Suomen kaunein nainen on valittu

206 posts, 11 pages, 72,068 views

peepe

#141 • • peepe

a, 13.2.2007 08:38:
-kuvia-

Musta nyt näyttää pahasti siltä, että Noorasta tulee "95% epäonnistuneita otoksia" aktiivisen mustamaalauskampanjan johdosta: normaalissa kuvaustilanteessa kohteesta otetaan satoja ellei tuhansia kuvia, joista valitaan muutama paras retusointia varten. Onko syytä Seiskan B-luokan laadunvalvonnassa? Varmasti. Onko jollakulla erityinen pyrkimys tehdä Noorasta kamala lortto ja yleinen naurunaihe? Mielestäni kyllä.

Useat lehdet saavat kuvansa erilaisista kuvapankeista tai tiedottajalta, Seiskan tiedän käyttävän omia kuvaajiaan ja mahdollisesti myyvän kuvia myös eteenpäin. Kun näitä kuvia nyt on yhdessä jos toisessakin julkaisussa, herää kysymys mikä tarkoitus tällä kaikella on. Journalistilla on eettinen ja moraalinen velvoite vastuulliseen, paikkansapitävään ja neutraaliin uutisointiin, mikä mielestäni ulottuu myös käytettyyn kuvamateriaaliin. Tietyt puolueettoman ja hyvää tapaa noudattavan julkaisemisen kriteerit eivät täyty kun kuvat ovat henkilö- eikä tapahtumakuvia, vaikka artikkeli muuten käsittelisi itse tapahtumaa miten paljon vain.

Edit: typo ja Dove-linkki korjattu.

Ehkä järkevin postaus tähän topikkiin ^

Itse kisoista, ne kyllä kaipais todellakin uudistuksen tuulia, ja kansa sais äänestää oman missinsä, niin ei tarviis itkee jälkeenpäin.
Jone

#143 • • Jone Archibald Haddock

trusti, 13.2.2007 01:19:
mielenkiintoista olis kyllä nähdä esim. kuva jokseenkin epäsymmetrisistä kasvoista joita pidät erittäin kauniina?

Tähän oli näköjään unohtunut vastata, mutta vastaanpa. Oon aikaisemminkin käyttänyt esimerkkinä mielestäni erittäin kauniista julkisuuden henkilöstä Sherilyn Fenniä ja nämä kasvot eivät ole symmetriaa nähneetkään:

fennphoto00020.jpg
Sallakat

#144 • • Sallakat jungle, baby !
tämähän menee mielenkiintoiseksi: eilen luin baarissa iltalehdestä, että tässä koko misseilyssä on takana jokin epäilyttävä vedonlyönti hässäkkä. Juuri missi finaalin kynnyksellä oli tietyt tahot panostaneet erittäin suuria summia Hautakankaan puolesta ja netonneet tällä tuhansia euroja.
Panostuksia tuli niin paljon, että eräskin vedonlyöntiputiikki oli laskenut kertoimet 3,5 asti. Silti panostuksia oli tehty hurjasti. Sisäpiiri ryssintää.
Nyt tänään sitten ainakin web sivuilla on tällainen juttu: http://iltasanomat.fi/viihde/t/miss%20suomi/

Taitaa tämä tyttö jäädä enemmin skandaalin käryisenä arkistoihin kuin kauneutensa takia (mitä yksikään valokuvaaja ei ilmeisesti osaa vaan ikuistaa). *justjoo*
Tarsu

#145 • • Tarsu

Jone, nämä kasvot eivät ole symmetriaa nähneetkään:

kyllä mun mielestä on, ainakin ton kuvan perusteella.

tosin, mähän en kasvojen symmetrisyydestä mtn tiedäkään..

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Dementation

#146 • • Dementation wednesday?
- Missikisat on turhat, vois poistaa kokonaan tai muuttaa perusteellisesti.
- Uusi missi on imho kaunis samalla tavoin kuin 99% ihmisistä on kauniita. Kuitenkaan en koe hänen miellyttävän järin paljon omaa silmääni. Muihin kilpailijoihin en voi verrata kun en heistä ole kuvia katsonut.

OT.

