tomii, 4.6.2009 15:39:
---
Wolverine, 4.6.2009 15:21:
---
njaa, kyllähän konsoleilla pitää olla aivan omia pelejä joilla he erottuvat kilpailijoistaan. miksi muuten ostaisit ps3:n kovalla hinnalla kun voit ostaa xboxin sitten samalla? itse olen ainakin ostanut Nintendon gamecuben aikanaan täysin the legend of zeldan ja metroidin ansiosta, jos tämä olisi julkaistu muille konsoleille niin olisin varmasti hankkinut esim pleikkarin. nämä exclusivet ovat mielestäni sen oman konsolin suola, löytyy jotain pelejä joita muilla ei ole. juuri tästä syystä vituttaakin että mgs mentiin tekemään xboxille, vaikka kyseessä onkin vain spinoff.
---
Joo tottakai pitää, mutta mielestäni toi exclusivejen haaliminen alkaa menemään ihan överiksi. Ja mä en vaan voi ymmärtää miten ketään voi vituttaa, että toinen konsoli saa myös sen hyvän pelin (jos nyt MGS:ää voi sellaseksi sanoa). No... tällaista tää sit vissiin vaan on, pakko hyväksyä.
No omasta mielestäni MGS on hyvä peli, ja varmaan aika monen muunkin mielestä :) pelaajillehan se olisi varmasti paras ratkaisu että kaikki pelit ilmestyisivät kaikilla konsoleillaan mutta pointti oli se että eihän sillon olisi mitään järkeä ostaa esim ps3 joka on helvetisti kalliimpi kuin xbox360. Toki design on aivan eri luokkaa pleikkarissa mutta ei se kompensoi sitä rahasummaa mikä siinä konsoleiden hintojen välissä on. Tosiaan tää nyt oli vaan mun mielipide koska itse olen ostanut esim gamecuben juuri niiden exclusivejen takia. Meinasin jopa sortua joskus ostamaan xboxin semmoisen pelin kuin Ninja Gaidenin takia, mutta kävi sitten hyvä tuuri ja se tulikin pleikkarille (tosin vasta paljon myöhemmin ja hieman eri muodossa).
Tähän vielä liittyen täytyy sanoa se että luultavasti joutuu hankkimaan Wii:n vielä jossain vaiheessa kun/jos uusi legend of zelda ilmestyy, Metroidiahan pääsi jo fiilistelemään E3-trailerissa ja silloin jo teki mieli ostaa :)