Laite - This is why I love Drum & Bass pt. 2 (kesäistä junkkaa)

45 posts, 3 pages, 15,745 views

elysion

#21 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`

laite, 26.4.2007 07:58:
*klip*

Parit melodiat tarjoilee myös vähän kakofoniaa, pitäis noiden biisien kohdalla joko käyttää tota soittimesta löytyvää pitchshifterin tapaista tai sit vaan ootella kärsivällisesti sinne asti, että melodiat lakkaa soimasta.

Jos haluaa suunnitella settiä etukäteen tai vaikka lennossa, niin siihen löytyy ihan softiakin. Tietysti toi Mixed In Key on ehkä kaikista kivin mihin oon törmänny, mut se maksaa jonku verran, niin oon sit päätyny tohon Rapid Evolutioniin: http://www.mixshare.com/software.html. Eihän noi softat tietenkään mitään kokototuuksia puhu, mutta antaa aika hyvin sellassia suuntaa-antavia arvioita niistä melodioista.

Vaihdot menee kans joka soittokerralla alkuvaiheessa aika rauhalliseen tahtiin. Eilen just irkin puolella totesin, että pitäis soitella aluksi se 30min tjsp jonka jälkeen lyö vasta nauhoituksen päälle... Jotenkin toi soittotyyli vaan muuttuu rohkeammaksi siinä vaiheessa kun musiikki imaisee sisälleen (or the booze kicks in!) =)

Ton oon kyl huomannu ite kans :D. Pitäis olla sellanen nauhotin, joka ihan sillai kertomatta alottaa nauhotuksen muutamia kymmeniä minuutteja soiton alottamisen jälkee :P.

Mut kiitos kiitos, tästä on sit taas kiva jatkaa vähän rankemmalla linjalla ja tarkemmalla tasojen seuraamisella!

np

Edit: niin oliks toi Quite Perfect tosiaan cls&wax:n biisi? Beatport... Olis muuten pari muutakin biisiä missä on nimet ns. vituiks... Yleensä esittäjä on perseellään, mutta on mulla "Sparfunkin Rapture", josta ei oo sit mitään hajua mikä biisi toi oikeesti on :D LolPort...

http://www.discogs.com/release/448201 <-- ton mukaan ainakin ois, ja näin oon myös ite käsittäny aiemmin. Toi on kyl vähän nihkeetä tosiaan tuolla Beatportissa, kun biisien esittäjät ja nimet on aina välillä ihan mitä sattuu. Nykyäänhän tuolta näkee tietty sen julkasun kataloginumeron, josta voi sitten ehkä yrittää arpoa niitä biisejä kohdalleen.
samlainio

#22 • • samlainio
Pistetähäs imatsuhu!
geeezz

#23 • • geeezz
Hempeetä, hempeetä.

Täähän sopis vaikka makuuhuonemusaks.
Diggasin osasta biisejä enemmän, osasta vähemmän. Tää ei ehkä pysynyt yhtä hyvin kasassa kuin ykkösosa, mut hyviä hetkiä löytyi.

Eniten ehkä tekniikkapuolella häiritsee tässä miksauskohtien liian pitkät päällekkäisyydet, tai tarkemmin sisääntulevien biisien liian hiljainen vola. Keventää myös aikaisemmin threadissa mainittua melodioiden epäsopivuutta. Mut tiedän kyl et on myös hankalaa pitää tasot kotivolumeilla hanskassa. Ja mukana oli paljon hyviäkin vaihtoja.

Tekniikka on muilta osin kyllä kunnossa eikä isoja mokia tullut (sä tiedät et oon tarkka noista ;)

Kaiken kaikkiaan: Kyllähän tää kesäkuumalla menee oikein hyvin. Tai kesäkuutamolla.
Jään kuitenkin odottamaan sitä pt. kolmosta kun se mitä todennäköisimmin tulee räjäyttämään potin!

