EuroMayDay Helsinki 30.04.07

150 posts, 8 pages, 30,903 views

tbo

#141 • • tbo budhisattva

Ana-5000, 29.4.2007 21:28

Aijaa? Vai suomessa on ääriliikkeiden aktivistejä ja liivijengiä noin 40 henkeä?

Soita nyt saatana supolle ja kerro niille että ne tekee ihan turhaa työtä, tbo klubbarista on laskenu nää jätkät ja tietää, että kyseessä ei ole mikään ns. iso juttu, että ihan turhaan huolivat. Ne on siellä nimittäin ihan oikeesti huolissaan näistä organisaatioista.

älä nyt keuhkoa vaan hae ne lukulasit, selkeesti käytin imperfektimuotoa tossa äskesessä postissa. Se läppä millä prätkäjengit nousi otsikoihin, Bandidoksien sinkoisku Helvetin Enkelien kerholle joskus -98/-99/-00 johti mm. Suomen Kuvalehdessä tai Hesarin kuukausiliitteessä julkaistuun juttuun Helvetin Enkeleistä. Tässä jutussa mainittiin että Enkeleitä oli kutakuinkin kymmenkunta (mieleen tunkee luku 8, mut en oo varma) ja et Bandidoksia suunnilleen saman verran. Tästä voimme laskea yhteen et prätkäjengiläisiä oli vuosituhannen vaihteessa tai hieman sitä ennen noin parisenkymmentä (NBK, Cannonball sun muut loisti vielä poissaolollaan, ja poliisinkin mukaan Suomen rikolliset prätkäjengit koostu sillon enkeleistä ja bandidoksista). Mutta rakas Ana, kuten huomaat, en missään vaiheessa väittänyt että tilanne olisi pätevä tänään. Enemmän noita liivijannuja nykyään on, sehän on selvää, Helvetin Enkelitkin on laajentunu Kajaaniin asti, ja Bandidoksiltakin löytyy täältä Tampereelta omat mestat. Mutta kun spekulaatiota tämä kuitenkin on, niin ei jauheta tästä sen enempää.

ja anarkistien organisaatiot, LOL.

Moottoripyöräjengit ja muut taparikollisporukat sekä aktivistiset ääriliikkeet mukaanlukien eläinoikeusaktivistit ja tietyt anarkistiporukat on ihan oikeasti suomessa iso sisäpoliittinen uhka, ja mä uskaltaisin väittää että sä et tiedä niiden toiminnasta, tavoitteista, päämääristä tai jäsenluvuista yhtään vitun mitään.

No mitä nyt tunnen yhden turkistarhaiskuista tuomitun tytön, joka toimi kahden-kolmen ihmisen kanssa. Jos lasketaan kaikki tarhaiskut eri ihmisten samankokoisissa ryhmissä tekemiksi iskuiksi (joka sekin olis liiottelua, monet on ollu mukana useammisssa iskuissa), niin ei siitä kovin montaa kymmentä ihmistä saada kasaan, ei niitä iskuja nyt niin kovin massiivisesti ole viime vuosina ollu. Vai onko? Kumman hiljaa siitä ollaan oltu, varsinkin jos ne vegaanit on kerran niin hirveen vaarallisia. Tai no, jos porkkana on vaarallinen lyömä-ase.

No, en mä sinällään liivijätkien muodostamaa uhkaa väheksy, en mä sellasia jannuja naapureikseni halua jotka diilaa piriä ja varastoi aseita. Lähinnä vain kyseenalaistin niistä jannuista luodun mielikuvan: kuviteltiin että kaduille aukeaa sotatanner jossa kaatuu sivullisia kuin heinää, ja unohdettiin mainita kokonaan se että kyseessä on suhteellisen pieni ryhmä, joka nimenomaan yrittää olla sotkematta ketään sivullisia omiin säätöihinsä.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

tbo

#142 • • tbo budhisattva

Ana-5000, 30.4.2007 12:34:

Olin hieman kärkkäänä tosta "20 henkeä"-postauksesta lähinnä siksi, että tbo:n tyyliin tuntuu kuuluvan oikeiden riskien vähättely ja kiasman nurtsilla pulloja heittelevien alaikäisten nostaminen joidenkin ihmeen sosialismin sankareiden asemaan.

Täh? Miten mä olen nostanu jotain alaikäsiä riehujia joksku sankareiks? Nyt ne valot päälle jo vihdoin siellä Punavuoressa. Kyse on siitä, että mun silmissäni meillä on pahempiakin uhkia odotettavana kuin se että 30 punkkaria riehuu vappuna. Mut jos joka ikiseen mielenosotukseen kärrätään kaikki Etelä-Suomen poliisit mellakkavarusteissa Manskulle niin uhraan vasemman kivekseni jos sitä mellakkaa ei ennemmin tai myöhemmin synny.

Oon joskus aikoinaan selittäny sulle siitä miten yks pieni 165-senttinen portsarinpätkä saa pidettyä koko ravintolan aisoissa olemalla kohtelias, kiltti ja huomaavainen, mutta ne 130-kiloiset nahkapäät joutuu mätkimään asiakkaita pesäpallomailoilla ollessaan uhkaavia, pelottavia ja arvaamattoman oloisia. Katsos rakas Ana, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, ja jos poliisi varustautuu mellakkaan, niin mellakan he tulevat saaman. Tänä vappuna poliisi tuntuu olevan kyllä pihalla kuin tamppooninnaru, ja pelkäänpä pahoin että kaiken maailman mäiskettä on luvassa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

phanatic

#143 • • phanatic
Päteekö tää myös silloin, kun varaudutaan/varustaudutaan esim. tulipaloon, ilmastonmuutokseen, sairauteen tai muuten vaan pahan päivän varalle?

Muistan kyllä viime vuodelta jonkun neropatin kommentin siitä, miten poliisin mellakkakilpi provosoi väkivaltaan.. En kyllä voi mitenkään ymmärtää tällaista ajatuksenjuoksua, samalla logiikallahan kannattaisi käydä tönimässä kypäräpäisiä pyöräilijöitä kumoon ja kolaroida autoja, joiden kuljettajilla on turvavyöt.
greenie

#148 • • Edited greenie Mikko
Ana,

Eiköhän mellakoitsijat lähteneet tuulen mukana lentoon.

Ihan hyvä, että tänä vuonna ei tarvinnut uusia viime vuotista urpoilua - minkään osapuolen taholta.
Dementation

#149 • • Dementation wednesday?
Onneksi poliisi oli oppinut jotain, muuten olis voinut tullakin mellakka...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Gateway

#150 • • Gateway Club Therapy

hallucinogen, 30.4.2007 12:08:
Tämä ei ehkä sinänsä ees olis ihme kun ei jalkapallostadioneilla muutenkaan niin paljoa väkeä viihdy tässä maassa :D.

Yleinen harhaluulo kyllä, eiköhän noissa matseissa aina se vähintään 2000 ihmistä ole - tietyissä matseissa päästään helposti sinne 6000 paikkeillekkin... Sori OT :)