Virallinen PS3 -topikki

1,258 posts, 63 pages, 486,696 views

ville

Posts: 3,780

#521 • • ville olen oikeasti ujo

sts, 13.5.2008 21:35:
PS: PS: mulla on linux tuossa jotta SNES, NES, MEGADRIVE emulaattorit saadaan käyttöön. Alunperin asensin linuxin jotta XVID ja DIVX toimisivat, nyt ne ovat rautatuettuina GAMEOS-puolella joten linuxiin buuttaminen on ollut aika harvinaista. Tästä koko KONSOLI<->tietokone jutusta on tässä threadissa jauhettu joku 20 sivua sitten :D Ootte vaan vuoden jäljessä ;)



Missaat koko keskustelun pointin, joka on se, miten toimintavarmoja nykypäivän konsolit on. Tässä ei siis keskustella siitä, että onko ps3 == pc. IMO laite ei sitä ole, eikä siitä sellainen tule, vaikka sä pyörittäisit sillä maailman jokaista waretettua pätkää, uusimman tietostoserverin kautta, ohjaisit tätä kaikkea WLAN:n yli S60 laitteella, kuuntelisit sun ipodia samaan aikaan ja pelaisit vielä varpailla super mario ykköstä.


Epäilijän väite on, että uusissa konsoleissa on ongelmia ja ihmiset ei niistä välitä, vaan hyväksyy virheet ja on hiljaa. Väitteen argumentit on: "sony ja ms valmistaa muutenkin heikkolaatuista tavaraa ja jengi pitää nykypäivän konsoleita tietokoneena, joten kaatuilu ja muut ongelmat hyväksytään". Näitä argumentteja tukemaan epäilijä ei ole kyennyt esittämään minkäänlaista statistiikkaa vaan takana tuntuu enemmän olevan oma pettymys viallisen ps3:n äänitasoon ja tämän tapauksen perusteella vedetyt johtopäätökset muutamien forumpostien perusteella.

Mun väite on, että vaikka uusilla konsoleilla voi tehdä samoja asioita kuin tietokoneella, niiden lähestymistapa näihin tietokonemaisiin toimenpiteisiin on niin erilainen, että konsolille ei hyväksytä tietokonemaista käyttäytymistä, jota on esim kaatuilu ja suuri määrä viallisia komponentteja. Mun argumentit perustuu siihen, että laitteiden RMA prosentit on todistetusti verrattain alhaisia enkä tiedä yhtään henkilöä, joka hyväksyy viallisen tuotteen vain sen takia, että kyseessä on "tietokonemainen laite". Konsolin omistajia tiedän kuitenkin elämän varrelta satoja, joten voisi olettaa, että epäilijän väite olisi edes jotenkin tuttu jos tällainen käyttätyminen olisi yleistä.

Eihän me tästä vääntämällä valmista saada, ollaan vaan täysin eri mieltä :)
Epailija

Posts: 5,636

#522 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ville, 14.5.2008 08:57:
Epäilijän väite on, että uusissa konsoleissa on ongelmia ja ihmiset ei niistä välitä, vaan hyväksyy virheet ja on hiljaa. Väitteen argumentit on: "sony ja ms valmistaa muutenkin heikkolaatuista tavaraa ja jengi pitää nykypäivän konsoleita tietokoneena, joten kaatuilu ja muut ongelmat hyväksytään". Näitä argumentteja tukemaan epäilijä ei ole kyennyt esittämään minkäänlaista statistiikkaa vaan takana tuntuu enemmän olevan oma pettymys viallisen ps3:n äänitasoon ja tämän tapauksen perusteella vedetyt johtopäätökset muutamien forumpostien perusteella.



:D Touché. En tosiaan vääntäisi tästä, jos kotonani olisi toimiva konsoli, vaan olisin pelien kimpussa. Myönnän myös, että argumentoin mutun pohjalta, eikä tarjolla olevilla anekdooteilla ole mitään varsinaista painoarvoa. Oma lähtökohtani on tässä ollut se, että jos tämmöinen niuho puolinörtti melkein jätti konsolin palauttamatta, niin voidaanko olettaa kaikkien vähemmän niuhojen ja vähemmän nörttien tekevän niin.

Mun argumentit perustuu siihen, että laitteiden RMA prosentit on todistetusti verrattain...



Todistetusti? Eikös noista prosenteista ollut tarjolla vain arvioita ja joku konsoli.fin threadi, jota nyt tuskin minään todisteena voi oikeasti pitää, vaan korkeintaan suuntaa-antavana kuriositeettina. Omat arviosi vaikuttivat kyllä varsin realistisilta, ei siinä mitään, mutta varsinaiset todisteet minusta kyllä puuttuvat.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sts

Posts: 7,969

#523 • • sts Sama pyynti aitta!

ville, 14.5.2008 08:57:
-clips-



Joo oon täs samaa mieltä konsolin pitää toimia heti laatikosta otettuna ja pelit pitää toimia kaupasta ostettuna, olen siirtynyt juuri kaiken turhan rauta ongelmien ja hardis päivittelyn takia pc pelaajasta konsolipelaajaksi.
ville

Posts: 3,780

#524 • • ville olen oikeasti ujo

Epailija, 14.5.2008 09:40:
Todistetusti? Eikös noista prosenteista ollut tarjolla vain arvioita ja joku konsoli.fin threadi, jota nyt tuskin minään todisteena voi oikeasti pitää, vaan korkeintaan suuntaa-antavana kuriositeettina. Omat arviosi vaikuttivat kyllä varsin realistisilta, ei siinä mitään, mutta varsinaiset todisteet minusta kyllä puuttuvat.



