Kiirikone, 12.6.2007 13:39:
Tämäpä olikin kiva yllätys. En aavistanut että klubbariin tällaista tungettaisiin. Onneksi minulle annettiin irkissä linkki. Hienosti piristi aamua ja sai hyvälle tuulelle.
En ymmärrä ett miks en ois poustannu tätä klubariin. Pirun hyvää alternative klubi musaa. Ei ehkä iske suureen osaan tääl, mut ehkä se vähä tykkää sit sitäkin enemmän. Eikä tääl klubaris taida olla yhtään kyseisen tyylistä mixausta ett ei oo ainakaan ylitarjontaa tälle soundille. Jätin kyl mixin poustaamisen muutamalta selkeästi vain konemusalle tarkotetulle saitilta.
Vai että leviää linkki irkissäkin
Mukava kuulla ett joku löys ircissä tavan piristää sun aamuas
Olen genren ystävä ja tietenkin kolahti biiseineen. Mukavan energistä menoa, ei ole otettu mukaan niitä indun laahaavimpia saksalaisvokaaleilla kuorrutettuja nyyhkyviisuja. Tällasta voisi tanssia mielellään koko illan. (Harmi ettei näillä leveyspiireillä ole juuri lainkaan induskeneä :/ )
Jos tuntee yhtään mun aikasempia miksauksia niin tietää kyl ett tykkään soittaa hardia soundia mahdollisimman energisenä jättäen tylsimmät suvantovaiheet pois. Alunperin harkitsin muutamien saksavokaali veisun miksaamista settiin, mut päädyin lopulta ajatukseen jos kuitenkin pitäsin miksauksen puhtaasti englanti vokaalisena ja non-voxina. Muutenkin ne saksalaisvoksu biisit oli luonteeltaan niin erillaisia ettei ois oikeen settiin sopinut...
Kyl tällästä soundia kuuntelis ja tanssis Suomen klubeillakin ihan mielellään
Joo, ei tosiaan taida olla hirmu suurta skeneä näil seuduilla
Vähän täytyy napista noista muutamasta vaihdoista, jotka olisi ehkä voinut hieman toteuttaa paremmin. Pari kivaa sieltä löytyikin, joissa kappaleet fuusioituivat oikein nätisti toisiinsa. Osa tökki minun korviini (niin siis tämä on vain subjektiivinen näkemys) taas pahemman kerran. Ehkä vois kiinnittää hieman huomiota noihin sävellajeihin. Välistä tuntui tulevan aika ihmeellisiä sointuja siellä :D
Vihdoinkin kaipaamaani negaa!
Tosiaan en itekkään oo täysin tyytyväinen lopputulokseen. Jälkikäteen kun oon settiä ite kuunnellu niin tekisin ainakin 3 vaihtoa toisin, vaihtasin parin biisin paikkaa tai sitten lisäisin raidan pari väliin ett saisin setistä sellasen ett olisin 100% tyytyväinen siihe.
Olen settiin kuitenkin sinänsä tyytyväinen että tää oli kuitenkin mun ensimmäinen kerta ku varsinaisesti tän tyylin soundia miksaan. Tätä settiä ennen oon lähinnä vaan tyytynyt kuuntelemaan yksittäisiä biisei. Osin vaihtojen heikkoutta tosin täytyy yhä puolustella (lue: selitellä) ett indu/ebm/goth soundi ei oo tekno rakenteeseen tehty ja on varsin vaikea miksata. Biisit suhteellisen lyhyitä, noin 4-6 minuuttia (vertaa konesoundiin 6-10 minuuttia) ei jätä paljo aikaa kikkailulle tai arpomiselle. Sit kun biisien suurin kliimaksi osuu noin 90%:sti viimeisille sekunteille jättäen todella heikon miksaus varan... Välillä piti ihan miettiä ett mitenhän tästä seuraavasta vaihdosta selvitään kunnialla läpi. Siihen ku lisää ett mun piti kokoajan muistaa nostaa pitchiä ku en halunnu ett tempo vaan yhtäkkiä muuttuu hitaammasta selkeesti nopeammaks. Ens kerralla paremmin...toivottavasti!
Kappaleita peräti tunnistin (whou minä!) mut jos millään viitsisi laittaa playlistiä minnekään? Ne~?
Tästä on hyvä jatkaa. Näin seuraavaa innoissani odotellessa (:
Heh, genren ystävänä kappaleiden/artistin tunnistus tyylistä/soundista ei lienee mikään ihme...ei edes sulta
Joo, voisinhan mä tuon playlistin kaivaa esiin jossain välissä.
Tästä jatketaan ja oon tässä alkanu jo ideoimaan ett mitäs keksisin seuraavaan settiin ettei olis aivan samanlainen eri biiseillä vaan.