Bileet Lauantaina 19.5. Katajanokan sosiaalikeskuksella!

96 posts, 5 pages, 17,600 views

Riku

#61 • • Riku The Little Prince
Pirpeli, mitkäs kaupungin nuorisotilojen aukioloajat ovat? Ainakin Hämeenlinnassa bileet joutui lopettamaan ankean aikaisin kun tiloissa meni automaattisesti murtohälytykset päälle.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ei ole koskaa messis

#62 • • ei ole koskaa messis suomen pisin dj

pirpeli, 18.5.2007 16:07:
Kati tiedottaa:
Luuleeks joku oikeesti, että tätä työtä tehdään rahan takia?
*tuoliltatippuil*
Mutta, koska tämä on ammattini, haluan siitä myös rahaa :D
Ilmaiseksi voin katsella nuorten menoa tuolla kaupungilla, mutta ilmaiseksi kovin paljoa heidän eteensä työtä tee.

Kysehän nyt ei ollut niinkään siitä, että menisit nuoristyöntekijänä opastamaan nuoria tai olemaan töissä. enemmänkin kyse oli siitä oppimisesta, että mitä nuoret haluavat jne.
Koska tuntui olevan jossain vaiheessa hakusessa ja ihmettelynä se, että miksi nuoret eivät käy nuorisotaloilla.

--
next!

pirpeli

#63 • • pirpeli

ei ole koskaa messis, 18.5.2007 16:06:
Luulisi nuorisotyössä tärkeätä olevan juuri se että viettää aikaa nuorison parissa muutenkin kuin vain työpaikalla.

Otahan nyt ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä :) Ja tiedoksesi, olen hyvin kärryillä tämän päivän nuorison meiningeistä, mutta vapaa-aikani ei kuulu siihen(mitä nyt tutustun erilaisiin nuorisokulttuureihin jne.). Työviikon jälkeen mulla on tuhannesti parempaakin tekemistä kuin "viettää aikaa nuorison parissa". En mä niiden kaljottelua halua katella :D

Ja kyllä oi kyllä. Pidän työstäni.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Anselmi

#64 • • Anselmi And sell me

pirpeli, 18.5.2007 16:02:
Ei, en ole menossa tekemään ilmaiseksi työtä.

Mutta noissa vallatuissa taloissa moni tekee. Nyt joku viisas tietysti vois tulla sanoaan et "no mutta kun ne nostaakin fattan (sosiaalitoimisto) masseja". Varmasti sieltä sellaisiakin löytyy, mutta eiköhän valtaosa päätyönään opiskele tai työskentele oikeissa töissä. Se että jengi kehittää ja rakentaa ympäristöään saamatta siitä rahallista korvausta, on omasta mielestä aika omituinen dissauksen kohde*ding*

--
sen pituinen se

pirpeli

#65 • • pirpeli

Riku, 18.5.2007 16:08:
Pirpeli, mitkäs kaupungin nuorisotilojen aukioloajat ovat? Ainakin Hämeenlinnassa bileet joutui lopettamaan ankean aikaisin kun tiloissa meni automaattisesti murtohälytykset päälle.

Siellä voidaan olla vaikka aamukuuteen, jos näin halutaan. Tai vaikka vielä pidempään. Ollaan me oltu taloilla kokonaisia viikonloppujakin.

--
-Albert Camus-

Anselmi

#66 • • Anselmi And sell me

pirpeli, 18.5.2007 16:10:
En mä niiden kaljottelua halua katella :D

Nyt täytyy kyllä kysyä että onko Pirpeli koskaan käynyt vallatussa talossa?

Koska kyllä siellä paljon muutakin tehdään kuin pelkästään kaljaa juodaan...

--
sen pituinen se

pirpeli

#67 • • Edited pirpeli

Anselmi, 18.5.2007 16:11:
Se että jengi kehittää ja rakentaa ympäristöään saamatta siitä rahallista korvausta, on omasta mielestä aika omituinen dissauksen kohde*ding*

No kyl onkin! Mutta ei nuo nuoretkaan tuolla paljoa _työtäni_ arvosta, jos kehtaavat sanoa, että kaupungilla ei ole nuorille tiloja.

Oman ympäristön kehittäminen on melkeinpä kansalaisvelvollisuus. Ja kaikki kunnioitus ihmisille, jotka näin jaksavat tehdä. Mä kehittäisin mieluusti myös työtäni, mutta siihen ei juurikaan anneta mahdollisuutta.

