Virallinen PS3 -topikki

1,258 posts, 63 pages, 488,613 views

Esa

Posts: 947

#361 • • Edited Esa

Epailija, 27.3.2008 13:29:
rahastusversio



Rahastaminen on käsittääkseni 'kiskontaa' jostain mikä on ns. pakko hankkia. GT5-peliä ei ole kenenkään pakko hankkia tullakseen toimeen elämässä. Mutta jos kokee pelin ko. satsauksen arvoiseksi ja maksaa siitä pyydetyn hinnan, on tehnyt tietoisen valinnan. Missä se "rahastus" siis on, näin retorisesti kysyn vaan. Kaikki aiheesta kiinnostuneet kuitenkin tietävät, että myöhemmin on tulossa koko versio jota voi odottaa.

Hieman eri asia on esim. joku LOTR-leffan dvd-versio aikoinaan. Ensiksi ihmisille myytiin dvd-versiot ja sitten vasta kerrottiin että kohtapuolin julkaistaan superhyperduper "extended"-versiot..
Epailija

Posts: 5,636

#362 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Esa, 27.3.2008 23:35:
Rahastaminen on käsittääkseni 'kiskontaa' jostain mikä on ns. pakko hankkia. GT5-peliä ei ole kenenkään pakko hankkia tullakseen toimeen elämässä. Mutta jos kokee pelin ko. satsauksen arvoiseksi ja maksaa siitä pyydetyn hinnan, on tehnyt tietoisen valinnan. Missä se "rahastus" siis on, näin retorisesti kysyn vaan. Kaikki aiheesta kiinnostuneet kuitenkin tietävät, että myöhemmin on tulossa koko versio jota voi odottaa.

Hieman eri asia on esim. joku LOTR-leffan dvd-versio aikoinaan. Ensiksi ihmisille myytiin dvd-versiot ja sitten vasta kerrottiin että kohtapuolin julkaistaan superhyperduper "extended"-versiot.



Eihän sitä LOTRiakaan ollut mikään pakko hankkia minään versiona tullakseen toimeen elämässä. Elokuvasta nauttineet kuitenkin kokivat asian todennäköisesti niin, että leffasarja on pakko saada hyllyyn. Sama juttu GT:n kanssa. Legendaarisen pelisarjan seuraavan osan missaaminen ei ole monelle pelaajalle mikään optio, sillä peliä on odotettu jo kauan. Lisäksi jos haluaa pelata hyvää autopeliä (tai ehkä jopa hyvää peliä ylipäätään) PS3:lla, ovat vaihtoehdot suhteellisen vähissä. Kun vielä otetaan huomioon se, että valmis tuote on arvioiden mukaan tulossa vasta vuoden päästä ja kuinka tavallista julkaisuaikataulujen myöhästyminen pelialla on, ei tuon kokoversion odottaminen ole useimmille mikään vaihtoehto sekään.

Summa summarum: GT5 Prologue on pakkohankinta PS3-pelaajalle siinä missä LOTRin "riistoversiot" olivat Tolkien-faneille ja elokuvan ystäville.

Syyn siihen, miksi tämä nostaa rahastuksen maun suuhun, olen sanonut jo aiemmin, joten voit etsiä vastauksia retorisiin kysymyksiisi aiemmista postauksistani.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Mikki

Posts: 833

#363 • • Mikki

samlainio, 13.2.2008 22:06:
Onks jengiä ketä pelailee Call Of Duty 4:sta verkossa?



Aiemmin pelkästään boxilla oon pelannu, mut viime viikosta lähtien myös PS3:lla.
Statsit on tosiaan kyl ihan maissa, mut uuteen nousuun vaan.

--
Names are for friends, so I dont need one.

Wolverine

Posts: 1,860

#364 • • Wolverine
odottelin jo et Hulluilla Päivillä olis joku edullinen tarjous et vois hankkia tän mut EI SIT VITTU. tosin kyl suurin ongelma vieläkin on ettei omasta mielestäni ps3:lle oo tullu yhtään semmosta peliä joka oikeesti räjäyttäis tajunnan. xboxillahan oli Halo:nsa ja Wii nyt on muuten vaan niin innovatiivinen laite, puhumattakaan peleistä (Metroid, Zelda, koko Mario-konsepti) että ei mikään ihme että se on myyny niin hyvin. eiköhän tilanne korjaannu kunhan GT5, GTA4 ja uusin MGS tulee ulos. siin vaihees taitaa kyl olla pakko hankkii ps3, makso mitä makso.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#365 • • Lost-Soul los pallos

Wolverine, 29.3.2008 10:11:
odottelin jo et Hulluilla Päivillä olis joku edullinen tarjous et vois hankkia tän mut EI SIT VITTU. tosin kyl suurin ongelma vieläkin on ettei omasta mielestäni ps3:lle oo tullu yhtään semmosta peliä joka oikeesti räjäyttäis tajunnan. xboxillahan oli Halo:nsa ja Wii nyt on muuten vaan niin innovatiivinen laite, puhumattakaan peleistä (Metroid, Zelda, koko Mario-konsepti) että ei mikään ihme että se on myyny niin hyvin. eiköhän tilanne korjaannu kunhan GT5, GTA4 ja uusin MGS tulee ulos. siin vaihees taitaa kyl olla pakko hankkii ps3, makso mitä makso.


