Miksereissä on eroa

50 posts, 3 pages, 13,689 views

Caro²

Posts: 5,301

#1 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tässä ihan huvikseen äänitetty paketti. Äänittelyn teki Miikkag ja Nikke kun halusvat äänittää Rane Empathin soundia ja verrata sitä kahteen muuhun tiskiin.

Bongatkaapas missä järjestyksessä seuraavat aakkosjärjestyksessä listatut mikserit ovat ääninäytteessä *joo*

Allen & Heath Xone:92
Behringer VMX-200
Rane Empath

Tässä ääninäyte: Besser Gehts Nicht

PS. Tämä on siis esimakua tulevasta äänitysvertailusta joka todennäköisesti pitää sisällään kymmenkunta melko yleistä koti- ja klubikäytössä olevaa mikseriä.
thomas

Posts: 5,618

#2 • • thomas
hmm.. keskimmäinen on behringer, eka varmaan rane ja vika allen & heath.. oiskohan noin..
Caro²

Posts: 5,301

#3 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Veikkailin itse samaa kun tuon kuulin, mutta ei ollut kuulemma tuossa järjestyksessä *joo*'

Lisää arvauksia, ei ole enää ku jokunen veikkaus jäljellä *hihu*
Veivi

Posts: 971

#4 • • Veivi Pablo
Nopea revyy:

Ekassa näytteessä on joukon "ohkaisin" soundi, silti suhteellisen puhdas. Ehkä vähän sälähtävä mutta heleä diskantti. Melko erotteleva.

Tokassa "tuhdein soundi", hieman suttuinen yläbassoalueelta jostain syystä. Bassot tanakat tai jopa paksut, aivan korkeimmat kuuluu ihan ok. Laulu menee jotenki mukamas tukkosen kuuloseks ja/tai levii tonne bassoihin...

Vikassa jollain tapaa selkein ja puhtain soundi, melko tasapainosen kuulonen. Lämmin ja erotteleva.

En lähde veikkaamaan noitten perusteella että mikä on mikin kun ainoa mistä voi sanoa että on edes vähän kokemusta, on behringer vmx-300 ja se oli jo vähän maailmaa nähnyt. Ässä suhahtaa joka näytteessä ja näytteen laatu on 160kbps joten esim. pioneerille ominaisesta "metallisuudesta" ei aivan pääse perille. Muutenkin kuulokkeet vaikuttaa ääneen... Omat arvaukseni kuitenkin laitan ylös ja odottelen että minkä näistä olisin summamutikassa valinnut. :)

Mut tää oli ihan kiva juttu, lisää näitä. :)
kilobitti

Posts: 2,419

#5 • • kilobitti 1-2-3 techno
mielenkiintoista*piis*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Funktion

Posts: 1,720

#6 • • Funktion over 9000
Itse sanon enttä behringeri oli ekana. ohut soundi, ja tuntui vähän särkevänkin.

Ottaen huomioon bitraten, sanoisin että tokassa oli mun mielestä tukevin alapää, ja tukkoisuuden oon valmis pistämään mp3-enkoodauksen piikkiin.. Eli se oli Xone.

Viimeisenä Rane..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

DJ Tomppa

Posts: 768

#7 • • DJ Tomppa
hm...

Behringer-Allen&Heath-Rane?
Lnn Sika

Posts: 2,847

#9 • • Lnn Sika
en varmaan osaa, mutta en kuule kuin yhden
45 sekunnin näytteen tuosta linkistä.
DJ Tomppa

Posts: 768

#10 • • DJ Tomppa

Niklas N., 9.2.2007 08:16:
en varmaan osaa, mutta en kuule kuin yhden
45 sekunnin näytteen tuosta linkistä.



Kyl tossa kolme klippiä on, on vaan miksattu tehokkaast yhteen. Ammattimiehiä;)
Lnn Sika

Posts: 2,847

#11 • • Lnn Sika
joo onhan siinä.
veikkaan että eka on behringer,
kahta muuta en osaa järjestykseen
laittaa.
Jaques

Posts: 1,390

#12 • • Jaques HUGC / So Nice!
1. Behringer
2. A&H
3. Rane

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Nikke

Posts: 881

#13 • • Edited Nikke Robodisco / Techmu
Joo elikkä alunperinhän tässä oli miikalla ja mulla ideana ainoastaan nopeasti arvioida et soiko toi mun huollosta tullut rane vielä huonosti. Tämmönen efekti oltiin oltu kuulevinamme aikaisemmin. Neulat on tosiaan jo varsin kuluneet ja ässät siksi suhisee aika reilusti.

Tarkempaa testiä siis ootellessa :), mut kyl tämäkin jo jotain osviittaa kai antaa.

Edit: biisi siis koitettu valita niin, että mahdolliset erot tulee selkeiten esille. Ei ehkä se ultimatein biisi siihe tarkotukseen mut ajaa varmaan asiansa.