--
-Albert Camus-

pirpeli

#68 • • pirpeli

Anselmi, 18.5.2007 16:13:
Nyt täytyy kyllä kysyä että onko Pirpeli koskaan käynyt vallatussa talossa?
Koska kyllä siellä paljon muutakin tehdään kuin pelkästään kaljaa juodaan...

En ole käynyt. Tässä kohtaa viittasin nuorisoon yleensä.

--
-Albert Camus-

ei ole koskaa messis

#69 • • ei ole koskaa messis suomen pisin dj

pirpeli, 18.5.2007 16:13:
---
Anselmi, 18.5.2007 16:11:
Se että jengi kehittää ja rakentaa ympäristöään saamatta siitä rahallista korvausta, on omasta mielestä aika omituinen dissauksen kohde*ding*

---

No kyl onkin! Mutta ei nuo nuoretkaan tuolla paljoa _työtäni_ arvosta, jos kehtaavat sanoa, että kaupungilla ei ole nuorille tiloja. Ja saan kyllä dissata, jos valtauksen varjolla multa viedään leipää suusta.

Äh no tuollainen keskustelu ei tähän kuulu millään tavoin, että arvostaako joku sun työtäsi vai ei. Kyse ei ole sinusta vaan aivan muusta :)

--
next!

pirpeli

#70 • • Edited pirpeli

ei ole koskaa messis, 18.5.2007 16:15:
Äh no tuollainen keskustelu ei tähän kuulu millään tavoin, että arvostaako joku sun työtäsi vai ei. Kyse ei ole sinusta vaan aivan muusta :)

No ok,mua vaan vituttaa, että tota kuulee niin paljon. "Ei ole tiloja, vallataan tiloja, ei ole tiloja, ei ole toimintaa...jne jne..." On sitä.
Ja nyt mä meen lepäämään, koska en halua vääntää viisaampien ja yhteiskuntavastuullisempien kanssa. Hihhih. Taitaa olla kuume nousemassa, sen verrran pyörii pääsä.

Ja kuten olen jo aikaisemminkin sanonut, sanon uudestaan. Hienoa, että teillä on vapaa tila nyt. Älkää tyrikö sitä.

--
-Albert Camus-

pirpeli

#71 • • Edited pirpeli
Pakko kysyä vielä yksi juttu:
Kumman asian luulette harmittavan mua enemmän? Sen, että nuoret valtaa taloja ja vaatii omaa tilaa vai sen, että meillä nuoriso-ohjaajilla ei ihan oikeasti ole tarpeeksi resursseja ja mahdollisuuksia järjestää nuorille mieleistä toimintaa?

Myönnän myös jollain tavalla olevani "liian lähellä" tätä aihetta, että osaisin ottaa sen jotenkin neutraalimmin. Sen takia kirjotukseni on ehkä liian paljon henkilökohtaisuuteen taipuvaa. Ja en ymmärrä, miksi hitossa kirjoitan kirjakielellä....*nauru*

Mut siis joo. Joutuu oikeesti lepäämään, otti aika koville :D Pää poksahtaa ja kurkku laulaa suohon. Jos joku haluaa mun kanssa joskus tuonne vallatulle talolle lähteä(yksin en uskalla), voisin mieluusti tutustua paikkaan.

--
-Albert Camus-

Riku

#72 • • Riku The Little Prince

Ana-5000, 18.5.2007 14:43:
Se on ammattikunta, joten vähän vaikea verrata. Tätä nuorten omaa aktiivista toimintaa leimaa hirveen vahvasti just tollanen hurskasteleva poliittinen retoriikka ja omahyväisyys, ja sit käytännössä uhotaan median edustajille ja piiloudutaan huivien taakse.

Vapaaehtoistoiminnalla ilmaiseksi tyhjillään käyttämättömänä lojuvan talon kunnostaminen sitten ei ole millään tavalla hyvää, kannatettavaa ja moraalista toimintaa, vaan pelkkää hurskastelua, kännäämistä ja riehumista? Onko sun oma moraali sitten jotenkin noiden moraalia korkeammalla tasolla kun sulla on varaa haukkua muiden toiminta pataluhaksi ja hurskastella siten omasta puolestasi?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Anselmi

#73 • • Anselmi And sell me

pirpeli, 18.5.2007 16:30:
Pakko kysyä vielä yksi juttu:
Kumman asian luulette harmittavan mua enemmän? Sen, että nuoret valtaa taloja ja vaatii omaa tilaa