- Kaikki epäsymmetrisyyden vastustajat ja symmetrisyyden ihannoijat, ottakaa kuva kauneimmista kasvoista jotka tiedätte ja photaroikaa ensin oikea puoli naamasta peilikuvaksi ja liittäkää se oikean puolen viereen "vasemmaksi puoleksi" niin että henkilöllä on täysin symmetriset kasvot oikean puolen suhteen, sitten tehkää sama alkuperäisen kuvan vasemman puolen suhteen ja sitten tallentakaa samaan kuvaan keskelle alkuperäinen ja oikealle oikeat kasvonpuoliskot ja vasemmalle vasemmat kasvonpuoliskot ja kertokaa minulle sitten että onko symmetrisyys todella hyvännäköistä? Mieluten kuvien kera.

Tästä voi myös symmetrisyyden vastustajat tehdä näyttäviä kuvia kauniista ihmisistä niin että heillä olisikin symmetriset kasvot. Tulee aika kamalia tapauksia.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Karski

#147 • • Edited Karski Pomon kätyri
Nyt ei o kyse siitä kuka ihannoi mitä, vaan siitä
että osa ihmisistä ei ymmärrä miten tällasia
tilastollisia ilmiöitä pitäis tulkita.

kasvonpuolikkaiden peilailulla ei todisteta
muuta kuin se, että luonnossa ei ilmene
absoluuttisen symmetrisiä kasvoja, mutta se
ei muuta sitä, että symmetriset ja kultaista
leikkausta pitkälti noudattavat kasvonpiirteet
koetaan yleensä vähemmän epämiellyttävinä
kuin kasvot jotka ovat kauempana näistä
mittasuhteista.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

#149 • • Edited Karski Pomon kätyri
Tossa alkuperäisessä kuvassa pää on sit
vähän vinossa, mikä vaikuttaa tulokseen.

Edelleen: tilastollisia ilmiöitä ei voida todistaa
tai kiistää yksittäisillä esimerkeillä.

Edit: ja koska tässä topikissa on ilmennyt huomattavaa
kyvyttömyyttä ymmärtää luettua, niin korostan
edelleen, että jokaisella yksilöllä on omat
kauneusihanteensa, joihin vaikuttavat myös kulttuuri-
kerrostumat (Suomen, Euroopan, oman kaveripiirin,
oman alakulttuurin, jne kauneusihanteet), oma minäkuva
(tässä vasta symmetriaa :P) ja erilaiset marginaalisemmat
tekijät, kuten vireystaso (ks. esim. humala, väsymys, jne).

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

#150 • • Edited Jone Archibald Haddock

4 8 15 16 23 42, 13.2.2007 10:58:
kyllä mun mielestä on, ainakin ton kuvan perusteella.

tosin, mähän en kasvojen symmetrisyydestä mtn tiedäkään..

Mun mielestäni jo Sherilynin kallo on täysin epäsymmetrinen ja sillä on silmät ja kulmat, jotka on ihan eripariset.

Kivahan noita olis photoshoppailla ja tarkastella, mutta se oikeastaan edellyttäisi suoraan edestä kuvatut kasvot, jotka olisi mielellään kuvattu rengassalamalla mahdollisimman tasaisen valon aikaansaamiseksi. Sellaisia en ko. neidistä/rouvasta löytänyt - etsin kyllä.

Karski, 13.2.2007 11:23:
Edelleen: tilastollisia ilmiöitä ei voida todistaa
tai kiistää yksittäisillä esimerkeillä.

Oot ihan oikeassa, enkä mä siihen pyrkinytkään ton kuvan postaamiselle (mikäli sitä tarkoitit). Vastasin vaan kysymykseen.

Karski, 13.2.2007 11:23:
Edit: ja koska tässä topikissa on ilmennyt huomattavaa
kyvyttömyyttä ymmärtää luettua, niin korostan
edelleen, että jokaisella yksilöllä on omat
kauneusihanteensa, joihin vaikuttavat myös kulttuuri-
kerrostumat (Suomen, Euroopan, oman kaveripiirin,
oman alakulttuurin, jne kauneusihanteet), oma minäkuva
(tässä vasta symmetriaa :P) ja erilaiset marginaalisemmat
tekijät, kuten vireystaso (ks. esim. humala, väsymys, jne).

