Palomiesten Eläkeikä

52 posts, 3 pages, 11,784 views

Syce

Posts: 1,649

#1 • • Syce
Onko mielestäsi oikein että palomiesten eläkeikä on 65vuotta?!
Itse olen pitäny sitä suurena vitsinä jo pidemmän aikaa...*toktok*
Asiasta lisää täällä http://www.pelastakaapalomiehet.fi/ Sivulta löytyy myös adressi!
Miinapiina

Posts: 3,494

#2 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
ei ole oikein... vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää, ja mitä vanhemmaksi tulee sitä heikommaksi suoritukset muuttuvat. musta tuo on vaaraksi sekä palomiehille että mahdollisille pelastettaville.

*toktok* *toktok*

muoks: adressi allekirjoitettu

--
pinkki on pop!!!

remotion

Posts: 5,283

#3 • • remotion nostatus guru
palomiesten eläkeikä pitäs kyllä laskee 60 mielestäni, onhan se silti korkea ikä, tossa sain mahdollisuuden jutella ja kuunnella tunnin puolitoista brankkaria duuninviereisel asemalla ja hän sano et nyt kun on 40v mittarissa niin rupee olee jo vaikeeta se homma pelkästään jo sen unirytmin takia.. toisaalta osahan sitten siirtyy toimisto hommiin pakotettuina kun ei pääse testeistä läpi ja mitenköhän ne muut sitten hmm......
Esa

Posts: 947

#4 • • Esa
Allekirjoitin
MiMoSa

Posts: 1,664

#5 • • MiMoSa
No kyllähän toi vähän hurjalta tuntuu kun miettii et joku 65-vuotias työskentelee vielä palomiehenä. Allekirjotan kyl itekin ton!

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

lostgone

Posts: 2,493

#6 • • lostgone
On ja olisin valmis nostamaan muidenkin alojen eläkeiän rajaa, koska ihmisen eliniän odotetaan nousevan ja 65-vuotias vuonna 2007 ei ole sama asia kuin 65-vuotias esim. vuonna 1947. Laskisin/helpottaisin palomiehen työtehtävien fyysisen puolen osuutta iän karttuessa, mutta eläkeikää en.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

MiMoSa

Posts: 1,664

#7 • • MiMoSa
Oonks mä nyt ihan sokee vai miks mä en löydä sitä adressia tuolta..?*blush*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

nomic

Posts: 4,120

#8 • • Edited nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

MiMoSa, 7.5.2007 22:21:
Oonks mä nyt ihan sokee vai miks mä en löydä sitä adressia tuolta..?*blush*



Klikkaa sitä keskellä olevaa pientä "ikkunaa", jossa on musta laatikko, jossa lukee valkoisella "Tue meitä!"
:)'

edit: se laatikko näyttää alareunasta jotenkin palaneelta. *ding*
MiMoSa

Posts: 1,664

#9 • • MiMoSa

nomic, 7.5.2007 22:26:
---
MiMoSa, 7.5.2007 22:21:
Oonks mä nyt ihan sokee vai miks mä en löydä sitä adressia tuolta..?*blush*

---


Klikkaa sitä keskellä olevaa pientä "ikkunaa", jossa on musta laatikko, jossa lukee valkoisella "Tue meitä!"
:)'

edit: se laatikko näyttää alareunasta jotenkin palaneelta. *ding*


Ei mul näy minkäännäköstä laatikkoa tuolla. "Tue meitä!" lukee siinä tekstin perässä mustalla mut siitä ei pysty klikaamaan eikä mulla näy mitään muuta. :(

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

ezzy

Posts: 8,060

#10 • • ezzy Droid-pappa

MiMoSa, 7.5.2007 22:29:
---
nomic, 7.5.2007 22:26:
---
MiMoSa, 7.5.2007 22:21:
Oonks mä nyt ihan sokee vai miks mä en löydä sitä adressia tuolta..?*blush*