No koska kyse on kahdesta eri joukosta nuoria, niin mitään syytä miksi tuo harmittais sua. Päinvastoin, koska se ei ole teidän toiminnasta millään tavalla pois, niin uskoisin löytyvän riemua että pohjimmiltaan samanhenkisessä toiminnassa, eri ryhmät onnistuvat, vaikkakin eri menetelmillä. Paitsi ainoastaan siinä tapauksessa voisin veikata tätä vaihtoehtoa, jos kokisit muista kuin sama kohderyhmä(koska sitä ei ole) syistä kilpailu asetelmaa, kateutta ja harmistusta siitä että ne onnistuu ja te ette. Mutta sitäkään en usko koska tiedän että olet ihana ja hyvä sydäminen ihminen*plur*

Joten vastaan vaihtoehto b:

vai sen, että meillä nuoriso-ohjaajilla ei ihan oikeasti ole tarpeeksi resursseja ja mahdollisuuksia järjestää nuorille mieleistä toimintaa?

Mut tuohon oikeasti suosittelen joskus piipahtamaan ja tsekkaamaan takkutukkien toimintaa ja arkea
jossain vallatussatalossa. Vaikka byrokratian takia voi olla vaikeaa saada palkkaa siltä illalta, niin panostukseen nähtynä voi saada yllättävän paljon uusia ideoita yllä olevien ongelmien ratkaisuun ja entistäkin rautaisempaan pätevöitymiseen omalla alalla.

--
sen pituinen se

$

#74 • • $ Destination weekend!
<yleistys>Äh, lössi vaan haluaa mestan jossa voi hiisata ilman kuumotuksia, järkkäillä bileitä jotka loppuu sitten kun kukaan ei enää jaksa pysyä jalkeilla, kokata dyykkimuonia ja juoda bisseä avoimesti kyytipoikana.<yleistys>

Ei sinäänsä että mulla oli mitään em. toimintaa vastaan, mutta ns. virallisen tahon on vaikea mennä myöntämään moiselle toiminnalle tiloja.
pirpeli

#75 • • pirpeli

Anselmi, 18.5.2007 16:57:
Anselmin fiksua tekstiä.

Totta muuten. Mikähän mua nyt niin harmittaa, koska loppujen lopuksi oot oikeessa tuossa, että meillä ja talonvaltaajatakkutukkanuorilla on eri ryhmät hakusessa, ja hyvin todennäköisesti eri ikäryhmätkin. Joten. Mua ei kyllä harmita yhtään, että taloja vallataan ja nuoret tekee omaa toimintaansa. Mua taitaa vaan harmittaa totta vieköön se, että kivoja nuorisotaloja ollaan lopettamassa ja meiltä ohjaajilta viedään koko ajan resursseja ja rahaa pois. Eli mun jorinat on ollu off topicia :D

Säkin oot kyl kiva, ja vielä tuollanen ajatteleva nuori mies. Sun pitäs varmaan ruveta nuoriso-ohjaajaks. Tai ei sentäs, siinä turhautuu ja paatuu :D

Vielä mä joskus vien läpi kunnollisen graffitikurssin ja vaikka mitä, vaikka sitte vanhana ja raihnasena.

--
-Albert Camus-

Aziz Combat Fighter

#76 • • Aziz Combat Fighter

Riku, 18.5.2007 16:42:
---
Ana-5000, 18.5.2007 14:43:
Se on ammattikunta, joten vähän vaikea verrata. Tätä nuorten omaa aktiivista toimintaa leimaa hirveen vahvasti just tollanen hurskasteleva poliittinen retoriikka ja omahyväisyys, ja sit käytännössä uhotaan median edustajille ja piiloudutaan huivien taakse.
---
Vapaaehtoistoiminnalla ilmaiseksi tyhjillään käyttämättömänä lojuvan talon kunnostaminen sitten ei ole millään tavalla hyvää, kannatettavaa ja moraalista toimintaa, vaan pelkkää hurskastelua, kännäämistä ja riehumista? Onko sun oma moraali sitten jotenkin noiden moraalia korkeammalla tasolla kun sulla on varaa haukkua muiden toiminta pataluhaksi ja hurskastella siten omasta puolestasi?