Itse ihmettelen tuota Halo3:n kehumista. Mielestäni se oli liiankin tavallinen fps peli, missä ei ollu mitää erikoista. Jos boxin peleistä joku ptäisi nostaa muiden yläpuolelle, niin Forza 2 saisi tämän kohotuksen. Jo ensimmäisellä boxilla Forza oli loistava peli ja kakkonen näytti jatkavan samaa tietä eteenpäin.
Ps3:n peleistä löytyy kaksi teosta, jotka ovat olleet loistavia. Ensimmäinen on Heavenly Sword ja toinen on Uncharted: Drakes Fortune. Unchartedissä tarina oli mielestäni hyvä vaikka peli ei muuten mikään tajunnan räjäyttäjä ollu.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

samlainio

Posts: 1,264

#366 • • samlainio

Mikki, 29.3.2008 09:31:
---
samlainio, 13.2.2008 22:06:
Onks jengiä ketä pelailee Call Of Duty 4:sta verkossa?

---


Aiemmin pelkästään boxilla oon pelannu, mut viime viikosta lähtien myös PS3:lla.
Statsit on tosiaan kyl ihan maissa, mut uuteen nousuun vaan.



Milläs nimellä jäbä löytyy PSverkosta? Oon yrittäny laittaa suomi jengiä kaverilistalle, ett voi sitte kutsua noihin matseihin...
Esa

Posts: 947

#367 • • Esa

Wolverine, 29.3.2008 10:11:
eiköhän tilanne korjaannu kunhan GT5, GTA4 ja uusin MGS tulee ulos. siin vaihees taitaa kyl olla pakko hankkii ps3, makso mitä makso.



http://fi.playstation.com/games-media/news/articles/detail/item97796/Autofanin-unelma/

"Samaan aikaan erillisen Blu-ray Disc -version kanssa ilmestyy PS3-paketti, johon kuuluu 40 Gt:n PS3, langaton SIXAXIS-ohjain ja Gran Turismo 5 Prologue -peli."

Eli keitä toi GT5 Prologue kiinnostaa niin tiedoksi että näemmä sitä alkaa saada PS3:n kylkiäisenä.
ville

Posts: 3,780

#368 • • Edited ville olen oikeasti ujo
tänään meni tilaukseen gt:llä ja g25:lla, modauksena konsolille valkoinen väri :)
Mikki

Posts: 833

#369 • • Mikki

samlainio,

Milläs nimellä jäbä löytyy PSverkosta? Oon yrittäny laittaa suomi jengiä kaverilistalle, ett voi sitte kutsua noihin matseihin...




pohojalaanen oon psn:ssa

--
Names are for friends, so I dont need one.

Esa

Posts: 947

#370 • • Edited Esa
Ostin itse tänään G25:n ja testaillut GT5 Prologuea tässä vähän. Ainakin näyttää olevan toimiva kombinaatio. Haluaisin kuitenkin pistää vaihteiden vaihtamisen ratin takana oleville "läppä"kytkimille mutta en keksi miten. Jos joku tietää niin kertoo ja kumarran :-)

Yksi asia mikä vähän hämmentää on että GT5:n valikossa ei ole G25-ohjainta valmiina, mutta kasa muita Logitechin -halvempia- ratteja kylläkin (Driving Force GT, Driving Force Pro, GT Force ja Driving Force). Mistähän tuo voi johtua? G25 enivei toimii heittämällä, mutta edelleen, vähän hämmentää.
ville

Posts: 3,780

#372 • • ville olen oikeasti ujo

sts, 29.3.2008 21:00:
miks et tilannu suoraan valkoista ps3:sta?



Eiks toi oo vaan japanissa?

olisihan toi päheä saada suoraan tossa värissä, mut ei jaksa odotella jos/kun joskus tulee.
sts

Posts: 7,969

#373 • • sts Sama pyynti aitta!

ville, 29.3.2008 22:00:
---
sts, 29.3.2008 21:00:
miks et tilannu suoraan valkoista ps3:sta?