Veikkaan, että konsolifin palautusprosentti on keskimääräistä suurempi, koska konsolifin käyttäjät tietävät, että ongelmia voi olla ja osaavat niitä sen takia etsiä.

Mutta mutulla tässä tosiaan mennään eli nettivääntöä parhaimmillaan :D
Lost-Soul

Posts: 3,107

#525 • • Lost-Soul los pallos

Epailija, 14.5.2008 09:40:
---

:D Touché. En tosiaan vääntäisi tästä, jos kotonani olisi toimiva konsoli, vaan olisin pelien kimpussa. Myönnän myös, että argumentoin mutun pohjalta, eikä tarjolla olevilla anekdooteilla ole mitään varsinaista painoarvoa. Oma lähtökohtani on tässä ollut se, että jos tämmöinen niuho puolinörtti melkein jätti konsolin palauttamatta, niin voidaanko olettaa kaikkien vähemmän niuhojen ja vähemmän nörttien tekevän niin.


Itse ajattelisin tämän asian niin, että puolinörtti kiikuttaa aika nopeesti laitteen huoltoon jos siinä on vikaa ja takuu on voimassa. Jos takuu on umpeutunut ja tämä puolinörtti luulee tietävänsä missä vika, niin se yrittää itse korjata laitteen (jos siis luulee osaavansa). Yleensä laitetta ei viedä korjaukseen silloin jos vika ilmenee ensimmäisen kerran ja siitä päästään eroon heti, mutta jos vika tulee toistamiseen niin kyllä se laite pääsee aika nopeasti huoltoon. Itse en ainakaan siedä huonosti toimivia laitteita ja tämänkin takia digiboksi on jo ollu parikertaa huollossa (varmaan huonoiten toimiva laite omassa kämpässä).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Viltsu

Posts: 2,010

#527 • • Viltsu noname

ezzy, 13.5.2008 23:00:
Kyllä itselle ainakin painaa se potentiaalikin vaa'assa eli jos on jotain extraa mitä konsolilla/lle voi tehdä, että saa rahoilleen enemmän vastinetta. Vanhan Xboxin XBMC oli* hyvä esimerkki aivan fantastisesta softasta :)



* krröhöm... on

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

ezzy

Posts: 8,060

#528 • • Edited ezzy Droid-pappa

Viltsu, 15.5.2008 12:37:
---
ezzy, 13.5.2008 23:00:
Kyllä itselle ainakin painaa se potentiaalikin vaa'assa eli jos on jotain extraa mitä konsolilla/lle voi tehdä, että saa rahoilleen enemmän vastinetta. Vanhan Xboxin XBMC oli* hyvä esimerkki aivan fantastisesta softasta :)

---


* krröhöm... on



Mulla oli xbox, joten xbmc oli mulle <3 ;)

i get your point tho määään :P
Wolverine

Posts: 1,860

#530 • • Wolverine
vähän reilu 50% GTA:st pelattu, ihan loistava peli mutta jossei Kate ala kohta lämpeemään niin dumppaan sen mereen. ei oo kyl ikinä joutunu käymään noin monta kertaa treffeillä pääsemättä edes kakkospesälle :(
Wolverine

Posts: 1,860

#531 • • Wolverine
ah gta4 story ohi, nyt vois keskittyy molotovien heittelemiseen. pari viikkoo vielä nii mgs4 <3
sts

Posts: 7,969

#532 • • sts Sama pyynti aitta!

Wolverine, 26.5.2008 20:57:
ah gta4 story ohi, nyt vois keskittyy molotovien heittelemiseen. pari viikkoo vielä nii mgs4 <3



Kestipä sul pitkää :D mikäs sun prosentti on ja kummalla läpipeluulla pelasit (deal vai revenge)?
sts

Posts: 7,969

#534 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Skipi, 26.5.2008 22:14:
lol -..-

Skipi on jo hurjat 20% pelannu



No story on joku 35h (~65%)

GTA4 Revengellä läpi, 65.42% game progress, 34h 38min ja 36 Sec playing time.
Busted 2 times,
Kuolin 44 kertaa,
tapoin 976 ihmistä
yritin tehtäviä yhteensä 162 kertaa,
tehtäviä läpäisty 94.
Replays used 56.
GTA4 Dealilla läpi, 65.42% game progress, 32h 38min ja 26 Sec playing time.
Busted 2 times,
Kuolin 40 kertaa,
tapoin 880 ihmistä
yritin tehtäviä yhteensä 160 kertaa,
tehtäviä läpäisty 94.
Replays used 55.


Nyt läpipeluu prossat on mul jotai 70% sit kyllästyin ja aloin hakkaa taas burnouttia (joka on jossain 98% ( 101% on maksimi))
Wolverine

Posts: 1,860

#535 • • Wolverine

sts, 26.5.2008 21:36:
---
Wolverine, 26.5.2008 20:57:
ah gta4 story ohi, nyt vois keskittyy molotovien heittelemiseen. pari viikkoo vielä nii mgs4 <3

---


Kestipä sul pitkää :D mikäs sun prosentti on ja kummalla läpipeluulla pelasit (deal vai revenge)?



saikku loppu vajaassa viikossa niin oli pakko käydä välillä töissäki :(
mut revenge tietysti ja statsit:
65.17%
94 passed
22 failed
replays used 21
times busted 1
times killed 11
playing time 27.49.02
ja tietysti favourite radio station: san juan sounds *sydän*
sts

Posts: 7,969

#538 • • sts Sama pyynti aitta!
Burnout läpi 101% 78 Autoa.

Elite ja Criterion elite.


Online freeburneista tehty 291/350.