--
Wunderbar... wundervoll... superschön... supertoll
Dj-info

gerry

Posts: 979

#14 • • Edited gerry
Mielenkiintoista. Eroa todellaki on, ja aika paljonki. Villi veikkaus on et keskimmäinen on Behringeri sillä saundi on tukkoinen eikä niin "erotteleva". Saundaa jotenkin laiskalta. Eka ja vika klippi on selkeä, terävä ja elävä. Mutta markan kajareist tuota klippiä kuuntelin niin en sen tarkemmun uskalla analysoida.

Mielenkiintoinen veratailu tosiaan, ehdottaisin et tuollaista sokkokuuntelua saatais myös joihinki softa vs. hardis keskusteluun tai kenen äänikortis on parhaat muuntimet.... LOL:)

--
by B.C.S

Caro²

Posts: 5,301

#15 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tähän mennessä ei ole tullu vielä ainuttakaan oikeeta veikkausta.. Suurin syy lienee tähän tietyn mikserin saanut uskomaton hype (muka) hyvästä äänenlaadusta ja tietyn toisen mikserin uskomaton hype paskasta äänenlaadusta *iloinen*

ps. voi kyl olla, että toi niken tiski on edelleen rikki.
akir0

Posts: 2,554

#16 • • akir0 idleRPG champion 2009
Kuuntelematta klippejä: Rane - A&H - Behringer
Caro²

Posts: 5,301

#17 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

gerry, 9.2.2007 11:17:
---
Caro², 9.2.2007 11:09:
Tähän mennessä ei ole tullu vielä ainuttakaan oikeeta veikkausta.. Suurin syy lienee tähän tietyn mikserin saanut uskomaton hype (mukia) hyvästä äänenlaadusta ja tietyn toisen mikserin uskomaton hype paskasta äänenlaadusta *iloinen*

---


Mä voisin oman villin viekkakusen pistää=)

1.Rane
2.Behringer
3.A&H


Miulla oli sama veikkaus, samoinku thomaksella, ei menny oikein *iloinen*
gerry

Posts: 979

#18 • • Edited gerry

Caro², 9.2.2007 11:18:
---
gerry, 9.2.2007 11:17:
---
Caro², 9.2.2007 11:09:
Tähän mennessä ei ole tullu vielä ainuttakaan oikeeta veikkausta.. Suurin syy lienee tähän tietyn mikserin saanut uskomaton hype (mukia) hyvästä äänenlaadusta ja tietyn toisen mikserin uskomaton hype paskasta äänenlaadusta *iloinen*

---


Mä voisin oman villin viekkakusen pistää=)

1.Rane
2.Behringer
3.A&H

---

Miulla oli sama veikkaus, samoinku thomaksella, ei menny oikein *iloinen*



Edit... Ääh, voisin otta silmän käteen ja lukea mitä muut on kirjoittanut...=)

Edit2: Sit vaihdan vaan Ranen ja A&H paikkoja....

Eli 1.A&H 2.Behringer ja 3.Rane:)

--
by B.C.S

Timce

Posts: 5,381

#19 • • Edited Timce
1. Rane
2. Behringer (Samanlaista soundia suoltaa tuo mun 200:n)
3. Xone (IMO Näistä paras ja kaikki tuota Xonea kehuu :D )

edit: Jahas, ei tullu voittoriviä siis.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Caro²

Posts: 5,301

#20 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Mainitsin, että hamassa tulevaisuudessa tuupataan pihalle vähän laajempaa äänityspakettia, tässä jotain suuntaa antavaa osviittaa testipenkissä piipahtavista miksereistä (toivottavasti mikään ei laukea ennen vertailua):

Allen&Heath Xone:92
Behringer VMX-200
Behringer VMX-300 (iha mielenkiintosta onko eroa vmx-300:n)
Denon Dn-x100
Denon Dn-x300
Ecler (joku vanha 2kanavainen, en muista mallia)
Omnitronic DJ-40
Pioneer DJM-300
Pioneer DJM-400
Rane Empath
Urei 1601
Gemini PS-525 (edustaa vanhaa tekniikkaa)


Ei varmistettuja tai saati kysyttyjä:

Ecler NUO2 (Jos ehditään saada)
Formula Sound (Jos Arto ja/tai Tanu haluaa luovuttaa tiskit testipenkkiin)
Pioineer DJM-600s
Pioneer DJM-800

Voi olla, että unhodin jotain.

Todennäköisesti ääninäytteet tulee olemaan jotakuinkin niin, että ajetaan sekä cd-in, että phono-in erikseen (phono äänitetään grado dj200:lla). Kaikki tiskit ajetaan ns kovalla jolloin toivottavasti saadaan selville, josko halvemmista osista kasatut tiskis kompressoi tai sotkee ääntä "biletasoilla". Ehkäpä myös soitetaan 10dB alle nollan jos saadaan siitä verrokkia hieman. Suunnitelmia on - ja nämäkin saattavat muuttua :)