Tässä on nyt aika pitkälti se, jota mä yritän sanoa mutta en taida onnistua. Olishan se nyt aika ikävää, jos maailmassa olis oikeasti olemassa jotkut ideaalikasvot, jotka iskisivät poikkeuksetta kaikkien makuhermoon täysillä ja muiden kasvot olisivat vaan enemmän tai vähemmän täydellisiä versiointeja niistä. Onneksi mä en usko tohon penniäkään.
Dementation

#151 • • Dementation wednesday?

Karski, 13.2.2007 11:19:
Nyt ei o kyse siitä kuka ihannoi mitä, vaan siitä
että osa ihmisistä ei ymmärrä miten tällasia
tilastollisia ilmiöitä pitäis tulkita.

kasvonpuolikkaiden peilailulla ei todisteta
muuta kuin se, että luonnossa ei ilmene
absoluuttisen symmetrisiä kasvoja, mutta se
ei muuta sitä, että symmetriset, kultaista
leikkausta pitkälti noudattavat kasvonpiirteet
koetaan yleensä vähemmän epämiellyttävinä
kuin kasvot jotka ovat kauempana näistä
mittasuhteista.

Tunnustan sinun olevan oikeassa, mutta ärsytti vaan itseäkin tuollainen julistaminen että "Tämä on tilastollisesti todistettu, tämä on siis ainoa totuus!" ja siksi heitin ton peilikuvajutun.

Kultainen leikkaushan ei ole symmetrisyyden synonyymi. Toki siinäkin esiintyy tietynlaista dynaamista symmetrisyyttä, mutta kuviona se ei ole symmetrinen.

" symmetrinen = sellainen, joka koostuu jostakin ja sen peilikuvasta yhdessä; sellaisen kokonaisuuden kyseiset osat;
vastaava käsitteellisempi suhde"

--

Dementation

#152 • • Dementation wednesday?

Jone, 13.2.2007 11:47:
Mun mielestäni jo Sherilynin kallo on täysin epäsymmetrinen ja sillä on silmät ja kulmat, jotka on ihan eripariset.

Kivahan noita olis photoshoppailla ja tarkastella, mutta se oikeastaan edellyttäisi suoraan edestä kuvatut kasvot, jotka olisi mielellään kuvattu rengassalamalla mahdollisimman tasaisen valon aikaansaamiseksi. Sellaisia en ko. neidistä/rouvasta löytänyt - etsin kyllä.

joo, valokuvien ominaisuudet muuttaa aika paljon asiaa.

--

Karski

#153 • • Karski Pomon kätyri

Dementation, 13.2.2007 11:51:

Kultainen leikkaushan ei ole symmetrisyyden synonyymi. Toki siinäkin esiintyy tietynlaista dynaamista symmetrisyyttä, mutta kuviona se ei ole symmetrinen.

Viestissäni symmetrisyys ja kultaisen
leikkauksen noudattaminen olivatkin
kaksi eri attribuuttia, eivät sama
attribuutti eri nimillä vaikka se nyt
tuon pelkän pilkutuksen perusteella
äkkiseltään siltä ehkä vaikuttikin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Dementation

#154 • • Dementation wednesday?

Karski, 13.2.2007 11:57:
Viestissäni symmetrisyys ja kultaisen
leikkauksen noudattaminen olivatkin
kaksi eri attribuuttia, eivät sama
attribuutti eri nimillä vaikka se nyt
tuon pelkän pilkutuksen perusteella
äkkiseltään siltä ehkä vaikuttikin.

Itse uskon siihen että kultainen leikkaus vähentää ulkonäön aiheuttamaa häiriötä jonkun verran, mutta symmetrisyys voi jopa lisätä sitä. Eli toisen koen olevan (tiettyyn rajaan asti) hyvä asia kasvoille ja toisen taas en.

--

josbe

#155 • • josbe suomalainen juhlakinkku

niomic, 13.2.2007 04:37:
Mahdollisimman OT:na voin sanoo et ne pikkupätkät mitä oon jostain Parisin kotivideoista nähny toi kyllä esille sen et se oli suihkusta suoraan paljon kauniimman näkönen ku sen normi heroine chic -meikit päällä. Itse en aiemmin pitänyt häntä pahemmin minkäännäkösenä, mutta videot muuttivat mieltä. Taitaa nykyään Pariskin tehdä ihan omaa tiliä sen verran ettei tarvii niin ronskisti family trustista lainailla. Mut vittu buuhuu, ku kai se nyt saa omat bisnekset rullaa ku on niin hyvät lähtökohdat ja jada jada jada jaa. Kaipa se on sit paska ihminen ku ei oo rakentamas taloja jonkun Afrikan mantereen seuraavan sisällissota-alueen huono-osaisille.

