Dj Drinn - Magical Moments 005 (13-02-2007)

4 posts, 1 page, 964 views

drinn

Posts: 7

#1 • • drinn
Perus progesetti :)
progressive, trance

tracklist:
1. Cosmic Gate - I Feel Wonderful
2. Mr. Sam - Lyteo (Rank 1 Remix) (Jonas Steur Edit)
3. Niklas Harding - Ice Beach (Original Remix)
4. Supermode - Tell Me Why
5. Super8 & DJ Tab - Helsinki Scorching (Original Remix)
6. Nimmo & Bayer - Unconditional (Dale Corderoy Remix)
7. Cosmic Gate - Guess Who?
8. Mr. Sam feat. Kirsty Hawkshaw - Insight (Interpretation Remix)
9. Headstrong feat. Tiff Lacey - The Truth (David West Remix)
10. Team SR - Leaving London (T4L Remix)
11. The Orange - Gabriel (Poison Pro Remix)

lisätiedot - kuuntele
m1kk3

Posts: 5,560

#2 • • Edited m1kk3 no-life
ööh, tuota.... olen hämmästynyt *ding*

No joo, jos alotetaan biiseistä. Biisit 1-5 oli ihan kuunneltavia, loput oli IMO keskitasoa surkeampia. Mutta noi oli AIVAN VÄÄRÄSSÄ järjestyksessä. Kun mä tykkään kuunnella sellasia settejä missä on joku logiikka siinä rakentelussa, eikä biisejä vain roiskita sinne tänne, niinkun tässä oli tehty. Mitä ihmettä esim joku Tell Me Why (niin hyvä biisi kun onkin) tekee tollasessa välissä, puhumattakaan lopetusbiisistä ? Sit toi tempon heittely oli ihan järkyttävän kuulosta, ei sitä sahata kesken settiä minne sattuu *toktok* Tai näin ainakin olin tossa alussa kuulevani, esim Tell Me Why tuli selvästi hitaammalla tempolla kun aiemmat biisit, ja sama tais käydä vikan ja toisiks vikan biisin välillä ja muidenkin *eikä* Tai sit mä en vaan osaa kuunnella. Ei näin.

Vaihdot oli kyllä pääosin aika korviaraastavan kuuloisia. Suosittelisin että opettelet miksaamaan silleen että et soita melodiakuvioita etkä bassolinjoja hirveesti päällekkäin, ellei ne sitten TODELLA VARMASTI sovi toisiinsa. Esim toi Tell Me Why -> Helsinki Scorch'in-vaihto kuulosti aika hirveeltä, eikä vähiten siksi että noi biisit nyt ei vaan tyyliltään, temmoltaan ja fiilikseltään sovi toisiinsa ei sitten niin oikeen mitenkään. Sama koskee oikeestaan kaikkia muitakin vaihtoja, toi on ihan kunnianhimoinen yritys koittaa saada paljon biisejä mahtumaan noinkin lyhyeen aikaan, ja toki sekin on mahdollista, mutta näin sitä ei pidä tehdä missään nimessä. Ja eka biisi särki jostain syystä ihan helvetisti. Jos haluut paljon biisejä mättää näin pieneen aikaan niin suosittelen sit ihan rehellisiä pystyvaihtoja (mitkä nekään ei ole ihan niin helppoja kun vois luulla, jos ne haluaa tehdä hyvin), mutta älä missään nimessä soittele biisejä päällekkäin tolleen miten nyt teit. Ei tätä oikeesti pysty kuuntelemaan, saatikka sitte nauttimaan tästä, sori vaan *piis*

Kaikesta päätellen sä olet aloittelija, eikä siinä mitään, niin mäkin olen :) Mutta luulen jo niiden satojen miksausten perusteella mitä olen kuunnellut ja itekin treenannut, tietäväni että miten kannattaa soittaa ja miten ei. Tää oli esimerkki siitä miten EI missään nimessä. Mä voin heittää sulle muutaman parannusehdotuksen seuraavaan settiin :)

1. Älä tunge näin paljon biisejä näin pieneen aikaan, saat paljon rauhallisempia, tyylikkäämpiä ja ennen kaikkea paremman kuuloisia vaihtoja kun et hätäile ja vaihtele biisiä missä sattuu. Biittimiksaus on kova sana.

2. Älä soittele melodiakuvioita, vokaaleja ja bassolinjoja päällekkäin. Ellet ole aivan varma, että ne sopivat toisiinsa eli menevät samassa sävellajissa. Näin on kyllä todella harvoin. Eli kannattaa melkein opetella miksaamaan siten että ei tarttis tehä noin.

3. Älä vaihtele tempoa tolleen kesken setin ylös ja alas. Valitse biisien järjestys silleen että saat nostettua sitä tempoa pikkuhiljaa setin aikana, tai vähintään pidettyä samana, mutta älä missään nimessä laske sitä kesken setin, ainakaan kun on kyse tälläsestä musiikista.

4. Mieti sitä biisijärjestystä, miten biisit sopii fiilikseltään, tyyliltään, temmoltaan (siis ettei toista tartte soittaa +/-10-pitchillä että se sopis temmoltaan siihen toiseen joka soi vaikkapa 0-pitchillä) ja olemukseltaan toisiinsa.

5. Kuuntele paljon eri deejiiden miksauksia, niistä saat vinkkejä vähän että miten kannattaa soitella.

Noi kun hoidat kuntoon ni mä uskon että sulta alkaa tulemaan ihan kuuntelukelpoisiakin settejä :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

hrdkvr

Posts: 3,929

#3 • • hrdkvr KURGO
ai perus setti?

tää oli mun mielestä setti rupisella äänenlaadulla ja huonoilla vaihdoilla :D

--
-keep it hard-

Tupe-san

Posts: 447

#4 • • Edited Tupe-san
Jeps, vaihdot ei menny nappiin ja äänenlaatu oli suht kamalaa..

--
No Reality