Keep up the good work! =)

ps. mites te molemmat veljekset nyt hurahditte samoihin aikoihin rumpubassoon? :>
asdf

#25 • • Edited asdf
Joo, tää menee kyl iPodiin suoraan. Ei perse mitä matskua. *sydän* Tällästä kuulis mieluusti useammin bileissä. Huhu mikä kesäfiilis iski!

Ross D - Disappear <3

Keep up the good work munkin puolesta! *piis*
laite

#26 • • laite MastahWankah
Kiva, että maistuu!

*eiollenkaanhuonobump*

Chartsien puolella näyttäis nousevan vaan, ihan hienoa että junkka maistuu!
xl8r

#28 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Hmm, mukavan kesäistä meininkiä tää on, taidan pistää soittimeen pyöräilymatkan kotiin ajaks. :)

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Rocca

#29 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
tää toimii, eka piisi alottaa setin mainiosti... fiilikset nousi heti... more more!

>-out-<

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

samlainio

#30 • • samlainio
Olet sä vaan aika talebaani Teemu!!Tällä lähti kyl vappu mukavast liikkeelle! Propsit ha blurrit! *pihkassa*
Juhgu

#32 • • Juhgu Virnistelijä
Tulipa nämäkin nyt kuunneltua, pääosin oikein hyvää settiä. Ykkösosa jäi voittajaksi lähinnä henk.koht musamaun takia, ja lisäksi tässä kakkosessa on pari hieman häiritsevää vaihtoa ja välillä soundi meni ihan turhaan särölle. Muuten ei valittamista, jääpi talteen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

RiD

#33 • • RiD Nukemi

Juhgu, 2.5.2007 19:26:
Tulipa nämäkin nyt kuunneltua, pääosin oikein hyvää settiä. Ykkösosa jäi voittajaksi lähinnä henk.koht musamaun takia, ja lisäksi tässä kakkosessa on pari hieman häiritsevää vaihtoa ja välillä soundi meni ihan turhaan särölle. Muuten ei valittamista, jääpi talteen.

Ditto.

Edellisen rähinäsaundit oli kyllä maukkaampia, hyvä alkukesän setti tämäkin!

--
*super* *possu*

laite

#34 • • laite MastahWankah
:D
Kyl se tulee! Tarkoituksena olis nauhoitella lauantain porikeikka koneelle, joten sen vois ehkä heittää jakoon. Tai sit soittelen kaikessa rauhassa ton rankisteluherkistelysetin himassa =)
terraluna

#35 • • Edited terraluna Agentti
Hyviä biisejä, ei siitä mihinkään pääse. Jäänyt soittoon mullakin. Kriittistä kommentointia parista aika kamalan kuulosesta vaihdosta, melodiat vetää kauheen riitasoinnun, särkee jne. Mut mä oon enemmän tunnelmadiggari kuin tekniikka-/kikkailu-/whatever-, joten toi on vain pientä kun tunnelma säilyy kautta linjan. *piis*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

#37 • • cjet Guest
Oewoe.. Saakelin Laite.. Meitsiki rupes eilen illal diggailee rumpuu ja pesää tän ja sit ton Laosin miksauksen takia. *hihu*
Kyl maistuu. Pitää viel toi pt.1 imauttaa ku pääsee takas kotiin. *hih*
tomii

#39 • • tomii kallion herttua
Aika hiton kingii biitsijunkkaa!!! Enää puutu kuin kuvernööri taivaalta ja keitto kädestä! *piis*

--
reivaan kunnes kuolen

P. Pau

#40 • • Edited P. Pau the bad finnish girl
Voi elämä...! *jiihaa* Tän takia mä alan pian oikeesti rakastaa dramänbeissiä! Ja näkyy tää uppoovan tuohon lattialla makaavaan ja jääkiekkoa katsovaan mieheenkin (vaikkei se siis muka virallisesti tykkää tällasesta rumpupassoilusta *vink*)...

-Ja ihan sama vaikka minkälainen banaani vetäis käteen tuossa setin esittelyn alussa, niin EI mee maku tästä!!

--
&quot;In Finland we have this saying you pull fine.&quot;