---


Klikkaa sitä keskellä olevaa pientä "ikkunaa", jossa on musta laatikko, jossa lukee valkoisella "Tue meitä!"
:)'

edit: se laatikko näyttää alareunasta jotenkin palaneelta. *ding*

---

Ei mul näy minkäännäköstä laatikkoa tuolla. "Tue meitä!" lukee siinä tekstin perässä mustalla mut siitä ei pysty klikaamaan eikä mulla näy mitään muuta. :(



http://www.adressit.com/elakeika
ratsastuskoulu

Posts: 604

#12 • • Edited ratsastuskoulu
intternetti on nykyään loputtomien adressien suo, ne on menettäneet merkityksensä kun mikä tahansa höpöhöpö-adressikin voi kerätä tuhansia ääniä :(

en nyt puhu tästä kyseisestä adressista, mutta näin yleisellä tasolla.
T-mu

Posts: 2,980

#13 • • T-mu Läskimooses
Kokemuksesta voin kertoa että nää kuusvitoset (jos on kroppa ilman sairaseläkettä siihen ikään asti edes kestänyt) on siellä palopaikalla ihan letkupoikina ja niiden sammutustyöhön vaadittava panos joudutaan teettämään muilla sammutusryhmän jäsenillä. On siellä seassa kunnon teräspappojakin mutta kyllä fakta on se että fysiikka on nähnyt parhaat päivänsä.
Tebi

Posts: 131

#14 • • Edited Tebi normisetti

ratsastuskoulu, 8.5.2007 00:27:
intternetti on nykyään loputtomien adressien suo, ne on menettäneet merkityksensä kun mikä tahansa höpöhöpö-adressikin voi kerätä tuhansia ääniä :(

en nyt puhu tästä kyseisestä adressista, mutta näin yleisellä tasolla.



yhdyn mielipiteeseesi, adressit.comin tultua ilmoille tuntuisi siltä, että vaikka kuinka paljon joku adressi saisi taakseen ääniä on se silti yhtä turhan kanssa. Suuri osa noistakin nettiadresseista on ihan tyhjänpäiväisiä, enkä usko minkään asian muuttuvan adressit.comin kautta.

muokkauksena vielä, että hyvällä asialla tämä kyseinen adressi kyllä on, en sitä kiistä :)

--
koi syö ja ruoste raiskaa

Juhgu

Posts: 7,921

#15 • • Juhgu Virnistelijä

Syce, 7.5.2007 21:33:
Onko mielestäsi oikein että palomiesten eläkeikä on 65vuotta?!
Itse olen pitäny sitä suurena vitsinä jo pidemmän aikaa...*toktok*
Asiasta lisää täällä http://www.pelastakaapalomiehet.fi/ Sivulta löytyy myös adressi!



Nettiaddressit eivät kiinnosta yhtään ketään, eivät ainakaan päättäjiä. Hyvällä asialla ollaan, mutta jos ei jakseta nettisivun kasaamista enempää tehdä niin tulevat palomiehet olemaan pappana duunissa jatkossakin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Syce

Posts: 1,649

#16 • • Syce
Kyseinen asia on ollu lehdissä muutaman viikon/kk esillä ja eilen tulleessa FST:Seportaasi -Pelastakaa Meidät- seurattiin nuorta ja vanhaa palomiestä pienellä pelastuslaitoksella paraisilla ja mitä mieltä he ovat eläkeiästä. Karua katseltavaa miten rikki nuorena kovakuntoinenkin palomies oli tuossa iässä. Täälläkin puhuttiin ns. hanttihommista vanhoille palomiehille...mutta kuinka monella pienellä palolaitoksella on varaa pitää tällaisia palomiehiä rivistössä joista ei ole kaikkiin hommiin?! Uskon vahvasti että kyseinen asia tulee muuttumaan vielä lähi vuosina ja siksi uskon tähän adressiin. Adressit ovat omastakin mielestä menettäneet merkityksensä jo ajat sitten...mutta mitään tässä en menetä kun ääneni asianpuolesta annan.
Jinx

Posts: 2,615

#17 • • Jinx Superfeminine
Kyllä tuo 65v on aivan liian korkea eläkeikä niissä hommissa 50-55v ois varmaan oikea.

--
Pyllykkä

Sand3

Posts: 1,157

#18 • • Sand3 satuolento
Tääkin semi veparibrankkari kävi allekirjoittamassa tuon, on sitä asemalla vietetty niin monta hetkeä että kyl sen huomaa et suurin osa brankkareista on sellaisia nuoria kundeja tai mimmejä ja nämä vanhemmat sedät tai tädit on siirtynyt muihin tehtäviin..

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

Syce

Posts: 1,649

#19 • • Syce
pientä gaallubbia
koitos

Posts: 96

#20 • • koitos ooOOoo
Tuntuuhan se vähän oudolta, että palomiehet joutuis vetää 65v asti jos skapparit pääsee eläkkeelle siinä 55v hujakoilla... Mun mielestä niitä tärkeitä veroeuroja, joiden saamisen verukkeella brankkareiden eläkeikää nostetaan, sais oikeudenmukaisemmin jostain muualtakin.