Virallinen PS3 -topikki

1,258 posts, 63 pages, 486,533 views

sts

Posts: 7,969

#101 • • sts Sama pyynti aitta!
Toivottavasti 1.9:n mukana FFXII alkaisi näyttää paremmalta.
Karski

Posts: 6,049

#102 • • Karski Pomon kätyri

sts, 24.7.2007 09:49:
Toivottavasti 1.9:n mukana FFXII alkaisi näyttää paremmalta.



Ja Kessen II.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#103 • • Karski Pomon kätyri

sts, 19.7.2007 15:44:
Mitäs jos perustettaisii Klubitus folding@home tiimi? :)



Messis, nimim. 68 work unitia jo valmiiks kasassa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ville

Posts: 3,780

#104 • • ville olen oikeasti ujo

sts, 24.7.2007 09:46:
Firmware 1.9 julkaistiin tänään.
-- Force 24Hz output for Blu-ray over HDMI



Ohos... ihan jees.

Vielä kun keksisivät miten tuosta saisi ulos analogista 7.1:ä, niin olisi ihan jees hd soitin :)
sts

Posts: 7,969

#105 • • sts Sama pyynti aitta!

ville, 24.7.2007 10:43:
---
sts, 24.7.2007 09:46:
Firmware 1.9 julkaistiin tänään.
-- Force 24Hz output for Blu-ray over HDMI

---


Ohos... ihan jees.

Vielä kun keksisivät miten tuosta saisi ulos analogista 7.1:ä, niin olisi ihan jees hd soitin :)



Eiks riitä että se 5.1 tulee optisesta ja 7.1 tulee hdmi:stä? :)
ville

Posts: 3,780

#106 • • ville olen oikeasti ujo

sts, 24.7.2007 13:21:
Eiks riitä että se 5.1 tulee optisesta ja 7.1 tulee hdmi:stä? :)



Harvalla on vielä kotona vahvari joka kykenee purkamaan HDMI kautta tulevat uudet ääniformaatit skobeille... ymmärtääkseni näitä laitteita on markkinoilla vain yksi.

Siten olisi kätevää, että pleikkarin kautta saisi 7.1 ulos analogiselta puolelta, jolloin se olisi täysin yhteensopivia suurimman osan nykyisten AV-laitteiden kanssa.

Tällä hetkellä monet ostaa ps3:n full HD näyttölaitteeksi ja samalla luulevat, että laitteisto tukee täysin myös kaikkia tulevaisuuden äänistandarejea. Todellisuudessa menee vielä monta vuotta ennenkuin 7.1 PCM luku onnistuu kaikilla vahvareilla. Sitä ennen monet ostaa HDMI vahvareita ja lukee että kaikki on, vaikka todellisuudessa vahvarit kykenee vain kuvapuolen käsittelyyn. Hieman voi harmittaa jos johtuu vaihtamaan jopa vuoden ikäisen AV laitteen päästäkseen nauttimaan parhaasta mahdollisesta äänestä :(
ville

Posts: 3,780

#108 • • Edited ville olen oikeasti ujo

sts, 24.7.2007 14:42:
azur, pioneer, onkyo ja tietty sony valmistavat kaikki 7.1 vahvistimia hdmi inputilla.



Joka ei ymmärtääkseni vielä tarkoita sitä, että uusia HD:lle tarkoitettuja ääniformaatteja voisi aina PS3:n kautta soittaa.

PS3 ei saa tällä hetkellä ulos suoraa bittivirtaa vaan se konvertoi signaalin käsittääkseni PCM:ksi ja purkaa sen itse. Siten käyttäjällä pitää olla 7.1 hdmi vahvari, joka ymmärtää myös äänipuolta, ei pelkkää kuvaa, kuten viimevuosina on aika useasti ollut. Ikävää on, että näitä hdmi vahvareita joissa pelkkä kuvatuki, julkaistaa edelleen.

Tulevaisuudessa pleikka varmaan kykenee yhä enemmän lähettämään signaalia muuttumattomana ja tämä varmasti helpottaa monia.

Kohtalaisena AV-fanina sinänsä ymmärrän, että tuota 7.1 analogista ulostuloa ei ole, mutta silti uskoisin, että monille harrastajille tuo on suuri miinus. Mua ei ainakaan henk koht kiinnosta tästä syystä ps3 lainkaan, vaan ehdoton edellytys HD soittimelle on analoginen äänen monikavalähtö, jotta ääniformaatit toimii kaikissa tilanteissa. Jos haluaisin nauttia ps3:n ominaisuuksista täydellisesti, menisi koko vahvari vaihtoon ja se taas tietäisi aika suurta laskua... :(

edit: selvennyksen vuoksi noita hdmi HD ääntä ymmärtäviä soittimia on se yksi eli onkoyn joku malli. Tässä ongelma ps3:n kanssa taisi olla, että pleikka ei osaa lähettää pelkkä bittivirtaa vaan halua itse dekoota.

