LooPy, 3.6.2007 14:36:
---
Caro², 1.6.2007 18:00:
Tästä tulikin mieleen, että voisi yrittää kerätä "top hypetykset"-listaa vaikka klubbariin, näin threadin merkeissä.
---
Oliko tää nyt parhaimmat vai pahimmat hypetykset?
Tarkoitus oli kerätä nippuun hypetyksiä eri suunnalta - tämä idea hukkui viimeistään kuudennen viestin kohdalla. Vaihdampa otsikon.
Mulle ei käynyt ilmi tuosta ekasta postauksesta koet hypetyksen ja superlatiivit biossa hyvänä vai huonona asiana?
Henkilökohtaisesti koen hypetyksen lähinnä huvittavana ja koomisena tapana saada lisähuomiota hypen kohteelle (oli ne sitten bileet, artisti, dj, tai vaikka levysoitin). Joskaan hypetykset harvemmin ovat virheellisiä - hypetyksessä on vaan saatu asiasisältö kerrottuna kuin kohteena olisi itse puolijumala. Superlatiivi on siitä jännä asia, että siitä ylemmäs ei voi mennä. Onko siis superlatiiveja biossaan käyttävät DJ:t siis maailman parhaimpia siinä mitä tekee
Virheellisiä hypetyksiä on myöskin tullut vastaan. Näistä päälimmäisenä on DJ-DJ-Ibo.
Onko markkinointihenkisyys bioissa ja flyereissä pahasta? Onko väärin yrittää tekstillä hieman glorifioida artistia?
Markkinointihenkisyys ei ole suinkaan pahasta - mutta pitäisi sinunkin markkinointi-ihmisenä(?) tietää, miten eri tyyppiset markkinoinnit vaikuttaa ihmisiin. Vieläpä jos käyttää omaa päätään, voi saada ihan jopa itsensä näköisen bion - joka kertoo soittajasta henkilönä huomattavasti enemmän kuin vakiokaavaan kirjoitettu hype-bio. Itseäni ainakin huomattavasti kiinnostaa minkätyyppinen henkilö bion takaa paljastuu, huomattavasti enemmän kuin nämä "played along side diipa-daapat".
Played alongside on jotenkin muutenkin niin korni ilmaisu (varsinkin väärin käytettynä). Aivan kuin dj itse voisi vaikuttaa kenet organisaatio buukkaa päälavalle prime-timelle, kun dj itse "lämppää" 500 ihmisen "pikkubileissä" ensimmäisen "haista-paska"-vuoron, klo 21-22 , tai soittaa täysin toisella areenalla.
Imho huonoa markkinointia on kopioida suurinpiirtein identtinen bio omalle kohdalle, vaihtaen vain pääasiat itselleen istuvaksi. Huvittavaksi tämän tekee mielestäni se, että kaikki ilmeisesti olettaa hypettävän bion takaavan itselleen vitusti lisää keikkoja. Kuinka moni voi nostaa käden pystyyn ja sanoa vakavalla naamalla, että juuri oma hypettävä Bio on ollut iso tai edes osittainen tekijä keikkojen saamisessa - eikä suinkaan esm bileorganisaatio tai klubi jota itse pyörittää?
EDIT: Puhun nyt biosta lähinnä suomen markkinoille. Isompia organisaatiota varmasti kiinnostaa kuinka varma soittaja on kyseessä :)