---


Eiks toi oo vaan japanissa?

olisihan toi päheä saada suoraan tossa värissä, mut ei jaksa odotella jos/kun joskus tulee.



oha se mut peleil ei oo aluerajoituksia ja br-soitin sul oliki jo, ja toi oi vissii halvempiki :)
ville

Posts: 3,780

#374 • • ville olen oikeasti ujo

sts, 30.3.2008 11:11:
oha se mut peleil ei oo aluerajoituksia ja br-soitin sul oliki jo, ja toi oi vissii halvempiki :)



Totta joo, mut PS3 elinikä on niin pitkä, että tuote saattaa vuosien saatossa vaihtaa huonetta / käyttötarkoitusta niin moneen kertaa, että euroversio saattaa olla ihan fiksu valinta.

Ton verkkokaupan modauksen pitäisi olla ihan pätevän näköinen, ohjaimet vaan jää mustiksi. Toisaalta se ei haittaa niin kovasti, valkoisissa ohjaimissa näkyy lika aika helposti :(
Esa

Posts: 947

#375 • • Esa
Parin päivän pyörittelyn jälkeen täytyy todeta että GT5P + G25 (+ 46" Full-HD) on kyllä oikeasti tällä hetkellä realistisimman tuntuinen ajokokemus mihin olohuoneessa voi päästä pienellä budjetilla. Välillä tahtoo unohtua että pelaa vaan peliä.

Vielä kun saisi
- GT5(P):een tuen G25:n kytkimelle
- verkkopeli-ominaisuuden kaverilistan tyyppejä vastaan
- Playseats/Sparco -ajopenkin lainaan jostain
...niin jee.
ville

Posts: 3,780

#376 • • ville olen oikeasti ujo

Esa, 30.3.2008 20:26:
Parin päivän pyörittelyn jälkeen täytyy todeta että GT5P + G25 (+ 46" Full-HD) on kyllä oikeasti tällä hetkellä realistisimman tuntuinen ajokokemus mihin olohuoneessa voi päästä pienellä budjetilla. Välillä tahtoo unohtua että pelaa vaan peliä.



No tykki saattaa maksaa vähemmän ja tarjota enemmän jos vaan voi pimentää huonetta :)
Esa

Posts: 947

#377 • • Esa

ville, 30.3.2008 20:51:
---
No tykki saattaa maksaa vähemmän ja tarjota enemmän jos vaan voi pimentää huonetta :)



Niin. Eiks HD-tykit oo vielä ihan hinnoissa?
Kyllästyin himakäytössä (ei-HD-)tykin käyttöön kun oli tuo pimentämisongelma aina.
sts

Posts: 7,969

#378 • • sts Sama pyynti aitta!

ville, 30.3.2008 19:29:
---
sts, 30.3.2008 11:11:
oha se mut peleil ei oo aluerajoituksia ja br-soitin sul oliki jo, ja toi oi vissii halvempiki :)

---


Totta joo, mut PS3 elinikä on niin pitkä, että tuote saattaa vuosien saatossa vaihtaa huonetta / käyttötarkoitusta niin moneen kertaa, että euroversio saattaa olla ihan fiksu valinta.

Ton verkkokaupan modauksen pitäisi olla ihan pätevän näköinen, ohjaimet vaan jää mustiksi. Toisaalta se ei haittaa niin kovasti, valkoisissa ohjaimissa näkyy lika aika helposti :(



valkoiset ohjaimet nyt saat tilattua japskeista. :)
sts

Posts: 7,969

#379 • • sts Sama pyynti aitta!

Esa, 30.3.2008 20:26:

- verkkopeli-ominaisuuden kaverilistan tyyppejä vastaan



Joo tää olis iha kiva ominaisuus, en tajua miks ne venäytti sen seuraavaan päivitykseen. Randomtyyppien kanssa kisailu on tosi tylsää.

itse lisäsin vielä

-BT headset tuki
ezzy

Posts: 8,060

#380 • • ezzy Droid-pappa

Esa, 30.3.2008 22:13:
---
ville, 30.3.2008 20:51:
---
No tykki saattaa maksaa vähemmän ja tarjota enemmän jos vaan voi pimentää huonetta :)

---


Niin. Eiks HD-tykit oo vielä ihan hinnoissa?
Kyllästyin himakäytössä (ei-HD-)tykin käyttöön kun oli tuo pimentämisongelma aina.



720p tykin saa tonnilla, 1080p ehkä 2500e.
Itsellä ei o koskaan ollu pimentämisongelmia, kun en o mikään nipo musta mustuuden suhteen. Toisille se on hirveä issue. Ymmärrän toki miksi, mut en jaksa stressaa :) Keittiön koko seinän kokoset ikkunat olen tosin peittänyt tummilla verhoilla.

Panasonicin ax-200 nyt päänäyttönä, tft:tä ei vaan pysty käyttämään enää ollenkaan ton jälkeen :D

Samperin PS3 ku himottaa, mut pitää laittaa auto eka kesäkondikseen ja sit miettiä.