Jos meni väärin niin korjatkaa, nämä käsityksiä jotka jääneet mieleen kun olen seurannut ps3:n käyttöä multimediasoittimena.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#110 • • Lost-Soul los pallos

ville, 24.7.2007 15:09:
---

edit: selvennyksen vuoksi noita hdmi HD ääntä ymmärtäviä soittimia on se yksi eli onkoyn joku malli. Tässä ongelma ps3:n kanssa taisi olla, että pleikka ei osaa lähettää pelkkä bittivirtaa vaan halua itse dekoota.

Jos meni väärin niin korjatkaa, nämä käsityksiä jotka jääneet mieleen kun olen seurannut ps3:n käyttöä multimediasoittimena.


Tosiaan nyt taitaa olla tuo yksi ulkona, mutta Pioneerilta on tulossa "kohta" kokonainen tuoteperhe vahvareita, joiden pitäisi osata nuo HD äänet. Jos en ihan väärin muista niin sarja olisi LX50/60/70.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

sts

Posts: 7,969

#112 • • sts Sama pyynti aitta!
http://www.tbreak.com/forums/showthread.php?t=38117

Äärimmäisen hyvä ohjeistus ps3-linuxin asentamiseen ja konfigurointiin

Ainoastaan sillä erolla että puuttuu YDL 5.0.2 lisä, 5.0.2 tukee ps3:n wifiä joten tietenkin kannattaa asentaa tuo jos asentaa jonkin distron.


Tulevaisuudessa on tulossa ubundua yms hömppää kans, ydl on vain se virallinen ps3linux :)
Esa

Posts: 947

#114 • • Esa

sts,
Äärimmäisen hyvä ohjeistus ps3-linuxin asentamiseen ja konfigurointiin



Sit kun vielä kuulis pari hyvää syytä miksi asentaa PS3:een Linux.
gluester

Posts: 523

#115 • • gluester Further
Aijaijai, kaupassa köllöttelee vielä hetken mun tuleva PS3. tahtoo tahtoo tahtoo jo pian :)
tumpsi

Posts: 2,553

#116 • • tumpsi rekisteröitymätön

Esa, 26.7.2007 14:10:
---
sts,
Äärimmäisen hyvä ohjeistus ps3-linuxin asentamiseen ja konfigurointiin

---


Sit kun vielä kuulis pari hyvää syytä miksi asentaa PS3:een Linux.


varmaa siit samasta syystä ku mäkistit ei osaa pitää päätään kiinni,
ja naiset pihtaa.




BECAUSE I CAN!
sts

Posts: 7,969

#117 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Esa, 26.7.2007 14:10:
---
sts,
Äärimmäisen hyvä ohjeistus ps3-linuxin asentamiseen ja konfigurointiin

---


Sit kun vielä kuulis pari hyvää syytä miksi asentaa PS3:een Linux.



Divx, Xvid, matroska tuki. Kaikki ne video formaatit mitkä eivät toimi gameosin puolella.

Nii ja snes emulaattori :D (kaikilla ei oo kaikkia konsoleita niinku sul).
Esa

Posts: 947

#118 • • Esa

sts, 26.7.2007 14:22:
---
Divx, Xvid, matroska tuki. Kaikki ne video formaatit mitkä eivät toimi gameosin puolella.



Tai sit voi laittaa PC:stä/Macista kuvan VGA-piuhaa (tai DVI->HDMI, jos DVI löytyy) pitkin suoraan telkkariin...
sts

Posts: 7,969

#119 • • sts Sama pyynti aitta!

tumpsi, 26.7.2007 14:16:
-clips-



Asensin tuon lähinnä siksi että haluan kattoa divx, xvid upskaalattuna suoraan laitteelta ilman pc:n kytkemistä telkkariin. Kun tuo ps3 ei osaa xvidiä tai divx:ää itsessään, jos osaisi ei olis tullut asennettua tuota liimaksia :)
sts

Posts: 7,969

#120 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Esa, 26.7.2007 14:25:
---
sts, 26.7.2007 14:22:
---
Divx, Xvid, matroska tuki. Kaikki ne video formaatit mitkä eivät toimi gameosin puolella.

---


Tai sit voi laittaa PC:stä/Macista kuvan VGA-piuhaa (tai DVI->HDMI, jos DVI löytyy) pitkin suoraan telkkariin...



Kyse on juurikin kaapeleiden minimoimisesta. En halua laittaaa konetta kiinni telkkariin, mielummin jaan kovalevyn / laitan usb kovon suoraan ps3:seen, lisäksi ps3 tuottaa parempaa kuvan laatua kuin läppärin vga ulostulo.

Mitä enemmä pystyy yhdella purkilla tekemään sitä parempi, en arvosta että on hirveästi laitteita ympäriinsä, samasta syystä olen vaihtanyt pöytäkoneet pois läppäreihin, jotta ne saa piiloon.