Lisä-OT:nä tähän, että se on ihan sama, tuutko suihkusta tai saunasta, jos sulla on rahaa niin paljon kuin pystyt kuluttaa ja vielä "työsi" on kokopäiväisesti tehdä itsestäsi kaunista, niin kyllä kasvo- ja muut erilaiset ihohoidot, personal trainerit, kauneuskirurgia, erilaiset kestopigmentoinnit yms yms aikakautemme kauneutta vaalivat menetelmät pitävät huolen siitä, että ulkomuoto on vähintäänkin ok. Edellyttäen tietenkin, että pitää barbie-tyyppisistä "tehdyistä" kaunottarista.

Ja joo, itse ainakin pidän ihmistä "paskana", jos ei sillä tosiaan ole mitään muuta intohimoa kuin itsensä korostaminen.

IMO
#156 • • niomic Guest

josbe, 13.2.2007 12:25:
---
niomic, 13.2.2007 04:37:
Mahdollisimman OT:na voin sanoo et ne pikkupätkät mitä oon jostain Parisin kotivideoista nähny toi kyllä esille sen et se oli suihkusta suoraan paljon kauniimman näkönen ku sen normi heroine chic -meikit päällä. Itse en aiemmin pitänyt häntä pahemmin minkäännäkösenä, mutta videot muuttivat mieltä. Taitaa nykyään Pariskin tehdä ihan omaa tiliä sen verran ettei tarvii niin ronskisti family trustista lainailla. Mut vittu buuhuu, ku kai se nyt saa omat bisnekset rullaa ku on niin hyvät lähtökohdat ja jada jada jada jaa. Kaipa se on sit paska ihminen ku ei oo rakentamas taloja jonkun Afrikan mantereen seuraavan sisällissota-alueen huono-osaisille.

---

Lisä-OT:nä tähän, että se on ihan sama, tuutko suihkusta tai saunasta, jos sulla on rahaa niin paljon kuin pystyt kuluttaa ja vielä "työsi" on kokopäiväisesti tehdä itsestäsi kaunista, niin kyllä kasvo- ja muut erilaiset ihohoidot, personal trainerit, kauneuskirurgia, erilaiset kestopigmentoinnit yms yms aikakautemme kauneutta vaalivat menetelmät pitävät huolen siitä, että ulkomuoto on vähintäänkin ok. Edellyttäen tietenkin, että pitää barbie-tyyppisistä "tehdyistä" kaunottarista.

Ja joo, itse ainakin pidän ihmistä "paskana", jos ei sillä tosiaan ole mitään muuta intohimoa kuin itsensä korostaminen.

IMO

Sehän on ton kauneuden kannalta mulle aivan sama et miten joku on sen saavuttanu / ylläpitäny. Millähän perusteella ko. naisen ainoa intohimo on itsensä korostaminen? Ei välttämättä oo tolla kasvatuksella ja tuossa ympäristössä pahemmin nuorella naisella vielä avautunutkaan mikään oma juttu. En tunne henk koht, ette tunne henk koht, jotenkin vaan häiritsee et jengil on taas niin valmiina se Paris-muotti, joka kuvastais suoraan aikamme iljettävimpiä ilmiöitä.
Lyylikki

#157 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tää on kyllä aika säälittävä topikki. Noin siltä kantilta, että yhden "Suomen kauneimman naisen" päälle heitetään lokaa muutamien epäonnistuneiden otoksien perusteella. Osa noista Seiskan extrakuvista on niitä huonoja, mutta esimerksi avantokuvat 17-19 tuovat persoonallista naista ihan eri tavalla esiin.

Mitä enemmän täällä heitetään likaa Nooran niskaan, sitä enemmän sympatiseeraan häntä. Semmoinen taas on sitten pikku-Lyy luonteeltaan.

