
toki jossain menee se raja, mikä todellakin rajottaa luovuutta ja toisille eri softat saattaa vaan aueta nopeammin ja tarjota siten helpomman tien omien ideoiden toteuttamiselle.
et oon vähän molempien kans samaa mieltä! :)