Kuten tuossa totesin, on periaatteessa hyvä asia että nuorukaisille löytyy uusi pimeä nurkka missä ryypätä ja mesota, mutta itselleni pistää vastakarvaan toi poliittinen lässytyspaska mihin toi koko toiminta naamioidaan. Talonvaltaus on talonvaltaus, mökeltäminen siitä miten nuorille "ei ole" tiloja missä järjestää "omaa toimintaa" on omituista, kyllähän helsingistäkin löytyy vaikka millä mitalla nuokkareita ja mestoja, joissa voi järkätä konsertteja etc. Niissä vaan tuppaa olemaan reunaehtoja, kuten se ettei sinne lasketa 14-vuotiaita harjoittelemaan kaljanjuontia ja vessaan piirtelyä katotaan vinoon.

tossa taitaa olla taustalla, että halutaan dokata sisällä omia bissejä, polttaa kukkaa ja sotkea mestat miten huvittaa. Siperiakin oli varsin "ilahduttavassa" kunnossa kun joku piripää keksi maalata koko yläkerran etikalla ja vesiväreillä... Siitä ois saanu viikonlopun remontoinnilla ihan toimivan tilan, mutta ei ne saatana jaksanu ees pihaa hiekottaa talvella, niin että ulko-oven edusta oli peilijäässä. Siihen kaatui sinä aikana kun itse seisoskelin ennen settiä pihalla ainakin 6 ihmistä.

Keskeltäpäin organisoidussa toiminnassa yleensä muistetaan peruskunnossapito, siivous, paloturvallisuus ja muut asiat mitkä näissä vallatuissa "nuorten omissa mestoissa" ei oikein tunnu toimivan. Vastaavasti sitä ei haluta tehdä ihan ilmatteeks ja yhteisen hyvän nimissä, vaan siitä tupataan haluamaan jonkinlainen korvaus. Sitten voidaankin jo alkaa vuokraamaan tilaa jotta voidaan kattaa ylläpitokustannukset ja hups, kohta pyöritetäänkin saastaista ja paheksuttavaa liiketoimintaa.
punos

#78 • • Edited punos luojanne

pirpeli, 18.5.2007 15:44:
---
ei ole koskaa messis, 18.5.2007 15:38:
ehkä voisi sieltä oppia mitä nuorisotaloista puuttuu jne? :)

---

Nuorisotaloilta puuttuu lupa käyttää päihteitä ja lupa tupakoida sisällä. Jos tää on se, mitä nuoret haluaa, niin mä vaihdan tällä sekunnilla ammattia.

edit. Jos tarkasti luet, en syytä valtaajia mistään,vaan enimmäkseen syytän kaupungin strategiaa, jossa on parannettavaa enemmän kuin spitaalisairaalassa. Tai no ok, syytän valtaajia laiskuudesta ottaa selvää asioista.

Kävin toissa päivänä kyseisessä vallatussa talossa ja siellä ei saa tupakoida sisällä. En myöskään nähnyt siellä ketään erityisen humalassa. Ihmiset kunnostivat tiloja ja siivosivat siellä.

En ole käynyt aikaisemmin katsomassa moista toimintaa mutta mielestäni jengi vaikutti asialliselta ja koska päädyin sinne erään ihmisen kautta joka on mukana järjestämässä toimintaa sain aika hyvän kuvan touhusta ja vaikka jengissä on sitä häröporukkaakin joka on sitä ikävällä tavalla näkyvää sakkia, nostan hattua asenteelle ja organisoinnille mitä tuon ympärillä tapahtuu. Viime vuosikymmenen yöbileet tuli jotenkin mieleen tuosta toiminnasta.

--
punos // luojanne

littlebig

#79 • • littlebig aaat-chi kung
Näistä ja muista skatan taloa koskevista keskusteluista tulee sellanen fiilis että on ok jos (kirjoittaja itse tänä päivänä tai ollessaan alaikäinen) juo julkisesti, polttaa pilveä mutta hoitaa koulunsa ja duuninsa. Mutta samalla ei todellakaan ole ok jos (joku muu) juo julkisesti, polttaa pilveä ja valtaa talon. Aika ristiriitaista viestiä tulee. ei näin. *justjoo*

--
straight ______

gay ^______^

skatan squat

#80 • • Edited skatan squat
MUUTOKSIA::::

Aiemmin ilmoitetut artistit ei valitettavasti tällä kertaa pääse paikalle, sen sijaan tänä iltana talolla

klo 20-24:

MIAU & THE BOYS (brassihäröilyy)

Mikrofonissa mahdollisesti SuperJanne, Kasperi Laine

DJ soittaa hip hoppii

vapaaehtoinen 2 euron maksu

TERVETULOA

http://q-olio.net/valtaus/