Vaikkei kyseinen (yksi) ihminen juuri tätä keskustelua lukisikaan, niin varmasti arvosteua löytyy myös muilta foorumeilta yms. ja ehkäpä hänellekin tulee jossakin kohtaa halu lukea, mitä hänestä on kirjoitettu. Siinä kohtaa joutuu kyllä toivomaan hänelle rautaista itsetuntoa tai kykyä ohittaa aiheeton kritiikki olan kohautuksella.
josbe

#158 • • josbe suomalainen juhlakinkku

niomic,
Sehän on ton kauneuden kannalta mulle aivan sama et miten joku on sen saavuttanu / ylläpitäny. Millähän perusteella ko. naisen ainoa intohimo on itsensä korostaminen? Ei välttämättä oo tolla kasvatuksella ja tuossa ympäristössä pahemmin nuorella naisella vielä avautunutkaan mikään oma juttu. En tunne henk koht, ette tunne henk koht, jotenkin vaan häiritsee et jengil on taas niin valmiina se Paris-muotti, joka kuvastais suoraan aikamme iljettävimpiä ilmiöitä.

Mun mielestä se ei ole se ja sama. Pelkkää kuorta. IMO Paris ei ole kaunis, mutta siitä voidaan tietenkin olla monta mieltä. En tunne henkilökohtaisesti en, ja juorulehdetkin tietenkin liioittelevat, mutta eipä ole Pariskaan halunnut itsestään tuoda mitään muuta puolta esille pinnallisen ökyrikkautensa.
#159 • • Edited ALIEN Guest

Lyylikki, 13.2.2007 12:48:
Mitä enemmän täällä heitetään likaa Nooran niskaan, sitä enemmän sympatiseeraan häntä. Semmoinen taas on sitten pikku-Lyy luonteeltaan.

Vähän samaa fiilistä ollut täälläkin suunnassa. Mielestäni yleinen ulkonäön solvaaminen on tosi lapsellista ja harvinaisen perseestä. Ehkä eri juttu, jos missi ansaitsisi sen ja näillä haukkujilla olisi jotain hlö.kohtaista Nooraa vastaan. Epäilen pahan kerran.

Koko vitun systeemihän tossa kusee, ei hänen tunteita tarvitse laiminlyödä. Kyseessä kuitenkin on vain yksi ihminen muiden joukossa, joka haluaa tulla toimeen ja elää. Riskinsä siinäkin kun heittäytyy tollein susien syötäväksi joten kyllä vain, syyttäkööt itseensä. Mutta omissa silmissäni ne sudet ovat ne paskat ihmiset, jotka käärii rahaa kauneusihanteiden ylistämisellä, enkä heillekään hattua voi yksinkertaisesti nostaa ketkä tietoisesti haluavat tuoda omaa mielipidettänsä esille tekemällä vitun lapsellisia pilakuvia ihmisestä, joka ei nyt satu olemaan "virheetön". Ihmiset, jotka itse ovat median yms PASKAN uhreja, mitä tulee näihin nk."jenkkisiin/globaaleihin kauneus ihanteisiin". Eli virheellinen, koska ei ole käynyt tarpeeksi leikkauttaa itseänsä näyttääkseen niin paskalta sielulta, kuin vain voi materialistisuuden uhri naisena näyttää.

Tollasia vertauskuvia ja pilakuvia katselemalla kävi vain mielessä, et toihan just johtaa naisia fiksailee itseensä, kun heidän itseluottamusta murretaan. Onko tämän pelleilyn tarkoitus nyt saada isot herrat tajuamaan et äänestysvalta kanssalle? Onko tämä nyt oikea ja moraalinen tapa saada loppu näille kisoille? Mustamaalaamalla ihmistä, ketä ette vain satu tuntemaan?

ps. Mulle aivan vitun sama kuka noita kisoja voittaa en mä niitä ole seurannut vuosiin, koska mä tiedän ihan omasta sydämestäni ketkä ovat mielestäin kauneimpia pirkkoja ja yksi vitun hailee kuka sinne maailmalle menee edustaa maatamme. Tuskin se meille onnea tuo sen enempää, kuin ansaitsemmekaan.
SamHard

#160 • • SamHard
Vittuun koko kisa kun sisäpiiri tekee massia ennakkoon valitulla missillä!!
NIMET vaan iltalehteen ketkä eniten tienasi ja kansa saa päättää onko
mahdollisia yhteyksiä kyseiseen asiaan: Esim jos joku tuomareista tai
tuomareiden läheisistä tuttavista tienasi 10000e niin itse voi päätellä jotain..
Prkl kun pistää kiehuttamaan tollaset!!